Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
User avatar
Droopy
Posts: 1066
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Droopy »

Tom Thumper wrote: 26 Feb 2021 17:03
Raketman wrote: 26 Feb 2021 16:44 Kweeniezenne, maar als ge die houder omgekeerd gaat monteren met de letterkes naar binnen dan kunt ge de nummerplaat toch ook niet meer lezen :? ?

:mrgreen:
Maar misschien is dat de bedoeling?
:lol: :lol:

't Voor de 125cc maar tegenwoordig kan je daar ook al een fikse snelheidsboete mee krijgen. :?
Misschien moet ik Raketman zijn tip wel in overweging nemen. :grin:

(for the record : er zat een oude nummerplaat op maar omdat onze verzekering vorig jaar zo moeilijk deed toen we wilden veranderen hebben we in een Franse colère de oude nummerplaat en de verzekering laten schrappen, de 125 cc doet sowieso altijd een winterslaapje dus erg was dat niet) ;)

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by OzzePaa »

Stefke wrote: 26 Feb 2021 17:20
OzzePaa wrote: 25 Feb 2021 21:37 Image
Ha, ik zie waarom ge die FJR niet wilt vervangen door een andere! Er hangt nog een gele nrplaat op! 8-)
:lol: :lol: :lol: Ja, ik ga niet zeggen dat dat niet (een beetje) meespeelt 8-)
Ze geraken toch langzaamaan zeldzaam op den duur hé :ugeek:
Twee jaar geleden in Frankrijk sprak een (jonge) gendarm me er uit nieuwsgierigheid nog over aan. Hij had de kleine "B" waarschijnlijk niet opgemerkt, en vroeg zich af waar we vandaan kwamen met zo'n nummerplak.
Bovendien was de plak uit m'n jeugd-moto-tijd (begin jaren 70) MGC448. En dees trekt daar wel wat op, vandaar extra nostalgie zeker ... :ricky:
Wel raar eigenlijk : voor al die jaren (1972 tot 2004) zit er met ongeveer 4000 toch een erg klein verschil. Zijn er dan tijdens die hele periode slechts zo weinig nieuwe moto-inschrijvingen geweest :dontknow: :?:
En Muug zijne MBM630 : die zou dan nog van ver voor 1972 zijn ... :?
Of werkt(e) die doornummering niet op die manier :?: :dontknow:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Stefke
Posts: 2929
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Stefke »

mja, die nummerplaten, op een gegeven moment had ik ze hier alle 4 in huis, de gele Mxx.xxx en Wxx.xxx, de witte 1-Mxx.xxx en de M-xxx.xxx. :?

Jopet
Posts: 830
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Jopet »

OzzePaa wrote: 26 Feb 2021 19:26 Wel raar eigenlijk : voor al die jaren (1972 tot 2004) zit er met ongeveer 4000 toch een erg klein verschil. Zijn er dan tijdens die hele periode slechts zo weinig nieuwe moto-inschrijvingen geweest :dontknow: :?:
En Muug zijne MBM630 : die zou dan nog van ver voor 1972 zijn ... :?
Of werkt(e) die doornummering niet op die manier :?: :dontknow:
Ik heb o.a. nog MAF... MFB... en MGR... gehad, dus vooral die MAF zou betekenen dat jong knulletje in de jaren 70 ipv met de fiets met de moto zou gereden hebben....

Neen het antwoord is heel simpel, vroeger werden geschrapte nummerplaten na verloop van tijd aan een nieuwe eigenaar toegewezen, vandaar dat ik nog een MAF gehad heb 8-)
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
Muug
Posts: 11810
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Muug »

Gisteren het kofferrek weer op de KTM gemonteerd.
'k moet zeggen: de KTM ziet er fabuleus rank en slank uit zonder tanktas en kofferrek. Echt een snelle slanke bolide. :smitten:

Image

Maar dan is er achteraan dus niks meer om vast te pakken als ge de moto op zijn middenbok wilt heffen. :wall:
Wat dat betreft is de KTM een rare: die wordt zo zwaar als een olifant als ge hem op zijn middenbok wilt zetten. :devil:

Koeno
Posts: 3229
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Koeno »

da's omdat gij te licht zijt...
met mijn lichaamsgewicht kan ik bij de meeste moto's gewoon op de middenbok gaan staan om die erop te liften...
soms heeft zo'n kathedraal ( :lipsrsealed2: :lipsrsealed2: ) van een lichaam nog voordelen ook... meestal niet

User avatar
Blackbert
Posts: 3470
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Blackbert »

Die handgrepen zijn fijn om 'm aan de hand te manouvreren, maar toch veel te hoog om op te bokken?
Probeer eens door aan de duovoetsteun omhoog/naar achter te trekken terwijl uw gewicht de middenbok omlaag duwt.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11810
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Muug »

ge moet mij na twaalf jaar opbokken niet zeggen hoe ik die op de middenbok krijg ;)
Linkerhand gaat in de "oksel" van de tank, rechterhand aan het kofferrek, meerbepaald de buis waarmee hij aan de passagierssteun geschroefd zit. :thumbsup:
maar 't blijft een lomp gewicht. :whistling:
En nu met dat wielekesplateau eronder lukt het helemaal niet meer. :lol:

User avatar
Droopy
Posts: 1066
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Droopy »

Het begon met een nieuwe nummerplaathouder.... :?

Die zit erop (de nummerplaat zit nog ergens op de post of op zee tussen Oostende en Kn-H :cry: )maar terwijl ik even alles nakeek na het cbr'ke haar winterslaap heb ik gezien dat de rechterknipperlichten niet meer knipperen. :o
Links gaat perfect, (voor en achter) maar het rechtse achterlampje was stuk en het knipperlicht rechts voor ging aan maar knipperde niet.

Een nieuw lampje achteraan brand ook maar knippert eveneens niet.

Achteraan zijn het aftermarket knipperlichten (komt door de andere hogere uitlaat) en ik had nog zo eentje in reserve liggen maar na die te monteren heb ik net hetzelfde probleem, de rechterknipperlichten branden maar knipperen ook niet.
Je hoort het relais een klik geven maar dan stopt het.

Iemand een suggesties :?:

User avatar
Blackbert
Posts: 3470
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Blackbert »

Het is idd een lomp gewicht. en een lange middenbok die over zijn kantelpunt moet.

Droopy, ne keer alle contactpunten (lampjes, stekkers) licht opschuren kan misschien helpen.
Meestal als er 1 lampje uit ligt gaat het andere sneller knipperen omdat de stroom door het relais anders is dan waarvoor hij werd ontworpen.
Uit uw omschrijving en de uitleg hier zou ik durven stellen: relais kapot. Maar omdat de andere zijde nog werkt en door hetzelfde relais bediend wordt, toch maar weer terug naar stap 1: ergens een slecht contact/massafout.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Droopy
Posts: 1066
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Droopy »

Blackbert wrote: 28 Feb 2021 13:56
Droopy, ne keer alle contactpunten (lampjes, stekkers) licht opschuren kan misschien helpen.
Meestal als er 1 lampje uit ligt gaat het andere sneller knipperen omdat de stroom door het relais anders is dan waarvoor hij werd ontworpen.
Uit uw omschrijving en de uitleg hier zou ik durven stellen: relais kapot. Maar omdat de andere zijde nog werkt en door hetzelfde relais bediend wordt, toch maar weer terug naar stap 1: ergens een slecht contact/massafout.
Bedankt voor de tip Blackbert. ;)
Het zal voor een van de volgende dagen zijn maar als het lukt laat ik het wel weten. :)

User avatar
den Bullet
Posts: 1480
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by den Bullet »

Aan de moto niks, maar de Fé wel geassisteerd bij de montage (eindelijk aan begonnen) van de carbu's van de 900 SS.

