Toffe autozoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Memmen, zagen, kreften en andere onderhoudende discussies over van die blikken dozen met teveel wielen
User avatar
Blackbert
Posts: 3462
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Toffe autozoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Blackbert »

Zoals bij de tweewielers staan er bij de vierwielers ook wel een paar te koop die iets oproepen. Tot het verstand weer de bovenhand krijgt ...

Den deze lijkt mij wel lekker. zoals mijn 740 lang geleden, maar dan maal twee. :drif:

https://www.2dehands.be/a/auto-s/volvo/ ... ousPage=lr
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Toffe autozoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Marsman »

ik durf al eens op Catawiki te gaan kijken naar de old-timers (zowel auto als motor): daar staan soms dingen te koop waardoor de kwijl rijkelijk gaat vloeien.
:w00t: :w00t: :w00t: :drif: :drif: :drif:




Gelukkig werkt het verstand redelijk goed als droogmiddel.
:sweeet:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

Online
User avatar
Muug
Posts: 11800
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toffe autozoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Muug »

ehm neen,
mijn verstand niet.
Dat heeft jàààààààààààààààren de bovenhand gehad (geen geld, geen geld, geen geld, geen geld,.....) maar sinds ik de 40 gepasseerd ben is dat hopeloos verzwakt. Jongdementie? :dontknow:
Waardoor ik nu om de haverklap moto's koop en verkoop. OK, ze kosten meestal minder dan 4000€ en ik verkoop ze meestal quasi even duur, dus 't is "spelen" met "wisselgeld", als het ware.
Afin, velen veranderen dan plots vele keren van vrouw in die levensfase, maar da's toch wel té duur, vrees ik, en terugkeren (gelijk ik bij mijn KTM deed) naar de "beste" is niet meer mogelijk. :lol:

Nu, on topic, ik heb mij al twee keer laten verleiden voor een auto-avontuur. Eén keer een oud, op en rot verroest, VW-kampeerbuske, en nog maar een paar jaar geleden een ferme BMW5 van eind jaren '90. Aan die twee heb ik financieel minder leute gehad. :oops: Lesje is wel geleerd: ik blijf bij mijn leest.

User avatar
Stefke
Posts: 2923
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Toffe autozoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Stefke »

Blackbert wrote: 30 Apr 2020 10:59 Den deze lijkt mij wel lekker. zoals mijn 740 lang geleden, maar dan maal twee. :drif:

https://www.2dehands.be/a/auto-s/volvo/ ... ousPage=lr
Ja die ziet er lekker uit. Aardige kleur voor mij en tof mekaniekse aan boord. En die modellen hebben wel altijd iets gehad.
Ik heb soms ook wel veel zin om nog eens een folieke in huis te halen. Helaas geen plaats meer en wanneer rij ik daar nog eens mee...
Kunnen mij anders wel krijgen:
https://www.2dehands.be/a/auto-s/honda/ ... ousPage=lr
https://www.2dehands.be/a/auto-s/honda/ ... ousPage=lr
https://www.2dehands.be/a/auto-s/oldtim ... ousPage=lr

8-)

Online
User avatar
Muug
Posts: 11800
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toffe autozoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Muug »

Die Jaguar is heel mooi :thumbsup:

User avatar
Blackbert
Posts: 3462
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Toffe autozoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Blackbert »

die blauwe dan. ;)

als 't gewoon tof mag zijn, zo'n mercedes bar8. voor de snuit en het stuur. 8-)
https://autocircuit.nl/occasions/merced ... cuit.nl%2F

pure nostalgie: de Hillman Minx van mijn bompa, blinkend zwart wegens steeds gewassen met regenwater :ugeek:
waarin ik met mijn peuterbillekes aan de rode zetels bleef plakken.
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=176638930

niet omdat H.Potter in erin gezeten heeft, maar mijn pa heeft er 2 gehad, net voor mijn tijd.
https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/-5 ... 0040a2fba#
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Stefke
Posts: 2923
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Toffe autozoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Stefke »

Muug wrote: 01 May 2020 12:56 Die Jaguar is heel mooi :thumbsup:
Yep. Ik heb het geluk regelmatig met eentje te kunnen rijden en die dingen rijden echt goed en zeer comfortabel. Ik zou daar gerust alle dagen mee kunnen rijden. Aan de pomp is het wel iets minder... :pillepalle:

User avatar
Stefke
Posts: 2923
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Toffe autozoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Stefke »

Blackbert wrote: 01 May 2020 13:39 als 't gewoon tof mag zijn, zo'n mercedes bar8. voor de snuit en het stuur. 8-)
Mijne maat heeft zo eentje (gehad?). Wel een later versie van '74, met het lelijke plastieken stuur....Is daar zomaar mee op reis vertrokken. Kroatië heen en terug zonder problemen. 8-)

Online
User avatar
Muug
Posts: 11800
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toffe autozoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Muug »

Stefke wrote: 01 May 2020 14:43
Muug wrote: 01 May 2020 12:56 Die Jaguar is heel mooi :thumbsup:
Yep. Ik heb het geluk regelmatig met eentje te kunnen rijden en die dingen rijden echt goed en zeer comfortabel. Ik zou daar gerust alle dagen mee kunnen rijden. Aan de pomp is het wel iets minder... :pillepalle:
Ik hou van Jaguar. Een echt automerk. Van toen auto's auto's waren.
De XJ-S is mijn favoriet.

