En yopla, hiphiphoera de Tracer is vandaag 3 jaar in dienst!
Valt er wat te melden? Eigenlijk niks speciaal.
Het blijft een geweldig plezierig en betrouwbaar apparaat om te gebruiken!
Afgelopen jaar ging er eigenlijk niks stuk buiten het lampje van de nummerplaatverlichting. De moto kreeg een nieuwe kabel als gevolg van een terugroepaktie. De kabel van het kontakt in de remhendel naar de onderbreking van de cruisecontrol werd preventief vervangen. Verder deed die cc nog eens wispelturig omdat er teveel speling op de koppeling zat en zo dus het contact van de cc werd onderbroken waardoor die cc uitviel. Even aan de computer gehangen en dat was rap gevonden.
Prentjes kriskras door elkaar van de afgelopen week:
Het gemiddelde verbruik heeft een tijdje op 4.5 liter gehangen maar is dan toch weer gestegen naar 4.6l.
Uiteraard zou dat wel hoger liggen denk ik mocht ik alleen maar stadsritjes doen of hooligangewijs door de bergen scheuren. Maar bon toch aardig voor zo'n geweldig sportief motorblok.
Alles bijeen weinig steenslagschade op de neus, de voorvork heeft wel wat inslag gekregen.
Slijtage is niet uit te sluiten.
Het is nog altijd erg veel moto voor weinig geld en die prijs moet ergens vandaan komen. De zwarte onderdelen zoals wielen en achterbrug zijn voorzien van een heel erg dun laagje lak. Waarschijnlijk ook nog eens een lak op waterbasis want toch wel erg kwetsbaar en vergankelijk.
Het zout doet haar werk goed, de lak van een van de zijdeksels krijgt cellulitis...
Slijtsporen van de laarzen op de achterbrug zijn uiteraard niet verdwenen
De ketting is van de taaie soort, die heeft er nu 48000km opzitten en is eigenlijk nog in prima staat. 60000 is het streefdoel.
Het voorste tandwiel was wel al versleten na 20000km. Dus experimenteer ik nu met elke 20000km een nieuw voorste tandwiel. Naar't schijnt not done, maar het werkt voortreffelijk. Er is duidelijk wat mis met dat voorste tandwieltje van ik weetnietwelk merk.
Voorste remschijven zijn nauwelijks ingesleten, de achterste begint toch stilaan richting limiet te slijten.
De middenbok krijgt wel wat te verduren bij een dynamische rijstijl...
Maar dat komt wel goed met die grondspeling...
Een smal kofferdeksel is niet apart verkrijgbaar, de volledige koffer in smalle versie wel...
Dat deksel mag eens een nieuw laklaagje krijgen, een vakkundige horizontale parkeersessie
heeft voor wat fraaie krassen gezorgd.
Een prentje van vorige week voor de poetsbeurt.
's anderendaags andere kant na de poetsbeurt:
Alles bijeen dus een aardige ketel om mee te rijden. In de afgelopen drie jaar enkel de balhoofdlagers en een vorkkeerring die vroegtijdig versleten waren. Verder gewone onderhoudjes, niks speciaal te melden. Olieverbruik....euhhhh??? Niet meetbaar denk ik. Hij mag nog een beetje blijven, op naar volgend jaar.