Rare dinges

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
User avatar
zappa
Posts: 4518
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Rare dinges

Post by zappa »

Ik heb een -veel smarter dannekik foon- :grin: de vorige liet me wat in de steek, geen verbinding bij 't bellen, gesprek viel weg, en de wekker liet niet van zich horen, en mijne werkgever heeft gelijk niet zo graag.

Dus ik beetje zoeken wat er zoal te kopen valt, en de keuze viel direct op enen die waterdicht is, een goede camera heeft. Beetje zitten vergelijken eerst dacht ik aan een sony xperia xz 1 maar die was niet meer te verkrijgen, 't was al de xz 2 allee vooruit, ah die is ondertussen ook al ingehaald door ne nieuwen de xz3 :roll: Dan toch maar een huawei dinges gekocht, zelf gaan halen bij die koeleblauwe, kan je mijn simkaart in de nieuwe steken? ja hoor geen probleem...
Dat bleek eentje nog van mobistar te zijn en blijkbaar is dat overgenomen door orange en is dat kaartje te groot voor die nieuwe gsm...
Ik naar ne orange winkel, hier een nieuwe simkaart, maar uw gegevens (contacten) overzetten zal niet gaan, mogen we niet meer met de privacywetgeving. Ge zult alle nr's er zelf mogen insteken. En ik kan uw nieuwe simkaart niet activeren of uw gsm nr overzetten naar de orange kaart want mijn pc ligt al sinds gisteren uit.

Dus ik thuis alle nr's / personen op een blad of 2 geschreven, gebeld naar ne nr van orange met verzoek mijn simkaart te activeren en nr over te zetten.

En ja hoor binnen het uur was dat in orde :grin: Even beetje zoeken op het nieuw toestel, wat is wat en hoe en dan eens kijken om de eerste belangrijkste nummer er in te steken. Dat lukt. Doe nog wat andere dingen, akkoord voor dit en akkoord voor dat enz.

En wat blijkt? ineens staan al mijn contacten wel in de lijst sommige zelfs met hun profielfoto zoals op mijn oude gsm?

Heb al enkele mensen gesproken en die vermoeden dat google daar voor iets tussen zit ? :dontknow:
sig nature

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2926
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Rare dinges

Post by duibhce Kaelann »

zappa wrote: 22 Feb 2019 20:43 dat google daar voor iets tussen zit ?
:geek:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11818
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Rare dinges

Post by Muug »

:whistling:

User avatar
den Bullet
Posts: 1481
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Rare dinges

Post by den Bullet »

En nu loopt ge met uw hoofd in de wolken ...

User avatar
Droopy
Posts: 1066
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Rare dinges

Post by Droopy »

https://www.simpeleuitleg.nl/uitleg/ove ... ontacts/55 ;)


De voor- en nadelen van Google, het is een gemak maar Google weet heel veel van je. :whistling:

User avatar
Blackbert
Posts: 3474
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Rare dinges

Post by Blackbert »

contacten, niks van aantrekken. Google en FB houden dat allemaal wel bij voor u. En al de rest ook. :twisted:
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Rare dinges

Post by OzzePaa »

Blackbert wrote: 23 Feb 2019 14:17 contacten, niks van aantrekken. Google en FB houden dat allemaal wel bij voor u. En al de rest ook. :twisted:
Ahja :!: Goegel is joor frend :sweeet: ... zo kon Zappa me deze morget toch een sms'ke sturen met hare nieve ... eeuuhhh ... Huawai-foon :tongue:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Raketman
Posts: 1260
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Rare dinges

Post by Raketman »

Een paar weken geleden viel één van onze gasvuren uit. Het ding was 30 jaar oud dus een nieuwe was wel eens aan de orde. Wij zijn fysiek naar een ouderwetse gasvurenboer hier vlakbij geweest. Besteld en levering/plaatsing afgesproken. Daar is nul komma nul telefoongesprek over geweest, geen enkele mail of digitaal verkeer whatsoever. En toch word ik nu al twee weken gespamd op youtube en nieuwssites met reclaam voor gasvuren :? .

Niet alleen rare dinges vind ik dat, maar ronduit griezelig.
Nil volentibus arduum

User avatar
F M
Posts: 5081
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Rare dinges

Post by F M »

Raketman wrote: 26 Feb 2019 19:52 Besteld en levering/plaatsing afgesproken.
Dus die gast heeft een bestelling en plaatsing afgesproken, waarbij jouw naam en adres genoteerd zijn. Zijn bestelling wordt digitaal verwerkt...

Of je vrouw heeft ergens over het kapotte gasvuur gesproken. Misschien er op facebook iets over gezegd. Of misschien een sms gedaan. Als dat het zou zijn , echt creepy...
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Rare dinges

Post by Davy78 »

Raketman wrote: 26 Feb 2019 19:52En toch word ik nu al twee weken gespamd op youtube en nieuwssites met reclaam voor gasvuren :?
Uw vrouw heeft misschien toch effekes gegoogled?

