Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Locked
Koeno
Posts: 3229
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Koeno »

Gojah, ik ben nu al blij met wat er allemaal instaat,
kolomboor, (hout)draaibank), 2 cirkelzagen, afkortzaag, verstekzaag, nog wat boormasjien sjizzle...
droom is nog een kleine vlak van dikte bank te kopen ooit... maar qua houtbewerking ben ik wel gesetteld...

't is een beperkte ruimte, maar ik kan er mij wel in entertainen denk ik...
mét dank aan vrouwlief die altijd maar meegaat in het verhaal...
(in ruil heeft ze nu wel een garage die geen halve werkplaats meer is :p

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1238
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by TuttoTerreno »

resem vluchten geboekt voor het gezin.

als alles goed gaat, zijn we binnen drie weken aan de evenaar.
hout vasthouden, (nog) geen Risikogebied volgens het Duitse RKI.

Jopet
Posts: 830
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Jopet »

TuttoTerreno wrote: 30 Nov 2020 22:51 resem vluchten geboekt voor het gezin.

als alles goed gaat, zijn we binnen drie weken aan de evenaar.
hout vasthouden, (nog) geen Risikogebied volgens het Duitse RKI.
En wij moeten dit toejuichen??? Waarom valt die ziekte zo moeilijk in te dijken, omdat sommige mensen zich nog steeds nodeloos willen verplaatsen/reizen.... Ik vrees dat dit een beetje eigen is aan ons mensen, als het niet 100% verboden wordt, dan denken wij dat het 100% mag. Het wordt afgeraden om te reizen, dus lezen we eigenlijk, wij mogen op reis gaan....

Hetzelfde met de skivakanties voor deze kerst, naar de meeste landen kun je er voorlopig niet, maar Oostenrijk smijt alles open dus iedereen naar Oostenrijk. Mag je gaan skieën in Beieren, Markus Söder zou liefst tot 10 januari hebben van niet, maar dan gaan ze gewoon een beetje meer naar het zuiden en dan kan alles terug.

Voor mij mag deze post gerust naar de bleittopic verplaats worden :cry:
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

Koeno
Posts: 3229
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Koeno »

gisteren de nieuwe (bedrijfs)tuut afgehaald...
na 8maanden wachten de wagen voor de komende 3 a4 jaar afgehaald...
Vanaf nu rijden we hybride, en dat bevalt nog beter als tijdens de testrit...

User avatar
Stefke
Posts: 2929
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Stefke »

Jopet wrote: 01 Dec 2020 09:25
TuttoTerreno wrote: 30 Nov 2020 22:51 resem vluchten geboekt voor het gezin.

als alles goed gaat, zijn we binnen drie weken aan de evenaar.
hout vasthouden, (nog) geen Risikogebied volgens het Duitse RKI.
En wij moeten dit toejuichen??? Waarom valt die ziekte zo moeilijk in te dijken, omdat sommige mensen zich nog steeds nodeloos willen verplaatsen/reizen.... Ik vrees dat dit een beetje eigen is aan ons mensen, als het niet 100% verboden wordt, dan denken wij dat het 100% mag. Het wordt afgeraden om te reizen, dus lezen we eigenlijk, wij mogen op reis gaan....

Hetzelfde met de skivakanties voor deze kerst, naar de meeste landen kun je er voorlopig niet, maar Oostenrijk smijt alles open dus iedereen naar Oostenrijk. Mag je gaan skieën in Beieren, Markus Söder zou liefst tot 10 januari hebben van niet, maar dan gaan ze gewoon een beetje meer naar het zuiden en dan kan alles terug.

Voor mij mag deze post gerust naar de bleittopic verplaats worden :cry:
Deze post mag pas naar het bleittopic verplaatst worden... :?

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1238
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by TuttoTerreno »

Jopet wrote: 01 Dec 2020 09:25
TuttoTerreno wrote: 30 Nov 2020 22:51 resem vluchten geboekt voor het gezin.

als alles goed gaat, zijn we binnen drie weken aan de evenaar.
hout vasthouden, (nog) geen Risikogebied volgens het Duitse RKI.
En wij moeten dit toejuichen??? Waarom valt die ziekte zo moeilijk in te dijken, omdat sommige mensen zich nog steeds nodeloos willen verplaatsen/reizen.... Ik vrees dat dit een beetje eigen is aan ons mensen, als het niet 100% verboden wordt, dan denken wij dat het 100% mag. Het wordt afgeraden om te reizen, dus lezen we eigenlijk, wij mogen op reis gaan....

