wat is't nu uiteindelijk?????

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Koeno
Posts: 3229
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: wat is't nu uiteindelijk?????

Post by Koeno »

Had dieje roest er niet geweest, dan hadden we nooit iets anders gekocht...
Maar de zoon van onze garagist heeft ongeveer dezelfde wagen gehad.
Hij heeft het roest laten wegwerken, en nadien nog anti roest behandeling gegeven...
vorig jaar (of 2 jaar geleden) zet hij zijn wagen op de brug en die is gewoon beginnen kraken/doorzakken...

daaruit hebben wij geleerd: roest is venijn en wij hebben geen goesting om elke 5 jaar 3-4000 euro aan roestbehandeling te geven...
dus ik wens u van harte toe dat de Volvo het nog jaren trekt... en anders nen dikken amerikaan he :p
Ik zal mijn rit nooit vergeten met de 6.5l diesel 8 cilinder.... geen snelheidsmonster, maar 2 kuub grond op een 1tonnige remork en ge voelt het nog niet :D

User avatar
Blackbert
Posts: 3470
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: wat is't nu uiteindelijk?????

Post by Blackbert »

Koeno wrote: 24 Jul 2019 08:52 maar 2 kuub grond op een 1tonnige remork en die is gewoon beginnen kraken/doorzakken...
zeker dat je geen zaken door elkaar haalde in uw uitleg? :ugeek:
grease up your baby for a ball on the hill

Koeno
Posts: 3229
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: wat is't nu uiteindelijk?????

Post by Koeno »

Blackbert wrote: 24 Jul 2019 10:04 zeker dat je geen zaken door elkaar haalde in uw uitleg? :ugeek:
Euhm, neen.
Die remork weegt zelf al 1 ton... met kiep functie... gemaakt voor zo'n "taakjes" te doen...

Maar als gij u beter voelt daar te denken dat ik dingen door elkaar haal: No problem :thumbsup: :peepwall:

User avatar
Blackbert
Posts: 3470
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: wat is't nu uiteindelijk?????

Post by Blackbert »

Het gebeurt met de beste, al eens. ;)

Der is een verschil tussen een AHW die een ton weegt en ene die een ton mag laden.
Maar ok, zo'n karretje heb ik ook. ik kan erin komen dat ge daar niet echt last van hebt achter zo'n tractor.
grease up your baby for a ball on the hill

Koeno
Posts: 3229
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: wat is't nu uiteindelijk?????

Post by Koeno »

Ik heb het misschien wat dubbelzinnig neergepend...
maar de remork mag & kan het wel degelijk laden.
en de auto kan en mag het wel degelijk trekken.
en de bestuurder (want ik reed niet) mocht het ook wel degelijk besturen ;-)

en tractor tractor, 't was gene porsche of GS he :p

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: wat is't nu uiteindelijk?????

Post by Wipr »

W123........ mijn grootvader zaliger had zo ene, meer bepaald een 300D, full option (5cilinder met 300.000km op de teller). 25j jong. Vandaag de dag heb ik nog steeds spijt dat ik deze voor mijn grootvader verkocht heb. Een nacht aan de druppellader en startte meteen.

Ik had toen geen plaats om hem te stallen en tal van redenen om hem niet zelf bij te houden..... nu een doodzonde.

Prima auto, de Mercedessen die nog oerdegelijk waren, loodzwaar maar onverwoestbaar.

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: wat is't nu uiteindelijk?????

Post by Wipr »

Koeno wrote: 24 Jul 2019 10:31
Blackbert wrote: 24 Jul 2019 10:04 zeker dat je geen zaken door elkaar haalde in uw uitleg? :ugeek:
Euhm, neen.
Die remork weegt zelf al 1 ton... met kiep functie... gemaakt voor zo'n "taakjes" te doen...

Maar als gij u beter voelt daar te denken dat ik dingen door elkaar haal: No problem :thumbsup: :peepwall:
Een Ton zeg je? Heeft je aanhanger dan een aparte nummerplaat nodig? Is dat met een B rijbewijs te besturen of moet je daarvoor een B+E hebben?

Jopet
Posts: 830
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: wat is't nu uiteindelijk?????

Post by Jopet »

