Een bleittopic exclusief voor iedereen

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Locked
Mario
Posts: 728
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Mario »

woehaa, dat mag toch niet meer worden ingevoerd tegenwoordig
allee ja, 't kan rap gaan ; misschien zijn we binnen een jaar of zo weer vriendjes

User avatar
Droopy
Posts: 1066
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Droopy »

Blackbert wrote: 26 Jul 2022 14:11 ...

Deze jongen, petrolhead met elekcronics skills uit Wales, bouwt klassiekers om naar EV. Met steun van het European Regional Development Fund (voor de Brexit dan waarschijnlijk).

Moeten we ons daar iets als Vintage Voltage (op Discovery) bij voorstellen :?:
Blackbert wrote: 26 Jul 2022 14:11 ....
Anders gaat een dwaas tweedehandsje met klassieke motor en euro x meer kosten dan toen het nieuw was. ( de Sandero van mijn dochter, pré corona gebruikt gekocht, bracht na 2 jaar 1200€ meer op dan de aankoopprijs).
Onze Zafira ( waarschijnlijk een sjoemel) diesel euro 6 kost tweedehands maar een paar duizend euro minder dan toen we hem 5 jaar geleden tweedehands kochten. :shock:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Wipr »

Wie geen zin heeft in wipr schrijfsels, u kan ineens doorscrollen naar de laatste regel :mrgreen:

Camionette (dubbele cabine) was 3j en een diesel. Net zoals met de camper ingespeeld op vraag en aanbod en de camionette overgelaten aan de garage voor een nieuwe auto. Een nieuwe auto en kreeg er nog centen bovenop plus de nieuwe auto. Met de camper 3j eigenlijk voor niets rondgereden. Met de camionette eigenlijk ook.

Wachtlijst voor camionettes is enorm en mijn camionette wordt nu occasie voor meer verkocht dan ik ze spiksplinternieuw heb gekocht.

Milieu en klimaat....... ik heb er lak aan in die zin dat het inspelen is op het schuldgevoel van de mens. In weinig andere landen in de wereld wordt zo gesorteerd, witte zak voor dit, blauwe zak voor dat. Uitstoot minder, LEZ meer.

Schaf de kernenergie maar af :roll: terwijl je vanuit de ruimte, bij wijze van spreken de methaanpluimen vanuit Azië en Rusland kan zien opstijgen. Europa als geheel heeft nooit op mijn steun kunnen rekenen net om de absurde regeltjes. Duitsland en Frankrijk spannen de kroon en de rest moet maar volgen, ook al verzuipen ze in hun schulden.

Maar goe, ik kan er nog uren over doorzwammen maar daar heeft niemand iets aan. Ik denk dat vele het ook niet goed kunnen bevatten dat er binnen 12j enkel nog elektrische voertuigen mogen verkocht worden. Cubaanse toestanden gaan we krijgen met dat verschil dat reserve onderdelen nog net iets makkelijker kunnen verkregen worden. Tegen dan een gebrek aan laadpalen maar vooral gaat er niet genoeg stroom zijn mocht elke auto vervangen worden door een elektrisch exemplaar.
Zoals gezegd heb er mijn idee over..... het excuus dat het klimaat de dupe is, slaat kant noch wal. De veranderingen inzake klimaat zijn al langer aan de gang dan het begin van de waarnemingen. Van het begin van het Aardse bestaan zijn er veranderingen geweest.

Het meest grappige van afgelopen dagen was een dieselcamionette zien rijden met een aanhangwagen met generator op en een reclame op het bestelbusje dat je ze kon bellen als je met je elektrische wagen in panne stond wegens te weinig accupower. Je auto wordt dan ter plaatse opgeladen dmv een dieselgenerator.

Ik heb dus een Dacia Duster op LPG gekocht. Bewuste keuze om op LPG te gaan rijden en Dacia is de enige constructeur die nog van fabriek af een Auto met LPG installatie verkoopt. 50l LPG tank en 50lit benzine tank. Deze laatste tank heb ik gevuld voor de gein en uiteraard om telkens de LPG tank leeg te rijden, dan effe op benzine te rijden naar de dichtstbijzijnde LPG boer.

