Favoriete film

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Favoriete film

Post by Wipr »

Muug uwe favoriete film Oblivion is op de beeldbuis. Geweldige film idd met een ongelofelijke muziek van M83

Nog favoriete films?

Heat is er eentje langs mijne kant!

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Favoriete film

Post by Muug »

ik heb 'm op blu ray ;)

Blade Runner is my all time favourite. Heb ik een rode plaat, een multicddvdBD-box met speelgoedautootje plus nog een vijfdelige mp3-soundtrack (espers edition) die door fanatici werd samengesteld. :rayof:

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Favoriete film

Post by Koeno »

Mijn favorieten zit toch wel in de Rocky-films...
tot Rocky IV dan toch, want nadien is het voor mij wat bergaf gegaan...

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Favoriete film

Post by Muug »

Wipr wrote: 26 Jan 2018 20:56 Heat is er eentje langs mijne kant!
Heat snap ik niet goed, want de hele film lang zondigt de meesterbandiet (De Niro) tegen zijn eigen principes die hij in 't begin uitlegde en gebruikte om te verklaren hoe lang hij aan de politie kon ontsnappen. Zoals geen relatie aangaan bvb zodat ge meteen kunt verdwijnen, en meteen afhaken als ge instinctief voelt dat er niet meer klopt. En wat doet 'm? Hij papt aan met een schoon madam die 'm niet kan achterlaten en hij zet toch door ondanks 't feit dat 'm voelt dat de sterren niet meer goed staan. :dontknow:

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Favoriete film

Post by Blackbert »

da's misschien juist het punt?
grease up your baby for a ball on the hill

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Favoriete film

Post by Wipr »

Blackbert wrote: 27 Jan 2018 20:14 da's misschien juist het punt?

Muug, BB zit er mot op ;)

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Favoriete film

Post by Muug »

flauw punt....

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Favoriete film

Post by Blackbert »

Veel films zouden maar een kwartier duren indien elk personage telkens de juiste, logische beslissing nam.
De meeste "horror"films maar 5 minuten zelfs. ;)
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Favoriete film

Post by Muug »

Blackbert wrote: 28 Jan 2018 16:59 Veel films zouden maar een kwartier duren indien elk personage telkens de juiste, logische beslissing nam.
De meeste "horror"films maar 5 minuten zelfs. ;)
:mrgreen:
yeah, ik ga volledig akkoord.
Maar bij Heat had ik toch een enorm gevoel van teleurstelling toen ik dat "punt" ontdekte.
In films vinden ze vaak een bepaalde logica "uit", zeker in de fantasy en de SF, maar dan vind ik ook dat ze die logica moeten blijven volgen doorheen het hele verhaal.
En dus net in Heat zetten ze in 't begin van 't verhaal duidelijk de lijnen van de logica haarscherp uit, en de rest van 't verhaal veegt 'm er zijn kas aan met alle gevolgen van dien. Echt absurd. Afin, vind ik.

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Favoriete film

Post by Jopet »

Geef mij maar de originele The Bourne Identity met Richard Chamberlain en Jaclyn Smith maar, toen die uitkwam vond ik die ronduit schitterend, een 3 uur durende film maar met geen enkel vervelend moment in waardoor je eigenlijk geen besef hebt dat die film 3 uur duurt....

De remake in 2002 met Matt Damon is ook van een heel goed niveau maar toch gaat mijn voorkeur naar de originele... Hebben de The Thorn Birds daar iets mee te maken misschien?

Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Favoriete film

Post by zappa »

Ik ben "gemarveld" :mrgreen:


Eerst Sushi en ander dingetjes gaan eten, was wel eens lekker.

