Een bleittopic exclusief voor iedereen

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Locked
User avatar
F M
Posts: 5081
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by F M »

Ik vraag me af hoeveel er na deze crisis moeite gaan hebben om genoeg spaghetti en dergelijk te kunnen kopen.
I am confused. Oh no, maybe not!

Koeno
Posts: 3233
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Koeno »

Blackbert wrote: 13 Mar 2020 12:34
De burger: Degene om wie het allemaal draait. Is enigszins traag van begrip, gelooft dat het allemaal zo erg niet zal zijn. Wil vasthouden aan zijn dagelijkse routine en de planning voor de komende weken/maanden niet zien veranderen.
Verlof dient om in een all-in reservaat te liggen sudderen of op een berg te après-skieën, niet om uw kinderen op te vangen omdat anders uw ouders wel eens de pineut zouden kunnen zijn.
Dus eerst de snotterende snotters aan de schoolpoort droppen en dan de supermarkt gaan leegroven. :dontknow:
Het rare is... ik behoor tot de categorie die niet wilt overdrijven met gekke dingen (hamsteren, lockdowns,...)
maar ik vind dat als je social media bekijkt juist heel veel mensen op roepen tot scholen sluiten, bedrijven sluiten...
en dat strookt precies niet met wat jij dan ervaart?

maar we maken er het beste van: morgen laten we ribbekes aan huis leveren door de brasserie uit de buurt...
Wij steunen de horeca... want daar gaan slachtoffers vallen

User avatar
Stefke
Posts: 2934
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Stefke »

Muug wrote: 13 Mar 2020 13:33
Davy78 wrote: 13 Mar 2020 12:54 Ik vraag mij af hoeveel er na deze crisis met een tuinhuis vol wc-papier gaan opgescheept zitten
:mrgreen:
en spaghetti, en soep, en blikken vanalles en nog wat :laughing:
Serieus, ik kom net van "den Delhaize"... :shock: WO3 is uitgebroken denk ik. Weinig tot geen vleeswaren, idem fruit en groenten, geen zakdoeken en toiletpapier, rayon patatten en nepbrood en enzo volledig leeg... :shock:

Maar kijk, er is nog brandstof en ook goedkoper...Zolang we kunnen rijden... 8-)

User avatar
Stefke
Posts: 2934
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Stefke »

jopla, The Flying Hermans treffen ook al uitgesteld... :twisted:

User avatar
F M
Posts: 5081
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by F M »

Wat had je gedacht. Alle bijeenkomsten worden afgelast. Als je zelfs niet meer op café kan...

Alleen in de bedrijfskantine gaan ze nog gezellig samen eten. :roll:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by OzzePaa »

Spreekwoorden bestaan idd niet voor niks. Maar ik ken er wel een paar die voorkomen dat ze uit de lucht vallen door nooit in ne vlieger te stappen. Een ander rijdt nooit over ottostrades omdat ze wil voorkomen dat er een camion in haar .... Met een moto rijden : "Ge moet het ook niet gaan zoeken hé :!: "
Mensen met smetvrees hebben een hard bestaan ... ik hoop niet dat men ons gaat brainwashen allemaal zo te leven.
De Y2K-bug heb ik mee verslagen ;) :mrgreen: : inderdaad een goed voorbeeld van " ge kunt niet weten wat de gevolgen zouden zijn geweest als we het niet zo hadden aangepakt" maar de meningen over de grootte-orde van de noodzakelijkheid van dat end-of-the-world-scenario waren en zijn nog steeds toch wat verdeeld.

