Go Belgium !

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Post Reply
User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Go Belgium !

Post by F M »

Ik weet dat er hier niet veel sportliefhebbers aanwezig zijn, maar na deze match vanavond moet ik mijn euforie kwijt.

Wat een prestatie ! Ongelofelijk ! Straks worden we nog Europees Kampioen !!!!

Ik kan niet wachten op de volgende wedstrijd !!!

:rayof: :rayof: :rayof: :rayof: :rayof:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11779
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Go Belgium !

Post by Muug »

typisch geval van misplaatste euforie.... de Rode Duivels leveren een prachtprestatie.... jawel.... tegen een prutsploeg van drie keer niks. :devil: Laat ze ne keer zo spelen tegen Engeland of Duitsland of Italië ! Dan pas zou euforie op zijn plaats zijn.

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Go Belgium !

Post by F M »

euuhhh, wie heeft het hier over de Rode Duivels? :pillepalle:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11779
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Go Belgium !

Post by Muug »

ROFL
:ImaPoser: :ImaPoser: :ImaPoser: :ImaPoser:

zijt dan duidelijker eh FM :laughing:

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Go Belgium !

Post by F M »

Red dragons winnen 3-0 van Italie. Zaterdag halve finale tegen Rusland. :thumbsup:
I am confused. Oh no, maybe not!

Mario
Posts: 724
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Go Belgium !

Post by Mario »

wa hemmen die geslikt ?
3-0 tegen Italië is echt wel een absolute topprestatie :) (tenzij die Italianen er werkelijk niets van terechtbrachten, heb er niets van gezien)

Koeno
Posts: 3207
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Go Belgium !

Post by Koeno »

Muug wrote: 31 Aug 2017 23:03 typisch geval van misplaatste euforie.... de Rode Duivels leveren een prachtprestatie.... jawel.... tegen een prutsploeg van drie keer niks. :devil: Laat ze ne keer zo spelen tegen Engeland of Duitsland of Italië ! Dan pas zou euforie op zijn plaats zijn.
Om toch op de voetbal in te pikken,
prestaties als deze zijn nodig om het moraal van de ploeg op te krikken.
Na een langere periode niet samenspelen kan dit enorm helpen om vertrouwen te tanken...

Ze hebben genoeg met blessures, bestraffingen gekweld gezeten.

Dat het enige echte hoogtepunt van de wedstrijd een rode kaart voor Witsel is maakt zelfs niet uit,
de goals, het samenspel kunnen oefenen, daar draait het om...

Maar als Belg is het moeilijk om gewoon content te zijn, 't moet altijd meer zijn!

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Go Belgium !

Post by F M »

Mario wrote: 01 Sep 2017 08:11 wa hemmen die geslikt ?
3-0 tegen Italië is echt wel een absolute topprestatie :) (tenzij die Italianen er werkelijk niets van terechtbrachten, heb er niets van gezien)
In de 2e set 25-11 ! De Italianen waren de match ontspannen, met veel lachjes begonnen. In die 2e set waren het grauwe gezichten van mensen die niet meer wisten waar ze zich bevonden.

Tegenover de ploeg die vorig jaar in Rio zilver behaalden, misten ze wel hun 2 absolute topspelers. Juantorena wordt wat ouder en wilde een sabbatjaar bij de nationale ploeg, en Zaitsev heeft een contract met een andere schoensponsor dan de nationale ploeg en wilde daarom ook niet meedoen. Maar je zou denken dat ze in een topland als Italië voldoende vervangers hebben. Niet dus.

Maar dat doet niets af van de Belgische prestatie. De Red Dragons draaien ondertussen al jaren mee in de subtop, maar hebben dit jaar een stap vooruit gezet. 7e in de Worldleague, kwalificatite voor het WK van volgend jaar, nu halve finale op het EK.

Goed bezig ! :thumbsup:



En ja, de Rode Duivels hebben 9 goals gemaakt tegen een ploeg van bakkers, kappers en beenhouwers. jeeuj... :roll: Dat verdiende echt een bericht o pde voorpagina van de kranten. :roll:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Go Belgium !

Post by zappa »

F M wrote: 01 Sep 2017 08:57
En ja, de Rode Duivels hebben 9 goals gemaakt tegen een ploeg van bakkers, kappers en beenhouwers. jeeuj... :roll: Dat verdiende echt een bericht o pde voorpagina van de kranten. :roll:
Niet echt gevolgd gisteren, zag beeldjes, ik werd zelfs ineens een beetje vrolijk dat Gibraltar als super klein voetbal landje, met 9 doelpunten het van de rode duivels won :mrgreen: ..... tot de herhaling van 't journaal deze morgen.... :? wat een tas koffie allemaal niet doet met mij :mrgreen:
sig nature

Mario
Posts: 724
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Go Belgium !

Post by Mario »

ik heb van die voetbalmatch 15 minuten gezien (van de 5de tot de 20ste)
toen ik opperde dat die van Gibraltar van mij gerust ook een goal of 2 mochten meepikken, want dat zou de wedstrijd ten goede zijn gekomen, waren ze daar thuis niet mee akkoord
die keeper had een paar goede reddingen in huis maar die eerste goal, tja, knullig en wat jammer dat het zo moest gebeuren
daarna was het blijkbaar open deur

Koeno
Posts: 3207
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Go Belgium !

