Paddockstand

Op en bij de motor, zonder elektriek
Wipr
Posts: 1709
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Paddockstand

Post by Wipr » 12 Mar 2018 01:24

Ik heb er een oude van Hein Gericke indertijd maar is voor een normale achterbrug.

Iemand weet waar ze een paddockstand verkopen voor de NineT modellen of de 1200cc luchtgekoelde blokken en types zoals de GS van Koeno en de RT van Frans? Google is mijne vriend al geweest in de opzoekingen maar naar mijn gevoel duur. Dus als er iemand een occasie weet staan of een koopje (-100€) dan hoor ik dat graag. Of andere tips?

Ik vraag dat maar naar aanleiding dat ik wat modificaties ga aanbrengen en werken aan een motor die schuin op de zijpikkel staat is allesbehalve makkelijk en een asymmetrische plaatsing van het stuur of schermpje lijkt me nadien toch niet echt wenselijk :mrgreen:

Stefke
Posts: 1442
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Paddockstand

Post by Stefke » 12 Mar 2018 14:18

Wipr wrote:
12 Mar 2018 01:24
Google is mijne vriend al geweest in de opzoekingen maar naar mijn gevoel duur. .

Of andere tips?
Niet goed gegoogeld, er zijn nieuwe te vinden voor minder dan 100 euro...

Andere tip: een voorwielklem gebruiken. Met lichte aanpassing zelfs zeer stabiel te krijgen.
https://www.matthys.net/nl/Shop/57/motor/659/wiel-klem
2016: 45000 :ricky: 2017: 17000

Wipr
Posts: 1709
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Paddockstand

Post by Wipr » 12 Mar 2018 16:37

Stefke wrote:
12 Mar 2018 14:18
Wipr wrote:
12 Mar 2018 01:24
Google is mijne vriend al geweest in de opzoekingen maar naar mijn gevoel duur. .

Of andere tips?
Niet goed gegoogeld, er zijn nieuwe te vinden voor minder dan 100 euro...

Andere tip: een voorwielklem gebruiken. Met lichte aanpassing zelfs zeer stabiel te krijgen.
https://www.matthys.net/nl/Shop/57/motor/659/wiel-klem
Een geweldige tip Stefke, ondertussen was ik er ook al opgekomen maar ben blij dat iemand met enige ervaring ;) het te kennen geeft. :thumbsup:

Ik heb al geïnformeerd bij volgende leverancier
https://www.hbm-machines.com/producten/ ... jwielklem/

En model 1 is net dezelfde als jij aangeeft. Na rondvraag bij HBM wist men mij te vertellen dat het model 1 een uitlopend model is maar zal me een worst wezen. Wat me wel opvalt is dat model 2 maar liefst 5kg zwaarder is dan 1.

Het model dat jij aangeeft (model1 HBM) weegt 12 kg, het andere model 17 kg.

Denk je dat het iets uitmaakt wat betreft de stabiliteit? En welke lichte aanpassing moet je dan doen?

Stefke
Posts: 1442
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Paddockstand

Post by Stefke » 12 Mar 2018 23:11

Wipr wrote:
12 Mar 2018 16:37
Het model dat jij aangeeft (model1 HBM) weegt 12 kg, het andere model 17 kg.

Denk je dat het iets uitmaakt wat betreft de stabiliteit? En welke lichte aanpassing moet je dan doen?
Ik denk dat gewicht niet zoveel uitmaakt. Naar mijn gevoel zijn die poten te smal. Zelf zou ik daar een L-ijzer onderschroeven van minstens 150cm breed zodat het geheel toch stabieler staat. Of zelfs (de smalle poten) vastmaken in de vloer. Ik ben in een smalle garage al een paar keer tegen de moto gelopen die op een monopaddockstand staat en dan staat die toch wat te wiebelen wat niet zo goed is voor mijn hartslag... :roll:
2016: 45000 :ricky: 2017: 17000

Wipr
Posts: 1709
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Paddockstand

Post by Wipr » 14 Mar 2018 00:08

Stefke wrote:
12 Mar 2018 23:11
Wipr wrote:
12 Mar 2018 16:37
Het model dat jij aangeeft (model1 HBM) weegt 12 kg, het andere model 17 kg.