Nuja, we zullen noggis klappen als alle heisa voorbij is ... Hopelijk is het niet iets waar we ons vanaf nu elk jaar mogen aan verwachten.
Eén bedenking nog : (A) blijkbaar weet men nog steeds niet zeker hoe lang het vermaledijde ding overleeft buiten een gastheer :o en (B) alsook heeft men nog geen zicht op hoe het ziektepatroon en de verspreiding evolueert. Omdat ik maar een burger ben is mijn idee dat (A) toch al wellis getest zou kunnen zijn in een petrischaaltje ofzo en (B) er uit 3 maanden Chinese ervaring toch al iets of wat verloop zou kunnen worden vastgesteld, volledig uit de lucht gegrepen :dontknow:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Droopy
Posts: 1066
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Droopy »

Stefke wrote: 13 Mar 2020 14:57
Maar kijk, er is nog brandstof en ook goedkoper...Zolang we kunnen rijden... 8-)
Zwijg gdvd, ik heb mijn mazouttank volledig laten volgieten toen Trump een Iraanse generaal liet ombrengen, dat was net voor de Corona hype losbarstte en er kans was dat de brandstofprijzen gingen stijgen. :roll:

De mazout stond toen goedkoop maar in die paar weken tijd is dat toch dik € 100 per 1000 liter goedkoper geworden.

Brandstof in het rollend materiaal gieten is momenteel inderdaad aangenaam goedkoop. :)

User avatar
Stefke
Posts: 2934
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Stefke »

F M wrote: 13 Mar 2020 15:32 Wat had je gedacht.
Wel dat is toch nog een openlucht-evenement, dus dacht ik niet zo een groot probleem...
F M wrote: 13 Mar 2020 15:32 Alle bijeenkomsten worden afgelast. Als je zelfs niet meer op café kan...
Yep, Dag van de motorrijder hangt er ook aan. Ik heb zo stilaan een lege agenda... :roll:

User avatar
Stefke
Posts: 2934
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Stefke »

En nu een helemaal lege agenda. Werkvloer gesloten tot 3 april.

User avatar
Blackbert
Posts: 3472
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Blackbert »

Ik moet bekennen dat ik een beetje een allergie heb voor sociale media. bijgevolg weet ik niet zo wat daar bougeert. Ik hoor wel reacties op de radio, en topics op nws.be. Net nog een gesprek met een jonge moeder terwijl ik haar keukenmuur bijpleisterde. Precies ook niet echt geneigd om thuis te blijven voor de kinders. 'opa en oma zijn nog maar 62, da's toch geen 80?'. Ja. Nee.

Het kan nog altijd erg worden. Maar niemand wil weten hoe erg zonder maatregelen. Geen voetbal, koers, café, concert. Jammer maar helaas. Ge gaat daar niet van dood.

Waar en hoe dat beestje (overleeft, overgedragen wordt enzoverder. Ik vermoed dat er veel laboranten overuren draaien om dat allemaal uit te vissen. Ook Chinezen. Of alle bevindingen gedeeld worden en ook onze oren bereiken weet ik niet. Teveel info kan ook averechtse effecten hebben.
Wat hier nu gebeurd is niet direct bedoeld om niemand meer ziek te laten worden. Men beseft blijkbaar dat dat onmogelijk is. Wel vooral om de aantallen zieken te spreiden in de tijd, zodat de ziekenhuizen kunnen volgen. Wat iedre zieke een betere kans op overleven geeft.

Ik val hier niemand persoonlijk aan hé, maar de beelden en berichten over warenhuizen en ook bakkers die ik zie geven toch te denken over het gezond verstand van 'de burger'. Sebiet eens gaan kijken of er nog iets overschiet voor mij.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11817
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

F M wrote: 13 Mar 2020 15:32Alleen in de bedrijfskantine gaan ze nog gezellig samen eten. :roll:
Zelfs dat niet. Vanaf maandag mag er in onze refter niet meer gegeten worden. :thumbsdown:
En de hele dag door lopen er kuisdametjes overal klinken en schakelaars en drankautomaten te ontsmetten. Handen geven en zoenen wordt afgeraden. Naar kantoor komen ook. Openbaar vervoer bellen ook. Vergaderen ook. De handdroogblazers staan uit en vervangen door een berg papieren zakdoekjes.
Vandaag hebben ze bij ene in een ander team corona vast gesteld: hop het hele team moet uit voorzorg twee weken telewerken. :o

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Cotthem »