Maar ja, creepy is het soms wel. Ik heb voor de kerstkado van mijn vriendin zitten rondzoeken/bestellen in de "incognito" mode van chrome.
Ik had schrik dat de advertenties haar kado gingen verklappen :)

User avatar
Muug
Posts: 11818
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Rare dinges

Post by Muug »

Davy78 wrote: 27 Feb 2019 07:35 Maar ja, creepy is het soms wel. Ik heb voor de kerstkado van mijn vriendin zitten rondzoeken/bestellen in de "incognito" mode van chrome.
Ik had schrik dat de advertenties haar kado gingen verklappen :)
Slim van u :thumbsup: Maar erg dat het zo moet gaan.
Een mens is nergens meer anoniem.
Niet alleen wordt uw gsm constant getracked, maar er staan her en der ook "zomaar" verkeerscamera's naar ons te kijken.
Onlangs nog, op een recht stuk van een halve kilometer tussen de velden, tussen Dilbeek en Wambeek, passeerde ik een paal met daarop 2-3 camera's in beide richtingen. Er is daar niks behalve gras en onkruid, dus voor de verkeersveiligheid is het niet. Dat ding staat gewoon iedereen te filmen. :devil: Wellicht scannen naar onbetaalde taksen, boetes en verzekeringen.
Erg dat dat allemaal maar kan.
In Canada zijn onbemande camera's verboden: inbreuk op de privacy. :whistling:

User avatar
den Bullet
Posts: 1481
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Rare dinges

Post by den Bullet »

Muug wrote: 27 Feb 2019 08:55
... Wellicht scannen naar onbetaalde taksen, boetes en verzekeringen.

...
Of naar sluipverkeer (of eerder het tellen ervan) :dontknow:

Koeno
Posts: 3233
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Rare dinges

Post by Koeno »

den Bullet wrote: 27 Feb 2019 09:20 sluipverkeer
Ik heb een hekel aan die term dus he...
iedereen betaalt verkeersbelasting om aan het verkeer deel te nemen...
maar om 1 of andere reden zijn sommige (openbare) baantjes verboden...

Bij ons thuis zit er zo ook een toffe situatie...
van't steenweg naar mijn huis is de kortste baan via de wijk te rijden.
mijn huis staat namelijk vlak naast de wijk, maar toch moet ik volledig rond rijden omdat het "plaatselijk" verkeer is...
en na enkele klachten vanuit de wijk, staan er dus effectief 2 patrouilles he, 1 aan't begin en 1 aan't einde van de wijk...

Sluipverkeer: dikke bucht ja... :p

User avatar
zappa
Posts: 4518
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Rare dinges

Post by zappa »

langs den anderen kant , ze zien dan wel niet de "verkeerde"

Op een donderdag morgen 14dagen geleden, ik had een vroege dienst, was met de motor. Ik kom aan 't kruispunt Bayenstr / Dendermondsestwg, met verkeerslichten die op groen staan, hoor ik daar ineens zo'n kabaal, dacht even dat mijn motorblok er vanonder gevallen was, maar bedacht mezelf dan dat ik dat niet alleen zou horen maar ook voelen :mrgreen: Maar dat fractie van een momentje was genoeg om me even te laten inhouden, en geluk op dat moment raast er een vaste camion zonder lichten met een rotvaart door het rode licht op nog geen meter van mijn voorwiel. Er hing een (alu?) container achteraan te slepen, wat een zee van vonken (en verbrande lucht) gaf.

Moest ik nu met de auto geweest zijn, ik had waarschijnlijk die camion niet horen aankomen, en doordat de huizen daar echt wel tot op de hoek van 't straat staan, ook niet gezien hebben, dus dat ging er plak op geweest zijn :?

Ja ik heb naar de politie gebeld, maar of dat iets zal opgeleverd hebben??
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11818
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Rare dinges

Post by Muug »

