Zijn er reeds teveel Motoren Logis in Belgïe?

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
User avatar
red_zebra
Posts: 166
Joined: 26 Oct 2019 23:27

Zijn er reeds teveel Motoren Logis in Belgïe?

Post by red_zebra »

En bij Motoren Logis bedoel ik plekken waar motorrijders welkom zijn, waar alles gedaan is om een fijne overnachting te hebben voor de motor en accessoirement ook voor de motorrijder :whistling:
Ik heb wel al vaker plekken gezien in de Ardennen of vlakbij de grens met "motards bienvenus" of hotels waar je het niet zou van zeggen maar waar je eigenlijk wreed welkom ben met de motor (ik denk hier aan Hotel Grandru dat spijtig genoeg niet meer bestaat, een leuke plek in the middle of nowhere).

Ik denk ook aan de Moto-Hôtel van de Col de Bussang, wel een interessante en vooral praktische stop als je met de motor verder richting Elzas of Zwitserland/Oostenrijk/Italïe wil gaan. Maar dat is al een paar uurtjes verder rijden.

Maar wat als je nu in Belgicistan of vlakbij wil blijven rijden? Zijn er al veel van die plekken?
Als ik de website van Motor-Hotels (https://www.motor-hotels.eu/sres.php?reg=4&c=be) moet geloven dan zijn er reeds een pak ja ...
Maar zijn ze goed?
Ik zie ook dat de meeste strategisch geplaatst zijn in de regio Luik (waar bijna alle wegen groen zijn op een Michelin kaart), niet ver van de Eiffel ... en van Nederland ...
Bij Zuid Luxemburg al een pak minder en aan de kanten van Bouillon maar een paar.

En voor degenen die het zich afvragen, ja ik ben weeral bezig met veel te veel wilde plannen in mijn hoofd. En aangezien de Belgische Triple Beer Bar opening in Copenhagen niet echt meer op het menu is moeten mijn wilde plannen een nieuwe richting uit.

Any thoughts?
Vi veri veniversum vivus vici. -V-

User avatar
F M
Posts: 5081
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Zijn er reeds teveel Motoren Logis in Belgïe?

Post by F M »

Wat definieert voor jou een 'goed' hotel? Dat is persoonlijk. De ene wil al meer comfort dan een ander. De ene wil gastronomisch eten, de ander wil een spaghetti bolognaise.

Bij al mijn reizen zoek ik nooit naar specifieke motorhotels. Ik vraag alleen bij de boeking of de motoren in een afgedekte stalling kunnen. Ik kan me niet herinneren dat we ooit zijn weggekeken of slecht behandeld werden omdat we met een moto aankwamen. Een goed hotel behandelt alle gasten goed. Een slecht hotel behandelt meestal ook alle gasten slecht.

Eén uitzondering. Een paar jaar geleden hadden we een hotel in Briançon geboekt. Beoordelingen op Booking.com waren goed. Een paar maanden later komen we aan in een leeg hotel. Tis te zeggen, het was een hotel, met alles erop en eraan, maar er was gewoon niemand aanwezig. Alles was wel open. Bleek dat de nieuwe eigenaar zich nergens iets van aantrok. De beoordelingen op booking.com waren gewijzigd naar zeer slecht. Heel veel mensen klaagden dat ze geboekt hadden, maar de eigenaar hun geen kamer wou geven. In een leeg hotel !

Toen hij na een paar uur aankwam (we waren ondertussen nog even naar de Galibier gereden), mochten we van geluk spreken dat hij motards 'coole gasten' vond, en mochten we er toch slapen...
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11817
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Zijn er reeds teveel Motoren Logis in Belgïe?

