Dat ligt eerder aan OzzePaa dan aan de FJR, mijn gedacht
Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:
Ik vermoed dat Raketman 1 van de eerste gehad heeft met nog de 5 bak. Een vriend is net overgestapt van een 1200GS (de gewone nog zonder LC) naar een FJR.Muug wrote: ↑22 Nov 2019 10:06ah, tjah, mjahTom Thumper wrote: ↑22 Nov 2019 08:30
Pssst Pol, niet te hard, maar ik denk dat Ozze Pa het over de blauwe geschelpte had de Yamaha, niet over Gertrude de GS.
ik had niet naar de foto's gekeken.
Maar da's dus wel topmateriaal blijkbaar. Klein beetje duur ook.
'k ga toch eens een testritje met zo'n FJR1300 moeten regelen. 'k heb gezien wat Ozzepa er mee kan en dat was tamelijk straf.
Koddig dat Raketman er nooit vriendjes mee geworden is, maar die moto zijn TPS was een beetje ziekjes dacht ik, en zijn serienummer viel juist buiten de terugroepactie als ik me niet vergis.
Altijd al ne ferme motor gevonden die FJR. Goedkoopst zijn ze er niet op geworden. In vergelijking zie je minder Kawa GTR1400 rijden. Raar want die motor is toch goedkoper en zelfde segment?
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:
Ik ga mijne motor eens ophalen se
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:
Ik ga dadelijk nog eens met de fiets langs mijne moto rijden.
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:
Done
Gezegd tegen de medewerkers van de Ktm store: ah hierse, das mijne volgende die staat te wachten
Eerste 50km gereden en suuuuper plezant. Langer moet ni want das nogal belastend voor de polsen die clip ons
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:
Ja, het begint al.
grease up your baby for a ball on the hill
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:
De weddenschappen zijn geopend
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:
Waar kunnen we geld inzetten en mag dat met bitcoins of ander monopoly geld zijn?
"...the path is the destination"
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:
Bovenaan in de banner staat een oranje button. Dáár.
grease up your baby for a ball on the hill
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:
Brommer eens gekuist, daarmee is het eerste zout er ook weer af...
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:
Geheel correct. Ik had nen 2006. Die TPS had ik nog wel zelf willen vervangen als dat mijn enige probleem geweest was, naast de chronische schouderontstekingen die 2 weken nadat ik hem gekocht had begonnen zijn en 2 weken nadat ik hem verkocht had terug over waren . Er was dus een probleem met de zithouding. Verder had ik ook nogal veel last van de grondspeling, of het gebrek eraan.
De doodsteek was een proefrit op een KTM 950 Adventure, de rest is geschiedenis .
Nil volentibus arduum
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:
Tiens ... de Blaawe Geschelpte is ook van dat jaar ... ofwel is die zijn gaaz-sensoorke vervangen (de eerste bezitter heeft daar nochthans geen melding van gemaakt) ofwel kan ik daar goed mee leven, maar last heb ik er niet van. Dat de lichamelijke klachten van Chris veroorzaakt werden door de zitpositie op de FJR, kan ik wel inkomen ... die is inderdaad zeker niet zo "harmonieus" als bv. op Gertruud.Raketman wrote: ↑24 Nov 2019 19:01Geheel correct. Ik had nen 2006. Die TPS had ik nog wel zelf willen vervangen als dat mijn enige probleem geweest was, naast de chronische schouderontstekingen die 2 weken nadat ik hem gekocht had begonnen zijn en 2 weken nadat ik hem verkocht had terug over waren . Er was dus een probleem met de zithouding. Verder had ik ook nogal veel last van de grondspeling, of het gebrek eraan.
De doodsteek was een proefrit op een KTM 950 Adventure, de rest is geschiedenis .
Int begin had ik na lange ritten steeds een paar dagen last van zeurende duim-muis aan beide handen. Nadat de stuurhelften een extra slag "naar buiten" kregen (ingreep waartoe er eerst wel een paspinnetje moest worden verwijderd) is dat weg.
