Re: waarom en hoe lang
Posted: 15 Sep 2017 13:32
begonnen toen ik mijn rijbewijs C van mijn huidige werkgever mocht doen,
dat was het ideaal moment om ook mijn motorrijbewijs te doen, dan hoefde ik maar 1 keer langs start aka gemeentehuis te passeren.
enkele jaren enkel het papiertje op zak gehad , zonder gemotoriseerde fiets.
toen er een garage, tijd en geld was mijn eerste motor gekocht:
-suzuki DR650 RS 2de edition kick only '93 : plezant motoke, mono-karakter, soms moeilijk starten, alles mee gedaan: woon (pekel) werk, reisjes met duo, licht offroad, een ongeluk door roodrijder en daarmee was dan ook het einde van deze motor voor mij. Tik in blok en verkocht voor peulschil, omdat ik er zelf nog niet kon aan werken.
-honda transalp xl600v '93: op advies van enkele 'anciens' op het motoren en toerisme forum: en ik moest ze gelijk geven: perfecte allroader waar ook alles mee gereden werd. Deze werd met de nodige accessoires uitgebouwd (intercom, verstralers, corbin zadel, uitlaat, carterplaat, ...) Na een testrit met de volgende uit de lijst, mocht de transalp vrij snel de stal verlaten .... kriebelde niet meer.
tussendoortjes voor te spelen en te dienen op avondschool mototechniek, er was plaats genoeg in de garage
-xl250r (2x) , xl350r
-KTM640 adventure '03: wegens succesvolle volgritten in Roemenië achter 'het spook' zijn 4x4 om wat foto's en video's te nemen van zijn manoeuvres, met ZIJN 640adv, heeft het denk ik 2weken geduurd vooraleer ik mijn eigen KTM exemplaar had.
Zeer veel plezier gehad met deze allroad en standaard al voorzien van alle reisbenodigheden: goeie vering, grote tank, bagegemogelijkheden, pit. Eén blokrevisie gehad waarna het speelplezier verder ging, de 2de revisie was er voor mij (financieel) teveel aan en geen zin meer in. Einde in onderdelen voor deze alleskunner.
De offroadmicrobe zat nu nog dieper , dus de zoektocht naar een waardig alternatief van de 640adv was niet makkelijk.
-XR650r '03: allroad in enduro trim, kick only. Plezier en offroad reismotor. Uitbouwkits liggen op garage zolder te wachten tot de ultieme rally moto..... Volgens mij onverslijtbare moto en blijft dan ook in de stal.
-Cagiva Navigator: korte lat relatie aangekocht wegens 'nood' aan power voor de baanritten: gevaarlijk beestje met het TL1000 blok.
verkocht toen plots 'het spook' zijn KTM950S wou verkopen.
ik zei op messenger: 'het kriebelt'
en week of twee later, stond de KTM950adv S Gooo!!!! 2005 in mijn stal en nog steeds. Die mag ook nog blijven.
dat was het ideaal moment om ook mijn motorrijbewijs te doen, dan hoefde ik maar 1 keer langs start aka gemeentehuis te passeren.
enkele jaren enkel het papiertje op zak gehad , zonder gemotoriseerde fiets.
toen er een garage, tijd en geld was mijn eerste motor gekocht:
-suzuki DR650 RS 2de edition kick only '93 : plezant motoke, mono-karakter, soms moeilijk starten, alles mee gedaan: woon (pekel) werk, reisjes met duo, licht offroad, een ongeluk door roodrijder en daarmee was dan ook het einde van deze motor voor mij. Tik in blok en verkocht voor peulschil, omdat ik er zelf nog niet kon aan werken.
-honda transalp xl600v '93: op advies van enkele 'anciens' op het motoren en toerisme forum: en ik moest ze gelijk geven: perfecte allroader waar ook alles mee gereden werd. Deze werd met de nodige accessoires uitgebouwd (intercom, verstralers, corbin zadel, uitlaat, carterplaat, ...) Na een testrit met de volgende uit de lijst, mocht de transalp vrij snel de stal verlaten .... kriebelde niet meer.
tussendoortjes voor te spelen en te dienen op avondschool mototechniek, er was plaats genoeg in de garage
-xl250r (2x) , xl350r
-KTM640 adventure '03: wegens succesvolle volgritten in Roemenië achter 'het spook' zijn 4x4 om wat foto's en video's te nemen van zijn manoeuvres, met ZIJN 640adv, heeft het denk ik 2weken geduurd vooraleer ik mijn eigen KTM exemplaar had.
Zeer veel plezier gehad met deze allroad en standaard al voorzien van alle reisbenodigheden: goeie vering, grote tank, bagegemogelijkheden, pit. Eén blokrevisie gehad waarna het speelplezier verder ging, de 2de revisie was er voor mij (financieel) teveel aan en geen zin meer in. Einde in onderdelen voor deze alleskunner.
De offroadmicrobe zat nu nog dieper , dus de zoektocht naar een waardig alternatief van de 640adv was niet makkelijk.
-XR650r '03: allroad in enduro trim, kick only. Plezier en offroad reismotor. Uitbouwkits liggen op garage zolder te wachten tot de ultieme rally moto..... Volgens mij onverslijtbare moto en blijft dan ook in de stal.
-Cagiva Navigator: korte lat relatie aangekocht wegens 'nood' aan power voor de baanritten: gevaarlijk beestje met het TL1000 blok.
verkocht toen plots 'het spook' zijn KTM950S wou verkopen.
ik zei op messenger: 'het kriebelt'
en week of twee later, stond de KTM950adv S Gooo!!!! 2005 in mijn stal en nog steeds. Die mag ook nog blijven.