Bandenhotel

Memmen, zagen, kreften en andere onderhoudende discussies over van die blikken dozen met teveel wielen
Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Bandenhotel

Post by Tom Thumper »

Vandaag moest ik in de garage mijn winterbanden laten plaatsen. Vroeg die man of mijn banden bij hen in het "bandenhotel" waren. Dat was een volwassen mens, voor zover ik kon nagaan had die voor de rest al zijn geestelijke vermogens nog.

Bandenhotel! :whip: :whip: :whip:

Mag ik deze man nomineren tot knuppelcontact voor week 50?
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Bandenhotel

Post by F M »

Zeg, die man mag toch ook zijn vakjargon gebruiken ? :grin:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Bandenhotel

Post by Muug »

Ja inderdaad Tom, je zou beter blij zijn dat je nog eens een nieuw begrip leert, zomaar gratis! :thumbsup:

User avatar
Stefke
Posts: 2913
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Bandenhotel

Post by Stefke »

Muug wrote: 08 Dec 2020 16:36 ... zomaar gratis! :thumbsup:
Dat denk ik niet. Wat kost dat tegenwoordig van wielen wisselen in de bandencentrale...? 8-)

Edit, aja tenzij dat een liesvwature is... :wall:

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Bandenhotel

Post by Tom Thumper »

Stefke wrote: 08 Dec 2020 17:16Dat denk ik niet. Wat kost dat tegenwoordig van wielen wisselen in de bandencentrale...? 8-)

Edit, aja tenzij dat een liesvwature is... :wall:
Geen idee dus wat dat kost, zolang ik dat zelf moest betalen, deed ik het ook wel zelf. :dontknow:
Maar ik ben zeker dat de banden véél gelukkiger zullen zijn in de het bandenhotel. Vroeger lagen die dan ook maar gewoon in een koude schuur.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Stefke
Posts: 2913
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Bandenhotel

Post by Stefke »

Hier liggen vier sets in mijn koude garage... 1 setje zijn ze al komen wisselen de rest zal weer gewoon blijven liggen vrees ik... :?

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Bandenhotel

Post by F M »

Ik sluit mijn banden op in de kelder. Ik moet er trouwens nog 4 vrijlaten.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Bandenhotel

Post by Muug »

F M wrote: 08 Dec 2020 19:09 Ik sluit mijn banden op in de kelder. Ik moet er trouwens nog 4 vrijlaten.
:laughing: Een bandengevang!

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Bandenhotel

Post by Muug »

Stefke wrote: 08 Dec 2020 17:16
Muug wrote: 08 Dec 2020 16:36 ... zomaar gratis! :thumbsup:
Dat denk ik niet.
Ik bedoelde het vernemen van het begrip, niet het logement. :whistling:

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1218
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Bandenhotel

Post by TuttoTerreno »

hier noemt het geen hotel maar heel veel mensen stockeren hun winterbanden bij de bandenboer

en die "wassen" hier blijkbaar de velgen. :roll:

tegen betaling.


toen ik dat de eerste keer hoorde, heb ik ook naar de verborgen camera gezocht.

maar die menen dat.

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Bandenhotel

Post by Muug »

Men zoekt altijd keihard naar nieuwe manieren om geld uit de mensen hun zakken te kloppen.... eerst iedereen overtuigen dat de banden waar men al tientallen jaren door de hardste winters rijdt niet deugen, en dat men dus asap moet overschakelen naar de betere winterbanden, maar men fezelt de mensen dan terloops in dat als ze hun velgen twee keer per jaar laten wisselen, dat ze dan eigenlijk op termijn goedkoper af zijn om gewoon een compleet nieuwe set winterwielen te kopen, maar ja niet iedereen heeft zomaar plaats om vier velgen 10 maand aan de kant te leggen, en er zijn sowieso veel auto's waar geen vier wielen in kunnen, dus ja, waarom laat ge die set hier niet meneer, tegen een kleine vergoeding per maand? Dat de winters ondertussen nauwelijks kouder zijn dan de betere herfst wordt minzaam niet vermeld... :w00t:

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Bandenhotel

Post by Blackbert »

Ne band met of zonder velg, dat is dezelfde diameter zulle. Alleen wat anders van gewicht. :ugeek:

Ik heb wat geduld moeten hebben, maar uiteindelijk een setje velgen voor de bus gevonden aan een mooi prijsje. Nu wissel ik zelf de wielen, want 4 banden wisselen en balanceren, 2 keer per jaar, was even duur als die 4 velgen.
Omdat ik op winterbanden met bus + dikke aanhanger wel wegrij van een natte wei.
grease up your baby for a ball on the hill

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Bandenhotel

Post by Koeno »

Muug wrote: 08 Dec 2020 22:27 Dat de winters ondertussen nauwelijks kouder zijn dan de betere herfst wordt minzaam niet vermeld... :w00t:
Dat ze de winterbanden eigenlijk aanraden zodra het kouder is dan 7°C (dus ook in de herfst al) wordt meestal ook niet vermeld...

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Bandenhotel

Post by Tom Thumper »

Gaan we dan ineens ook de jaarlijkse discussie pro en contra starten? Ik had er stillekes op gehoopt. :lurker: :lurker: :lurker:

(dat popcorn etend emoticon is een beetje kapot?)
Last edited by Tom Thumper on 09 Dec 2020 09:21, edited 2 times in total.
Me gusta la moto, me gustas tu.

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Bandenhotel

Post by Koeno »

Tom Thumper wrote: 09 Dec 2020 08:51 Gaan we dan ineens ook de jaarlijkse discussie pro en contra starten? Ik had er stillekes op gehoopt. :lurker: :lurker: :lurker:
Van mij mag dat, ik ben daar ondertussen al wijzer in geworden. 1 keer mening posten, al de rest is toch welles/nietes.

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Bandenhotel

Post by den Bullet »

Nog nooit winterbanden gehad.

Bij één winter met nogal wat sneeuw heb ik op de camionette (toen nog de Mitsu met achterwielaandrijving) de sneeuwkettingen gebruikt en was vrijwel de enige die zich probleemloos kon voortbewegen. Anderen - winterbanden of niet - geraakten zelfs een heuveltje niet op :roll:

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Bandenhotel

Post by Muug »

Koeno wrote: 09 Dec 2020 08:53
Tom Thumper wrote: 09 Dec 2020 08:51 Gaan we dan ineens ook de jaarlijkse discussie pro en contra starten? Ik had er stillekes op gehoopt. :lurker: :lurker: :lurker:
Van mij mag dat, ik ben daar ondertussen al wijzer in geworden. 1 keer mening posten, al de rest is toch welles/nietes.
Ehm, wacht effe.
De wellessen en nietessen zijn toch ook meningen? :dontknow: Ergo: ook die mogen gepost worden. :thumbsup:

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Bandenhotel

Post by Muug »

Koeno wrote: 09 Dec 2020 08:30
Muug wrote: 08 Dec 2020 22:27 Dat de winters ondertussen nauwelijks kouder zijn dan de betere herfst wordt minzaam niet vermeld... :w00t:
Dat ze de winterbanden eigenlijk aanraden zodra het kouder is dan 7°C (dus ook in de herfst al) wordt meestal ook niet vermeld...
Hehe, da's een gegeven waar men tot twintig jaar geleden nog helemaal geen last van had. :grin:
Men reed gewoon wat trager, en velen hadden wel ergens in de garage een setje winterkettingen liggen. :thumbsup:

Maar bon, da's gewoon wat ik observeer eh, ik wil helemaal geen welles/nietes-spelletje spelen hoor. :|

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Bandenhotel

Post by Koeno »

Muug wrote: 09 Dec 2020 12:23 Ehm, wacht effe.
De wellessen en nietessen zijn toch ook meningen? :dontknow: Ergo: ook die mogen gepost worden. :thumbsup:
Ik bedoel eerder, als ik mijn mening 1 keer geef dan heb ik ze ook gegeven/gepost.
Ze blijven herhalen naar anderen toe die ook hun mening blijven herhalen is weinig constructief...
Ik ken een forum waar elke winter opnieuw hetzelfde winterbanden topic wordt naar boven gehaald met telkens dezelfde argumenten...
tot een tijdje terug liet ik mij makkelijker meeslepen in zo'n situaties... maar nu probeer ik dat af te leren, helpt mij "gelukkiger" te zijn.... :peepwall:

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Bandenhotel

Post by TRooPER »

de laatste set winterwielen+ banden is zonet de deur uit.

wegens firmawagen van madam , verbleef de vorige winterset hier nog in de 'chalet', geen hotel waar ze gewassen worden.
wegens nieuwe camionet Movano, was de 'vivaro' winterset ook overbodig geworden, verkocht voor de banden en velgen gratis erbij.

voor de firmawagen trek ik mij niets meer aan,
voor de camionet zitten er nu 'all season' banden op. Eerste keer dat ik met all-seasons ga rijden. Winterreizen doen wij niet in skigebieden.... en voor onze belgische strenge winter heb ik een vermoeden dat een all-season ook wel zal lukken. Denk dat we vorige winter wel geteld op 1 hand enkele smeltende sneeuwdagen hebben gehad.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

Post Reply