Hetzelfde met de skivakanties voor deze kerst, naar de meeste landen kun je er voorlopig niet, maar Oostenrijk smijt alles open dus iedereen naar Oostenrijk. Mag je gaan skieën in Beieren, Markus Söder zou liefst tot 10 januari hebben van niet, maar dan gaan ze gewoon een beetje meer naar het zuiden en dan kan alles terug.

Voor mij mag deze post gerust naar de bleittopic verplaats worden :cry:

't is nog ni 100% bewezen, maar er is blijkbaar anekdotisch bewijs dat als ge te lang in uw kot blijft, de verzuring heel hard toeslaat.

User avatar
Muug
Posts: 11810
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Tuttu, ik kan me vergissen, maar niet iedereen weet dat de helft van uw familie daar op die evenaar woont. ;) Hetgeen bepaalde oprispingen wellicht verklaart. Doe ze ginder dus de groeten, en brengt vooral een paar blikken gezonde lucht en zonlicht mee naar hier. :thumbsup:

Verder gaan we ons inderdaad vooral niet focussen op de verzuring, daar kunnen we FB en de commentaarmogelijkheden op HLN voor gebruiken. 8-)

Jopet
Posts: 830
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Jopet »

TuttoTerreno wrote: 01 Dec 2020 13:41 't is nog ni 100% bewezen, maar er is blijkbaar anekdotisch bewijs dat als ge te lang in uw kot blijft, de verzuring heel hard toeslaat.
Je hebt gelijk dat ik verzuurd ben, het steekt mij ook tegen, het enige dat ik wil is dat dit alles zo snel mogelijk voorbij dat we met z'n allen kunnen doen en laten wat we willen.
Maar zo lang mensen geen rekening houden met anderen, alleen aan hun zelf denken en doen en laten wat zij zelf willen, of dit nu verstandig is of niet, blijven we allemaal slachtoffer van die maatregelen.

Ons wordt afgeraden om met heel de familie kerst te gaan vieren, we mogen nauwelijks samen zitten met ons eigen gezin indien die niet onder hetzelfde dak wonen, ik weet niet hoe dit is in Duitsland maar ben er zeker van dat er nergens aangeraden wordt "indien familie of vrienden in het buitenland, vlieg daar dan naar toe en ga daar kerst gaan vieren".

Waarom mensen dat dan ook nog zo nodig op fora of Facebook of dergelijke moeten schrijven weet ik ook niet, mijn eigen nicht vorige week ook nog, 4 dagen naar G.H.Luxemburg, terwijl er daar een grotere besmettingspercentage is dan bij ons en dus groter risico (maar het mag want geen expliciet verbod), en dan maar klagen op Facebook dat de dag toen ze arriveerde de restaurants gesloten werden terwijl hier al weken de restaurants gesloten zijn en dat ondertussen bvb mijn dochter haar 5de maand technische werkloosheid in gaat want horeca gesloten hier.....

Evenmin kan ik begrijpen dat mensen met 100den staan te wachten aan de deur van de Primarkt, hebben die dan echt niets meer om te dragen dat ze daar allemaal in een rij moeten gaan staan aanschuiven voor wat kledij....

Ja TuttoTerreno ik ben verzuurd..... Ik heb ook noot aan vakantie, ik wil er ook op uit trekken, ik wil ook gaan en staan waar ik wil, maar nu niet, nu is het "geen" goede tijd om er op uit te trekken dus wachten we geduldig af....
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
Muug
Posts: 11810
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Jopet wrote: 01 Dec 2020 15:16 Ja TuttoTerreno ik ben verzuurd..... Ik heb ook noot aan vakantie, ik wil er ook op uit trekken, ik wil ook gaan en staan waar ik wil, maar nu niet, nu is het "geen" goede tijd om er op uit te trekken dus wachten we geduldig af....
We verstaan er allemaal niks van, Jopet. :thumbsup: En bij elk van ons loopt de emmer wel eens over. Beter dat, dan dat de stoppen helemaal los slaan en ge uwe camion pakt om er mee doorheen de Brugse of Brusselse meute te gaan doorklieven. :| :peepwall:

Jopet
Posts: 830
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Jopet »

Muug wrote: 01 Dec 2020 16:51 en ge uwe camion pakt om er mee doorheen de Brugse of Brusselse meute te gaan doorklieven. :| :peepwall:
YEAH Muug, das eigenlijk nog een idee :thumbsup: , en als ik dan van Brugge naar Brussel trek, ook nog eens via Gent en de Langemunt passeren in mijn queeste naar de non-believers :twisted: en éénmaal in Brussel rij ik door naar Zaventem, laat mijn truck achter op de parking om daar dan het vliegtuig te nemen om naar de Evenaar te vliegen en daar dan asylum te zoeken in de veiliger oorden :rayof: :rayof: :rayof:

