Een bleittopic exclusief voor iedereen

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Locked
User avatar
Muug
Posts: 11816
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Stefke wrote: 12 Nov 2020 12:26 Een naftstation waar ge niet kunt tanken. 8 (acht!) pompen en geen enkele vrij omdat er overal een lege auto staat. Van diegenen die "snel" in de bijhorende fucking shop een smoske gaan bestellen... :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3:
Rustig Stef, rustig, probeer ten allen tijde Zen te zijn. :ugeek:

Image

User avatar
Stefke
Posts: 2934
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Stefke »

Muug wrote: 12 Nov 2020 14:15 Rustig Stef, rustig, probeer ten allen tijde Zen te zijn. :ugeek:
wel, als ge zo gemiddeld 250 keer per jaar aan een naftstation moet staan wil dat wel eens tegenvallen... :veryangry:

Jopet
Posts: 831
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Jopet »

Stefke wrote: 12 Nov 2020 18:53
wel, als ge zo gemiddeld 250 keer per jaar aan een naftstation moet staan wil dat wel eens tegenvallen... :veryangry:
Wacht maar tot dat je elektrisch mag rijden, dan sta je 500 keer voor langere tijd stil dan dat ze nu nodig hebben om een smoske te kopen :mrgreen:
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
Muug
Posts: 11816
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Stefke wrote: 12 Nov 2020 18:53
Muug wrote: 12 Nov 2020 14:15 Rustig Stef, rustig, probeer ten allen tijde Zen te zijn. :ugeek:
wel, als ge zo gemiddeld 250 keer per jaar aan een naftstation moet staan wil dat wel eens tegenvallen... :veryangry:
Zelf een tonneke van een paar honderd liter op uwen hof zetten? :dontknow: :mrgreen:

User avatar
zappa
Posts: 4516
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by zappa »

Muug wrote: 13 Nov 2020 09:34
Stefke wrote: 12 Nov 2020 18:53

wel, als ge zo gemiddeld 250 keer per jaar aan een naftstation moet staan wil dat wel eens tegenvallen... :veryangry:
Zelf een tonneke van een paar honderd liter op uwen hof zetten? :dontknow: :mrgreen:
aja nu dat er toch niet met vuurwerk mag geschoten worden, goed punt !
sig nature

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1239
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by TuttoTerreno »

in DE zijn de nummerplaten altijd een lokale aangelegenheid, dus zonder centrale DIV.

In theorie goed, nu in de praktijk een door en door corrupte bende :thumbsdown:

In "mijn" inschrijvingsdienst moet je "wegens corona" een online afspraak maken. Alleen krijg je helaas nooit een afspraak vast. :pillepalle:

Je "moet" dus een "zulassungsdienst" gebruiken, 100euro (of meer) betalen voor een handlanger die nooit in de rij moet staan en ook in corona tijden nog binnen mag (zonder afspraak) :blbl:

En dan de ergste medeplichtigen, den ottocontrol. (TÜV in dit geval). Ik heb een papierke nodig, dat elders in DE geen enkel probleem is, kunde online bestellen. Maar de lokale TÜV mafiosi doen daar niet aan mee -zogezegd om "data protectie redenen", wist de geit van dienst.
Oplossing : ze zullen het wel opsturen naar de inschrijvingsdienst - ...als de handlanger op de inschrijvingsdienst is met de aanvraag.
wat een toeval.


de ons-kent-ons wereld loopt gesmeerder dan ooit.

+++++++++

oh ja, ik kan ook zelf online de inschrijving regelen! Prachtig. Na enkele zenuwslopende aanmeldingsprocedures in verscheidene portalen, en na meerdere pogingen, lukt het mij om alle gegevens in te tikken. haleluja.

Maar net als alles klaar is, komt de melding dat het online systeem enkel werkt voor voertuigen met heel nieuwe inschrijvingspapieren, en dus niet voor mijn papierwinkel, die helaas 5 maand te oud blijkt :furious3: .

