Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen
Posted: 01 Mar 2018 17:49
Testrit op een Victoria KR20 '37. Een week geleden. Dat hij goed en direct start wist ik al. Maar met deze temperaturen kom je voor andere verrassingen te staan : doordat hij nu niet goed opwarmt staat hij meteen ook veel en veel te rijk, dus hij verzuipt bij meer dan 50% volgas. Beetje zoals de dochter hare Zundapp. Plus veel minder zuurstof in het mengsel...allez desondanks dat valt er nog steeds mee te rijden. 'k Ga hem er niet speciaal opnieuw voor afstellen, anders mag dat binnen een paar weken opnieuw.
Om te beginnen moest ik 3 keer terugkeren na 500m, wegens een bliksemsnel verlopende koppelingsspeling. Alles moest zich duidelijk nog volledig zetten, maar na de 3de keer afregelen bleef die alvast stabiel. De 2de versnelling werkt de helft van de tijd niet (waarschijnlijk ken ik de boite nog niet goed genoeg) maar van 1 naar 3 is ook geen probleem. Wegligging is onbestaand, maar verongelukken gaat ge er niet mee doen als ge wat deftig anticipeert. Ik denk dat er veilig 50-60 km/h mee te rijden valt, maar da's een schatting wegens geen kilometerteller. Mede door de krukasspeling davert hij gelijk een volwassen drilboor. Wat er meteen ook in resulteerde dat ik een eindje voor thuiskomst in eerste op het fietspad ben gaan rijden omdat ik ongeveer 50% van alle bouten en moeren kwijtgespeeld bleek te zijn . Spatborden lagen bijna op de grond, claxon lag bovenop het blok, stuur los, etc etc. De originele Ribe-bouten hangen nog allemaal op hun plaats.
Mijn vermoeden wordt dus een beetje bevestigd : niet geschikt voor langere ritjes, maar vooral om mee te nemen naar meetings en daar rustig te genieten van het gezelschap van zijn tijdsgenoten. Desbetreffend kunnen we bij wijze van demo wel eens lokaal heen en weer rijden...
Om te beginnen moest ik 3 keer terugkeren na 500m, wegens een bliksemsnel verlopende koppelingsspeling. Alles moest zich duidelijk nog volledig zetten, maar na de 3de keer afregelen bleef die alvast stabiel. De 2de versnelling werkt de helft van de tijd niet (waarschijnlijk ken ik de boite nog niet goed genoeg) maar van 1 naar 3 is ook geen probleem. Wegligging is onbestaand, maar verongelukken gaat ge er niet mee doen als ge wat deftig anticipeert. Ik denk dat er veilig 50-60 km/h mee te rijden valt, maar da's een schatting wegens geen kilometerteller. Mede door de krukasspeling davert hij gelijk een volwassen drilboor. Wat er meteen ook in resulteerde dat ik een eindje voor thuiskomst in eerste op het fietspad ben gaan rijden omdat ik ongeveer 50% van alle bouten en moeren kwijtgespeeld bleek te zijn . Spatborden lagen bijna op de grond, claxon lag bovenop het blok, stuur los, etc etc. De originele Ribe-bouten hangen nog allemaal op hun plaats.
Mijn vermoeden wordt dus een beetje bevestigd : niet geschikt voor langere ritjes, maar vooral om mee te nemen naar meetings en daar rustig te genieten van het gezelschap van zijn tijdsgenoten. Desbetreffend kunnen we bij wijze van demo wel eens lokaal heen en weer rijden...