Ik zou wel willen... maar 3/4 van wat ik gefilmd heb ziet er zo uit :p
Soms ook zo:
Of zo:
En een beetje zo:
Osmand vertelt inderdaad wel veel, soms te veel.Muug wrote: ↑10 Jan 2021 22:49
In navolging van Tom heb ik de gpx gewoon op de smartphone geopend in Osmand en dan heb ik mij laten navigeren via mijn Sena. Wat veel aanwijzingen, maar doordat het zicht gedurende drie uur meestal maar 100m was, kwamen die wel van pas. Ik had ook nog mijn Oregon 600 die de track toonde als hulplijn.
Ik heb automatische updates van mij apps dus ik ben niet zeker maar ik had de laatste keer de indruk dat het beter was maar ik zet het getater en gepiep af van mijn navigatietoestellen dus eigenlijk, ik weet het niet.F M wrote: ↑11 Jan 2021 11:17 Maar volgens Jo (en Tom?) wordt dat opgelost met een nieuwe versie van Osmand ? Of is die nieuwe versie er zelfs al ?
@ Koeno: dan was het misschien wat moeilijker om een foto te trekken in een bocht, neem ik aan ?
En je zei dat je de track in de Zumo omgezet hebt naar een route, en dat die ook perfect volgde wat je reed? Dat wil dan zeggen dat op de plaatsen waar er geen weg staat in de CN-kaart, de Zumo mooi een stukje track laat staan. Want in Basecamp zijn er een paar serieuze omleidingen waar er geen weg op de kaart staat. Dat kostte me heel wat tijd om de track daar aan te passen.
Het zou al moeten kunnen in de meest recente versie op Android. Via "Plan a route" > "open existing track" of "import track" > "done" (NIET Add gebruiken, tenzij je de route nog wil verlengen). Heb het zelf nog niet kunnen testen. Dus geen idee hoe goed het nieuwe algoritme om een track te mappen op een vectorkaart in de praktijk werkt.Tom Thumper wrote: ↑11 Jan 2021 13:04 Ik heb automatische updates van mij apps dus ik ben niet zeker maar ik had de laatste keer de indruk dat het beter was maar ik zet het getater en gepiep af van mijn navigatietoestellen dus eigenlijk, ik weet het niet.
Op terugweg naar de Kempen ben ik na de "WC-rit" van datzelfde Spook, vanuit SPL kronkel-kronkel onder Brussel door gekropen.
't Is o.a. daarom dat ik nog veel liever MapSource gebruik om routes te maken. Poepsimpel om daar een route "door het niets" te sturen als je goed weet (bv. door gebruik van OSM-kaarten) dat er wel degelijk een weg(ske) is. Dat is in BC ridicuul moeilijk gemaakt. Ik gebruik dat programma enkel voor conversie track-naar-route en vise-versa ... iets wat MS dan weer onbegrijpelijkerwijs nooit gekund heeft.
Ha, 't zal dan inderdaad wel dat geweest zijn.
Nu een ietwat rijtechnische vraag van een noob: waar rijd je nu het best op zo een bolle, natte kasseiweg? Mijn grijze massa zegt daar gewoon weg te blijven, maar tja, het gebeurt soms toch dat je daar verzeild geraakt.
Koeno,
Jom, situatie omgedraaid... dat was euhm om de aandachtige lezer te testenMuug wrote: ↑12 Jan 2021 12:03Koeno,
nu hebt ge per ongeluk de situatie omgekeerd denk ik? We rijden toch best waar het droog is?
Wat dat ballenspel betreft: ik en Raketman zeggen al jaren dat deze KTM veel betere motards van ons maakte dan we eigenlijk waren. De übervering, het überblok, het überchassis.... de mix van dat alles.... We kennen geen enkele andere moto die dat doet. Niet dat we al met alles gereden hebben natuurlijk.
Verder is het ook zo dat ik gewoon niet durf zeggen dat ik gewoon een pak beter ben dan gij want is dat wel waar? Hoe meet je dat? Of lijd ik nu aan het beroemde imposter syndroom? https://www.psychologiemagazine.nl/arti ... te-vallen/
Afin, begint met Heindenau K60's te monteren.