Verbruik LPG is toch een 2liter meer dan benzine maar who cares aan +/- 70cent/liter. Een volle LPG tank (ongeveer 80% van de 50liter) is dus een 41/42liter en laatste keer tanken was een €29 en daar rij ik dan tussen de 500 en 550km mee.

Geen extra keuring meer, geen stickertje “LPG” meer op de wagen en een €120 rijtaks per jaar. De uitstoot is schoner dan eender welke verbrandingsmotor, hetzij een auto op aardgas maar die prijzen swingen ook de pan uit.

Ik begrijp niet goed wat ooit het probleem was met LPG dat het niet meer aangeprezen wordt. Maar laat het aanprijzen maar zo want als er meer gaan rijden op LPG is dat een reden om ook dat duurder te maken. Het goede is dat LPG eigenlijk een restproduct is in de raffinage, wat maakt dat de kost eigenlijk steeds win-win is.

En dan nog zoiets betreffende LPG. Een benzine wagen kan enkel rijden op zowel benzine als LPG en een diesel wagen kan dat niet MAAR ook daar zou een oplossing kunnen zijn waar al wat camions mee rondrijden. Met name dieselblending. Een mengsel van 70% diesel en 30% LPG tegelijk ingespoten in de verbrandingskamer. De LPG brandt de roet van de diesel weg en de uitstoot is veel veel properder EN het verbruik gaat naar laag. Althans de verbruikskost sowieso. In tal van dieselwagens kan dit systeem ingebouwd worden maar daar doen ze de moeite niet voor. Iedereen hier met een diesel kan dit systeem laten inbouwen. De kost is niet min maar het kan dus.

Het kan allemaal hoor. Zelfs extra stroom winning, de droogte kan opgelost worden, zelfs de hongersnood maar dan willen ze niet. Ze laten uitschijnen dat de hongersnood opgelost moet worden maar er gebeurt niets aan. Ontzilting van water hoeft in de warmste delen van de wereld geen extra stroom te kosten. Een infrastructuur bouwen dat geld kost wel maar daar hebben ze het nooit of zelden over. Om een idee te geven. Ontzilting van zeewater kan min of meer op dezelfde manier gedaan worden zoals men water wint in de Atacama woestijn.

Dus ik pas me aan, gooi mijn papiertjes en ander afval in de passende vuilbak en heb Restaurant “de koolmees” in de tuin en de egel en de eekhoorn krijgen ook hun deel, als er een gewond dier naast de weg zit, dan stop ik en ontferm me erover. Als de oprit er ooit uitgaat voor een andere dan is het geen harde stenen ondergrond meer. Bomen extra aangeplant in de tuin, zonder er uit te doen enz.

Ik ben bezig met de natuur maar hekel de GROENE politiek. Het jaagt ons enkel op kosten en het gaat er niet voor zorgen dat het klimaat gaat veranderen. De mens heeft heel zeker toegedragen tot een versnelde klimaatopwarming maar het toedoen van de mens is al gaande sinds het begin van de industriële revolutie en dat is dus al effe. Dus nu het laatste decennia duwt men er allerlei regels door zodoende we in een revolutie ipv een evolutie terechtkomen wat niets gaat bijdragen aan de verandering van het klimaat.... niets. En effectief, alle kleine beetjes helpen op voorwaarde dat HEEL de wereld dit hanteert. Zelfs in een godverlaten gat in Afrika kent de analfabeet-veehouder de klimaatspropaganda en sust hij zichzelf dat de extreme droogte daar aan te wijten valt. Dat de rijken in Europa en de VS teveel uitstoten zodoende er op hun land geen grasspriet meer te vinden is.
Elk jaar in april/mei al heeft de European al de ecologische voetafdruk bereikt.

Minder verbranden, minder consumeren, recycleren kan maar.......

Heel cru gesteld, er is maar 1 oplossing en dat is een rem zetten op de wereldwijde bevolkingsgroei. Zoals China ooit deed met het verbieden van het hebben van meer kinderen dan 1 of was het nu 2. En nee, niet door slecht gemanipuleerde vaccins, zoals de complotdenker graag verspreid maar wel zorgen dat de groei nu stopt en niet pas in 2050 wanneer deskundigen de wereldwijde bevolkingsgroei-stop voorspellen.