Muug wrote: 13 Mar 2020 19:49
F M wrote: 13 Mar 2020 15:32Alleen in de bedrijfskantine gaan ze nog gezellig samen eten. :roll:
Zelfs dat niet. Vanaf maandag mag er in onze refter niet meer gegeten worden. :thumbsdown:
En de hele dag door lopen er kuisdametjes overal klinken en schakelaars en drankautomaten te ontsmetten. Handen geven en zoenen wordt afgeraden. Naar kantoor komen ook. Openbaar vervoer bellen ook. Vergaderen ook. De handdroogblazers staan uit en vervangen door een berg papieren zakdoekjes.
Vandaag hebben ze bij ene in een ander team corona vast gesteld: hop het hele team moet uit voorzorg twee weken telewerken. :o
:o
Oei, en ik heb vandaag nog zitten zoenen met een collega....
"...the path is the destination"

User avatar
Muug
Posts: 11817
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Ik verveel mij....

niet winkelen, niet bricoleren, niet de dochter rond voeren, geen wc papier kunnen kopen...

robman
Posts: 121
Joined: 02 Apr 2015 19:01

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by robman »

' het gezond verstand ' ..... :roll:

Sta ik in de apotheek voor 1 doosje Dafalgan ( niet om te hamsteren , gewoon niet meer in huis ! )
Hoor ik een conversatie tussen twee dames ...
" Zo ne thermometer voor tegen uw hoofd te zetten , zouden ze dat hier hebben ? "
de andere :
" Hebt ge zo gene ouderwetse ?"
terug :
" Ja , mor hoe gebruikt ge dat ? "
:shock: :shock: :pillepalle:

Tot daar gezond verstand dus en verschiet ge toch niet van vanalles en nog wat ... :wall:

User avatar
den Bullet
Posts: 1481
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by den Bullet »

Muug wrote: 13 Mar 2020 19:49
F M wrote: 13 Mar 2020 15:32Alleen in de bedrijfskantine gaan ze nog gezellig samen eten. :roll:
Zelfs dat niet. Vanaf maandag mag er in onze refter niet meer gegeten worden. :thumbsdown:

...
Idem dito bij ons; de voortreffelijke keuken biedt alleen nog broodjes aan, te consumeren op uwen bureaustoel (dus ook ni in het keukentje). :evil:

User avatar
Droopy
Posts: 1066
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Droopy »

Corona absurdistan... In Belgie moeten alle winkels dicht in het weekend en in het Nederlandse grensstadje waar ik werk telt die maatregel niet. Het was daardoor een superdrukke zaterdag. Voor morgen verwachten ze nog meer volk uit Belgenland dus is het nu crisisvergadering om maatregelen te treffen.

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by TRooPER »

als audiovisueel technieker zie ik alle events (groot - klein- binnen en buitenland, congressen, bedrijfsevents, lokale bandjes op een clubavond...) gecanceld worden, en dat is al gaande vanaf 2 maart. En elke week vielen er meer weg. Tot dat niet meer kan, omdat de agenda tot en met april plots leeg is. Wat er na april komt , durft niemand voorspellen, we weten wel dat er geen enkele organisator nu iets durft plannen tot en met mei/juni.
En in juli/aug zijn er geen bedrijfsevents/congressen wegens zomer (er gaan adviezen uit Finlandse bedrijven met werk-reisverbod tot na de zomer)

. Dus zal pas terug op gang komen tegen half september. Leeg voorjaar, waarschijnlijk te druk najaar.

En dat is bij alle collega's en grote leveranciers.
Ja , tuurlijk heb ik daar een financieel groot verlies. Gelukkig heb ik nog een amb(etant)tenaren job waar ik kan op rekenen en waar zij nu ook op mij rekenen omdat alle lessen op 1 dag tijd zoveel mogelijk 'digitaal' moeten gegeven worden. :pillepalle: Ja dat kan, mochten ze jaren geleden al eens geluisterd hebben naar mij , om hun apparatuur beetje aan te passen naar de norm.

Soit, een lege kalender maakt tijd om voor de kids en de kids van de buren te zorgen,
Aja, want alle activiteiten van de kids zijn ook gecanceld (zwem, dans, chiro, .... lentefeest waarschijnlijk ook in mei)
Dus tijd om de moto nog es na te kijken en het hoofd in de wind te hangen .