En dan den cinema,... maar het was quality time met de dochter en das onbetaalbaar :grin:
sig nature

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Favoriete film

Post by F M »

zappa wrote: 16 Feb 2018 21:32 En dan den cinema,... maar het was quality time met de dochter en das onbetaalbaar :grin:
Aha, met mijn collega op stap geweest ? :grin:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Favoriete film

Post by zappa »

F M wrote: 17 Feb 2018 02:47
zappa wrote: 16 Feb 2018 21:32 En dan den cinema,... maar het was quality time met de dochter en das onbetaalbaar :grin:
Aha, met mijn collega op stap geweest ? :grin:
:grin: :grin: momenteel geen loonpiek en dan kan er een dagje verlof af :thumbsup:
sig nature

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Favoriete film

Post by Wipr »

zappa wrote: 16 Feb 2018 21:32 Ik ben "gemarveld" :mrgreen:


Eerst Sushi en ander dingetjes gaan eten, was wel eens lekker.

En dan den cinema,... maar het was quality time met de dochter en das onbetaalbaar :grin:
Black Panther gezien? Ik heb deze donderdag gezien.

Een tip voor diegene die een Marvel film gaan kijken. Blijven kijken tot heel de eindgeneriek gedaan is want tijdens de eindgeneriek en op het einde komen er nog korte spoilers op je af! De echte Marvel kenner blijft dus heel lang in de zaal zitten :mrgreen:

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Favoriete film

Post by zappa »

Wipr wrote: 17 Feb 2018 21:41 De echte Marvel kenner blijft dus heel lang in de zaal zitten :mrgreen:

ja ja na de eindgeneriek, kwam een extra scene, en ook na dan de allereindgeneriek kwam nog eens een extra scene, we werden bijna buiten geduwd door de kuisploeg :mrgreen:
sig nature

zwiep
Posts: 108
Joined: 24 Nov 2014 09:08

Re: Favoriete film

Post by zwiep »

heat vind ik ook een fantastische film, en vooral veel aktie waar je nog kan volgen wie op wie schiet, perfect gefilmd volgens mij.
goeie films zijn tegenwoordig echt wel een zeldzaamheid, teveel ontploffingen en overdreven aktiescenes afgewisseld met eeuwigdurende achtervolgingen met zoveel mogelijk blikschade.
mijn top 3 :
1 last of the mohicans
2 braveheart
3 manon des sources (totaal ander genre )
LOF AAN ALLE VROUWEN MET KLEINE BORSTEN

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Favoriete film

Post by Muug »

zwiep wrote: 19 Feb 2018 09:45 mijn top 3 :
1 last of the mohicans
2 braveheart
3 manon des sources (totaal ander genre )
Die derde past niet in het rijtje ! Dat zou namelijk de Mad Max-reeks moeten zijn, zodat we kunnen concluderen dat uw topacteur/topregisseur Mel Gibson is. Een man wiens reputatie wel een beetje twijfelachtig geworden is, de laatste 10-15 jaar. 8-)

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Favoriete film

Post by F M »

Ik kan eigenlik geen favoriete film noemen.

Wat ik wel heel speciaal vond: na het bioscoopbezoek van Loft, de wagen ophalen in de parkeergarage die we net in de slotscene van de film gezien hadden. Dat was een rare ervaring! :)
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Favoriete film

Post by Blackbert »

Vóór Manon Des Sources moet je eigenlijk Jean De Florette kijken. :deal:
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Favoriete film

Post by Muug »

Blackbert wrote: 20 Feb 2018 13:49 Vóór Manon Des Sources moet je eigenlijk Jean De Florette kijken. :deal:
Hij vond de billen van Manon schoner dan die van de Jean :mrgreen:

Ik ondervind trouwens dat de tijd bepaalde wonden inderdaad heelt. In het laatste of voorlaatste middelbaar heeft onze leraar Frans die twee boeken laten bespreken en ontleden, in het lang en breed, van binnen en van buiten, van achter naar voren. Iedereen kreeg een hoofdstuk naar zijne kop gesmeten en er moest oa een "woordenboek" worden opgesteld, met daarin alle woorden die je niet kende. Voorwaar, dat waren er veel. :devil: Dat is geanalyseerd geweest tot iedereen alle letterkes voor zijn ogen zag dansen. Daar ergens, in die fase van mijn leven, is een deel van mijn memorie afgestorven en een deel van mijn persoonlijkheid voor eeuwig verstoord geraakt. :devil: Maar ik moet er al niet meer spontaan van kokhalzen, dus we zijn op de goeie weg. :laugh3:

Post Reply