Re: Motornieuws!
Posted: 06 Jan 2021 20:21
Symboolbeleid... nagel op de kop.... al vele decennia eigenlijk.
Vreemd genoeg laat mij dat volledig koud. Zo'n GW lijkt mij wel iets. Ik passeer(de) dat regelmatig en ik zou daar wel eens mee willen rijden.OzzePaa wrote: ↑06 Jan 2021 23:57 Onbevestigd maar wel voor velen veelbelovend motornieuws is dan weer : https://www.motor.nl/nieuws/gerucht-een ... k-in-2023/
Was 2 weken geleden nog bij Racing Center Deurne en blijkbaar zijn ook de svart en vitpilen in de 701 uitvoering niet meer verkrijgbaar. Ze worden ook niet meer geproduceerd. Enkel de 125 en 401cc. In India misschien nog met het 250cc blok maar volgens de technieker in Deurne gaat Husqvarna op andere dingen inzetten dan op de roadmarkt. Een waar succes was het niet.OzzePaa wrote: ↑06 Jan 2021 23:57 Onbevestigd maar wel voor velen veelbelovend motornieuws is dan weer : https://www.motor.nl/nieuws/gerucht-een ... k-in-2023/
En Husky zou iets met de naam Blåpillen gaan uitbrengen ...
https://www.motor.nl/nieuws/husqvarna-b ... 24_12_2020
Hoe het verder staat met hun Norden blijkt niet echt duidelijk.
https://www.motor.nl/nieuws/wat-is-er-a ... orden-901/
WR450F met toren en wat extra plastiek. Benieuwd of ze er een markt gaan voor vinden, @14k euro.
En ziedaar het gigantische succes van allroadmoto.be. Die jonge kerel doet niet anders dan zo'n dingen monteren. De fabrikanten zijn dolgelukkig (want een pak minder zogenaamde garantieproblemen die eigenlijk het resultaat zijn van het gepruts van de particulier met twee linkerhanden). Zelfs BMW en Yamaha hebben hem al gecontacteerd of hij aub niet enkel voor hen wilt werken. Maar hij weigert.TuttoTerreno wrote: ↑24 Nov 2021 07:46........want die custom made solutions blijken nooit echt te passen.
Jawadde Er zijn echt geen grenzen meer. De AJP PR7 en de KTM 690R waren al duur, maar deze gaat er dus een kleine 50% over!TuttoTerreno wrote: ↑24 Nov 2021 07:46WR450F met toren en wat extra plastiek. Benieuwd of ze er een markt gaan voor vinden, @14k euro.
Neeje, maar die dingen verkopen dus echt. Heb je al eens gezien hoeveel rally's er tegenwoordig in en vlakbij Europa worden georganiseerd? Tunesia rally, BalkanRally, Griekenland rally.... ik weet de exacte namen niet meer, maar er zijn er een pak! En jawel, er zijn ook nog genoeg mensen die geld en tijd genoeg hebben om daar met exotische machines aan deel te nemen. Dus ja, daar is een markt voor.TuttoTerreno wrote: ↑24 Nov 2021 08:45 KTM heeft ook ooit eens een 450 Rally replica uitgebracht. Die was ook niet gratis
Het is een niche. maar ik denk wel dat ze dit gaan verkocht krijgen. Net omwille van wat je zelf al aangeeft: de kost om zelf zoiets in elkaar te steken ligt in dezelfde grootteorde. CCM heeft indertijd ook iets gelijkaardigs geprobeerd met de GP450. Die was iets goedkoper, maar had wel wat problemen en zag er niet zo "rally raid" uit. Voor dat publiek mogen die looks gerust wat extra kosten.TuttoTerreno wrote: ↑24 Nov 2021 07:46 WR450F met toren en wat extra plastiek. Benieuwd of ze er een markt gaan voor vinden, @14k euro.
Anderzijds, als je zelf zoiets wil bouwen op basis van een standaard sportenduro, ben je evenveel kwijt aan onderdelen én bakken frustratie want die custom made solutions blijken nooit echt te passen.
wel, die hebben ze ooit op de EICMA voorgesteld... en nooit in productie genomen.duibhce Kaelann wrote: ↑24 Nov 2021 11:51 Als Honda nu eens die CRF450L Rally met redelijke onderhoudsintervallen zou gaan maken, het zou verkopen als zoete broodjes imho.