Post by Koeno »

Mario wrote: 01 Sep 2017 10:08 toen ik opperde dat die van Gibraltar van mij gerust ook een goal of 2 mochten meepikken, want dat zou de wedstrijd ten goede zijn gekomen, waren ze daar thuis niet mee akkoord
Mag nooit gebeuren,
België won ooit met 10-1 van san marino. die 1ne goal tegen was in de hele wereld een blaam voor Belgie...
want op 1 jaar voetballen... maakte san marino slechts 3 goalen...

In een match als deze zou de verdediging moeten klagen dat ze kou krijgen...
die spitsen zouden nooit voorbij het middenveld mogen komen...

Mario
Posts: 724
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Go Belgium !

Post by Mario »

we zullen zien wat ze tegen de Grieken gaan uitspoken
als ze zelf het spel moeten maken tegen een deftige tegenstander, valt zowel het spel als het resultaat vaak tegen

ik herinner me vaag nog een 1-1 tegen Luxemburg (onder Walter Meeuws)
toen werd ook schande gesproken

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Go Belgium !

Post by Davy78 »

over welke sport hebben we het hier?

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Go Belgium !

Post by F M »

Ik had het over volleybal. De nationale ploeg heeft zich ten koste van de vice-olympische kampioen geplaatst voor de halve finale van het EK.

Net als in de kranten is dit hier naar de achtergrond verwezen door een voetbalwedstrijdje tussen een ploeg van miljonairs en amateurs... :roll:


By the way, ook de belgische nationale basketploeg begint vandaag aan hun EK. Die wedstrijden worden zelfs niet uitgezonden op TV.
I am confused. Oh no, maybe not!

Mario
Posts: 724
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Go Belgium !

Post by Mario »

kent er eigenlijk iemand nog alle benamingen van onze sportploegen ?
ik raak er niet meer aan uit, al die beesten, zowel bij mannen als vrouwen

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Go Belgium !

Post by bompa »

Ik heb een tijdje terug alleen maar is naar het vrouwenvoetbal gekeken( red flames ) omdat er iemand bij speelde waar ik nonkel van ben, en ze speelde goed. Voor de rest kijk ik niet naar die sporten, soms ga ik is kijken naar het zwemmen omdat mijn kleindochter in de geburen moet zwemmen (Die doet dat ook goed ) maar echt kijken naar wat ze uitzenden op tv doe ik eigenlijk niet.

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Go Belgium !

Post by F M »

Mario wrote: 01 Sep 2017 11:07 kent er eigenlijk iemand nog alle benamingen van onze sportploegen ?
ik raak er niet meer aan uit, al die beesten, zowel bij mannen als vrouwen
Een selectie:

sport: mannen - vrouwen
voetbal: rode duivels - red flames
volley: red dragons - yellow tigers
basket: belgian lions - belgian cats
hockey: red lions - red panthers
bob: - belgian bullets
handbal: red wolves - black arrows
rugby: black devils - black devils
I am confused. Oh no, maybe not!

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: Go Belgium !

Post by Drummer »

8-) 8-) 8-)


Geef mij dan maar Jolien D'Hoore :mrgreen:

Voetbal wat een Janettensport :mrgreen:

Gunter
Posts: 181
Joined: 13 Jan 2013 21:32

Re: Go Belgium !

Post by Gunter »

Sport, het is me wat. Zelf nooit veel gedaan buiten wa fietsen. Veel te laat eigenlijk met motoren in het zand beginnen spelen en altijd spijtig gevonden, heb weleens met mijn enduro een crossparcour bezocht en daar is letterlijk ne snotter met ne 125 over mij gesprongen op nen tafelberg...

Mijn kinderen doen sinds een paar jaar aan schaatsen (shorttrack) en na veel zagen ben ik vorig jaar met hen eens gaan kijken naar het WK in Ahoy.
Dat was nog al een ervaring, het spektakel dat je in zo'n wedstrijden ziet. Uiteraard is België niet echt een schaatsland en is het moeilijk om mee te kunnen met andere landen maar ze doen het beide graag en dat blijft het belangrijkste zeker...

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Go Belgium !

Post by Wipr »

Uiteraard als voetballiefhebber heb ik de Duivels ook gezien met mijn zoon en dit ter educatie. Voetballen kan hij ;) maar hem vooral gewezen op het feit dat de euforie bij de Duivels vandaag op nul moet staan en dat ze terug opnieuw moeten starten de volgende wedstrijd. En mochten ze tegen de Grieken winnen moeten ze voor eigen bestwil en een goede uitgangspositie ook winnen en rekenen op een misstap van hoger gerankte ploegen. Anders lopen ze op het WK in de poulefase tegen een klepper en blijft het bij de poulefase.

Voetbal en de bijhorende mentaliteit.... daar ken ik nu een klein beetje van! Euforie is voor even, daarna om van te beven :mrgreen:

Post Reply