User avatar
zappa
Posts: 4516
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by zappa »

TuttoTerreno wrote: 26 Nov 2020 22:19 in DE
Durf ik zelfs niet hard uitademen, misschien hebben ze daar wel een regeltje dat het niet mag :? (mijn één week vakantie in Duitsland ligt nog steeds op mijn maag, zulke moeilijke mensen daar :mrgreen: )
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11816
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

zappa wrote: 27 Nov 2020 08:46
TuttoTerreno wrote: 26 Nov 2020 22:19 in DE
Durf ik zelfs niet hard uitademen, misschien hebben ze daar wel een regeltje dat het niet mag :? (mijn één week vakantie in Duitsland ligt nog steeds op mijn maag, zulke moeilijke mensen daar :mrgreen: )
Moh, gaat gij volgende keer eens met ons mee door Duitsland. Wij hebben daar drie prachtige weken beleefd in juli. ;)

User avatar
Muug
Posts: 11816
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Dan gaat ge bij de NKO omdat uw stem de laatste maanden rap hees wordt en uw strottenhoofd tegen het eind van de dag wat pijn doet, en twee maand later zit ge thuis met een vertimmerd neustussenschot en twee weken ziekteverlof..... :stars: :stars: Dat tussenschot stond dus megascheef ten gevolge van ik zou niet weten welk trauma uit lang vervlogen tijden, wat blijkbaar voor een soort van lichte chronische sinusitis (??????) zorgde, plus blijkbaar een daardoor "verstoorde" ademhalinngssynchronisatie die te belastend was voor mijn stembanden. Aangezien ik nog nooit sinusitis gehad heb, ben ik nu eigenlijk wel nieuwsgierig op welke manier ik mij nu anders of beter ga voelen... sjonge jonge.

User avatar
F M
Posts: 5080
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by F M »

Dus gij zit te bleiten omdat gij u binnenkort beter gaat voelen??
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Blackbert
Posts: 3471
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Blackbert »

Juichen gaat niet hé, zijn stembanden zijn nog wat gevoelig. :rayof:
Tranen van geluk daarentegen ... :bigcry:
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11816
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

F M wrote: 27 Nov 2020 12:53 Dus gij zit te bleiten omdat gij u binnenkort beter gaat voelen??
Wel ik weet niet eens of ik mij beter ga voelen :|
'k heb mij immers nooit slecht gevoeld. :thumbsup:
Afgezien dan van zelfmoordneigingen en burnouts en depresssies en zo. :peepwall:
Maar ik heb het nu laten doen omdat de NKO zei dat het sowieso nodig was, dat die tekenen van chronische sinusitis (op MRI-scan te zien in de diverse sinusholtes) nog gaan toenemen. Ik kon nog tien jaar wachten, maar de "symptomen" gingen alleen maar toenemen omdat kraakbeen blijft groeien, dus dat tussenschot zou meer en meer scheef groeien.

User avatar
zappa
Posts: 4516
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by zappa »

Muug wrote: 27 Nov 2020 13:36
F M wrote: 27 Nov 2020 12:53 Dus gij zit te bleiten omdat gij u binnenkort beter gaat voelen??
Wel ik weet niet eens of ik mij beter ga voelen :|
'k heb mij immers nooit slecht gevoeld. :thumbsup:
Afgezien dan van zelfmoordneigingen en burnouts en depresssies en zo. :peepwall:
Maar ik heb het nu laten doen omdat de NKO zei dat het sowieso nodig was, dat die tekenen van chronische sinusitis (op MRI-scan te zien in de diverse sinusholtes) nog gaan toenemen. Ik kon nog tien jaar wachten, maar de "symptomen" gingen alleen maar toenemen omdat kraakbeen blijft groeien, dus dat tussenschot zou meer en meer scheef groeien.
Ge zijt dan ook links of rechts - snuitend ? :shock:
sig nature

User avatar
Droopy
Posts: 1066
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Droopy »

