Ik denk dat je de kar een beetje voor het paard spant.
EV's worden niet gemaakt met het doel om dat koppel te leveren, dat is gewoon een karakteristiek van een elektromotor, eerder een gevolg.
In tegenstelling tot bij een verbrandingsmotor is het volledige vermogen van de elektromotor quasi altijd beschikbaar.
Wellicht kan er hier en daar nog wel wat geoptimaliseerd worden aan de instellingen en sturing van een EM maar dat is dus niet zo abnormaal.
Ik zeg niet dat een EV vandaag dé oplossing is maar het is wel de aandrijving die het meeste opportuniteiten biedt voor toekomstige vergroening.
Een ICE zal altijd CO2 en fijn stof blijven uitstoten.
Elektriciteit kan, zeker in de niet zo verre toekomst, perfect CO2-neutraal en veilig opgewekt worden.
Eigenlijk doen we dat nu al met kerncentrales.
Ik vind een verbrandingsmotor ook geestig maar dat wil niet zeggen dat we blind moeten zijn voor de nadelen ervan en alleen op de nadelen van het alternatief (EV) moeten focussen zonder de (potentiële) voordelen te zien.