De nieuwe M&T

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
Muug
Posts: 6898
Joined: 17 Oct 2009 13:04

De nieuwe M&T

Post by Muug » 27 Nov 2018 17:14

Ik zag vanmorgen de "nieuwe M&T" in de rekken liggen.
Toch even vastgenomen en doorgebladerd.
Eerste reflex: eh, dat is even dun als de boekskes van de eerste jaargangen.
Tweede reflex: eh, die lay-out ziet er ook uit gelijk bij de boekskes van de eerste jaargangen.
Derde inzicht: de vaste redactie bestaat uit één man, Tom Vandersande of zoiets. En nog niet mensen die de naam "medwerkers" krijgen. Waarvan ik er vier ken, en die vier hebben een full-time job als iets anders.
Kortom, de nieuwe M&T draait eigenlijk rond één persoon. :shock:
Amai. :pillepalle:

User avatar
't spook
Posts: 191
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: De nieuwe M&T

Post by 't spook » 27 Nov 2018 18:10

dat belooft zeer objetieve verslaggeving
net zoals vroeger
:whistling:
:? KMK :roll:

Wipr
Posts: 1709
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: De nieuwe M&T

Post by Wipr » 30 Nov 2018 03:06

Miljaardedju, nu met de titel te lezen “M&T”........ tot vorig jaar een krantenwinkel over de deur en heel af en toe nam ik het toch nog eens mee maar sinds het verdwijnen van deze winkel ook vergeten dat dit magazine nog bestond. Damn, de laatste strohalm (met Vanalles en nog wat) is nu echt wel verdwenen.
Last edited by Wipr on 01 Dec 2018 00:05, edited 1 time in total.

User avatar
Droopy
Posts: 573
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: De nieuwe M&T

Post by Droopy » 30 Nov 2018 14:15

Omdat ik de nieuwe M&T het voordeel van de twijfel gaf (en omdat ik nog geld over had om mijn cadeaubon van de standaard boekenwinkel) heb ik het augustus nummer aangeschaft. :)
Nu weet ik weer waarom ik mijn abonnement heb opgezegd. :?

Er staan veel reisartikelen van dure motoreizen in en veel artikelen over dure moto's en over moto's die misschien ooit zullen worden gemaakt en als dat zo is zijn die enkel door de happy few te betalen. :o
Met andere woorden, niet veel dat me kon bekoren. :?


Het boekje auto motor klassiek dat ik toen ook aangeschaft had kon me veel meer bekoren. :P

User avatar
Muug
Posts: 6898
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: De nieuwe M&T

Post by Muug » 30 Nov 2018 14:59

Droopy wrote:
30 Nov 2018 14:15
Er staan veel reisartikelen van dure motoreizen in en veel artikelen over dure moto's en over moto's die misschien ooit zullen worden gemaakt en als dat zo is zijn die enkel door de happy few te betalen. :o
Boenk erop. Dus reizen, dure moto's, dure vanalles, op maat van de begoede vijftiger. :pillepalle:
Als ge ziet naar de moto's die ze maken dan staan die zo ongelooflijk vol toeters en bellen dat ze driekwart van hun artikels bezig zijn met het opsommen ervan. Semi-ottomatik alhier, TFT-display aldaar, computerassisted cornering dinges daar. Voor het pure rijden zijn er bijna geen letters meer over. 't is toch niet omdat Europa ABS en ne kata verplicht, dat de fabrikant er elvendertig andere opties moet bij gaan flansen? 't is echt te zot voor woorden tegenwoordig. En ge ziet dus dat ze in de motorboekskes 't zelfde beginnen doen als in autoboekskes: ze testen de duurste, beste full-option met de meeste pk's die ze hebben. En die ook het duurste is natuurlijk. Maar wat hebben de jonge motorrijders daar aan? Die kunnen zich dat niet permitteren. Die kopen als vanouds moto's van 10-15 jaar oud. Overlaatst nog een jonge vrouw gezien, max 25 jaar. In de RAD-winkel in Drongen. Mooi in een strak lederen pak, en buiten stond haar ouwe ZZR600 :mrgreen: Dat gezegd zijnde natuurlijk, ne moto van 15 jaar oud is tegenwoordig duust keer beter dan toen ik begin jaren '90 voor de eerste keer ne moto van 15 jaar oud kocht. :lipsrsealed2:

Feit is natuurlijk : dankzij al hun perfecte computersimulaties tegenwoordig is er omzeggens geen enkele moto nog slecht. De ene rijdt gewoon anders dan de andere, maar er zitten geen miskleunen meer tussen. Dus hoe moet ge nog kiezen? Op basis van 't uiterlijk, en op basis van alle toeterkes en bellekes. En als journalist kunt ge dus niets anders meer doen dan eigenlijk gewoon productpresentaties fabriceren. Eigenlijk feitelijk om 't goed te doen zouden ze allemaal 20.000 of zelfs 50.000km moeten testrijden. Gelijk Moto73 dat jaren deed. En dan vezen ze die tot op de krukas open en dan gingen ze alles tot op een duizendste millimeter opmeten. Dàt waren tenminste testen. :thumbsup:

User avatar
F M
Posts: 3020
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: De nieuwe M&T

Post by F M » 30 Nov 2018 15:15

Waarom ik geen motormagazine meer koop? Omdat ik in simpelweg veel te weinig motoren geïnteresseerd ben. Sportmotoren, naked bikes, customs, Harleys, scramblers, ... Interesseert me allemaal niet.

