to go pro or not to go pro

Op en bij de motor, zonder elektriek
zappa

Re: to go pro or not to go pro

Post by zappa » 09 Aug 2018 23:56

't spook wrote:
07 Aug 2018 18:33

helmen zijn niet gemaakt om op een puntig klein voorwerp met een klein contactoppervlak te beschermen maar om een schok te breken op een vlakke laag asfalt of beton of wat dan ook...daar accessoires tegenvijzen is compleet idioot... en mogelijk dodelijk...

hmmm zo'n (echt wel simpel schel plastic schelp- ) helm voor op een paard, zou in principe ook nog een eens na trappen "met hoefijzer beslagen" paard moeten tegenhouden? Denk dat een motorhelm echt wel veel meer slagvast is? :dontknow: Just die kin die ontbreekt- bescherming, vind ik nogal risky ?
sig nature

't spook

Post by 't spook » 13 Aug 2018 16:55

arai jet al 15 jaar...
veel beter zicht
en die gopro...
heeft niets met motorrijden te zien en maakt alles veel gevaarlijker want weer wat minder aandacht daar waar het moet...
been there, done that
gopro enkel nog in de wedstrijdwagen
insteken, opzetten,
na de rit uithalen
gedaan
:? KMK :roll:

F M

Post by F M » 13 Aug 2018 21:49

't spook wrote:
13 Aug 2018 16:55
arai jet al 15 jaar...
veel beter zicht
:grin: :grin: :grin:
bugs.jpg
bugs.jpg (121.86 KiB) Viewed 288 times
I am confused. Oh no, maybe not!

F M

Post by F M » 14 Aug 2018 10:14

Wipr wrote:
07 Aug 2018 02:20

Zeg Frans, ik had dat ooit eens laten weten dat ik ook een Sony HDR-50AS heb he. Remeber. Enfin, ik wou dus ook iets voor op mijnen helm te zetten om die cam meer te gebruiken dan enkel geploeter in één of andere exotische zee. Dus voor de grote vakantie begon, ergens eind mei, begin juni eens gaan kijken voor een harnas waar je de Sony op kon zetten. Kostte, origineel van Sony iets tussen de 40-50euro maar op de Pekingexpres, ik bedoel AliExpres heb ik, niet origineel Sony natuurlijk, een heel setje gevonden voor slechts 26euro. Harnas, iets voor op uwe kop te zetten al zou je speleologisch gewijs iets willen filmen. Nog een selfie stick, een flexibele staander enz enz. Iets voor op je helm te plakken niet maar wel iets voor op een stuur te plaatsen en in het geval van mijne motor is dat geen probleem daar het een naked is.

Onderstaande gekocht

https://www.aliexpress.com/item/2016-Ne ... autifyAB=0
Met het antwoord van het Spook had ik jouw post over het hoofd gezien.
Dat is precies wel heel veel spul voor weinig geld. Heb je het al in huis?
Ik heb ook gedacht aan een borstharnas, maar ik denk dat dit in mijn geval iets te laag komt, en ik te veel zou filmen door het windscherm van de RT. Bij ontvangst van de camera had ik thuis dadelijk wat proefopnames gemaakt met de camera handmatig op verschillende posities geplaatst. Daarbij vond ik de plaatsing op de zijkant van de helm het beste.

Maar met een naked bike is het borstharnas wel heel geschikt.

By the way, ik ben o zo blij met de beeldstabilisatie. We hebben in de Pyreneeën enkele kleinere cols gedaan met een verschrikkelijk wegdek. Op het filmpje zie je een perfect stille horizon, met een motor die constant op en neer dendert. Ongelofelijk goed. :)
I am confused. Oh no, maybe not!

Wipr

Post by Wipr » 14 Aug 2018 11:52

F M wrote:
14 Aug 2018 10:14
Wipr wrote:
07 Aug 2018 02:20

Zeg Frans, ik had dat ooit eens laten weten dat ik ook een Sony HDR-50AS heb he. Remeber. Enfin, ik wou dus ook iets voor op mijnen helm te zetten om die cam meer te gebruiken dan enkel geploeter in één of andere exotische zee. Dus voor de grote vakantie begon, ergens eind mei, begin juni eens gaan kijken voor een harnas waar je de Sony op kon zetten. Kostte, origineel van Sony iets tussen de 40-50euro maar op de Pekingexpres, ik bedoel AliExpres heb ik, niet origineel Sony natuurlijk, een heel setje gevonden voor slechts 26euro. Harnas, iets voor op uwe kop te zetten al zou je speleologisch gewijs iets willen filmen. Nog een selfie stick, een flexibele staander enz enz. Iets voor op je helm te plakken niet maar wel iets voor op een stuur te plaatsen en in het geval van mijne motor is dat geen probleem daar het een naked is.

Onderstaande gekocht

https://www.aliexpress.com/item/2016-Ne ... autifyAB=0
Met het antwoord van het Spook had ik jouw post over het hoofd gezien.
Dat is precies wel heel veel spul voor weinig geld. Heb je het al in huis?
Ik heb ook gedacht aan een borstharnas, maar ik denk dat dit in mijn geval iets te laag komt, en ik te veel zou filmen door het windscherm van de RT. Bij ontvangst van de camera had ik thuis dadelijk wat proefopnames gemaakt met de camera handmatig op verschillende posities geplaatst. Daarbij vond ik de plaatsing op de zijkant van de helm het beste.

Maar met een naked bike is het borstharnas wel heel geschikt.

By the way, ik ben o zo blij met de beeldstabilisatie. We hebben in de Pyreneeën enkele kleinere cols gedaan met een verschrikkelijk wegdek. Op het filmpje zie je een perfect stille horizon, met een motor die constant op en neer dendert. Ongelofelijk goed. :)
Ja hoor, had het voor de grote vakantie begon reeds in huis. Ik heb een paar van die dingen meegenomen op reis maar uiteindelijk niets van dat alles gebruikt. :peepwall:
Maar voor dat bedrag geen potten gebroken denk ik dan en een paar van die items gaan op een later moment nog van pas komen :)

Post Reply