Ik blijf erbij dat de Corona crisis en dan vooral de maatregelen dusdanig buiten proportie waren, dat de economie stil lag en zo creëer je een crisis situatie waar we nu in zitten. De oorlog in Oekraïne is verschrikkelijk maar ook het tijdstip is zorgvuldig gekozen. Van de ene crisis is de andere en zo bleven de prijzen stijgen en geraakte men niet uit het slop. Natuurlijk hameren ze graag enkel op de Oorlog in Oekraïne als de schuldige maar het is de combinatie van de 2. De ziekte Corona sucks sowieso, been there done that zoals velen onder jullie wellicht hebben ondervonden, persoonlijk of met aanverwanten.


Dus conclusie LPG

User avatar
Blackbert
Posts: 3464
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Blackbert »

Droopy, dat is dezelfde ja, was al te vinden op youtube voor hij op tv verscheen.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Schussboelie
Posts: 487
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Schussboelie »

Wipr wrote: 26 Jul 2022 23:24Heel cru gesteld, er is maar 1 oplossing en dat is een rem zetten op de wereldwijde bevolkingsgroei. Zoals China ooit deed met het verbieden van het hebben van meer kinderen dan 1 of was het nu 2. En nee, niet door slecht gemanipuleerde vaccins, zoals de complotdenker graag verspreid maar wel zorgen dat de groei nu stopt en niet pas in 2050 wanneer deskundigen de wereldwijde bevolkingsgroei-stop voorspellen.
Ik heb heel je post gelezen maar hem helemaal quoten neemt zoveel plaats in wat dan weer de servers extra belast en dus extra stroomverbruik veroorzaakt wat het klimaat dan weer zwaarder belast.
Ik probeer het dus kort te houden. ;)

Ik ben het eigenlijk oneens met nogal wat zaken die je poneert.

1. Met twee punten echter ben ik het wél eens en dat zijn toevallig of niet geen onbelangrijke punten.
De enige échte en duurzame (heb je'm? :grin: ) oplossing is inderdaad een drastische inkrimping van de wereldbevolking.
Een decimering met ongeveer de helft zou een goede start zijn, op dat vlak zijn corona en de oorlog in Oekraïne toch wat teleurstellend gebleken.

2. En inderdaad, LPG is altijd zwaar onderschat geweest.
Ik heb ook nooit gesnapt dat LPG voertuigen uit ondergrondse parkeergarages geweerd mochten worden, dat slaat nergens op.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Stoffel
Posts: 489
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Stoffel »

Compleet met bovenstaande eens…
Enkel zijn de meesten mensen vrij egoïstisch ingesteld en zie ik in de komende jaren niet veel veranderen in positieve zin.
Voorbeelden genoeg…

Het mooiste voorbeeld van tijdens Corona is dit van Venetië: tijdens Corona waren er zeer weinig toeristen en dit gaf als resultaat dat het water daar zo helder was dat men de bodem kon zien en dat er terug vissen kwamen…. En toen eindigde Corona en was het terug om zeep….
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

User avatar
Muug
Posts: 11802
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Schussboelie wrote: 27 Jul 2022 09:11 2. En inderdaad, LPG is altijd zwaar onderschat geweest.
Ik heb ook nooit gesnapt dat LPG voertuigen uit ondergrondse parkeergarages geweerd mochten worden, dat slaat nergens op.
Er moet inderdaad een verborgen agenda zijn wat LPG betreft, want al vele decennia wordt dat morsdood gezwegen.
Wat de ondergrondse betreft: naar 't schijnt is LPG zwaarder dan lucht, dus de garage zou zich dan als een aquarium volledig vullen met LPG-gas. Niet zo gezond naar 't schijnt. Er bestaan daar natuurlijk detectoren voor, maar gezien het extreem lage aantal lpg-wagens is het veel goedkoper van een verbodsbordje omhoog te hangen. Eigenlijk is dat ook al weer historisch gegroeid, want in de jaren stillekes (jaren 70 en eerder) werden die lpg-installaties van tijd behoorlijk rommelig gemonteerd, met alle mogelijke lekken tot gevolg.