Koeno wrote: 24 Jul 2019 08:52 en anders nen dikken amerikaan he :p
Ik zal mijn rit nooit vergeten met de 6.5l diesel 8 cilinder.... geen snelheidsmonster, maar 2 kuub grond op een 1tonnige remork en ge voelt het nog niet :D
Als ge regelmatig trekt, en zeker als het zware remorkjes, dan gaat er niets boven longinhoud, mijne maat rijdt met een Ram en hangt daar een remorque aan van 2 ton en hij voelt nauwelijks dat er iets achter hem hangt, een Peugeot 508 met 1.6 motor of gelijk welk ander merk zou enorm afzien bij zo'n belasting.
Ik trek ook regelmatig een 750kg remorque en heb enkele jaren geleden bewust gekozen voor een zo'n blue 508 SW 2.0, toch 400cc meer, een koppel van 400nm en 180pk, je voelt dus ook nauwelijks dat ding achter je hangen en blijft zuinig rijden, vorig jaar met de moto op de remorque naar Oostenrijk gereden en aan gemiddeld 100 km/u nauwelijks 7l. verbruikt. Doe hetzelfde met die 1.6 en ben er zeker van dat het verbruik hoger zal liggen. Ik vrees dat met mijn benzine wagen die ik nu heb het verbruik zal verdubbelen als we volgende maand naar Oostenrijk gaan, van kracht en souplesse heb ik geen schrik, mijn Insignia 2.0 heeft tenslotte 260pk en ook 400nm en je voelt die remorque dus ook niet echt achter je hangen, maar dat verbruik :thumbsdown:

Die politiekers hebben dat goed gezien, iedereen zijn zuinige diesel buiten en een benzine slurpende wagen in de plaats, kassa kassa zeggen ze :veryangry:
Hybride of elektriek de oplossing? Tot dat je zegt dat je een remorque van 750kg wilt trekken, bij elektriek mag je nooit iets trekken en bij Hybride beginnen ze nu stilletjes aan modellen op de markt te brengen tot 750kg maar niet zwaarder dan dat... Ik vraag mij trouwens af als ik bvb met een Prius met remorque naar Oostenrijk zou rijden wat daar het verbruik zou van zijn..... Ooit in Topgear een vergelijking gezien tussen een Prius en BMW M5, op circuit aan gemiddeld 160 km/u was het verbruik van de Prius dus hoger :whistling: M.a.w. een hybride onder zware belasting is ook niet echt zuinig want electromotoren kunnen hun ding niet meer doen....

Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

Koeno
Posts: 3229
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: wat is't nu uiteindelijk?????

Post by Koeno »

Wipr wrote: 25 Jul 2019 20:01

Een Ton zeg je? Heeft je aanhanger dan een aparte nummerplaat nodig? Is dat met een B rijbewijs te besturen of moet je daarvoor een B+E hebben?
Aanhanger heeft aparte nummerplaat, en als de Pickup ervoor hangt is een B+E sowieso vereist omdat ge boven de 3.5ton uitkomt (dacht ik).
sowieso rijd ik nooit met die remork (mijn auto kan/mag ze niet trekken, en met de pickup & remork wil ik niet rijden).
Schoonbroer heeft rijbewijs A tot C :pillepalle:

Koeno
Posts: 3229
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: wat is't nu uiteindelijk?????

Post by Koeno »

Jopet wrote: 26 Jul 2019 01:40 Als ge regelmatig trekt, en zeker als het zware remorkjes, dan gaat er niets boven longinhoud, mijne maat rijdt met een Ram en hangt daar een remorque aan van 2 ton en hij voelt nauwelijks dat er iets achter hem hangt, een Peugeot 508 met 1.6 motor of gelijk welk ander merk zou enorm afzien bij zo'n belasting.
Ik trek ook regelmatig een 750kg remorque en heb enkele jaren geleden bewust gekozen voor een zo'n blue 508 SW 2.0, toch 400cc meer, een koppel van 400nm en 180pk, je voelt dus ook nauwelijks dat ding achter je hangen en blijft zuinig rijden, vorig jaar met de moto op de remorque naar Oostenrijk gereden en aan gemiddeld 100 km/u nauwelijks 7l. verbruikt. Doe hetzelfde met die 1.6 en ben er zeker van dat het verbruik hoger zal liggen. Ik vrees dat met mijn benzine wagen die ik nu heb het verbruik zal verdubbelen als we volgende maand naar Oostenrijk gaan, van kracht en souplesse heb ik geen schrik, mijn Insignia 2.0 heeft tenslotte 260pk en ook 400nm en je voelt die remorque dus ook niet echt achter je hangen, maar dat verbruik :thumbsdown:

Die politiekers hebben dat goed gezien, iedereen zijn zuinige diesel buiten en een benzine slurpende wagen in de plaats, kassa kassa zeggen ze :veryangry:
Hybride of elektriek de oplossing? Tot dat je zegt dat je een remorque van 750kg wilt trekken, bij elektriek mag je nooit iets trekken en bij Hybride beginnen ze nu stilletjes aan modellen op de markt te brengen tot 750kg maar niet zwaarder dan dat... Ik vraag mij trouwens af als ik bvb met een Prius met remorque naar Oostenrijk zou rijden wat daar het verbruik zou van zijn..... Ooit in Topgear een vergelijking gezien tussen een Prius en BMW M5, op circuit aan gemiddeld 160 km/u was het verbruik van de Prius dus hoger :whistling: M.a.w. een hybride onder zware belasting is ook niet echt zuinig want electromotoren kunnen hun ding niet meer doen....

