Page 2 of 3

Re: allee dan maar

Posted: 04 Sep 2017 10:01
by Tom Thumper
Wat je schrijft over de explorer verbaast me een beetje. Ik ben daar eigenlijk heel content van. Enige min puntje volgens mij is dat het blok in eerste instantie een beetje braaf overkomt. Ik heb altijd een beetje de neiging om laag in de toeren te rijden, daar is altijd meer dan voldoende koppel voorhande maar daar ga je de kicks niet vinden. Beetje hoger in de toeren is het veel prettiger toeven maar dan ben je meestal aan snelheden aan het rijden die niet echt legaal meer zijn.

Maar over stuurgedrag heb ik echt geen opmerkingen, het is een dikke poes maar een speelse poes.

Re: allee dan maar

Posted: 04 Sep 2017 11:34
by F M
Maar over de motor was ik ook lyrisch, weet je nog? Die was echt perfect voor mij.

Tot ik met problemen kwam, die niet opgelost werden, en waarvan ik verwacht dat het me nog veel zou kosten in werkuren om het opgelost te krijgen.

Ik zal ook niet zeggen dat het stuurgedrag slecht is. Alleen is dat van de KTM en de RT gewoonweg veel beter.

Re: allee dan maar

Posted: 04 Sep 2017 12:29
by Davy78
F M wrote: 03 Sep 2017 21:53Wat heeft BMW toch een geweldige toermotor in mekaar gestoken
Ge weet hoe ik tegenover de RT sta he. Ooit heb ik er ook eentje, maar ik ben nu nog niet grijs genoeg (het begint wel serieus op te schieten)

Re: allee dan maar

Posted: 04 Sep 2017 12:48
by Gunter
Ik heb ook een boon voor nen RT maar vind wel dat ge die niet kunt vergelijken met ne Explorer... Dat zijn toch volledig andere motoren. Ik kan mij voorstellen dat je liever met de RT rijd of dat die u beter ligt maar dat blijft persoonlijk.
In elk geval succes ermee!

Re: allee dan maar

Posted: 04 Sep 2017 14:39
by F M
Ik zie niet in waarom je de ene motor niet met de andere kan vergelijken. We doen toch niets anders als we een motor kiezen?

Maar persoonlijke voorkeuren spelen natuurlijk wel mee. En fysieke eigenschappen ook. Ik kan me voorstellen dat Tom absoluut niet overeen komt met een RT omdat hij daar veel te krap op zou zitten. Voor hem is een Explorern een klein licht speleding. Voor mij een redelijk zware, hoge motor.

Re: allee dan maar

Posted: 04 Sep 2017 16:33
by F M
diskeletlietje wrote: 24 Aug 2017 20:29 proficiat Frans
terug naar de roots :thumbsup:

ik hoop dat je dan ook uw dik visser regenpakje terug boven haalt :grin:
Ik heb net de weersvoorspellingen bekeken voor volgende week. Ik denk dat ik dat gele regenjasje zeker terug boven mag halen op onze motorreis... :cry:

Re: allee dan maar

Posted: 07 Sep 2017 23:22
by F M
Een clipje van de maidenrit: de spaghetti naar Houyet:

Re: allee dan maar

Posted: 08 Sep 2017 12:16
by OzzePaa
F M wrote: 07 Sep 2017 23:22 Een clipje van de maidenrit: de spaghetti naar Houyet:
Prima stukske voor een primeurtestje van een nieuwe machine :thumbsup: Ik .... euhhh ... ken dat daar een beetje ;) :mrgreen:
En tamelijk vlotjes gegaan zienik 8-) Een gemiddelde van zo'n 62kph (van afslag tot bordje Houyet) lijkt me niet sloom.

Re: allee dan maar

Posted: 08 Sep 2017 12:44
by F M
OzzePaa wrote: 08 Sep 2017 12:16 Prima stukske voor een primeurtestje van een nieuwe machine :thumbsup: Ik .... euhhh ... ken dat daar een beetje ;) :mrgreen:
En tamelijk vlotjes gegaan zienik 8-) Een gemiddelde van zo'n 62kph (van afslag tot bordje Houyet) lijkt me niet sloom.
Ik was blij dat ik Wim daar kon volgen. Met de Explorer lukte me dat niet.
Ik weet dat jij dat stukske beter kent dan wij. Jij hebt er de zijkanten ook al van gezien, dacht ik? :lol:

Re: allee dan maar

Posted: 09 Sep 2017 08:58
by vet on wheels
Een beetje laat : mooie keuze!
Er is weinig zo persoonlijk als een moto...ik heb er ook al een aantal bereden, en geprobeerd...en sommige moto`s die de hemel worden ingeschreven, blijken dan voor mij maar niets ( en omgekeerd...).
Welcome back bij de Be-Emmers ;)

Re: allee dan maar

Posted: 18 Sep 2017 20:15
by F M
Na een weekje Dolomieten, Alpen en nog wat Duitse heuvels kom ik tot het besluit dat ik heeeeeeeeel heel blij ben met de keuze voor de RT. Tegenover de vorige (een model 2005) is deze net nog iets krachtiger, draait de motor romiger als hij warm is, en lijkt hij me nog wat gemakkelijker van het ene oor op het andere te leggen.

In vergelijking met de Triumph valt erg op dat de versnellingen van de RT veel langer zijn. Helemaal onderin de toeren is het wat minder vet, dus je rijdt veel in de lagere versnellingen. In de vele krappe haarspeldbochten is het zelfs aangeraden om terug te schakelen naar eerste. Doe je het in 2e versnelling, heb je wel het voordeel dat je alles mag open trekken bij het uitaccelereren, want hij komt toch langzaam op snee; het achterwiel zal zeker niet uitbreken.

En dan zijn er de praktische kanten. Opbergruimte zat, spelen met het elektrisch windscherm naargelang snelheid en weer, geen hoogpoter waardoor ik geen enkele moeite meer heb om mijn been over het zadel te zwaaien, grote benzinetank en dus groter bereik...

Ja, dit is echt mijn ding ! :rayof: :ricky: :rayof:

Re: allee dan maar

Posted: 18 Sep 2017 21:22
by Koeno
Altijd leuk als een keuze bevestigd wordt door héél wat voordelen...
Veel plezier der nog mee alleszins :)