Ik lees ergens dat er iemand additief in de benzine heeft gedaan om zijn moto in optima forma door de winter te krijgen.
Maar dit filmpje geeft op onthutsende wijze weer hoe verschrikkelijk slecht en corrosief onze huidige brandstoffen zijn, additief of niet. Zet u en neem uw tijd want de meneer neemt er ook zijn tijd voor.
https://m.youtube.com/watch?feature=you ... vS_D4_lF5U
Deugt onze benzine nog?
Re: Deugt onze benzine nog?
Alles leegmaken dus bij een lange stalling
"...the path is the destination"
Re: Deugt onze benzine nog?
... of de laatste 2 tankbeurten good old 98 erin doen en randvol wegzetten
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Re: Deugt onze benzine nog?
ik heb nogal wat moeite moeten doen om dat filmke uit te zitten: dedju, wat nen ergerlijke vent.Muug wrote: ↑14 Nov 2019 08:21 Ik lees ergens dat er iemand additief in de benzine heeft gedaan om zijn moto in optima forma door de winter te krijgen.
Maar dit filmpje geeft op onthutsende wijze weer hoe verschrikkelijk slecht en corrosief onze huidige brandstoffen zijn, additief of niet. Zet u en neem uw tijd want de meneer neemt er ook zijn tijd voor.
https://m.youtube.com/watch?feature=you ... vS_D4_lF5U
Bovendien is en blijft het film en dat knip en plak je zoals je wil. Dat is trouwens ook de reden waarom ik zo weinig naar televisie kijk.
Hoe dat in de USA met hun brandstoffen zit weet ik niet, maar hier zijn er, volgens mijn buurman althans (die in de wereld van de petrol werkt), toch wel bepaalde regels en normen waaraan die in Europa moeten voldoen. En naar het schijnt wordt daar vrij strikt op toegezien. Wat er uiteindelijk van die controles overblijft weet ik echter niet.
De reden waarom ik een additief gebruik is het feit dat er in benzine nogal wat toevoegingen zitten die de neiging hebben om te verdampen, de één al wat sneller dan de andere. En naar het schijnt zijn het de meest vluchtige die de meest essentiële zijn. Een additief zou die verdamping grotendeels tegengaan en de kwaliteit van de brandstof op een hoger peil houden. Dat is wat mij ooit eens is uitgelegd op een forum in lang vervlogen tijden.
Het additief dat ik gebruik komt van bij RAD (Eurol) maar ik moet eerlijk gezegd toegeven dat ik meer vertrouwen had in de dingen die Kent in zijn gamma heeft. Jammer genoeg zijn die produkten voorbehouden voor garagisten en vind je ze zo goed als niet in de reguliere handel, maar van de vertegenwoordiger kreeg ik elk jaar wel een fleske om in mijne Pan te kappen voor de winterstalling.
lou tems passo
passo lou ben
Boo Ya
sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant
passo lou ben
Boo Ya
sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant
Re: Deugt onze benzine nog?
Uit ervaring kan ik stellen dat het idd een kleine ramp aan't worden is. In de laatste 2-3 jaar valt het op hoe erg de carburatoren en brandstofsystemen van de voertuigen van onze groep (meeste WO2) er op achteruitgaan. Dichtingen die ineens verbrokkelen, rare papjes en drabjes in vlotterkamers, overal lekken, etc etc. We zitten nu ook in de fase dat voertuigen die een paar maand zullen stilstaan volledig leeggemaakt worden. Wat niet noodzakelijk de beste oplossing is want oude dichtingen die gaan uitdrogen geven ook weer hun problemen.
Ik probeer ze allemaal in gang te houden, uitsluitend 98 te gebruiken en geen additieven toe te voegen.
Superoud moet het trouwens niet zijn om problemen te geven, ik heb zo een tijdje gesukkeld met een stroomgroep van Honda die na een paar maand stilstand al niet meer wou draaien...Bleek ook aan de 95 te liggen die er nog voor gebruikt werd. Het enige waar ik nog 95 in doe zijn de Toyota en de AT.
Ironisch wel : de 40 liter 7-8 jaar oude 95 die ik nog uit de tank van de Porsche gehaald heb, heeft nog perfect dienst gedaan in allerlei motoren. Zonder enig probleem zelfs.
Ik probeer ze allemaal in gang te houden, uitsluitend 98 te gebruiken en geen additieven toe te voegen.
Superoud moet het trouwens niet zijn om problemen te geven, ik heb zo een tijdje gesukkeld met een stroomgroep van Honda die na een paar maand stilstand al niet meer wou draaien...Bleek ook aan de 95 te liggen die er nog voor gebruikt werd. Het enige waar ik nog 95 in doe zijn de Toyota en de AT.
Ironisch wel : de 40 liter 7-8 jaar oude 95 die ik nog uit de tank van de Porsche gehaald heb, heeft nog perfect dienst gedaan in allerlei motoren. Zonder enig probleem zelfs.
Nil volentibus arduum