Als het Mercedes moet zijn: die met de Wings natuurlijk. Toen we in 2015 wat West-Vlaamse kerkhoven bezochten kwam de Belgische SL300 club aangereden. Een tiental van die bloedmooie bolides, in alle kleuren en jaargangen, ook de nieuwste. Prachtig!!!
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image




Als alternatief een SL500.
Image

User avatar
Stefke
Posts: 2923
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Toffe autozoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Stefke »

Een collega zoekt een wagen voor haar zoon. Ze kent er echt niets van en de zoon komt met de zwaarste modellen voor de dag, totaal niet geschikt voor een beginner van 18. Geen probleem zeg ik stuur maar door, ik zoek wel mee en zal wel eens mee gaan kijken. Echt serieus wat ge dan allemaal tegenkomt... Foefelaars, charlatans, opgelapte wrakken, zeer keurig opgelapte wrakken, zelfgeschreven onderhoudsboekskes, de meest onwaarschijnlijke verkoopspraatjes.....en allemaal (zelfverklaarde) handelaars....sjongesjongesjonge..... ik weet weer waarom ik graag particulier koop en zonder garantie...

Jopet
Posts: 830
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Toffe autozoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Jopet »

Stefke wrote: 09 Oct 2020 19:00 Een collega zoekt een wagen voor haar zoon. Ze kent er echt niets van en de zoon komt met de zwaarste modellen voor de dag, totaal niet geschikt voor een beginner van 18.
Slim zou ook zijn dat ze eens inlichtingen neemt bij haar verzekeringsagent en vraagt wat het kost om licht model zoals bvb een VW Golf met 90pk of een zwaar model bvb een Golf GTI met 230pk te verzekeren.... Dan zal ze ook vlug beseffen dat zoonlief niet met een zwaar model moet afkomen. Ik dacht dat je tot ongeveer +/-- 80kw (afhankelijk van verzekeringsmaatschappij) kon gaan om een relatief gunstige verzekering voor jongeren te krijgen.
50 % van de jongeren krijgt het 1ste jaar dat ze rijden te maken met een ongeval, dus leer je ze best rijden met een goedkope occasie, al was het maar voor een jaar, nadien kunnen ze nog dan een wat duurder model kopen.
De tijd dat de jongeren content waren met een basic auto zoals een Lada is helaas voorbij, liefst starten ze nu direct met een schone sportieve en luxueuze wagen.....

Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
Stefke
Posts: 2923
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Toffe autozoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Stefke »

Jopet wrote: 09 Oct 2020 20:26 De tijd dat de jongeren content waren met een basic auto zoals een Lada is helaas voorbij, liefst starten ze nu direct met een schone sportieve en luxueuze wagen.....

Groetjes,
Jopet
Jaja, ik heb dat helemaal naar mij toegetrokken en alles eens van a tot z uit de doeken gedaan. Maar bon een leuke Polo krijg ik niet aangepraat het mag wel een recente Golf zijn met wat blingbling. Ieder zijn ding.
Maar hé mijn eerste autoke staat 26 jaar later nog steeds in mijn (ma haar) garage... 8-) Een heel basic modelleke. :mrgreen:

Image

Jopet
Posts: 830
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Toffe autozoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Jopet »

Stefke wrote: 09 Oct 2020 22:19 Een heel basic modelleke. :mrgreen:
Hola Stefke... een CRX MK1, dat was niet mis om mee te starten en dan nog de zeer snelle 1,6 16v (tenzij de stickers met PGM-FI niet correct zijn). Vooral leuk dat je dit autootje hebt kunnen behouden want die zie je dus nooit meer :thumbsup: .

Ja dat was wat anders dan mijn Lada 2105 1.2 met 60 pk en 89 Nm, met tot de verbeelding sprekende prestaties van 0 tot 100 km/u in 20 seconden en een topsnelheid van 140!!!, gelukkig was mijn Yamaha RD 500 LC die er naast stond wat sneller :mrgreen:
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
F M
Posts: 5064
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Toffe autozoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by F M »

Mijn eerste zelf gekochte auto was een Fiat Uno Fire S. 1000 cc motor. De sportieve 'S' stond voor 5 vitessen ipv 4.