Denk je dat het iets uitmaakt wat betreft de stabiliteit? En welke lichte aanpassing moet je dan doen?
Ik denk dat gewicht niet zoveel uitmaakt. Naar mijn gevoel zijn die poten te smal. Zelf zou ik daar een L-ijzer onderschroeven van minstens 150cm breed zodat het geheel toch stabieler staat. Of zelfs (de smalle poten) vastmaken in de vloer. Ik ben in een smalle garage al een paar keer tegen de moto gelopen die op een monopaddockstand staat en dan staat die toch wat te wiebelen wat niet zo goed is voor mijn hartslag... :roll:
:w00t: neeje, dat wiebelen pits ook wat levensjaren weg. Het is onderweg. Eens uitgepakt zal ik eens zien wat ik er aan kan veranderen. Dank voor de tip! :thumbsup:

Stefke
Posts: 1442
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Paddockstand

Post by Stefke » 14 Mar 2018 19:03

2016: 45000 :ricky: 2017: 17000

Wipr
Posts: 1709
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Paddockstand

Post by Wipr » 15 Mar 2018 15:17

Stefke wrote:
14 Mar 2018 19:03
en die kwam ik gisteren tegen...

https://www.2dehands.be/motoren/motoren ... 08675.html
Mja maar het is een linkse aandrijving en ik heb een rechtse aandrijving dus ga ik er vanuit dat je deze dan niet kan gebruiken. Tenzij je de hefboom kon veranderen van kant en dat is bij deze niet het geval.

Wipr
Posts: 1709
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Paddockstand

Post by Wipr » 15 Mar 2018 15:24

Dit is de wielklem, had er niet bij stilgestaan maar blijkbaar klemt het metaal het voorwiel bij het inrijden. Tja, zoals gezegd, kende het systeem niet en vond het eerst eigenaardig maar als het niet klopt dan hoor je me wellicht vloeken als de motor tegen de korst gaat.

De foto met de schoen is niet om de decathlon schoenen in de kijker :mrgreen: te zetten maar wel een indicatie van hoe groot/ klein de klem is.


Image

Image

Image

Stefke
Posts: 1442
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Paddockstand

Post by Stefke » 16 Mar 2018 13:46

Wipr wrote:
15 Mar 2018 15:17
Mja maar het is een linkse aandrijving en ik heb een rechtse aandrijving dus ga ik er vanuit dat je deze dan niet kan gebruiken.
:oops: :oops:
was precies een beetje in de war met die cardans, 't is op de nieuwe LC's dat ze ook links staan... :wall:
2016: 45000 :ricky: 2017: 17000

Wipr
Posts: 1709
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Paddockstand

Post by Wipr » 16 Mar 2018 17:25

Stefke wrote:
16 Mar 2018 13:46
Wipr wrote:
15 Mar 2018 15:17
Mja maar het is een linkse aandrijving en ik heb een rechtse aandrijving dus ga ik er vanuit dat je deze dan niet kan gebruiken.
:oops: :oops:
was precies een beetje in de war met die cardans, 't is op de nieuwe LC's dat ze ook links staan... :wall:
Maakt ni uit he. Geraak er maar aan uit als potentiële koper :shock: :peepwall: En een fabrikant doet graag moeilijk natuurlijk. Stel dat je het vorige model hebt en je koopt nu een LC dan sta je daar effectief met je stand.

Heel eerlijk, heb ik elke mogelijke hoek en geprobeerd om zoiets toch te kunnen aanpassen.

Deze lijkt me de enige die je kan aanpassen dmv die bouten los te maken en je hefboom te verplaatsen naar de andere kant.
https://www.motea.com/en/constands-raci ... l-332805-0

Anders telkens een nieuwe kopen ook al blijf je bij BMW :whistling: :dontknow:

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests