Dat batterijverbruik is voor mij al een hele tijd een struggle geweest. Ik wil op mijn motorreizen op elk moment kunnen filmen. Dus heb ik constant stroom nodig.
Vroeger gebruikte ik een powerbank om de Drift constant van stroom te voorzien. Maar de mini-usb connector is een zwak punt, en de Drifts gingen na verloop van tijd stuk.
Ik ben nu overgeschakeld naar de Sony. Ik heb altijd 3 batterijen mee, en een oplader voor 2 batterijen. Op die manier kan ik 2 batterijen opladen op de motor terwijl de 3e in de camera steekt. Daarnaast heeft de Sony de mogelijkheid om met de aan/uit knop een opname te stoppen en tegelijk de camera af te zetten. Duw je opnieuw op die knop, dan zet je de camera weer aan en begint hij dadelijk ook op te nemen. Heel handig, want hij verbruikt dus niets als je niet opneemt, en de batterij gaat dus langer mee.
Nu heeft die Sony ook een afstandsbediening. Spijtig genoeg werkt die via Wifi. Als je de remote gebruikt, dan moet je camera wel aan blijven staan, en verbruikt hij stroom...
Daarom heb ik nu deze werkwijze: wil ik iets opnemen, gebruik ik de aan/uit knop op de camera. Daarna schakel ik de remote in, louter om te controleren of de opname loopt. Voor ik de opname stop, zet ik ook de remote weer uit. Daardoor gaat mijn camera helemaal uit bij het beëindigen van de opname.
Nu weet ik niet zeker of je ook een foto kan nemen terwijl de camera uit staat. De aan/uit knop is groot genoeg en goed genoeg geplaatst om in 90% van de gevallen zeker te zijn dat je erop gedrukt hebt.
I am confused. Oh no, maybe not!