Kan nog effe doorbleiten over..... maar tis genoeg geweest, effe positief denken en handelen, en we zien wel !!!!

Zolang we leven !
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Cotthem »

TRooPER wrote: 15 Mar 2020 00:09 als audiovisueel technieker zie ik alle events (groot - klein- binnen en buitenland, congressen, bedrijfsevents, lokale bandjes op een clubavond...) gecanceld worden, en dat is al gaande vanaf 2 maart. En elke week vielen er meer weg. Tot dat niet meer kan, omdat de agenda tot en met april plots leeg is. Wat er na april komt , durft niemand voorspellen, we weten wel dat er geen enkele organisator nu iets durft plannen tot en met mei/juni.
En in juli/aug zijn er geen bedrijfsevents/congressen wegens zomer (er gaan adviezen uit Finlandse bedrijven met werk-reisverbod tot na de zomer)

. Dus zal pas terug op gang komen tegen half september. Leeg voorjaar, waarschijnlijk te druk najaar.
da
En dat is bij alle collega's en grote leveranciers.
Ja , tuurlijk heb ik daar een financieel groot verlies. Gelukkig heb ik nog een amb(etant)tenaren job waar ik kan op rekenen en waar zij nu ook op mij rekenen omdat alle lessen op 1 dag tijd zoveel mogelijk 'digitaal' moeten gegeven worden. :pillepalle: Ja dat kan, mochten ze jaren geleden al eens geluisterd hebben naar mij , om hun apparatuur beetje aan te passen naar de norm.

Soit, een lege kalender maakt tijd om voor de kids en de kids van de buren te zorgen,
Aja, want alle activiteiten van de kids zijn ook gecanceld (zwem, dans, chiro, .... lentefeest waarschijnlijk ook in mei)
Dus tijd om de moto nog es na te kijken en het hoofd in de wind te hangen .

Kan nog effe doorbleiten over..... maar tis genoeg geweest, effe positief denken en handelen, en we zien wel !!!!

Zolang we leven !
Ik heb zelfs al traantjes gezien bij freelance collega's..., blijkbaar zijn er toch nog altijd bij die serieus op het scherp van de snee leven.... Bij ons zijn er een 22 tal voorstellingen afgeschaft of verschoven voorlopig. Enkel internationale tournees vallen weg (Luka Bloom uitgezonderd...voorlopig) al vrees ik dat het er meer zullen worden. Nu toch wel efkes blij dat ik statutair ben. We mochten thuis telewerken, maar de harde kern (lees diegene die samen altijd op cafe blijven plakken na een voorstelling) heeft besloten om toch samen op den bureau te werken. Anders zou het maar saai zijn, want ik heb geen kids thuis om mij mee bezig te houden en andere collega's hebben geen zin in hun kids :grin: Voor onzen baas ist allemaal goed, die mens zit met de handen in het haar en mag zich nu bewijzen om de financiële schade zoveel mogelijk in te perken. Gelukkig is de voorzitter van de raad van bestuur ne creme van ne vent....Eindelijk tijd om eens vlug uit te kijken naar een nieuw geluidsetje, een nieuw setje monitors, ... voor in onze clubzaal...voor ze mijn budgetten gaan annexeren :?
Ik denk vooral aan mijn stiefzus...die werkt als verpleegster....dat zijn onze helden nu....zij zijn met belangrijke dingen bezig...er komen nog barre tijden voor hen denk ik...Voor ons, gewone stervelingen is het saai afwachten en verstand gebruiken...Ik wou dat we al een week of 6 verder waren...
"...the path is the destination"

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Davy78 »

Bij ons hebben nog altijd niet aangekondigd dat we thuis mogen werken. Is niet goed voor de productiviteit he ...

Ik werk morgen thuis, en ga hun meedelen dat ik dat ook zal blijven doen.

User avatar
Muug
Posts: 11817
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Als ik in quarantaine zou moeten dan zou ik eerst een pak verf en verfborstels kopen...

Locked