BTW, waarom zou Oostenrijk dit nu doen? :dontknow: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201201_96834419
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
Stefke
Posts: 2929
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Stefke »

En dan staat hier ineens een marathonmotor op mijn oprit. Die VFR1200 Crosstourer met ondertussen 512000km in de wielen. Weinig aan te zien buiten het feit dat die niet elke week gepoetst wordt. Toch tof dat er nog mensen zijn die graag blijven rijden met hun moto en niet elke twee jaar iets anders nodig hebben omdat de howhowhow magische 50000km grens :wall: in zicht komt.

User avatar
F M
Posts: 5078
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by F M »

Stefke wrote: 02 Dec 2020 13:50 512000km
:shock: :shock:
Zeker dat er geen nulleke teveel staat?

Respect !

Ik heb als hoogste kilometerstand mijn eerste RT gehad. Verkocht met 103.000 km op de teller (de volgende dag te koop met 93.000 km op de teller)
I am confused. Oh no, maybe not!

Jopet
Posts: 830
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Jopet »

Stefke wrote: 02 Dec 2020 13:50 En dan staat hier ineens een marathonmotor op mijn oprit. Die VFR1200 Crosstourer met ondertussen 512000km in de wielen. Weinig aan te zien buiten het feit dat die niet elke week gepoetst wordt. Toch tof dat er nog mensen zijn die graag blijven rijden met hun moto en niet elke twee jaar iets anders nodig hebben omdat de howhowhow magische 50000km grens :wall: in zicht komt.
De enigen die ik ken die daartoe in staat is, is de Lukke.... Die is zonder probleem in staat om 512.000km op de teller te zetten, zijn Varadero had er ook een paar 100.000den.... :ricky:
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

Koeno
Posts: 3229
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Koeno »

Is dat lukkep (ofzoeits? op internet)? Die is in mijn ogen inderdaad een fenomeen...
Heeft hetzelfde ook met een varadero gepresteerd dacht ik.

Mijn gs staat momenteel op 106.000km... zal nog wel meer km's krijgen...
de andere kan ik niets zinnig meer over zeggen :D

User avatar
Stefke
Posts: 2929
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Stefke »

Jopet wrote: 02 Dec 2020 14:50 de Lukke....
Yep, vandaag dus kort kennis gemaakt met Luc.

User avatar
Muug
Posts: 11810
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Die mens doet dan niks anders dan rijden? :| Geen gezin ? Geen werk? Hij krijgt misschien 10cent per km? :dontknow:
Straffe prestatie alleszins. :thumbsup:

User avatar
Raketman
Posts: 1260
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Raketman »

Moesten mijn KTM's technisch iets duurzamer geweest zijn dan had ik er 100% zeker ook nog altijd mee gereden...het wordt niet altijd bepaald door modegevoeligheid of goestingskes zenne.
Nil volentibus arduum

User avatar
Muug
Posts: 11810
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Raketman wrote: 03 Dec 2020 12:46 Moesten mijn KTM's technisch iets duurzamer geweest zijn ...
Zeker weten dat al die onderdelen nog steeds bestaan :w00t:

User avatar
Stefke
Posts: 2929
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Stefke »

Jopet wrote: 01 Dec 2020 15:16
Je hebt gelijk dat ik verzuurd ben, het steekt mij ook tegen,

Evenmin kan ik begrijpen dat mensen met 100den staan te wachten aan de deur van de Primarkt, hebben die dan echt niets meer om te dragen dat ze daar allemaal in een rij moeten gaan staan aanschuiven voor wat kledij....

Ja TuttoTerreno ik ben verzuurd..... Ik heb ook noot aan vakantie, ik wil er ook op uit trekken, ik wil ook gaan en staan waar ik wil, maar nu niet, nu is het "geen" goede tijd om er op uit te trekken dus wachten we geduldig af....
goed nieuws Jopet!

Image

User avatar
F M
Posts: 5078
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by F M »

:grin: :grin: :grin:
Ik begon al te denken wie ik zou kiezen.


Maar dan... Ik zou waarschijnlijk de keuze van vele anderen zijn? Toch geen goed idee... :lipsrsealed2:
I am confused. Oh no, maybe not!

Locked