Na zo'n 4000km naar en in de Dolle Mietjes vanuit Arabba, kwam ik in 2017 inallegeval niet geradbraakt thuis
Vandaag op de wegen en wegskes richting Ciney vol boerenslijk niet extensief kunnen testen, maar de grondspeling (of beter het gebrek er aan) is definitely a bit of a problem ... ik draai er inplaats van de Yamaha-stoppen tegenwoordig gewone huis-tuin-en-keuken bouten in, maar ook met de kersverse Wilbers-poten sleten die bij enigszinds vlot bochtentempo op propere droge stukken (en zeker op ronde punten) nog steeds een stukske ... Maar daar dienen ze tot slot ook voor, en alles went natuurlijk
Tenandere : onder het motto "draag zorg voor uw nief gerief", kreeg de nieuwe achtershock een sumier-subliem vuil-afstotend jasje.
Dat ge na een proefrit kunt verkocht zijn, kan ik hierbij ook beamen : de 1150 GSA stond hier een maand na de testday bij BMW-Bornem in het fietsenkot (maar dat lag grotendeels ook aan het feit dat ik volgens sommigen hier de FJR veel te veel aan oneigenlijk gebruik onderwierp )
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:
Gisteren toertje met de vitpilen en vandaag had ik maar een klein uurtje tijd dus wederom een min toertje rond de blok. Daarna afgespoeld met koud water en het blok ingespoten met WD-40.
En eens bij stilgestaan hoeveel motoren er nu sinds het begin (als 19jarige) van de motor”carrière” zijn gepasseerd. Misschien nog 1 of 2 in de vergetelheid geraakt maar denk dat het vrij compleet is.
Conclusie:
Zijn er veel, zelden een “zware” motorfiets, toch wel wat scooters, niet perse in deze volgorde, er lopen mensen rond die er meer hebben gehad
Motorfietsen zijn een passie
Enkel de Diversions heb ik gebruikt voor woon-werk. De andere soms ook maar veelal als recreatief gebruik en nu en dan eens naar het werk als de sterren goed stonden. Dus eigenlijk zo goed als nooit. De meeste motorfietsen zijn occasie gekocht en het leuke is dat ze of te wel met een maagdelijke km-stand (minder dan 5000km) gekocht zijn oftewel met 50.000km op de teller (bijv de Triumph en de VFR). Met de Ducati ST2 heb ik de meeste km’s gedaan (11.000 op 9 maanden tijd) en verder zet ik er gemiddeld een 5000km op per motorfiets. De laatste motoren was het minder maar vandaar het gemiddelde van 5000km/ motor. Dus een 125.000km motor”ervaring” en 3 motorfiets ongevallen waarbij de Diversions rijp voor de vuilbak waren (frame en voorvork verbogen) en de Suzuki SV650 hersteld kon worden.
Rijden in groep heb ik zelden gedaan (misschien 2x, waarvan 1 toer met een paar van de forumleden hier). Ik vind het eigenlijk beangstigend en voor mij een extra aandachtspunt tijdens het rijden dat erbij komt. Afstand houden, positie op de baan behouden tov voorligger enz.
Motorreizen was een droom maar eentje dat reeds opgeborgen zit in zaken te doen in een ander leven,
De perfecte motorfiets bestaat volgens mij niet en als deze de perfectie benaderde dan werd deze haast als saai ervaren (het mooiste voorbeeld wat mij betreft: Honda VFR800)
Een Harley Davidson Street Bob of iets in die aard vind ik heel knap maar ik ben geen fan van de Harley filosofie al vind ik het nog steeds wel een merk met een sterk imago (net zoals BMW) maar dat is iets persoonlijks.
Motorfietsen:
Yamaha Diversion 600 zwart/ nieuw
Yamaha Diversion 600 rood/ nieuw
Honda Varadero 1000/ occasie
Ducati ST2/ nieuw
Vespa GT200/ nieuw
Vespa GTS250/ nieuw
Vespa ET150/ occasie
Suzuki Burgman 400/ occasie
Aprilia Scarabeo 500/ occasie
Honda Vigor 650/ occasie
Honda CBF250/ nieuw
BMW R850R/ occasie
Honda SH125/ occasie
Honda SH300/ nieuw
Triumph Legend 900 TT/ occasie
Suzuki SV650/ occasie
Yamaha Xmax 250/ nieuw
Yamaha TDM 900/ occasie
BMW R9T pure/ occasie
KTM Duke 390/ nieuw
KTM Duke 690/ nieuw
Honda VFR800/ occasie
Piaggio Beverly 350/ nieuw
Husqvarna Vitpilen 401/ occasie
En eens bij stilgestaan hoeveel motoren er nu sinds het begin (als 19jarige) van de motor”carrière” zijn gepasseerd. Misschien nog 1 of 2 in de vergetelheid geraakt maar denk dat het vrij compleet is.
