KTM 790 Adventure
KTM 790 Adventure
Hoeist mogelijk, op het maidentripje van mijn 790 Adventure kom ik toch wel Marsman en J2FK tegen op een parking in de Samsonvallei .
Na mijn bevindingen van de testritten, moet ik 1 opinie aanpassen. Ik vond toen de vering keihard. Maar het is niet de vering. Die doet haar werk goed tot zeer goed. Typisch KTM, hoe harder je over bulten of putten rijdt, hoe beter de vering het verwerkt.
Wat wel beenhard is: het zadel. Ik moet het nog wat aankijken, maar mogelijks ga ik dat nog vervangen door iets wat iet of wat dempt. Want dit voelt toch echt aan als een plank.
Na mijn bevindingen van de testritten, moet ik 1 opinie aanpassen. Ik vond toen de vering keihard. Maar het is niet de vering. Die doet haar werk goed tot zeer goed. Typisch KTM, hoe harder je over bulten of putten rijdt, hoe beter de vering het verwerkt.
Wat wel beenhard is: het zadel. Ik moet het nog wat aankijken, maar mogelijks ga ik dat nog vervangen door iets wat iet of wat dempt. Want dit voelt toch echt aan als een plank.
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: KTM 790 Adventure
...en dan vergeet je Roadster nog
lou tems passo
passo lou ben
Boo Ya
sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant
passo lou ben
Boo Ya
sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant
Re: KTM 790 Adventure
Awel Roadster, sorry ik had u niet herkend...
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: KTM 790 Adventure
tja, da's ni moeilijk: ben niet hoger geweest dan mijn tweede vitesse omdat ge niet kon volgen...
lou tems passo
passo lou ben
Boo Ya
sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant
passo lou ben
Boo Ya
sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant
Re: KTM 790 Adventure
Proficiat FM.
Nu gassen en roderen he. Hoe pak je dat inrijden aan? Ofwas het een occasie?
Nu gassen en roderen he. Hoe pak je dat inrijden aan? Ofwas het een occasie?
Re: KTM 790 Adventure
Demo-motor. Bijna 9000 km op de teller. Allee, nu iets meer dan 9000 km op de teller
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: KTM 790 Adventure
Demo-motor en ook huurmoto. Ik heb hem zelf vorig jaar voor een dag gehuurd, wat dadelijk 400 km meer op de teller betekende. Dat zullen er nog wel gedaan hebben.
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: KTM 790 Adventure
Dikke proficiat FM!
Dat rijdt ongetwijfeld gelijk nen droom.
Dat rijdt ongetwijfeld gelijk nen droom.
Re: KTM 790 Adventure
Tja, mijne frank is gevallen. Ik heb (nog) geen middenbok.
Nu zit ik hier als verstokte cardanrijder die toch maar weer eens geloofd heeft wat ze hier allemaal zeggen, dat een ketting veel beter is en dat daar niks moeilijk aan is, en dus heb ik een KeTtingMachine gekocht...
Hoe moet ik mijn ketting smeren zonder dat ik het achterwiel van de grond krijg?
En dan durf ik nog niet vragen waarmee, en hoe dikwijls en hoe dikwijls schoonmaken en hoe goed. Want ik heb het aangedurfd daarover wat Youtubefilmkes te bekijken, en ik lig sindsdien te bed met een depressie...
Nu zit ik hier als verstokte cardanrijder die toch maar weer eens geloofd heeft wat ze hier allemaal zeggen, dat een ketting veel beter is en dat daar niks moeilijk aan is, en dus heb ik een KeTtingMachine gekocht...
Hoe moet ik mijn ketting smeren zonder dat ik het achterwiel van de grond krijg?
En dan durf ik nog niet vragen waarmee, en hoe dikwijls en hoe dikwijls schoonmaken en hoe goed. Want ik heb het aangedurfd daarover wat Youtubefilmkes te bekijken, en ik lig sindsdien te bed met een depressie...
I am confused. Oh no, maybe not!
- den Bullet
- Posts: 1481
- Joined: 23 Oct 2009 11:18
Re: KTM 790 Adventure
Ne paddockstand; allesbehalve een overbodige aankoop, zowel met als zonder middenbok.
Doe er maar gelijk een voorste paddock bij
Last edited by den Bullet on 19 May 2020 16:06, edited 2 times in total.
Re: KTM 790 Adventure
kuisen : niet nodig. Dus da's al opgelost.
Hoeveel keer: wel, als de rolletjes van de schakels glimmen dan heb je te lang gewacht. Noteer het aantal kms en dan kan je dat zowat leren inschatten. Hangt nl. af van het weer en van de kwaliteiten van het kettingvet. Bij droog weer kan het wel een paar honderd km duren eer die rolletjes glimmen, bij regenweer enkele tientallen kms.
Hoeveel keer: wel, als de rolletjes van de schakels glimmen dan heb je te lang gewacht. Noteer het aantal kms en dan kan je dat zowat leren inschatten. Hangt nl. af van het weer en van de kwaliteiten van het kettingvet. Bij droog weer kan het wel een paar honderd km duren eer die rolletjes glimmen, bij regenweer enkele tientallen kms.
- den Bullet
- Posts: 1481
- Joined: 23 Oct 2009 11:18
Re: KTM 790 Adventure
Een paddockstand is inderdaad handig ... ik had er hier ene die ik gebruikte voor de tiger, maar ik heb nog geen bobbins voor de ktm. Ge hoeft niet per sΓ© zulke bobbins te hebben, maar ik heb toch liefst dat em stevig staat op die paddock stand.
Wat bedoel ik met bobbins:
https://www.motea.com/nl/motor-bobbins- ... oEQAvD_BwE
Hoe ik het nu doe:
1: moto aan het begin van de oprit zetten
2: rechtstreeks op ketting vanachter spuiten, het stukske dat over uw tandwiel zit
3: moto 4 tegels verder duwen
4: terug naar stap 2, ge merkt wel als ge rond zijt ...
Ik houd mijn ketting ook niet echt in het oog. Laten we zeggen dat ik om de 500km mijn ketting smeer. Als ik in de regen heb gereden smeer ik ze meer, maar dat gebeurt niet dikwijls. Zo heb ik het altijd al gedaan en mijn kettingen gaan lang mee ... ahja, en ik heb nog nooit een ketting proper gemaakt.
Re: KTM 790 Adventure
Een paddockstand of een rear wheel roller, dat is wat ik gebruik:
https://www.louis.eu/artikel/craft-meye ... r=10031478
Anders zijn er handige Harry's (ook gekend als Blackbert's) die van die fantastische eigenmaaksel dingetjes gerbruiken, zo klein en handig dat je het mee in de tankzak kan nemen
Ik laat het aan hem en zijn betere NL om uit te leggen hoe het in elkaar is want mijn uitleg zal maar zoeits zijn:
"het zijn twee metalen pootjes dat je van elkaar kan vijzen door een ding in het midden en als je het apparaat onder jouw frame, zet aan de andere kant van de motor/pikkel, en zo uitvijst, dan gaat de achterwiel van de grond omdat de motor verder op zijn pikkel in evenwicht ga ... un peu comme un cric de voiture en fait"
Man ik herlees me en ik vind het zelf niet duidelijk ...
Ask Blackbert
He's the genius !
Vi veri veniversum vivus vici. -V-