Eens iets anders...

Memmen, zagen, kreften en andere onderhoudende discussies over van die blikken dozen met teveel wielen
User avatar
Bij
Posts: 436
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: Eens iets anders...

Post by Bij »

Da zijn wel heel veel pistonnekes in uwen jap :lol: :peepwall:
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Eens iets anders...

Post by OzzePaa »

Stefke wrote: 18 Mar 2020 11:59 Wie zoekt die vindt, ongeveer alles zelfs. Ik sta daar dikwijls van te kijken wat nog allemaal leverbaar is. :o (Tenzij het over een mijnen ordinaire Jap gaat... :evil: )
Image
Amaai :!: Gebt een Toyota Century op uw erf staan :thumbsup: ;) ... of ist een Honda F1 uit de jaren zestig :?: ;) :mrgreen:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
red_zebra
Posts: 166
Joined: 26 Oct 2019 23:27

Re: Eens iets anders...

Post by red_zebra »

Ik heb het niet voor auto's maar ik kom hier regelmatig deze topic kijken ... because my OCD approves :mrgreen:
Meneer hier thuis heeft mij ooit willen mee doen werken aan zijn 2pk's met als excuus dat het eigenlijk een grote LEGO voor volwassenen is.
Ik heb mijn LEGO liever.
Image
Attachments
legogalore.jpg
Vi veri veniversum vivus vici. -V-

User avatar
Muug
Posts: 11801
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Eens iets anders...

Post by Muug »

uwe kever is precies door iemand plat getrapt. :o

User avatar
Blackbert
Posts: 3462
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Eens iets anders...

Post by Blackbert »

Dump the petrol engine, here's the future. 8-) 8-) :mrgreen:

grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Raketman
Posts: 1260
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Eens iets anders...

Post by Raketman »

Eindelijk, die zit weer op zijn plaats :freak:

:friday:

Image
Nil volentibus arduum

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Eens iets anders...

Post by OzzePaa »

Raketman wrote: 29 Jul 2020 18:17 Eindelijk, die zit weer op zijn plaats :freak:

:friday:

Image
Onder de kapoot van den A6 ziet het er amper beter uit :o :headbang: Respect en jaloezie ... kweet niet wat eerst in me opkomt ;) :mrgreen:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11801
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Eens iets anders...

Post by Muug »

Eh ja, hoeveel vraagt ge voor dienen otto? :grin:

User avatar
Raketman
Posts: 1260
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Eens iets anders...

Post by Raketman »

Nog niet zoveel...er zit nog geen stuurinrichting en voorophanging in :ugeek:
Nil volentibus arduum

User avatar
Muug
Posts: 11801
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Eens iets anders...

Post by Muug »

:lol:

User avatar
Raketman
Posts: 1260
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Eens iets anders...

Post by Raketman »

Bij deze is de voorophanging, remklauwen en stuurinrichting ook weer een feit. Sebiet is em al klaar...Volgend werk is het oplepelen van de benodigde vloeistoffen en een nieuwe batterij...en dan maar hopen dat er iets positiefs gebeurt als ik aan het sleutelke draai :? :geek: .

De velgen dan toch maar weggedaan om te laten poederlakken, en nieuwe banden besteld. Aja, de voorste remleidingen en remvloeistof misschien ook niet vergeten...
Nil volentibus arduum

User avatar
Raketman
Posts: 1260
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Eens iets anders...

Post by Raketman »

't Is gebeurd :rayof:

Hij draait, eindelijk. Niet zonder slag of stoot : de okkazie stroomverdeler die ik gekocht had bleek verkeerd terug gemonteerd te zijn na de revisie. Iets wat ge niet direct verwacht natuurlijk, en wat het één en ander van tijd in beslag genomen heeft om uit te vogelen en te herstellen. Een hele resem kapotte sensoren en elektrische gremlins : de tijdschakelaar van de warm-up valve, een °t switch, de switch van de achteruitrijlichten, massacontact van de stuurkolom, claxon, motor van de ruitenwissersproeiers, eindeloopschakelaars van de koplampen,...

Nu is't nog wachten op de zetels die volledig herdaan worden (hopelijk deze week nog), dan is't afspraakse maken voor uitlijning, afspraakske om de CO af te stellen (hoewel die er al niet te ver naast zal zitten) en eindigen met een afspraakske voor de keuring. Vervolgens rodage en de ongetwijfeld laatste lijken oprapen die uit de kast zullen vallen. Naar volgend jaar toe : beslissen in welke ralley-versie hij zal komen (Motul, Martini, Canon, Baja replica,...) :mrgreen: .

Foto's volgen.
Nil volentibus arduum

User avatar
Muug
Posts: 11801
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Eens iets anders...

Post by Muug »

:krabje:

Wat let u om zelfstandig te beginnen en nog zo van die individuele projecten aan te pakken? Er is een duidelijke markt voor, overal zie je van die begenadigde individuen en hun creaties opduiken. Ze doen er een paar per jaar, en vragen daar een schoon pak geld voor. Hier een mooi voorbeeld van iemand die af en toe iets doet voor het Engelse blad BIKE: https://rupesrewires.com/ Gewoon de bedradingen herdoen dus. Zo simpel en satisfying kan het zijn. :thumbsup:

User avatar
Raketman
Posts: 1260
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Eens iets anders...

Post by Raketman »

Wel, de grap is dat ze mij voor elektrische problemen al van heinde en verre weten te vinden, dat is zo een beetje mijn specialiteit geworden naar 't schijnt :mrgreen: ...

De eindmontage van de zetels wordt efkes uitgesteld want ik heb ne rechterknie die er ineens de brui aan gegeven heeft.
Nil volentibus arduum

User avatar
Raketman
Posts: 1260
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Eens iets anders...

Post by Raketman »

Binnen drie dagen naar de keuring...alles is gecontroleerd behalve de remkrachtverdeling op de achteras. Remschoenen zijn afgeregeld op de handrem, de rest is hydraulisch dus dat zou goed moeten zijn...
De koplampen stonden volledig paraplu maar nu in orde. De grootste meevaller was de uitlaatgasmeting : 0,19% CO astamblieft, en dat voor nen auto van bijna 40 jaar oud :shock: :rayof: ...hij mag 4,5% hebben.

Na 1 sessie poulieren met de grofste compound en pad is hij terug rood. Zo ongeveer. In ieder geval zo rood als ge rood van de jaren 80 nog kunt krijgen. De lak ziet er op foto goed uit, maar hij zit vol met krassen, mini-deukjes, barstjes in de lak, weggesleten plekken,...misschien wel normale gebruikssporen. Binnenkort ga ik eens een liter kleur laten bijmaken op basis van meting en dan kan het allemaal nog een pak beter.

Image

Image

Een perfect draaiend moteurke met aanhorigheden :

Image

Opgekuist interieurke inclusief nieuw beklede zetels :

Image

In de nabije toekomst moeten de schotellagers van de voorophanging waarschijnlijk nog vervangen worden, nekeer ne radio met een periode-correct frontje erin, kijken voor een nieuwe klep van de chauffage (hij durft al eens blijven hangen), misschien eens een nieuw ophangingslager voor de stuurstang...en zo zullen we wel regelmatig nog eens iets zien wat ons niet aanstaat.
Nil volentibus arduum

User avatar
Stefke
Posts: 2923
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Eens iets anders...

Post by Stefke »

Alweer proper werk, heel proper. :thumbsup: Lak zo laten! Spijtig van de wielen, te donker! En de zetels zijn te nieuw! En een 944 stuur!
Serieus, moet echt waar zo eentje zijn! 8-)
Image

User avatar
zappa
Posts: 4515
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Eens iets anders...

Post by zappa »

Hoe dan ook, AMAI ! enige dat ik daar zou durven mee doen is een zeiltje overleggen en in een schuur laten staan voor mensen die eens een "uitdagingske" willen :mrgreen:
sig nature

User avatar
Raketman
Posts: 1260
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Eens iets anders...

Post by Raketman »

Stefke wrote: 23 Oct 2020 22:47 Spijtig van de wielen, te donker! En de zetels zijn te nieuw! En een 944 stuur!
Tja, de wielen...wij vonden die zilveren wielen nogal gewoontjes en nadat we vorig jaar in Antwerpen op een beurs ne 924 gezien hadden met satijnzwart gepoederlakte wielen was het rap beslist.
De originele zetels, daar waart gij ook niet meer gaan inzitten. Beschimmeld, gescheurd, grote happen uit de mousse,...Ze zijn trouwens herdaan met originele Porsche-stof 8-) .
Dat 944 stuur wist ik ook al. In eerste instantie niet zo belangrijk, binnenkort wel eens rondkijken voor een origineel.
Nil volentibus arduum

User avatar
Stefke
Posts: 2923
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Eens iets anders...

Post by Stefke »

Raketman wrote: 24 Oct 2020 20:08 Dat 944 stuur wist ik ook al. In eerste instantie niet zo belangrijk, binnenkort wel eens rondkijken voor een origineel.
:thumbsup: :rayof:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Eens iets anders...

Post by OzzePaa »

Raketman wrote: 24 Oct 2020 20:08
Stefke wrote: 23 Oct 2020 22:47 Spijtig van de wielen, te donker! En de zetels zijn te nieuw! En een 944 stuur!
Tja, de wielen...wij vonden die zilveren wielen nogal gewoontjes en nadat we vorig jaar in Antwerpen op een beurs ne 924 gezien hadden met satijnzwart gepoederlakte wielen was het rap beslist.
De originele zetels, daar waart gij ook niet meer gaan inzitten. Beschimmeld, gescheurd, grote happen uit de mousse,...Ze zijn trouwens herdaan met originele Porsche-stof 8-) .
Dat 944 stuur wist ik ook al. In eerste instantie niet zo belangrijk, binnenkort wel eens rondkijken voor een origineel.
Peu importe ... mochter geen plaats meer zijn in uw garagekotten, mag je die zo ook altijd hier komen afzetten ;)
8-) :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Post Reply