Muug wrote: 27 Nov 2020 10:55 Dan gaat ge bij de NKO omdat uw stem de laatste maanden rap hees wordt en uw strottenhoofd tegen het eind van de dag wat pijn doet, en twee maand later zit ge thuis met een vertimmerd neustussenschot en twee weken ziekteverlof..... :stars: :stars: Dat tussenschot stond dus megascheef ten gevolge van ik zou niet weten welk trauma uit lang vervlogen tijden, wat blijkbaar voor een soort van lichte chronische sinusitis (??????) zorgde, plus blijkbaar een daardoor "verstoorde" ademhalinngssynchronisatie die te belastend was voor mijn stembanden. Aangezien ik nog nooit sinusitis gehad heb, ben ik nu eigenlijk wel nieuwsgierig op welke manier ik mij nu anders of beter ga voelen... sjonge jonge.
Ik ben ook benieuwd, uiteraard uit puur egoïsme want ik zit met hetzelfde probleem. :lol:

In een van je verdere post staat dat het probleem alleen maar erger kan worden omdat kraakbeen blijft groeien.
Dat wist ik niet maar het kan verklaren waarom het bij mij met de jaren erger is geworden, je NKO arts zal dus wel gelijk hebben.

Alé, hopelijk niet teveel last van de naweeën van je operatie en laat maar horen hoe goed je over enkele weken kan ademen. ;) :)

User avatar
Muug
Posts: 11816
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Allez dan, omdat het voor u nuttig is:
Woensdag op de middag onder het mes, volledige narcose. Drie uur later al op de kamer, om 19u thuis met twee wieken in de neus om het bloed op te zuigen en om de slijmvliezen op hun plaats te houden. Geen pijn. Slapen met de mond open, niet evident maar toch slaap ik goed, gelukkig is er lippenbalsem. Donderdag niks van pijn, zelfs geen hoofdpijn, Ook geen blauwe neus. Vrijdag om 8u 's morgens die wieken er al uit. Langs de neus ademen gaat meteen perfect. Nog steeds geen pijn, niks aan de hand. Grote boodschap is wel "blijf van uw neus af!!!!!". Vooral het topje zit er blijkbaar niet echt stevig op, denk ik.
Twee weken ziekteverlof en drie keer op controle. Nu maandag opnieuw.
"En blijf van die neus af!!!!'

User avatar
Droopy
Posts: 1066
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Droopy »

Muug wrote: 28 Nov 2020 09:28 Allez dan, omdat het voor u nuttig is:
...
Bedankt. :thumbsup: (en blijf van die neus af hé) ;)

User avatar
zappa
Posts: 4516
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by zappa »

Allée vlug herstel, ook voor je gevoelig topje.
sig nature

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by OzzePaa »

Zie es aan : nog schoon volk met een scheef schot in de snufferd :mrgreen: :lol:
En zoals Droopy aanhaalt : t.o.v 50 jaar geleden is de hinder bij mij ook heel stillekesaan verergerd . Gaat zo geleidelijk dat een mens eraan went, maar nu je't zegt besef ik ook dat m'n ademhaling en snotverwijdering via dat kanaal, ook kwazie maar langs één gat verloopt :shock:
Goed herstel, Muug ... en bericht hier als je je binnenkort als herboren voelt hé ;) :thumbsup:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by pingu »

OzzePaa wrote: 30 Nov 2020 13:23 Zie es aan : nog schoon volk met een scheef schot in de snufferd :mrgreen: :lol:
Zo'n scheve neus is blijkbaar in de mode! ;)
Heb ik dus ook last van. Net als m'n grootvader, vader en zus. Zal bij mij dus geen trauma geweest zijn, vermoed ik zo... 8-)
@Muug: veel beterschap!

User avatar
Muug
Posts: 11816
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Afin,
effe bleiten toch, just telefong gekregen van d'administratie van "Worriken", aan 't stuwmeer in Butgenbach, dat ze van de Deutsche Gemeinschaft niet open mogen zijn na 14/12...dus ze hebben onze reservering geannulleerd. :|
...................................
Ho, maar wacht, naar de evenaar vliegen mag nog. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Locked