Dus blijven de grote enduro's en toermachines met alle mogelijke toeters en bellen over, en daarvan vind ik niet genoeg in de boekskes.


:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Moesten er nu wat meer reisverhalen in staan...

:lol: :lol: :lol:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
't spook
Posts: 191
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: De nieuwe M&T

Post by 't spook » 30 Nov 2018 15:41

idem FM :o :o :lipsrsealed2:

geen interesse in al wat ze nu maken
is sinds ik mijn eerste 950 Adventure kocht
zat perfect (voor mij)
hoogte perfect (voor mij)
stuurt perfect (voor mij)
remt ok (voor mij)
....

als ge de moto vindt die echt voor u is, die u past en waar ge gelukkig mee zijt, dan kijkte nog wel is naar iets anders maar zonder interesse...een beetje zoals een vrouw allez... :mrgreen:

en ik heb het geluk gehad dat ik na die eerste dure nieuwe 950 altijd okkaziekes vond die betaalbaar waren
dus nog gelukkiger
en dan nog meer geluk dat de 1190R (okkazieke van dealer zelf) even plezant was (of plezanter wegens een pak power meer)
en nu de 1290R in't zelfde bedje ziek (en directiemoto dus financieel net haalbaar)


ik denk dat ne mens die boekskes vooral leest om iemand anders zijn opinie te hebben over deze of gene motor en zo gaandeweg zijn eigen waarheid met vallen en opstaan op te bouwen tot hij/zij de moto van zijn leven vindt

en als dat gebeurt interesseert de rest u gene zak meer

en het segment dat het uwe is, in mijn geval de reisenduro die ook echt enduro is, kent ge van buiten
in mijn geval zijn er maar 2 die naast reis ook echt enduro zijn dus is't makkelijker
segment met 2 moto's
ne goei maat zijnen 1200GS Adventure schuif ik onder mijn gat op simpele vraag
dus weet ge hoe dat rijdt
geen boekske nodig
gisteren nog nen test gedaan :roll:
1200GS komt met grote faar achter mij tussen de file, is ni content omdat ik ni direct op kant duik, wringt zich in de volgende file en staal heftig gesticulerend aan't volgende licht zijn ongenoegen te uiten om zich dan met veel vroemvroem te concentreren op de milliseconde dat het licht groen gaat worden
groen, den deze weg en 87 meter verder als eerste tussen de file met de glimlach van ne smeerlap op ne KTM die net ne GS belachelijk gemaakt heeft
volgende licht ostentatief plaats gemaakt voor de BMW piloot maar die vond het ni meer nodig precies :dontknow:

nota voor mijn eigen; "continu op sport stand rijden is ideaal"
nota 2 voor KTM; "dienen anti wheely werkt ni echt goed"
:ricky:
:? KMK :roll:

bompa
Posts: 1482
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: De nieuwe M&T

Post by bompa » 30 Nov 2018 17:21

Ik heb da boekje M&Tal een jaar of 4 niet meer, veel interessant kwam daar niet meer in vond ik, en heb je een boekje gelezen dan dan heb je ze bijna allemaal gelezen , dan plaatste ze nog de reisverhalen van lezers er in , die heb ik nooit gelezen veel interessant vond ik er niet meer aan op het laatste, dus maar opgezegd.

User avatar
Koeno
Posts: 1408
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: De nieuwe M&T

Post by Koeno » 30 Nov 2018 18:52

't spook wrote:
30 Nov 2018 15:41
de glimlach van ne smeerlap op ne KTM die net ne GS belachelijk
Ge hebt dan ook quasi 50pk meer als diejen bmw (afhankelijk de welksten da achter u hing)
mocht ge dieje ni voorbij gaan met het optrekken , zou der toch iet serieus miszitten he...

das zowa het niveau van kem gisteren met mijne cb 750 nen cb 200 eruit getrokken...
slechts 50pk verschil ;-)
It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Wipr
Posts: 1709
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: De nieuwe M&T

Post by Wipr » 01 Dec 2018 00:13

Mja, ik ga ‘t spook zijnen tekst niet copypasten en helemaal aanpassen met de iPad want das klungelen maar ik ben vooral mee met het punt dat zegt: als je de motor vindt die helemaal gegoten zit kijk je niet meer veel links en rechts naar anderen.

Ik ervaar dat eigenlijk voor het eerst in 20j. Het is er nog maar ik vind altijd heel snel redenen om te blijven vasthouden aan de 9T :thumbsup:

Ps: mijn geld is simpelweg ook op :mrgreen: :mrgreen:

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests