Toffe autozoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Memmen, zagen, kreften en andere onderhoudende discussies over van die blikken dozen met teveel wielen
User avatar
Muug
Posts: 11796
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toffe autozoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Muug »

F M wrote: 27 Oct 2020 13:03
Droopy wrote: 27 Oct 2020 12:01 hadden die Honda CRX'en niet de reputatie om rijdende doodskisten te zijn in handen van een onervaren bestuurder :?:
Wil je nu zeggen dat Stefke goed met een auto kan rijden? :lol:
Neen, dat hij toen héél veel geluk (en geld?) gehad heeft :lol:

Jopet
Posts: 829
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Toffe autozoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Jopet »

Droopy wrote: 27 Oct 2020 12:01 tijdens mijn dienstplicht en die wedde was niet bepaald om naar huis te schrijven. (125 frank per week en na mijn promo 137 frank per week) :o
Amaai dan verdiende gij een pak meer dan ikke, ik kreeg in '86 75 frank per week en na 2 maand opleiding een streepke bij en 8 fr en plus, dus 83 bfr, of nauwelijks 2 euro!
En nu maar klagen over de regeltjes ivm Corona, je had tijdens je dienst bij elke beslissing van bovenhand eens moeten protesteren en/of je mening zeggen... zou lang nie duren voor ze je in het cachot zouden gestoken hebben...
Had ten tijde van mijn legerdienst wel nog geen auto maar reed wel al met een Yamaha RD 125 LC! Nieuw gekocht in '85 aan 79.000 bfr, zo'n kleine 2.000 euro. Promo model '84 en 25.000 bfr goedkoper dan nieuw model met YPVS. Had 20 pk en 16 Nm bij 9250 rpm :rayof:
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
Droopy
Posts: 1066
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Toffe autozoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Droopy »

Jopet wrote: 27 Oct 2020 16:51
Amaai dan verdiende gij een pak meer dan ikke, ik kreeg in '86 75 frank per week en na 2 maand opleiding een streepke bij en 8 fr en plus, dus 83 bfr, of nauwelijks 2 euro!
En nu maar klagen over de regeltjes ivm Corona, je had tijdens je dienst bij elke beslissing van bovenhand eens moeten protesteren en/of je mening zeggen... zou lang nie duren voor ze je in het cachot zouden gestoken hebben...
Hmm, ik dacht dat ik rond '90 in dienst was. :?
Bij de zeemacht als... chauffeur. :grin:
De meest blitse bak waar ik in het leger mee gereden had was een Opel Admiral, een zalige lompe logge oliezuipende 6-cylinder met versnellingsbak aan het stuur.
En wie moest ik daarin vervoeren? Yep, een Franse Admiraal. :P
Eigenlijk een wagen waarvan uw verstand ook zegt dat ge ze beter niet koopt. :whistling:

Jopet
Posts: 829
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Toffe autozoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Jopet »

Droopy wrote: 27 Oct 2020 20:38 Hmm, ik dacht dat ik rond '90 in dienst was. :?
Bij de zeemacht als... chauffeur. :grin:
De meest blitse bak waar ik in het leger mee gereden had was een Opel Admiral, een zalige lompe logge oliezuipende 6-cylinder met versnellingsbak aan het stuur.
En wie moest ik daarin vervoeren? Yep, een Franse Admiraal. :P
Eigenlijk een wagen waarvan uw verstand ook zegt dat ge ze beter niet koopt. :whistling:
Ik zat nu te denken, was het niet zo dat je na 6 maanden dienst opslag kreeg naar 125/133 Bfr.?

Ik zat ook bij de zeemacht als.... MP :mrgreen: , één van onze opdrachten was chauffeurs controleren, als er tenminste geen Admiraal aan boord zat want dan kregen ze vrijgeleide....

Wij reden toen met VW busjes, T2's uit de jaren '70, busjes dat je indertijd voor 1.000 bfr kon kopen want niemand moest die afgedankte rommel hebben, nu vind je zelfs geen volledig doorgeroeste T2 meer voor 1000€, gerestoreerde modellen gaan gemakkelijk 20 à 30.000 € en de camper edities zelfs nog een pak duurder :pillepalle: en laten we dan niet beginnen over T1's met 23 vensters want die kosten tegenwoordig meer dan een nieuwe Mercedes en zijn nog alleen weggelegd voor miljonairs... :wall:
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
Stefke
Posts: 2921
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Toffe autozoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Stefke »

Muug wrote: 27 Oct 2020 13:31
F M wrote: 27 Oct 2020 13:03
Wil je nu zeggen dat Stefke goed met een auto kan rijden? :lol:
Neen, dat hij toen héél veel geluk (en geld?) gehad heeft :lol:
Bof, geld, geen idee wat dat er mee te zien heeft. Mijn eerste auto heeft 125000 Bfr gekost, heb zelfs nog nooit een duurdere gehad. 8-)
Maar bon goed met de auto of moto rijden is toch vooral weten waar ge mee bezig zijt. Maar zeker die eerste Civic CRX waren/zijn best wel doodskisten. Dat ding loopt op kousevoeten net geen 200 op de teller maar dan heb je best wel 2 rijstroken nodig.... 8-) Niks speciaal maar wegligging in de bochten is toch wel delicaat. Redelijk onderstuurd en bij gas lossen in de bocht stond je bij regenweer gegarandeerd achterstevoren... :shock: Maar wel tof om 'm zo in overstuur te lokken... 8-) En bij een beetje vlot kachelen in de regen spinnen de voorwieltjes dat het een lieve lust is. De opvolger CRX16i-16 was echt wel veel beter en eigenlijk niet zo direct uit zijn lood te slaan... 8-)
Edit; en zo héél veel geluk heb ik met de tweede niet gehad, dat was een magneet voor vandalen, vluchtmisdrijven en ook gewone accidenten waar ik nooit schuld aan had. Enfin, toch ergens aan +-325000km geraakt en toe was het verhaal uit. Met dank aan een lompe Kawa-rijder... :twisted:

Image

User avatar
Muug
Posts: 11796
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toffe autozoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Muug »

Ik had gene rotte frank, toen, dus ja, alles was eigenlijk veel geld toen. 8-)

Jopet
Posts: 829
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Toffe autozoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Jopet »

Muug wrote: 28 Oct 2020 22:49 Ik had gene rotte frank, toen, dus ja, alles was eigenlijk veel geld toen. 8-)
Anno 2020 heb ik ook gene rotte frank,en alles is nog altijd veel geld ;-)

Ik heb nog nooit kunnen sparen want ik koop altijd wel iets..... Ik ben van het principe YOLO, wat ben je met een dikke bankrekening om in pensioen te gaan, ik ben nu 55 en voel duidelijk dat ik al veel minder kan doen dan 10 jaar geleden, dus binnen 10 jaar wanneer ik in pensioen mag zal dat niet beter zijn hé. Trouwens mensen die heel hun leven gespaard hebben zullen het na hun pensioen ook niet durven op doen, bij ons op het werk komt er één die al 2 jaar op pensioen is nog 2 dagen per week werken, en in het weekend werkt hij nog 2 dagen in een restaurant, want hij kan het absoluut niet hebben dat hij ook maar 1 euro van zijn dik gevulde spaarrekening zou moeten halen, integendeel er moet nog steeds bij komen....
Ik heb er voor gezorgd dat ik een eigendom heb en dat vind ik het belangrijkste spaarboekje voor een gewone werkmens, voor de rest koop ik wat ik goesting heb!
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT


User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Toffe autozoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by den Bullet »

Jopet wrote: 29 Oct 2020 14:27 Anno 2020 heb ik ook gene rotte frank,en alles is nog altijd veel geld ;-)

Ik heb nog nooit kunnen sparen want ik koop altijd wel iets..... Ik ben van het principe YOLO, wat ben je met een dikke bankrekening om in pensioen te gaan, ik ben nu 55 en voel duidelijk dat ik al veel minder kan doen dan 10 jaar geleden, dus binnen 10 jaar wanneer ik in pensioen mag zal dat niet beter zijn hé. Trouwens mensen die heel hun leven gespaard hebben zullen het na hun pensioen ook niet durven op doen, bij ons op het werk komt er één die al 2 jaar op pensioen is nog 2 dagen per week werken, en in het weekend werkt hij nog 2 dagen in een restaurant, want hij kan het absoluut niet hebben dat hij ook maar 1 euro van zijn dik gevulde spaarrekening zou moeten halen, integendeel er moet nog steeds bij komen....
Ik heb er voor gezorgd dat ik een eigendom heb en dat vind ik het belangrijkste spaarboekje voor een gewone werkmens, voor de rest koop ik wat ik goesting heb!
Idem.

Alhoewel ik, afhankelijk van wat mijne leeftijdgenoot en chef voor zichzelf beslist, nog zou willen verder werken tot mijn 67ste.
Ik voel mij nu nog te "jong" om binnen minder dan anderhalf jaar met pensioen te gaan.

Eigendom genoeg, maar eens op pensioen is 't wel uitkijken naar een andere woonst (with room for many horsepower ;) )

Maar dat alles staat dus de restauratie van minstens drie projecten dik in de weg :cry:

User avatar
Muug
Posts: 11796
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toffe autozoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Muug »

Bullet, let op dat ge niet zo'n dode wordt met restauratieprojecten die de kroost moet proberen kwijt geraken, gelijk in Chasing Classic Cars zeer veel gebeurt. :lipsrsealed2:

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Toffe autozoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by den Bullet »

Muug wrote: 30 Oct 2020 07:29 Bullet, let op dat ge niet zo'n dode wordt met restauratieprojecten die de kroost moet proberen kwijt geraken, gelijk in Chasing Classic Cars zeer veel gebeurt. :lipsrsealed2:
Twee ervan maken alvast deel uit van het te erven waardevol patrimonium; ook on- of slechts gedeeltelijk gerestaureerd ;)
En ik ken alvast één erfgenaam die er niet zal aan denken om die kwijt te geraken 8-)

Maar ze mogen van mij ook gerust Car SOS contacteren :mrgreen:

User avatar
F M
Posts: 5063
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Toffe autozoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by F M »

den Bullet wrote: 30 Oct 2020 09:01 Maar ze mogen van mij ook gerust Car SOS contacteren :mrgreen:
Oei, ben je zo ziek? :shock:
:mrgreen:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Droopy
Posts: 1066
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Toffe autozoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Droopy »

Jopet wrote: 28 Oct 2020 11:24 [
Ik zat nu te denken, was het niet zo dat je na 6 maanden dienst opslag kreeg naar 125/133 Bfr.?

Ik zat ook bij de zeemacht als.... MP :mrgreen: , één van onze opdrachten was chauffeurs controleren, als er tenminste geen Admiraal aan boord zat want dan kregen ze vrijgeleide....

Wij reden toen met VW busjes, T2's uit de jaren '70, busjes .... :wall:
In mijn geval kreeg ik opslag omdat ik eerste matroos geworden was, ik was chauffeur "com" en als die commandant tevreden was gaf hij zijn milicien chauffeur een rood streepje.
Ja, ik was dus zo'n pipo die als hij vertrok uit de kazerne met de provinciecommandant eerst belde naar de MP's om te zorgen dat ze klaar stonden om te groeten en bij aankomst al van ver met mijn grootlichten teken deed dat ze moesten klaar staan. :grin: (ps :die rit met een Franse Admiraal in den Admiraal was trouwens mijn "examen" om te zien of ik kon dienen als chauffeur com)

Zalige job trouwens, veel onregelmatige uren met avond en weekendritten maar ik ben toch op veel interessante plaatsen geweest waar een gemiddelde mens nooit komt. :)
Sindsdien ken ik ook de beste plaats op recepties, braaf anoniem dicht bij de keuken gaan staan, je bent altijd bij de eersten voor de lekkere hapjes. :whistling: :whistling: :grin:

En die VW busjes, toen waren dat inderdaad versleten zwalpende rammelbakken en nu... :w00t:
den Bullet wrote: 30 Oct 2020 00:53
Jopet wrote: 29 Oct 2020 14:27 Anno 2020 heb ik ook gene rotte frank,en alles is nog altijd veel geld ;-)

Ik heb nog nooit kunnen sparen want ik koop altijd wel iets.....
Ik heb er voor gezorgd dat ik een eigendom heb en dat vind ik het belangrijkste spaarboekje voor een gewone werkmens, voor de rest koop ik wat ik goesting heb!
Idem.
..
Maar dat alles staat dus de restauratie van minstens drie projecten dik in de weg :cry:
Idem hier, we komen rond hebben (bijna) een eigendom en genieten op onze manier van het leven.
Meer moet dat niet zijn.
Laatst heb ik nog met iemand zitten praten en die zijn theorie was dat je beter een goede wijnkelder aan je nageslacht kunt nalaten dan een berg geld.
Als ze een fles wijn opentrekken kunnen ze nog nagenieten en van een berg geld komt er toch alleen maar ruzie.
Last edited by Droopy on 30 Oct 2020 09:21, edited 1 time in total.

User avatar
Droopy
Posts: 1066
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Toffe autozoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Droopy »

F M wrote: 30 Oct 2020 09:03
den Bullet wrote: 30 Oct 2020 09:01 Maar ze mogen van mij ook gerust Car SOS contacteren :mrgreen:
Oei, ben je zo ziek? :shock:
:mrgreen:
De werkziekte :?:

Wel een schitterend programma, lijkt me oprechter dan wheeler dealers (niets tegen Ant maar ik mis Ed China) :|

User avatar
Stefke
Posts: 2921
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Toffe autozoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Stefke »

den Bullet wrote: 30 Oct 2020 09:01 Twee ervan maken alvast deel uit van het te erven waardevol patrimonium; ook on- of slechts gedeeltelijk gerestaureerd ;)
En ik ken alvast één erfgenaam die er niet zal aan denken om die kwijt te geraken 8-)
jamaar zorg evoor dat ik die dingen nog kan zien rijden voor ik het loodje leg hé... :)

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Toffe autozoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by den Bullet »

Droopy wrote: 30 Oct 2020 09:18
...

Wel een schitterend programma, lijkt me oprechter dan wheeler dealers (niets tegen Ant maar ik mis Ed China) :|
Ik ook :|

User avatar
F M
Posts: 5063
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Toffe autozoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by F M »

Bwaah, oprechtheid. Het is allemaal televisie, dus ontzettend veel opgezet spel.

Maar dat betekent niet dat het niet leuk om zien is.
En de Britse programma's vind ik net iets meer aantrekkelijk dan de Amerikaanse. Iets meer humor tegenover het Amerikaanse 'I can do it best'.
Wheeler dealers, Car SOS, Flipping Bangers,... tegenover bv Overhaulin', Chasing Classic Cars, PhantomWorks, Kindig Customs...

By the way, ik kijk daarnaar met onwetende en onbegrijpende verwondering. Jullie daarentegen zullen wel veel meer in het verhaal mee kunnen. :lol:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11796
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toffe autozoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Muug »

den Bullet wrote: 30 Oct 2020 09:01 Maar ze mogen van mij ook gerust Car SOS contacteren :mrgreen:
Ken ik niet. Nooit van gehoord zelfs.
Op ne post die 'k niet kan pakken zekers?

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Toffe autozoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by den Bullet »

Muug wrote: 30 Oct 2020 11:10
den Bullet wrote: 30 Oct 2020 09:01 Maar ze mogen van mij ook gerust Car SOS contacteren :mrgreen:
Ken ik niet. Nooit van gehoord zelfs.
Op ne post die 'k niet kan pakken zekers?
Op National Geographic.

https://en.wikipedia.org/wiki/Car_SOS

Ik weet niet of dat dezelfde NG is op de kabel; ik kijk via sateliet (TV Vlaanderen).

User avatar
Muug
Posts: 11796
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toffe autozoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Muug »

ne post da'k nie kan pakken dus 8-)

Bij CCC gebeurt dat dus veel eh: madam zit met "den overschot" als meneer sterft. En ofwel is dat een machine van een paar honderdduizend dollar, ofwel zijn dat een paar wrakken waarvan zelfs de remmen en de wielen van zijn vastgeroest. En dat staat daar dan al een jaar of 30-40. Die Amerikanen hebben echt mottig veel ruimte teveel. :?
Overlaatst nog. Ene ging nen Aston Martin C-ennogiets weg doen die zijn pa ooit gekocht had. Stond heel schoon gerestaureerd. Prijzeke op veilingen zo 750000-1000000 dollar. Zomaar efkes. "Aja want mijn kinders zijn totaal niet geïntereseerd en we durven eigenlijk zelfs niet mee rijden omdat 'm zo zeldzaam is.". En ernaast stond heel onopvallend een Jaguar E-type, maar daar werd niet over gesproken. :mrgreen:

Locked