Koeno wrote: 27 Feb 2019 09:32
den Bullet wrote: 27 Feb 2019 09:20 sluipverkeer
Ik heb een hekel aan die term dus he...
Ik ook.
Het ligt in de natuur van de mensen om oplossingen te zoeken voor problemen.
Als het probleem is dat ge niet meer via traject A op een vlotte manier op uw werk geraakt dan zoekt ge een traject B.
En ergens zou de overheid content moeten zijn, want de verkeersdrukte - de overlast dus - verspreidt zich zo dus over een heel netwerk aan wegen.
Maar inderdaad neen dus, het tegendeel gebeurt: ze verplichten iedereen om dat ene traject te volgen. Daarop verlagen ze nog eens de snelheidslimieten, installeren ze onbemande camera's én trajectcontroles. En iedereen staat dus stil, en op de wegen errond mag geen kat rijden. :wall:
Vroeger - alweer - was het redelijk simpel: autostrades is om echt snel te rijden: veel vakken, max 120km/u. Dan rechte steenwegen: één vak per richting, max 90km/u. Nog altijd bedoeld om vlot van A naar B te rijden. Dan lokale wegen met of zonder bebouwde kom, en veel bochten en kruispunten, waar snel rijden in principe niet mogelijk is.
Maar nu? Ze rijden op de autostrades trager dan op eender welk marktplein tegenwoordig.
Ik heb ne Coyote in de wagen en denk er sterk over na om ook voor de moto zoiets aan te schaffen. Dankzij die Coyote heb ik zo al op twee rare plaatsen trajectcontrole mogen ontdekken, en dat gaan er nog veel meer worden. :devil:

User avatar
Blackbert
Posts: 3474
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Rare dinges

Post by Blackbert »

Doorgaande wegen (route Nationale) zijn dat al lang niet meer wegens volgebouwd met huizen en winkelcentra.
Enige verschil met lokale wegen: ze zijn doorgaans een beetje breder.
'Binnendoor' via woonwijken: gezaag van de bewoners
'Achterlangs' via veldwegen: gezaag van weet ik wie, maar er komen bordjes te staan

Maar binnenkort is dat allemaal van de baan: uw zelfrijdende elektrische bolide zal met alle mogelijke problemen in zijn ruime omgeving rekening houden om u vlot en geruisloos ter bestemming te voeren. Intussen kan u zich ten volle concentreren op de sociale media op dat 15" scherm in uw dashbord.

Alleen, Ben Weyts heeft al een extra vouw in zijn voorhoofd en hij komt er nog niet uit: hoe kan ik voorkomen dat die door oortjes afgeschermde fietsende tieners zich laten doodrijden, zonder daar massaal personeel voor te moeten inzetten?
Psst, Benny, daganie. Zet massaal personeel in dat ervoor zorgt dat ze zich aan de wegcode houden.

Trajectcontroles. Ik kan hier ook niet bewegen of ik kom er in 1 terecht. Maar toch vraag ik mij af of ze echt actief zijn. Waarom kreeg ik anders een boete van een flitskar ongeveer halverwege dat traject? Niks beters te doen?
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
F M
Posts: 5081
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Rare dinges

Post by F M »

Blackbert wrote: 27 Feb 2019 13:22 Waarom kreeg ik anders een boete van een flitskar ongeveer halverwege dat traject? Niks beters te doen?
Je reed misschien te hard ? :peepwall: :mrgreen:
En je hebt het zelf gezegd; :furious3:
Blackbert wrote: 27 Feb 2019 13:22Zet massaal personeel in dat ervoor zorgt dat ze zich aan de wegcode houden.
:dontknow:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Blackbert
Posts: 3474
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Rare dinges

Post by Blackbert »

F M wrote: 27 Feb 2019 13:28
Blackbert wrote: 27 Feb 2019 13:22 Waarom kreeg ik anders een boete van een flitskar ongeveer halverwege dat traject? Niks beters te doen?
Je reed misschien te hard ? :peepwall: :mrgreen:
En je hebt het zelf gezegd; :furious3:
Blackbert wrote: 27 Feb 2019 13:22Zet massaal personeel in dat ervoor zorgt dat ze zich aan de wegcode houden.
:dontknow:
Ja hoor, crimineel hard. 83, op een kaarsrechte N-weg met afgescheiden fietspaden en nog steeds weinig bebouwing.
Maar da's blijkbaar hetzelfde als hier doen wat die zwarte auto doet, 6 oortjesdragers, per 2 naast elkaar, zonder kijken, zonder vertragen, terwijl er van de andere kant een dertigtonner aankomt en mijn bus dus nul ruimte laat tot uitwijken.
https://www.google.be/maps/@51.1713464, ... authuser=0
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
F M
Posts: 5081
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Rare dinges

Post by F M »

Tja, snelheidsovertredingen meten is gemakkelijk dank zij de huidige technische hulpmiddelen.

Echt gevaarlijk rijgedrag vaststellen, daar heb je ogen en hersens voor nodig...
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Rare dinges

Post by Davy78 »

Muug wrote: 27 Feb 2019 11:54 En ergens zou de overheid content moeten zijn, want de verkeersdrukte - de overlast dus - verspreidt zich zo dus over een heel netwerk aan wegen.
Ik heb een betere oplossing. Ik heb sinds kort beslist dat ik alleen nog ga werken met de fiets. Lukt goed tot nu toe ... Momenteel werk ik op 4km van mijn deur, binnenkort gaat daar nog een km af ;)

Ik heb het gehad, de files ...

Post Reply