En begonnen aan de opkuis van atelier/garage. Da was ook hoogst nodig en ben maar aan een derde geraakt; tja, als de lady (of the other house) keer op keer spullen uit de garage in d' Ardennen meebrengt en ongeordend opstapelt in de ruimte waar geacht wordt te bricoleren ...

Wel content met een knappe herinnering: de reservesleutels van mijn Bonneville :o 8-)

User avatar
Stefke
Posts: 2929
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Stefke »

Olie aan de vork! of eigenlijk stront aan de knikker.... :furious3:

Image

Koeno
Posts: 3229
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Koeno »

dat is pijnlijk herkenbaar... hoeveel kilometer heb je gereden voor het gebeurd is?
Dat is op de Tracer vermoedelijk?

nevermind: in ander topic gelezen 72.000km...
dan heeft de CB het sneller opgegeven met zijn dichtingen...

User avatar
Stefke
Posts: 2929
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Stefke »

Koeno wrote: 28 Feb 2021 20:25 nevermind: in ander topic gelezen 72.000km...
dan heeft de CB het sneller opgegeven met zijn dichtingen...
Ik denk dat zo'n UPSD daar gevoeliger voor is. De binnenpoot en de dichting zitten in het volle vuil van het wiel. Op de Triumph zijn de dichtingen ruim 300000km meegegaan op een gewone vork. En die zat dan nog wat verstopt in het kuipwerk.

Jopet
Posts: 830
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Jopet »

Vandaag bij M&M Inghelbrecht nieuwe sloefkes laten leggen op mijn GSa. :ricky:
Zoals jullie zien heb ik dus niet gekozen voor all-road banden maar wel banden met een baan profiel, de reden daarachter is dat ik toch nooit echt off-road ga rijden op een occasioneel gravelbaantje na maar dit lukt perfect met gewone baanbanden, deed ik trouwens ook met o.a. de Yamaha FJR.

Nu even de kennis testen van onze forumgebruikers, wie ziet welk merk en type band ik deze keer laten opleggen heb?

En dat ze bij BMW ook aan de koude dagen denken is vandaag bewezen, een mooi fleece dekentje gekregen om de moto warm te houden!

Image
Image
Image
Image
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2925
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by duibhce Kaelann »

de duivelsoogjes maken het een zeer herkenbare band: Pirelli Angel GT
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Stefke
Posts: 2929
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Stefke »

echt moeilijk is dat niet, Angel GT2 van Pirelli.

User avatar
FransST
Posts: 69
Joined: 20 Aug 2016 00:06

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by FransST »

OzzePaa wrote: 25 Feb 2021 21:37
De achterkant van den FJR ontkleed en de reden ontdekt waarom die zo'n 2cm "uit den haak" staat na het bodemonderzoek eind vorig jaar.
Hoever ben je met de zoektocht naar onderdelen ???
Hoorde dat een oud-collega paar dagen terug zijn blauwe FJR uit 2005 perte Total gereden heeft toen hij een wegversmalling te laat zag.
Motor is nu bij een motorzaak in Eersel in afwachting van de schade-expert. Dus nog niet bekend wat er nog heel aan is.
Heb je interesse, stuur me een bericht ( heb je ook PB gestuurd).

Frans.
Nog steeds met een sprint ST 1050 en Zumo XT.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by OzzePaa »

Stefke wrote: 06 Mar 2021 16:32 echt moeilijk is dat niet, Angel GT2 van Pirelli.
Inderdeed :thumbsup: ... Zeker als je er zo zelf al een setje of 4 versleten hebt ;) :lol: ... op een apparaat waarvoor die mijgedacht beter geschikt zijn dan ne GSA.
Maar wees gerust, Jo : zéér goeie rondsels wat mij betreft :!: :ugeek: ... en den Blaawe Geschelpte heeft op zulke sloffen trouwens net als jouw FJR menig gravel- en soms zelfs nogwat méér-weg-is-weg-wegskes onder de wielen gehad 8-) :ricky:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Locked