Groetjes,
Jopet
Ik denk (alleh ik kan mis zijn) dat mensen nen auto kopen naar hun eigen gebruik, neen?
Ik zou graag met nen Isuzu Dmax 3.0 rijden... maar waarom zou ik....

het zwaarste dat mijn remork ooit geladen geweest is de laatste 2 jaar was 500kg op de remork.
In feite had ik toen mijnen ASX al overladen... en toch had de wagen er geen last van, tuurlijk ging het verbruik naar omhoog.

Mocht ik ooit de intentie gehad hebben om 2 ton te trekken, dan zou ik nooit de 1.6 kopen. Die mag geremd maar tot 1.3ton trekken...
Mensen zijn ook klein beetje verwend geworden vind ik dan. Ok mijn verbruik met 750k remork zal hoger liggen... maar 't is niet alsof de peugeot bergop achteruit zal bollen... Dat deed mijnen asx met minder vermogen ook niet... (en mijn schoonbroer heeft een serieus stijle oprit).

iemand da ne prius koopt om 160km/u gemiddeld te rijden is een kalf.

Dus ik heb gekocht in functie van ons gebruik... topsnelheid was niet belangrijk, stilte wel... en dat is hij...
maar goed, liefst van al reed ik nu in een Isuzu D-max 3.0 automaat.... maar de oogst van onze geldboom zat alweer niet goed.... :rayof:

User avatar
't spook
Posts: 308
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: wat is't nu uiteindelijk?????

Post by 't spook »

mijn remork is nen 2 asser die 750 mag en 2000 kan laden

den S80 trekt die dikwijls
de laatsten tijd trok ik die met den BJ4, 3.4Turbo, koppel met hopen
ondertussen heb ik mij ne 4.2liter td aangeschaft van bijna 30 jaar oud
trekt al wat ge wilt en ge kunt overal door wat met ne RAM of aanverwanten ni altijd het geval is op onze smalle straatjes

dat ding wordt reis- en trekmobiel bij uitstek en als we competitie offroad gaan rijden ergens in europa is dat onze trekker en ons hotel op wielen

:dontknow:
:? KMK :roll:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: wat is't nu uiteindelijk?????

Post by Wipr »

Koeno wrote: 26 Jul 2019 07:32
Wipr wrote: 25 Jul 2019 20:01

Een Ton zeg je? Heeft je aanhanger dan een aparte nummerplaat nodig? Is dat met een B rijbewijs te besturen of moet je daarvoor een B+E hebben?
Aanhanger heeft aparte nummerplaat, en als de Pickup ervoor hangt is een B+E sowieso vereist omdat ge boven de 3.5ton uitkomt (dacht ik).
sowieso rijd ik nooit met die remork (mijn auto kan/mag ze niet trekken, en met de pickup & remork wil ik niet rijden).
Schoonbroer heeft rijbewijs A tot C :pillepalle:
Dank voor de opheldering

Ik heb A B C maar telkens zonder “E” erbij

Koeno heeft wel een punt dat we verwend zijn geworden en dit eigenlijk als maatstaf nemen.

Met mijn Golfke 1,2TSI trek ik heel vaak de remork en daar ligt dan ook veel een paar honderden kilo’s aan metaal in. Optrekken doet de golf sowieso niet en met de remork gaat het nog trager. Op de autostrade rij ik 95km/u met de aanhangwagen. Puur om het verbruik aanvaardbaar te houden en eens aan deze snelheid cruisende zit dat heeel goed zelfs. 5,5-6lit

Idd een Isuzu en vele andere pick-ups zijn top.

Volgende auto is terug een diesel

User avatar
zappa
Posts: 4516
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: wat is't nu uiteindelijk?????

Post by zappa »

Koeno wrote: 26 Jul 2019 07:37
Ik zou graag met nen Isuzu Dmax 3.0 rijden... maar waarom zou ik....


maar goed, liefst van al reed ik nu in een Isuzu D-max 3.0 automaat.... maar de oogst van onze geldboom zat alweer niet goed.... :rayof:
De huidige D max-en zijn : 1.9L - 164pk ;)

Als de Toyata LC 3000 cc et niet meer zou doen, dan kwam zo'n D max ook wel in aanmerking.

En ja als je daar een paardentrailer + 2 paardekens op naar de Ardennen trekt en ge wilt toch die kamions voorbij steken, dan heb je wel iets krachtig nodig :thumbsup:
sig nature

Jopet
Posts: 830
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: wat is't nu uiteindelijk?????

Post by Jopet »

Koeno wrote: 26 Jul 2019 07:37 Ik denk (alleh ik kan mis zijn) dat mensen nen auto kopen naar hun eigen gebruik, neen?
Hoi Koeno,

Ik bedoelde dit niet negatief hoor, dus absoluut geen kritiek t.o.v. je aankoop hé, ik wilde gewoon aangeven waarom ik het voor mezelf anders doe, dit is soms het probleem met geschreven taal dat dingen soms anders overkomen dan wat we bedoelen, door interactie komt ongeveer dezelfde tekst face to face heel anders over dan wat ik nu geschreven heb....

Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

Post Reply