User avatar
Muug
Posts: 11802
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Eigenlijk zijn zo'n discussies meer voor Toogpraat, peis ik. ;)

Koeno
Posts: 3223
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Koeno »

Stoffel wrote: 27 Jul 2022 09:53 Compleet met bovenstaande eens…
Enkel zijn de meesten mensen vrij egoïstisch ingesteld en zie ik in de komende jaren niet veel veranderen in positieve zin.
Voorbeelden genoeg…

Het mooiste voorbeeld van tijdens Corona is dit van Venetië: tijdens Corona waren er zeer weinig toeristen en dit gaf als resultaat dat het water daar zo helder was dat men de bodem kon zien en dat er terug vissen kwamen…. En toen eindigde Corona en was het terug om zeep….
En wat met alle caféétjes en restaurants die toeristen nodig hebben om te overleven?
Alle toerisme doodmaken gaat ook heel wat jobs/inkomen doen verdwijnen.
't Is allemaal net zo simpel niet denk ik dan. Behalve minder kindertjes maken, dat is simpel.
Hey you don't be silly put a condom on your willy, was zelfs in 1994 al geweten :mrgreen:

Mario
Posts: 728
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Mario »

Schussboelie wrote: 27 Jul 2022 09:11
Wipr wrote: 26 Jul 2022 23:24Heel cru gesteld, er is maar 1 oplossing en dat is een rem zetten op de wereldwijde bevolkingsgroei. Zoals China ooit deed met het verbieden van het hebben van meer kinderen dan 1 of was het nu 2. En nee, niet door slecht gemanipuleerde vaccins, zoals de complotdenker graag verspreid maar wel zorgen dat de groei nu stopt en niet pas in 2050 wanneer deskundigen de wereldwijde bevolkingsgroei-stop voorspellen.
Ik heb heel je post gelezen maar hem helemaal quoten neemt zoveel plaats in wat dan weer de servers extra belast en dus extra stroomverbruik veroorzaakt wat het klimaat dan weer zwaarder belast.
Ik probeer het dus kort te houden. ;)

Ik ben het eigenlijk oneens met nogal wat zaken die je poneert.

1. Met twee punten echter ben ik het wél eens en dat zijn toevallig of niet geen onbelangrijke punten.
De enige échte en duurzame (heb je'm? :grin: ) oplossing is inderdaad een drastische inkrimping van de wereldbevolking.
Een decimering met ongeveer de helft zou een goede start zijn, op dat vlak zijn corona en de oorlog in Oekraïne toch wat teleurstellend gebleken.
hier ga ik toch niet mee akkoord, of zeker niet helemaal
onze aarde heeft/had genoeg natuurlijke rijkdommen om 8 miljard of meer mensen te voeden en te laten leven met behoud van ecosystemen, klimaat e.d.
daarentegen die bevolkingsgroei in combinatie met ons hyperkapitalistische maatschappijmodel van altijd maar meer (voor steeds minder mensen) en dat we aan de rest van de wereld hebben opgelegd, zorgt er in mijn ogen voor dat de aarde de uitputting nabij is (enfin, de uitputting... de aarde zal nog wel probleemloos een paar miljoen jaar blijven bestaan, de natuur trekt er zich niets van aan van wat er al enkele decennia gaande is, die past zich op den duur wel aan, hoe de mensheid daarmee zal omgaan is een andere zaak)

User avatar
Schussboelie
Posts: 487
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Schussboelie »

Mario wrote: 27 Jul 2022 10:56
Schussboelie wrote: 27 Jul 2022 09:11
Ik heb heel je post gelezen maar hem helemaal quoten neemt zoveel plaats in wat dan weer de servers extra belast en dus extra stroomverbruik veroorzaakt wat het klimaat dan weer zwaarder belast.
Ik probeer het dus kort te houden. ;)

Ik ben het eigenlijk oneens met nogal wat zaken die je poneert.

1. Met twee punten echter ben ik het wél eens en dat zijn toevallig of niet geen onbelangrijke punten.
De enige échte en duurzame (heb je'm? :grin: ) oplossing is inderdaad een drastische inkrimping van de wereldbevolking.
Een decimering met ongeveer de helft zou een goede start zijn, op dat vlak zijn corona en de oorlog in Oekraïne toch wat teleurstellend gebleken.
hier ga ik toch niet mee akkoord, of zeker niet helemaal
onze aarde heeft/had genoeg natuurlijke rijkdommen om 8 miljard of meer mensen te voeden en te laten leven met behoud van ecosystemen, klimaat e.d.
daarentegen die bevolkingsgroei in combinatie met ons hyperkapitalistische maatschappijmodel van altijd maar meer (voor steeds minder mensen) en dat we aan de rest van de wereld hebben opgelegd, zorgt er in mijn ogen voor dat de aarde de uitputting nabij is (enfin, de uitputting... de aarde zal nog wel probleemloos een paar miljoen jaar blijven bestaan, de natuur trekt er zich niets van aan van wat er al enkele decennia gaande is, die past zich op den duur wel aan, hoe de mensheid daarmee zal omgaan is een andere zaak)
Opgelegd?
Niks opgelegd, dat zit gewoon in de mens ingebakken.
De veelheid aan religies en vooral het machtsmisbruik dat daaruit voortvloeit is daar de perfecte exponent van.
De mens is per definitie nietsontziend en blind voor lessen uit het verleden.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
Blackbert
Posts: 3464
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Blackbert »

Wij, homo sapiens, zijn een fout van de natuur, zo blijkt.

Primaten uitgezonderd, die wel wat trekjes van ons hebben, is alles wat leeft gefocust op 2 dingen: kindjes maken en lang genoeg overleven om dat te kunnen doen. Als in het ecosysteem waarin al die beestjes leven van één soort de populatie zo groot wordt dat ze het systeem ontwricht, dan wordt dat hersteld. Door een pandemie, honger, ... Tot het evenwicht terug is.

Door onze duim en overontwikkelde hersenen zijn wij in staat die natuurlijke werking te omzeilen. Bijgevolg leven we eigenlijk veel te lang en zijn we met veel te veel. Wat zware invloed heeft op de ecosystemen waarin we leven en door onze honger om onze onnatuurlijke behoeften te voldoen ook op alle andere systemen. We zijn zodanig geëvolueerd dat we alleen maar meer willen, van alles, zonder ons te bekommeren om het systeem dat ons heeft voortgebracht en in leven houdt. Foutje.

Voor wie van mening is dat we geschapen zijn, niet geëvolueerd: ik ben van mening dat die schepper zijn fout lang geleden al heeft ingezien en dacht: fuck 'm, ze willen toch niet luisteren, ze blijven vooral manieren bedenken om elkaars kop in te slaan, dat ze hun plan trekken.

Wipr, inderdaad, er zijn steeds schommelingen geweest in het klimaat. Als je het opzoekt zie je dat het steeds om veranderingen ging gespreid over duizenden jaren, niet op een paar honderd jaar zoals nu. Die langzame wijzigingen draaien op de manier waarop ons bolleke zicht gedraagt in het zonnestelsel. De snelle veranderingen liggen aan externe omstandigheden, rampen. Een komeet, een vulkaan, de mens en zijn fossiele brandstoffen.
Veel bewijzen zitten in de kilometerdiepe ijsboringen. In de jongste laagjes zien ze ook verontrustende zaken, zoals roet en microplastics.

António Guterres, Greta Thunberg en enkele busladingen wetenschappers hebben het al door: we hebben het snel in gang gezet en we zullen het nog veel sneller moeten stoppen of we gaan eraan. Eigenlijk waren er een paar die het het dik 50 jaar geleden al doorhadden, maar die werden weggezet als onheilsprofeten, indien nodig met financiële hulp van de olieverkopers.
in die 50 jaar dat we dom gehouden werden, is onze comfortzone zo smal geworden dat het er niet goed uitziet. Wie is er nog bekwaam om zelf voor z'n eten te zorgen? Je kan nu nog wel je klinkers opbreken en je groene gazonnetje omvormen tot moestuin, maar of je nog lang genoeg water gaat hebben ... En dan moet je het nog leren om iets te oogsten.

Ik heb me al verontschuldigd bij mijn kinderen, dat het door ons bergaf gaat, met alles. Dankzij de kortzichtigheid van de economische en politieke elite, dankzij de geopolitiek die blijft primeren op samenwerking gaan we het niet halen. De natuur zal het evenwicht herstellen, weliswaar met aanzienlijke collateral damage. Wie gaat overleven, op lange termijn? Zij die zich nog kunnen aanpassen, de plantrekkers. Niet de bange blanke man/vrouw/het die voor alles een smartphone nodig heeft.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11802
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

De méns is het virus.


Koeno
Posts: 3223
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Koeno »

langs andere kant, best grappig om discussies/gesprekken als deze te voeren... op een forum... waar we voor ons plezier wat benzine verbranden in onze (niet zo efficiënte) motoren.

User avatar
F M
Posts: 5064
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by F M »

:stupid:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Blackbert
Posts: 3464
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Blackbert »

Klopt.
Maar mijn te onzuinige moto valt nog altijd in het niets bij een privéjet op weg naar de zoveelste klimaattop. Of een toeristenraket van ene die 'groene' automobielen bouwt.
Ik kan natuurlijk altijd alles buitengooien en stapschoenen kopen.

Maar waarvoor?
Die Grünen sluiten de kerncentrales. Mutti Merkel haar vriend in de USSR blijkt toch niet zo vriendelijk en nu zitten ze in de shit. Bijgevolg wij ook.
Zelfde beslissing hier, blijkbaar zonder de consequenties echt te kennen en al helemaal zonder tijdig de gevolgen aan te pakken. nu zit Engie in een zetel aan tafel, worden wij binnenkort aandeelhouder van 2 ouwe centrales die ons weinig dividend zullen opleveren.

De prioriteiten liggen nog steeds niet juist, de neuzen nog steeds op de eigen navel gericht. Intussen wordt de verantwoordelijkheid bij het kiesvee gelegd, zoetgehouden met wat stuivers die vooral de hogere klasse ten goede komen.
Als de grootste (toekomstige) slachtoffers brossen om hun ongenoegen te uiten, krijgen ze te horen dat ze beter in de les zouden zitten. zodat ze het later zelf kunnen oplossen. Terwijl de onderwijskwaliteit nog sneller zakt dan de temperatuur stijgt.

Als ik dat allemaal bij elkaar optel, denk ik hetzelfde als de Schepper. Fuck it, ik doe mijn ding en trek uw plan.
grease up your baby for a ball on the hill

Koeno
Posts: 3223
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Koeno »

't was ook maar een losse opmerking in een moeilijke materie vrees ik.
Ik zie mij niet snel stoppen met motorrijden vanwege het milieu/klimaat (tenzij het onbetaalbaar wordt).
Langs de andere kant zijn we hier thuis wel begonnen met een inieminie moestuintje (3 op 9meter) dat volgend jaar zal verdubbeld worden.
Niet dat we er lang zullen op overleven, maar 't is toch weer iets.

En ik koop zoveel mogelijk moto's, zodat anderen er niet mee kunnen rijden.
Da's toch ook al goed he? :peepwall:

User avatar
Blackbert
Posts: 3464
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Blackbert »

:thumbsup: :mrgreen:
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
F M
Posts: 5064
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by F M »

Koeno wrote: 27 Jul 2022 13:56 En ik koop zoveel mogelijk moto's, zodat anderen er niet mee kunnen rijden.
Da's toch ook al goed he? :peepwall:
Dus iemand als J. Leno is de planeet aan het redden?😂
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Schussboelie
Posts: 487
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Schussboelie »

Blackbert wrote: 27 Jul 2022 11:39Dankzij de kortzichtigheid van de economische en politieke elite, dankzij de geopolitiek die blijft primeren op samenwerking gaan we het niet halen.

Niet de bange blanke man/vrouw/het die voor alles een smartphone nodig heeft.
Die tweede is zeker zoveel deel van het probleem als de eerste.
Zolang we als vliegen op stroop naar de Action, de Primark en de nieuwste iPhone vliegen is het veel te gemakkelijk om het op een ander te steken.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Locked