Overlastige motards?

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Post Reply
User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Overlastige motards?

Post by Droopy »

http://www.standaard.be/cnt/dmf20190612 ... 9BAA174B76

Dat weten we dan ook weer. :roll:
En nu? Wachten op de volgende studie waarin staat dat motorrijders minder overlast veroorzaken dan achtergelaten electro steps zeker? :laugh3:

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Overlastige motards?

Post by den Bullet »

Droopy wrote: 13 Jun 2019 08:50 http://www.standaard.be/cnt/dmf20190612 ... 9BAA174B76

Dat weten we dan ook weer. :roll:
En nu? Wachten op de volgende studie waarin staat dat motorrijders minder overlast veroorzaken dan achtergelaten electro steps zeker? :laugh3:
Voor de niet-abonnees:

Image

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Overlastige motards?

Post by zappa »

kosten de samenleving meer geld dan andere vervoersmiddelen ? Door lawaai?? Luchtvervuiling ?? Ongevallen???? "

waar moeten ze geld uitgeven om lawaai tegen te gaan ?

En luchtvervuiling ? huh ?

Ongevallen? aja rij eens wat minder over ne moto met uw koekdoos en hou die blik op de weg ipv op de gsm

Spijtig dat ne moto geen zijruit heeft, of ze konden nog schrijven dat moto's veel afval door het raam gooiden :roll:


Ik denk dat ik straks eens ga kijken in mijne hof, als er nog geen komkommer te zien is ? :mrgreen:
sig nature

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Overlastige motards?

Post by Raketman »

Het enige wat ik daar nog bij denk is "so what" :roll: ...

Mijne moto heeft een originele uitlaat, maakt geen lawaai en verbruikte tijdens mijn laatste reis 4,8l/100 over iets meer dan 4k km. Binnenwegen, bergwegen en autostrade in B. Vind maar eens een benzinewagen die dat haalt...
Nil volentibus arduum

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Overlastige motards?

Post by Muug »

De hamvraag bij dergelijke studies is natuurlijk hoe ze aan die cijfers komen. Zoals steeds zal daar de motorlaars ferm wringen. Overheidsinstanties halen dat bij andere overheidsinstanties, die halen dat op hun beurt god weet waar....

Ik heb zelf zoveel jaren geleden op fiscaal vlak eens een frats voorgehad toen ik mijn motorkilometers en onkosten inbracht, en de belastingsdienst belde dan naar onze personeelsdienst en die werknemer beweerde droogweg dat ik per trein kwam "want ik had een treinabonnement". Dat die "collega" en ik heel Brussel tussen ons in hadden en dat hij mij nooit zag, hield hem dus niet tegen om een totaal onware bewering te formuleren. Die collega had eigenlijk veel genuanceerder moeten antwoorden, en moeten zeggen dat enkel mijn chef en mijn rechtstreekse collega's dat konden weten. Nuanceringen, dat ontbreekt er tegenwoordig, overal. Al decennia.

Maar eigenlijk feitelijk zou er nu ergens een motorrijdende Europese jurist of onderzoeksjournalist moeten opstaan om de herkomst van al die beschuldigende cijfers nog eens na te gaan. :thumbsup:

User avatar
toeternietoe
Posts: 233
Joined: 21 Jun 2011 17:35

Re: Overlastige motards?

Post by toeternietoe »

Dikwijls worden dat soort "studies" uitgebracht om het pad te effenen voor één of andere restrictieve maatregel. Kwestie van aan de juiste sfeerschepping te doen. Laat ons hopen dat het hier niet het geval is.
To ride, shoot straight and speak the truth (+ Jeff Cooper)

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Overlastige motards?

Post by Jopet »

Met studies kun je alles bewijzen, het hangt er maar vanaf hoe je de studie opmaakt....

We weten allemaal dat motorrijders een hoog risico lopen op letsels bij een ongeval. Wat deze studie echter niet aantoont is in hoeveel gevallen de motorrijder de verantwoordelijke is. Mocht het zo zijn dat verhoudingsgewijs motorrijders veel meer ongevallen veroorzaken dan autobestuurders dan zouden de verzekeringen voor moto's veel duurder zijn dan die voor auto's maar het is net omgekeerd. Na motorrijders staan voetgangers en fietsers op 2 en 3.... Dus nergens meer naar toe met moto, fiets of te voet en alle verplaatsen per vliegtuig.... :mrgreen:

Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

Post Reply