Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021
- duibhce Kaelann
- Posts: 2918
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021
wel ja.... er zijn er zoveel tegenwoordig met slipper clutch, bochten abs, wheelie control etc etc... ik ga dat niet van elk model van buiten leren
- duibhce Kaelann
- Posts: 2918
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021
De T7 is expliciet gedesigned met minimale tierlantijntjes en elektronica. Geen rijmodi, geen elektronisch instelbare vering, geen ABS-modi (buiten aan/uit), geen tractiecontrole, geen quickshifter... en dus ook geen slipperclutch. Welke modellen komen tegenwoordig trouwens wel met een slipperclutch? Behalve de sportmodellekes dan.
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021
Awel mijnen Tracer 900 GT heeft dat wel. Maar ik schakel wel eens terug met een tussengaske, zo kunt ge de koppeling ook al eens lomp lossen zonder al te veel problemen.duibhce Kaelann wrote: ↑27 Dec 2021 12:28 Welke modellen komen tegenwoordig trouwens wel met een slipperclutch? Behalve de sportmodellekes dan.
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021
Wel, ik zeg het, ik ben er niet actief mee bezig. Als ik tests lees, dan sla ik de info over de electronica altijd over. Het interesseert mij geen zak. Ik word er ambetant van, omdat die electronica volgens mij geen impact heeft op de wijze waarop die moto rijdt en stuurt. Dus doordat bvb Motoplus daar een volle bladzijde over doordramt, schiet er een blad minder over om weer te geven hoe die rijdt.duibhce Kaelann wrote: ↑27 Dec 2021 12:28Welke modellen komen tegenwoordig trouwens wel met een slipperclutch? Behalve de sportmodellekes dan.
Afin, dat is mijn persoonlijke visie natuurlijk, ik weet daar niks van, ik heb nog nooit uitgebreid met zo'n moderne moto gereden. Behalve dan een half uur met een SpeedTwin, en ook met een Superduke en een 1290R Adventure.
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021
Da's al 3 keer meer dan ik dus. Ge hebt dan natuurlijk ook al die tierlantijnen eens uitgeprobeerd?
grease up your baby for a ball on the hill
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021
Jullie zijn toch zo in de nineties blijven steken!
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021
Die t7 krijgt hier wel streepje voor door zijn simplicity... zeker met de 'ontdekking' van de abs fix. Ne keer wat testritten proberen versieren...
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021
Jazeker.
Bij de Twin kon je onder het rijden de power map wijzigen, dat was handig, want de Sport bij stadsverkeer was te rukkerig.
De Duke was meerdere variaties van het begrip giftig. Ik herinner me vooral dat de pre-instellingen van de semi-actieve vering niet klopten. Daar was iets raars mee dat mij zeker niet aanstond.
De 1290R Adventure, beste Bert, was TOP qua vering en motorblok. Beter nog dan de 950. En passend bij uw lengte. Niet bij de mijne.
Het is door die paar testritten dat ik de indruk gekregen heb dat de fabrikanten slechts één mode optimaliseren. De rest zijn niet-perfecte afgeleiden.
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021
Laatst had ik beroepshalve een auto nodig voor 1 dag. Ik had dan eentje gereserveerd, het moest wel eentje old school handgeschakeld zijn en met wijzerplaatjes. Hebben ze toch nog een golfje 7 gevonden voor mij want zo 'n nieuwe golf 8 is echt veel te modern...
- TuttoTerreno
- Motorzot
- Posts: 1218
- Joined: 30 Apr 2019 14:08
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021
@koeno, als ge uwe GSA bij wilt bijhouden, zou ik voor je escapades te velde een 690/701 zoeken.
- Schussboelie
- Posts: 485
- Joined: 17 Jan 2021 17:00
- Location: Lommel
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021
Dat is eigenlijk nog een veel betere suggestie dan een T7 of 790...TuttoTerreno wrote: ↑28 Dec 2021 10:31 @koeno, als ge uwe GSA bij wilt bijhouden, zou ik voor je escapades te velde een 690/701 zoeken.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space
- duibhce Kaelann
- Posts: 2918
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021
Voor naast een GS zou dat eigenlijk ook wel mijn keuze zijn. 701 of AJP PR7.TuttoTerreno wrote: ↑28 Dec 2021 10:31 @koeno, als ge uwe GSA bij wilt bijhouden, zou ik voor je escapades te velde een 690/701 zoeken.
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
- den Bullet
- Posts: 1477
- Joined: 23 Oct 2009 11:18
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021
De volgende veertien dagen bol ik met de Trafic (onderhoud nodig, daar moet ik mij mee bezighouden ...).
Nog es ondervonden dat ik er mij evengoed in thuisvoel als in de Dokker (abajaat, da 's 2 X Renault).
Trafic heeft wat meer 'speeltjes' die ik dan ook gebruik, onder andere de snelheidsbegrenzer, en een geluk ook want 30 per uur is veel moeilijker aan te houden met da bakbeest ...
Maar ik mis toch de vorige camionette (Mitsubishi). Wel een pak minder power (aloewel ne 2,3 liter tegenover 1,6 nu) maar wel zaliger om te rijden, vooral met de versnellingen aan 't stuur. Meer het gevoel om met een gewone auto te rijden, maar dan een pak hoger
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021
Goh voor mijn doel is dat toch wat te hard core? Gsa blijft sowieso... misschien op k60 banden ipv anakee wild...duibhce Kaelann wrote: ↑28 Dec 2021 13:36Voor naast een GS zou dat eigenlijk ook wel mijn keuze zijn. 701 of AJP PR7.TuttoTerreno wrote: ↑28 Dec 2021 10:31 @koeno, als ge uwe GSA bij wilt bijhouden, zou ik voor je escapades te velde een 690/701 zoeken.
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021
Maar hoe kies je tussen de 690 en de 701? Wat zijn de essentiële verschillen?
- duibhce Kaelann
- Posts: 2918
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021
Niet, ge koopt een AJP
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021
Dat is toch de duurste, niet?
En is dat geen overkill voor gewone stervelingen?
En is dat geen overkill voor gewone stervelingen?
- duibhce Kaelann
- Posts: 2918
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021
overkill zou ik dat zeker niet noemen. De 701 en de 690 persen bijna 74pk uit een eencyilinder. Het AJP blok overgenomen uit de Husqy 630 houdt het bij 48pk. Da's vergelijkbaar met een XT660.
De AJP is een tikje zwaarder dan de andere 2, maar nog steeds massa's lichter dan een T7.
De AJP heeft een 17l tank aan boord terwijl de 2 andere het met minder dan 14 moeten doen. Tenzij je een 701 LR koopt.
Veerweg op de AJP is wat langer.
Die PR7 ziet er misschien meer hardcore uit, maar is op zich toch een mooi gebalanceerd pakketje. Dus imho niet echt overkill.
Als ik hardcore hoor denk ik eerder aan 500EXC, WR450, CRF450, ... dat soort motoren.
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021
Merci duib
Ik moet het ooit echt verkeerd gelezen/geïnterpreteerd hebben, ik dacht dat de PR7 de overtreffende trap was van de 690/701, en dat die oa en nóg agressiever blok had. Duidelijk niet, dus.
Ajp dealers zijn blijkbaar erg zeldzaam, zie ik.
Ik moet het ooit echt verkeerd gelezen/geïnterpreteerd hebben, ik dacht dat de PR7 de overtreffende trap was van de 690/701, en dat die oa en nóg agressiever blok had. Duidelijk niet, dus.
Ajp dealers zijn blijkbaar erg zeldzaam, zie ik.