- Kwak Z500: omdat te koop was voor 30.000 BEF en omdat ik er totaal geen verstand van had. Twee jaar peis ik
- Honda CB900FD : omdat de kwak ene keer teveel in panne was gevallen, omdat den dezen stond te blinken bij Lammens. Vier jaar. Ingeruild voor de VFR
- GS500E: voor het vrouwke, gesukkeld met verstopte carbs, beetje te vinnige motor voor dat vrouwke, dus weer weg
- NTV650: klasbakske, 700 euro betaald, soepel, rustig, braaf, lief, voor het vrouwke, weg wegens iets kleins op komst
- VFR750FP : omdat de Bol niet sportief genoeg meer was. Vier jaar denk ik, kan ook zes geweest zijn. Verkocht aan een mooie dame van het M&T-forum
- XJR1300: misschien omdat Raketman er mee reed? Weg wegens voetsteuntjes te rap aan de grond. Was megatoernaked, een naked Goldwing als het ware. Nog nooit zo comfortabel gereisd (zelfs autosnelwegen!) als toen. Een paar jaar.
- R80GS: ik wou iets met lange benen om eindelijk zorgeloos voetpaden op en af te kunnen rijden, een paar jaar, te goedkoop weggedaan, had ik nooit mogen wegdoen weet ik nu. Al was het maar om te houden als museumstuk. En omdat ze duurder en duurder worden.
- Ducati 900SS: KARAKTERBAK, bloedmooi, mega low bottom power, moest ik ooit eens gehad hebben. Vier jaar in totaal, weggedaan wegens totaal onpraktisch (enkel tanktas ter grootte van portefeuille paste) en wegens superveel bezig met een bepaalde vzw. Megaveel plaats nodig om af te draaien ook. Verkocht aan zoon van iemand hier op 't forum.
- KTM950Adventure: de GS was een slappe vod, braaf en tam, het was tijd voor iets übermachtig! Acht jaar mannekes! Verkocht aan Motoadventurestore en ik mag hem niet terugkopen.
Update: na 2,5 jaar heb ik die mogen terugkopen.
- R6: goedkoop gevalleke, ik wou een modern koersmachien voor op circut, trilde op circuit bij hard remmen, daarom weggedaan
- CBR1000RR van '08: bloedmooi, zes maand, ramp voor de ruggewervels, beetje spijt dat ik 'm niet gewoon gehouden heb met een hoger stuur er op, supersoepele moteur, supervering, superchassis. Motorblok om met VEEL RESPECT en BRAAF en HEEL LIEF te behandelen, wegens nogal veel tijgers erin.
- BMW F800ST: omdat ik die kon inruilen voor de Fireblade, moto gelijk een handtas: ge hebt altijd al uw gerief bij. Is een gooi en smijtfiets. Zal binnen 't jaar wel weer verdwijnen, misschien inruilen voor die Fireblade (again). Uiteindelijk toch wat te weinig punch, dat blokske, maar vooral de enorme vibraties in het stuur waarbij mijn handen ENORM snel gevoelloos werden, deden de moto de das om.
- TRX850: ah, waarom niet? Karakterbak, goedkoop, lijkt op de 900SS maar rammelt minder en keert korter. Sportief zonder bang van te moeten zijn. En ge vindt VEEL meer wisselstukken.
- BMW R100R: gekocht omdat hij zo schoon was, en net door een bejaarde restaurateur tot nieuwstaat was gebracht. En na drie maand verkocht omdat een collega akkoord ging met de prijs die ik ervoor vroeg.
- BMW F650GS: gekocht voor vrouwlief, maar na twee ritten had ze door dat motorrijden niet zo eenvoudig is als het lijkt.
Dus na een half jaar verkocht omdat die hier niks stond te doen.
- Honda CRF250L: 150kg lichte enduro (volgens sommigen is het zelfs geen enduro, ik snap niet waar exact de grens ligt tussen crossmoto en enduro). Bedoeling: offroad te rijden dat te zwaar is voor de KTM 950 Adventure (voor mij dus). Concreet: de lichte stukken rij ik met de 950 (CRF in de rugzak) en als ik aan een zwaar stuk kom, dan wissel ik van moto.
- BMW K1300S: gekocht omdat ik gek ben, en omdat hij maar half zoveel kost als een gelijkaardig model van 't zelfde jaar. Dus ofwel heb ik een brolmoto gekocht, ofwel de deal van de eeuw waar ik aan ga verdienen als ik hem weer wegdoe.