Ik ben er ooit met mijn vrouw mee 'gezapelijk' aan 130 km/uur mee naar Spanje gereden. Het heeft tot de terugweg geduurd eer ik doorhad dat ik eigenlijk een hele tijd plankgas aan het rijden was. :whistling:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Stefke
Posts: 2923
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Toffe autozoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Stefke »

Jopet wrote: 10 Oct 2020 03:14 Hola Stefke... een CRX MK1, dat was niet mis om mee te starten en dan nog de zeer snelle 1,6 16v (tenzij de stickers met PGM-FI niet correct zijn). Vooral leuk dat je dit autootje hebt kunnen behouden want die zie je dus nooit meer :thumbsup:
Om heel juist te zijn is het eigenlijk een Honda Civic 1500i van 1985. Type CRX en in dit geval een Special Edition, standaard met andere veren, andere wielen, wielkastverbreders en de PGM-FI striping op de deuren. In 1986 is het Civic CRX 1600i 16 klepper geworden. Pas vanaf eind 1987 is het gewoon model CRX geworden (zonder Civic), ook met 16i 16 en de VTEC.
En eind 92 denk ik is die gruwelijke CRX Delsol op de markt gekomen...
Die bijhouden heeft wel wat moeite gekost (garage thuis, garage bij schoonouders, huurgarages...) en nu ik eigenlijk plaats genoeg heb staat hij toch weer bij ons ma door...plaatsgebrek... :mrgreen:

Maar eerlijk is eerlijk, het is misschien wel de jeugd van mijn generatie die het met deze erg lichte, plezierige GT's, GTI's, Turbo's, GSI's... van eind jaren 80 en begin 90 het wel bont heeft gemaakt waardoor die verzekeringen voor de jeugd nu zo duur zijn... :roll:

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1235
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Toffe autozoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by TuttoTerreno »

wij hebben nog de Civic 1.4 (?) uit die tijd, 1987 peins ik, van mijn wijlen grootvader.

amper 50.000km gedaan, de grootste rit tegenwoordig is naar den ottocontrol.

geen Servo stuur. :whistling:

en de laatste keer dat ik ermee buiten kwam, toch wel geflitst zeker :wall:

Koeno
Posts: 3223
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Toffe autozoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Koeno »

1e wagentje hier... Toyota Starlet 1.0 uit 1992 met ergens 56pk
ik zal nooit de eerste rit naar de ardennen vergeten... ik en 1 passagier met bagage van 4tal mensen...
Snelweg in de ardennen en een topsnelheid halen van 80km/u in 4e...
toen dacht ik echt dat er iets mis was... maar was gewoon blijkbaar niet sterker :p

den opvolger was wel een pak cooler Volvo 240 GL uit 1986...

Online
User avatar
Muug
Posts: 11800
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toffe autozoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Muug »

Vrijdag ben ik naar ons kantoor in Gent geweest.
Stond daar zoiets geparkeerd:
Image

Mercedes 600 SEL, van begin jaren '90.
Een collega had zich dat vorig jaar gekocht, bij een garagist in Wondelgem. Voor de leute. 8-)

Wat een bak zeg. Een V12. :shock: Extra superdeluxe grand luxe. En GROOT! 5 meter éénentwintig lang. Als ge hem in achteruit schakelt komen er op de kofferhoeken antennekes uit, om beter te kunnen mikken. :shock:

Leuke informatie: https://www.autoblog.nl/nieuws/klassiek ... -sel-90545

En dat kost ook wel wat blijkbaar. https://www.reezocar.be/occasion/merced ... 0+sel.html

User avatar
Droopy
Posts: 1066
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Toffe autozoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Droopy »

Mijn eerste auto was een knalgele Fiat 128 coupé met sportuitlaat. :o

25.000 oude Belgische frankskes en daar heb ik toch een goed jaar plezier mee gehad. :grin:

Top van 130 km/h als ik wat geduld had maar dat beestje trok toch redelijk goed (en heel rumoerig) op.

Groot nadeel van een knalgele wagen met luide uitlaat is dat er altijd wel iemand was die wist waar ik zaterdagavond (nacht) geweest was. :whistling: :whistling:


Een tijdje geleden ben ik die nog tegengekomen in een boekje over youngtimers en sportwagens. 8-)

De beschrijving was dat het een sportwagen was voor de mensen met een klein budget, wat wel kon kloppen want dat wagentje had ik nog tijdens mijn dienstplicht en die wedde was niet bepaald om naar huis te schrijven. (125 frank per week en na mijn promo 137 frank per week) :o
Stefke wrote: 09 Oct 2020 22:19 Een heel basic modelleke. :mrgreen:
hadden die Honda CRX'en niet de reputatie om rijdende doodskisten te zijn in handen van een onervaren bestuurder :?:

User avatar
F M
Posts: 5064
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Toffe autozoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by F M »

Droopy wrote: 27 Oct 2020 12:01
Stefke wrote: 09 Oct 2020 22:19 Een heel basic modelleke. :mrgreen:
hadden die Honda CRX'en niet de reputatie om rijdende doodskisten te zijn in handen van een onervaren bestuurder :?:
Wil je nu zeggen dat Stefke goed met een auto kan rijden? :lol:
I am confused. Oh no, maybe not!

Locked