Stefke wrote: ↑28 Feb 2022 21:51
En yopla, hiphiphoera de Tracer is vandaag 3 jaar in dienst!
Valt er wat te melden? Eigenlijk niks speciaal.
Het blijft een geweldig plezierig en betrouwbaar apparaat om te gebruiken!
Afgelopen jaar ging er eigenlijk niks stuk buiten het lampje van de nummerplaatverlichting.
Vandaag 4 jaar in dienst die Tracer!
Valt er wat te melden? Eigenlijk niks speciaal.
Het blijft een geweldig plezierig en betrouwbaar apparaat om te gebruiken!
Afgelopen jaar ging er eigenlijk niks stuk buiten het lampje van de nummerplaatverlichting.
De kleppen werden eens gesteld op 150000km, er zit nieuwe vorkolie in en preventief werden de dichtingen van de vork ook vervangen. Verder gewone slijtage en onderhoudjes, dus olie, filters, banden, bougies, remblokken en een kettingset denk ik.
Het volledig doorgezeten zadel werd vervangen door een geweldig gelzadel uit de Yamaha cataloog. Wat een verschil zeg!
De distributieketting begint wat te rekken heb ik de indruk, bij koudstart zit er wat ruis op. Misschien mag die wel eens preventief vervangen worden samen met de spanner.
Op de balhoofdlagers kan ik niet direct speling of een dood punt vinden, misschien lukt dat wel met het voorwiel er uit. In elk geval begint het stuur lichtjes te pendelen bij het betere en snellere bochtenwerk. Misschien komt dat van de bandenslijtage. En die gecupte voorbandslijtage komt dan waarschijnlijk toch van de balhoofdslijtage...
Wat gsmprentjes dooreen van gisteren en vandaag:
gemiddeld verbruik sinds nieuw is nu blijven hangen op 4.6l/100km.
de kleur is nog dezelfde
, hier en daar wat glanzende plekken in de matte lak
plat vlak op de rubber van de rempedaal
handgrepen wat verder afgesleten, snel ineen geknutselde houder voor de Drift camera. Wat betreft standpunt staat die redelijk goed, maar er zit veel te veel vibratie op dat stuuruiteinde...
verwarmde handschoenen zijn de max maar ik laat ze wel eens opstaan. bijgevolg is de batterij al een keer op 4 volledig leeg getrokken...
Het is nogal een gedoe om aan die batterij te geraken dus heb ik er maar gelijk een optimate stekker aangehangen. Scheelt een stuk in tijd.
In gang lopen blijkt geen optie te zijn met dank aan de slipperkoppeling...
olieverbruik is sinds kort meetbaar!
er werd ongeveer 200cc olie verstookt op 15000km, niks wereldschokkend dus...
geen idee welke idioot die haast verticale olievuldop bedacht heeft die ook nog eens verzonken zit onder het koppelingshuis...
kan dus eigenlijk alleen gevuld worden met een vulpistool of een miniscuul trechtertje met flexibele teut....
de middenpoot moet het soms nog wel eens ontgelden in de betere bochten. het voetplaatje is zo dun geworden dat het afgebroken is waardoor opbokken wat minder evident geworden is...
op de radiatorbuis is wat lak verdwenen, geen idee hoe en waarom. alu zit bloot, ik zal er terug eens wat lak moeten opzetten
remschijven vooraan zijn nog zeer ok, ik ga eerstdaags eens de dikte meten
remschijf achter is redelijk KO, remblokken ook heb ik de indruk...
de beugel die de remleidingen netjes over het spatbord vooraan moet houden is op weg naar vrijheid...
tankdelen voor de knieën worden rustig verder gepolierd.
zachte tankdeel thv het kruis slijt verder af
het nieuwe gelzadel zit geweldig goed, de stof is wat aan de zwakke kant, er zitten al redelijk wat krassen is..
de passagiersgreep heeft het hard te verduren, met dank aan mijn niet zo elegante opstap...
de mistlamp, met homemade beugel. ooit en met veel tijd en boterhammen zal die misschien eens aangesloten geraken...
De koffers zijn nog altijd niet mijn beste vrienden, ze blijven uitblinken in koppigheid wat betreft sluiten en vergrendelen aan de moto.
De moto is nu binnen voor een nieuw kettingsetje en een onderhoudje. Donderdag kunnen we weer verder kachelen.