zalig topicksken...
efkes wa gelezen en ikkem al direkt goesting om mij te moeien
Wipr wrote: ↑07 Sep 2017 21:57
Muug wrote: ↑06 Sep 2017 09:25
petervdc wrote: ↑06 Sep 2017 09:17
Euh is dat zo ? De 1090 en 1290 doen het wel goed dacht ik...
In sommige testen zelfs vóór de nwe gs.
naar mijn gevoel is de hype over... ze waren indertijd uniek met hun über-allroad, maar nu heeft ducati zo ene, BMW ook, Honda.... en ze hebben allemaal talloze gizmo's.
Denk dat we daar nu nuchterder over kunnen oordelen, over het KTM hype gegeven.....
Het merk KTM werd vooral hier en op het oude M&T forum veel bejubeld. Het spook had daar een heel grote impact in. Elke topic dat er werd gestart omvatte wel het woord "GO" en synoniemen voor dragster, racemonster enz en veel was er niet tegen in te brengen. Waar zit hij trouwens want ik kon er wel van genieten van dat schrijfsel en reacties
Zoals Peter aangeeft..... de 1090 en 1290 in diverse uitvoeringen worden bedolven onder de goede kritieken.
Vooral de 1090 die no-nonsense is en toch alles in die klasse zonder schroom kan beconcurreren.
Persoonlijk blijft het oranje merk nog steeds tot de verbeelding spreken en
mocht er iets in die prijsklasse nieuw aangekocht worden is de 1090 eerste keuze.
Wellicht zal de kostprijs vs volgende onder de 5cijfers liggen. Dus jonge occasie, demo of wat dan ook.
't spook is back
1090 is geen KTM
1090 is eerder ne KTM voor iemand die er hier 3 gehad heeft en de 990 omschrijft als een TDM met wat meer power...
KTM heeft altijd beesten gemaakt
950 was verlkoophit
iedereen wou die want hoe ge daarmee kon rijden was ni normaal
...
enige probleem... ge moest wel kunnen rijden
dus was de okkaziemarkt snel verzadigd met 950's waarvan de eigenaar in zijn broek gescheten had na de eerste paar km...
een zegen voor wie een goedkoop beesteke zocht
toen kwam de 990
nog brutaler
een onding voor de purist die de 950 met carburatoren gewoon was
dus veel zever en brol zoals hierboven vermeld met andere gashendels en kabelrollers en tandwielen om da spel toch maar wat beheersbaarder te maken voor de mens die eigenlijk een moto boven zijn kunnen had gekocht en die absoluut wou houden...
dan de 990 bis met nog meer power
persoonlijk vond ik die beheersbaarder dan de 990 I ma bon
1090...
heb de R gehad...
minder dan 10 km van mij geweest
een "no nonsense" KTM wordt die hier genoemd
I beg to differ
is meer een KTM gemaakt voor al degenen die het bruut geweld niet kunnen beheersen
voelt aan als de 1190R in regenmodus
vlak koppel
power weg
al wat u die KTM grijns geeft hebben ze weggelaten
de 1190R...
jammer dat ze die niet meer maken
heeft veel van het motorkarakter van de 950
ideale mix
is een beest dat in de lage toeren heel zoetekes te mennen is
KTM heeft aan al degenen gedacht die het bij vorige modellen moesten hebben van andere gashendels en tandwielen
... laat die in "street" staan en ge rijdt met ne redelijk straffen trail terwijl ge der uitziet gelijk nen echte...
maar... ook aan al degenen voor wie het niet bruut genoeg kan zijn hebben ze gedacht
zet da spel op "sport" en ge komt een rond punt af onder hellingshoek met uw voorwiel van de grond, als ge uw verstand er ni bijhoudt regent het spontane wheelies
zalig ding
kan alles
nooit limiet van chassis, blok of remmen gevonden
toeren, koersen, racen, woon werk, reizen, alleen, met duo...
alles deed die
maar ze maken die ni meer
zou te makkelijk zijn...
nog iets dat ni klopt...
BMW, Ducati en Onda zouden godbetert ook zo iets als nen über offroader hebben? Iets dat op de baan en in de woestijn vouluit kan gaan...
Met de GS kunde deftig op en naast de baan gaan en dienen ene speciale GS redelijk straf ernaast zelfs maar daar gaat ge gene passagier kunnen op meenemen... , Honda heeft monocilinders die dat kunnen... naast de baan... en vanalles op de baan... sommigen zelfs vermomd als dikken trail... de nieuwen AT komt nog het kortste bij , Ducati heeft vermomde racers... verder nix dat echt veelzijdig is op en naast de baan, reizen met of zonder duo verenigt...
de meesten hebben trouwens veel te veel zever, toeters en bellen
elektronisch regelbare ophanging
onverenigbaar met ver reizen en ver van uw garage met computeranalyse om te weten wat er nu juist om zeep is...
dan staat ge redelijk rap bij ne GS zonder ESA brol, nen AT zonder DCT gezever en ne KTM met een R achter, of het nu de 1090, de oude 1190 of de 1290 is, met voorkeur voor den 1190 dan wel
allez, ik ga nog een paar paginas lezen om nog wa ongezouten meningen in de groep te smijten
zonder iemand te viseren natuurlijk... maar altijd recht over 't rond punt