Post by Muug »

Frans,
ze vraagt naar motorhotels. Meer niet ;-)

Zebraatje, al vele decennia is het duitstalig deel van Europa verwend met Motorhotels, zoals deze site bewijst: https://www.moho.info/nl/
Dat initiatief dateert nog van de tijd dat motards asociale klootzakken waren die met hun zeiknatte motorkledij nergens binnen mochten.
Dus kwamen er hotels met ruime garages voor moto's, warme droogruimtes voor natte vodden aka motorkledij, eventueel een sleutelhoek om wat te prutsen aan de - toen nog - analoge machines-met-eenvoudige-elektriciteit.
We weten allemaal dat de tijden ondertussen wel wat veranderd zijn.
Veel motards rijden met dure kledij op dure bolides en wensen de duurdere hotels en de duurdere restaurants te bezoeken. Van die soort zitten er niet zoveel op dit forum, maar het GI-GAN-TI-SCHE succes van de BMW Motorreizen wereldwijd - spreekt boekdelen. 5000-10000€ voor een week India, Nieuw-Zeeland of Zuid-Afrika zijn "normaal", voor dat publiek.

Maar in de Vlaanders is de spoeling volgens mijn zeer bescheiden mening zeer dun.
Ooit was er Bikers Loft in Groenendijk: https://www.grd.be/, misschien bestaat dat nog.
Maar anders? :dontknow:

User avatar
Droopy
Posts: 1066
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Zijn er reeds teveel Motoren Logis in Belgïe?

Post by Droopy »

Muug wrote: 02 Sep 2020 11:51
...

Maar in de Vlaanders is de spoeling volgens mijn zeer bescheiden mening zeer dun.
Ooit was er Bikers Loft in Groenendijk: https://www.grd.be/, misschien bestaat dat nog.
Maar anders? :dontknow:
Da's terug open en is nu een fiets/motocafe geworden. ;)

https://sites.google.com/grd.be/ned

User avatar
F M
Posts: 5081
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Zijn er reeds teveel Motoren Logis in Belgïe?

Post by F M »

Muug wrote: 02 Sep 2020 11:51 Frans,
ze vraagt naar motorhotels. Meer niet ;-)
Ze vraagt naar goede motorhotels. Waar motoren welkom zijn. Mijn argument is dat motoren zo goed als overal welkom zijn. Ik heb nog nooit een hotel tegengekomen waar we niet welkom waren omdat we met een motor rijden.

Maar misschien begreep ik het verkeerd.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Blackbert
Posts: 3472
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Zijn er reeds teveel Motoren Logis in Belgïe?

Post by Blackbert »

Allez, in Grandru moet ge nu zelf koken. :dontknow:
Wel heel schone uitvalsbasis moor motorrijders, fietsers of stappers. :thumbsup:

'k Heb daar ergens Eifel zien staan. Is den Henri nog in business?
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11817
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Zijn er reeds teveel Motoren Logis in Belgïe?

Post by Muug »

F M wrote: 02 Sep 2020 13:10
Muug wrote: 02 Sep 2020 11:51 Frans,
ze vraagt naar motorhotels. Meer niet ;-)
Ze vraagt naar goede motorhotels. Waar motoren welkom zijn. Mijn argument is dat motoren zo goed als overal welkom zijn. Ik heb nog nooit een hotel tegengekomen waar we niet welkom waren omdat we met een motor rijden.
:thumbsup:
Op die manier heb je volkomen gelijk. Ik denk dat het vroeger meer gebeurde dat motards niet welkom waren, die armoezaaiers wil je toch niet binnen hebben, zeker? :pillepalle: :mrgreen:
Tegenwoordig daarentegen zijn ze eerder vrij kapitaalkrachtig.
Of anders gezegd: de behoefte naar specifieke motorhotels is misschien een pak kleiner dan vroeger?

User avatar
red_zebra
Posts: 166
Joined: 26 Oct 2019 23:27

Re: Zijn er reeds teveel Motoren Logis in Belgïe?

Post by red_zebra »

De behoefte naar specifieke motorhotels is waarschijnlijk een pak kleiner dan vroeger ja, maar waarom niet er toch voor gaan?
Een motor-hotel waar je zeker geen stress moet hebben van natte kleren of modderige schoenen, waar er alleen maar motorrijders zouden zijn bijna zoals bij de Henri (maar niet even groot). Waar de schuur plaats heeft om jouw motor te steken, jouw eventuele natte kleren te laten drogen, waar er materiaal is om jouw ketting te smeren zoals op de Col de Bussang.
Waar er een leuke bar is met coole muziek en sfeer.
Why not eigenlijk.
Ik zit weer met zotte gedachten omdat ik mijn 9 to 5 beu ben, dat zal het zijn zeker.
Vi veri veniversum vivus vici. -V-

User avatar
F M
Posts: 5081
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Zijn er reeds teveel Motoren Logis in Belgïe?

Post by F M »

Aha, het gaat om de biker sfeer ! :grin:

Eén reclamebijdrage dan van mij, hoewel het geen hotel is maar een café-eethuis. Van de zoon van mijn overbuurvrouw (ben er zelf nog niet geweest) : https://www.donpetrol.be/ in Tielt-Winge
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
red_zebra
Posts: 166
Joined: 26 Oct 2019 23:27

Re: Zijn er reeds teveel Motoren Logis in Belgïe?

Post by red_zebra »

F M wrote: 02 Sep 2020 15:35 Aha, het gaat om de biker sfeer ! :grin:

Eén reclamebijdrage dan van mij, hoewel het geen hotel is maar een café-eethuis. Van de zoon van mijn overbuurvrouw (ben er zelf nog niet geweest) : https://www.donpetrol.be/ in Tielt-Winge
Yeah, vooral dat, goede sfeer, goede muziek, alleen maar motorrijders, geen kinderen, goeie whisky, goeie muziek en een dak boven uw hoofd en die van uw pk'skes :mrgreen:
Ziet er wel cool uit de Don Petrol :thumbsup:
Maar eten zou ik aan anderen laten, dat kan ik al amper voor mij, laat staan voor een ander :?
Vi veri veniversum vivus vici. -V-

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Zijn er reeds teveel Motoren Logis in Belgïe?

Post by TRooPER »

Een aanrader
´baton rouge´ in de buurt van franchorchamp dacht ik.
Specifiek gericht naar motorrijders.

Lang geleden eens geweest bij ´ben en het´.

Had er graag onlangs nog eens willen overnachten, maar in tweekend prefereren ze enkel 2 daagse overnachtingen.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Zijn er reeds teveel Motoren Logis in Belgïe?

Post by Tom Thumper »

F M wrote: 02 Sep 2020 15:35 Aha, het gaat om de biker sfeer ! :grin:

Eén reclamebijdrage dan van mij, hoewel het geen hotel is maar een café-eethuis. Van de zoon van mijn overbuurvrouw (ben er zelf nog niet geweest) : https://www.donpetrol.be/ in Tielt-Winge
Ik ben er zelf ook nog niet geweest al is dat maar een scheet van mijn deur, wel al veel over gehoord, vooral over de prijzen. Ik denk niet echt dat ik er ooit zal komen.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
F M
Posts: 5081
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Zijn er reeds teveel Motoren Logis in Belgïe?

Post by F M »

Ik ben er ook nog niet geweest en weet niets van de prijzen. Maar aangezien dus de zoon van onze overbuurvrouw één van de uitbaters is, zal ik er dus toch wel eens naartoe gaan.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11817
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Zijn er reeds teveel Motoren Logis in Belgïe?

Post by Muug »

Het is misschien raar, en ik ben ook ne rare, maar ik zou zelf eerder niet dan wel naar een biker hotel gaan. Juist omwille van die clichés: "goede sfeer, goede muziek, alleen maar motorrijders, geen kinderen, goeie whisky, goeie muziek", waarbij ik dat allemaal associeer met: luid, lawaai, teveel volk kort bij elkaar, te warm, teveel stoer gedoe, lelijke rockmuziek, roepen om verstaanbaar te kunnen zijn, in bed mee liggen trillen op maat van de muziek... :lol:
Gelukkig voor u ben ik een minderheid 8-) 8-) 8-)

User avatar
red_zebra
Posts: 166
Joined: 26 Oct 2019 23:27

Re: Zijn er reeds teveel Motoren Logis in Belgïe?

Post by red_zebra »

@Muug: gelukkig ja ;) :) :grin:
@TRooPER: Baton Rouge ben ik ook al geweest, toffe plek idd.

Ik spreek over dit project aan een maat van mij gisteren en wat begint hij mij nu te sturen ... advertenties van over te nemen Pubs in Wales en Schotland ...
't is van uw vrienden dat je het moet hebben zekers ... :?

<daydream>
Scottish guys, cool accents, red heads, Wales, magnificent views, ...
</daydream>
Vi veri veniversum vivus vici. -V-

User avatar
Muug
Posts: 11817
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Zijn er reeds teveel Motoren Logis in Belgïe?

Post by Muug »

red_zebra wrote: 03 Sep 2020 11:51 over te nemen Pubs in Wales en Schotland ...
't is van uw vrienden dat je het moet hebben zekers ... :?

<daydream>
Scottish guys, cool accents, red heads, Wales, magnificent views, ...
</daydream>
Ik ga mee!
Het is nog niet té laat eh.
Maar ge moet dan wel zien dat er een beetje volk passeert.

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Zijn er reeds teveel Motoren Logis in Belgïe?

Post by Tom Thumper »

F M wrote: 03 Sep 2020 09:47 Ik ben er ook nog niet geweest en weet niets van de prijzen. Maar aangezien dus de zoon van onze overbuurvrouw één van de uitbaters is, zal ik er dus toch wel eens naartoe gaan.
Doen, en laat me weten hoe het was! Mede-eigenaar is Hans M., broer van en eigenlijk ben ik de zaken die hij uitbaat of uitgebaat heeft, wel genegen geweest.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
F M
Posts: 5081
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Zijn er reeds teveel Motoren Logis in Belgïe?

Post by F M »

Tom Thumper wrote: 03 Sep 2020 15:33
F M wrote: 03 Sep 2020 09:47 Maar aangezien dus de zoon van onze overbuurvrouw één van de uitbaters is,
Mede-eigenaar is Hans M., zoon van
Die dus :grin:

By the way, over zijn motorpassie: hij wilde deze zomer op zijn eentje op de motor door Spanje trekken. Hij heeft het uiteindelijk toch maar niet gedaan.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Stefke
Posts: 2934
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Zijn er reeds teveel Motoren Logis in Belgïe?

Post by Stefke »

red_zebra wrote: 02 Sep 2020 15:21 Ik zit weer met zotte gedachten omdat ik mijn 9 to 5 beu ben, dat zal het zijn zeker.
Dat heb ik dus niet echt met mijn 8 to 6 (or 7 or 8 ) job... Straks in de winter zal het misschien weer even doorbijten zijn. Maar vrienden van mij zijn ook zo op zoek. Laatst stond een motorhotel/boerderij overnemen op hun lijstje... Ik zag er alleen maar de ongemakken van... Luidruchtige hollanders, gezeur over alles en nog wat, werken van 7 to 00,.... het zou niks voor mij zijn en ik zal er ook niet zo snel verblijven. Succes met de zoektocht!

User avatar
Muug
Posts: 11817
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Zijn er reeds teveel Motoren Logis in Belgïe?

Post by Muug »

Nen B&B in combi met wat zelf georganiseerde motorritten die de klanten kunnen rijden kan misschien wel boeiend zijn. Dan heb je ze enkel voor het ontbijt. 's avonds moeten ze maar elders hun vertier halen. 8-) En als je zin hebt kan je met hen meerijden. :thumbsup:

Post Reply