Conclusie:
Zijn er veel, zelden een “zware” motorfiets, toch wel wat scooters, niet perse in deze volgorde, er lopen mensen rond die er meer hebben gehad
Motorfietsen zijn een passie
Enkel de Diversions heb ik gebruikt voor woon-werk. De andere soms ook maar veelal als recreatief gebruik en nu en dan eens naar het werk als de sterren goed stonden. Dus eigenlijk zo goed als nooit. De meeste motorfietsen zijn occasie gekocht en het leuke is dat ze of te wel met een maagdelijke km-stand (minder dan 5000km) gekocht zijn oftewel met 50.000km op de teller (bijv de Triumph en de VFR). Met de Ducati ST2 heb ik de meeste km’s gedaan (11.000 op 9 maanden tijd) en verder zet ik er gemiddeld een 5000km op per motorfiets. De laatste motoren was het minder maar vandaar het gemiddelde van 5000km/ motor. Dus een 125.000km motor”ervaring” en 3 motorfiets ongevallen waarbij de Diversions rijp voor de vuilbak waren (frame en voorvork verbogen) en de Suzuki SV650 hersteld kon worden.
Rijden in groep heb ik zelden gedaan (misschien 2x, waarvan 1 toer met een paar van de forumleden hier). Ik vind het eigenlijk beangstigend en voor mij een extra aandachtspunt tijdens het rijden dat erbij komt. Afstand houden, positie op de baan behouden tov voorligger enz.
Motorreizen was een droom maar eentje dat reeds opgeborgen zit in zaken te doen in een ander leven,
De perfecte motorfiets bestaat volgens mij niet en als deze de perfectie benaderde dan werd deze haast als saai ervaren (het mooiste voorbeeld wat mij betreft: Honda VFR800)
Een Harley Davidson Street Bob of iets in die aard vind ik heel knap maar ik ben geen fan van de Harley filosofie al vind ik het nog steeds wel een merk met een sterk imago (net zoals BMW) maar dat is iets persoonlijks.
Motorfietsen:
Yamaha Diversion 600 zwart/ nieuw
Yamaha Diversion 600 rood/ nieuw
Honda Varadero 1000/ occasie
Ducati ST2/ nieuw
Vespa GT200/ nieuw
Vespa GTS250/ nieuw
Vespa ET150/ occasie
Suzuki Burgman 400/ occasie
Aprilia Scarabeo 500/ occasie
Honda Vigor 650/ occasie
Honda CBF250/ nieuw
BMW R850R/ occasie
Honda SH125/ occasie
Honda SH300/ nieuw
Triumph Legend 900 TT/ occasie
Suzuki SV650/ occasie
Yamaha Xmax 250/ nieuw
Yamaha TDM 900/ occasie
BMW R9T pure/ occasie
KTM Duke 390/ nieuw
KTM Duke 690/ nieuw
Honda VFR800/ occasie
Piaggio Beverly 350/ nieuw
Husqvarna Vitpilen 401/ occasie
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:
Duw ik die van morgen van de middenpoot om 'm dan buiten op de zijpoot klaar te zetten, zeikt er gewoon nog water uit, een liter of twee, ergens van tussen de radiator ofzo... Ik dacht echt dat er iets lek was...
En zeggen dat ik normaal efkes een toerke doe om droog te rijden...
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:
Eindelijk die van't werk terug gebracht en wat leven geschoten in mijn lingerie moto ...
Die trut was weer dood, effe aan de lader en het zal wel bollen voor vanavond zeker: planning is om die nu goed op te kuissen voor haar beauty/wintersleep en vooral een nieuw achterspatbord te vinden want het blijkt gebarsten te zijn.
Positief punt, ik weet nu eindelijk van waar dat lawaai komt en het is dus niet van mijn motorblok
Die trut was weer dood, effe aan de lader en het zal wel bollen voor vanavond zeker: planning is om die nu goed op te kuissen voor haar beauty/wintersleep en vooral een nieuw achterspatbord te vinden want het blijkt gebarsten te zijn.
Positief punt, ik weet nu eindelijk van waar dat lawaai komt en het is dus niet van mijn motorblok
Vi veri veniversum vivus vici. -V-
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:
zijt ge eindelijk van die strijkplank af
lou tems passo
passo lou ben
Boo Ya
sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant
passo lou ben
Boo Ya
sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant