Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Tamara
Posts: 20
Joined: 29 Jun 2023 15:04

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Tamara »

Stefke wrote: 29 Jun 2023 20:59
Tja, niks nieuws onder de zon. Ver moet er niet gezocht worden, waarschijnlijk niet genoeg volgafstand en heilig blijven geloven in het fenomeen "baksteenformatie". Als het dan misgaat ben je een vogel voor de kat, of je nu toeristisch of "sportief" aan het rijden bent maakt geen hol uit.
Ongeval 1 gebeurde tijdens de 1000bochten - hier was het waarschijnlijk ne pipo die rapper dacht te zijn en een inschattingsfout maakte bij het inhalen. Met alle gevolgen vandien.

Wat de oorzaak van ongeval 2 betreft: ik denk dat er hier 2 zaken gespeeld hebben: namelijk een voorrijder die te laat zag dat hij moest afslagen en dat alsnog deed (die had beter teken gedaan naar de rest en zelf rechtdoor gereden om daarna te keren) - en onoplettendheid van de 3de rijder. Dat laatste had volgens mij vooral kunnen vermeden worden door meer afstand te houden van elkaar. En dan nog...

Ik heb het eigenlijk vooral op het forum gegooid in de hoop anderen te kunnen sensibiliseren rond die twee zaken (afstand houden en rechtdoor rijden als voorrijder als je merkt dat je gemist hebt)

Of die baksteenformatie nu goed of slecht is, dat laat ik nog in't midden. Ik vermoed dat het z'n nut sowieso wel heeft op een recht stuk omdat je dan verder kunt zien, maar afstand houden, dat lijkt me nog veel belangrijker

User avatar
Muug
Posts: 11796
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Muug »

Welkom, trouwens, Tamara. :thumbsup:

petervdc
Posts: 3464
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by petervdc »

Muug wrote: 30 Jun 2023 13:15 Welkom, trouwens, Tamara. :thumbsup:
Yep, welkom !
Keep going

petervdc
Posts: 3464
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by petervdc »

Aangaande een ongeval, het is altijd spijtig als er ongelukkig gebeuren, waar en hoe dan ook.
Anderzijds (in het algemeen gesteld), rijden zonder marge en overdreven snelheid etc etc maakt de kans groter daarop.
En in groep "plots" alle remmen dicht, idem.
Over dit specifiek weet ik niks en vel ik geen oordeel ook. Soit.
Zeer spijtig altijd, hopelijk komen ze er goed door !
Keep going

Tamara
Posts: 20
Joined: 29 Jun 2023 15:04

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Tamara »

petervdc wrote: 30 Jun 2023 14:25
Muug wrote: 30 Jun 2023 13:15 Welkom, trouwens, Tamara. :thumbsup:
Yep, welkom !
mercikes allebei :) jammer dat het op zo'n manier moest zijn, maar nu ik hier wat rondgekeken heb: het ziet er hier wel gezellig uit eigenlijk, ik denk dat ik nog even blijf :lol:

petervdc
Posts: 3464
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by petervdc »

Tamara wrote: 30 Jun 2023 14:44 mercikes allebei :) jammer dat het op zo'n manier moest zijn, maar nu ik hier wat rondgekeken heb: het ziet er hier wel gezellig uit eigenlijk, ik denk dat ik nog even blijf :lol:
Héél gezellig zelfs :-)
De meesten "zitten" hier al 10-15 jaar ?
Hmm is dat een parameter voor gezelligheid... :dontknow:
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11796
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Muug »

De meeste kennen elkaar al zo'n 15-20 jaar.
En gezelligheid... a ba ja.... azo heel rustig en gemoedelijk gelijk in een ouw mannekeshuis. :lol:

Jopet
Posts: 829
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Jopet »

Muug wrote: 01 Jul 2023 12:24 De meeste kennen elkaar al zo'n 15-20 jaar.
En gezelligheid... a ba ja.... azo heel rustig en gemoedelijk gelijk in een ouw mannekeshuis. :lol:
ouw mannekeshuis, ouw mannekeshuis???

Die 2 jonge dames zullen het graag horen :mrgreen:

Image
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

Tom Twin
Posts: 101
Joined: 28 Feb 2022 16:36

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Tom Twin »

En is dat nu echt een goed idee om ambras van het ene forum op een ander te gaan verderzetten? Ik lees heel wat negatieve commentaar op het de post van TuttoTerreno waar hij, wat dit forum betreft, een post onder de aandacht brengt waar toch wat bedenkelijke dingen geschreven worden maar bon, het is hier blijkbaar niet de moment om dat ter sprake te brengen.

Vervolgens krijgt hij een hoop shit over zich over dingen waarover hij hier niks geschreven heeft maar waarop toch wel heel heftig gereageerd wordt en heel persoonlijke verwijten gemaakt worden. Dan komt de madam van dat andere forum ter hulp gesneld, zonder zich eerst even voor te stellen. Dan concludeert ze dat het hier toch een gezellig forum is...

Ik vrees dat het op deze manier niet echt gezellig zal blijven. Welkom Tamara maar jezelf even voorstellen en de ambras van op een ander hier niet voortzetten lijkt we wel een vorm van beleefdheid die gehanteerd mag worden om het inderdaad gezellig te houden...
Me gusta la moto, me gustas tú.

Koeno
Posts: 3220
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Koeno »

Bizar hoe je de rollen nu omdraait.

1. Er is geen ambras op een ander forum. Want op het 2fast forum rept Tutto met geen woord over de dood van Fredje op een lacherige manier. Of laat hij zich niet uit over hoe 2fast "op elke rit wel meerdere ongelukken" heeft. Neen, dat doet hij volledig rond 2fast heen terwijl hij op 2fast gewoon de vriendelijke zelf is tijdens het posten.

2. Tutto krijgt shit over zich? Hoe moet het dan aanvoelen voor de mensen die zich vrij belangeloos inzetten voor 2fast om zo'n dingen te lezen?
Of de mensen die het ongeval zien gebeuren hebben en dat mogen meedragen in hun leven?

3. Tamara moest mij niet ter hulp snellen. Eigenlijk was héél deze polemiek geheel niet nodig. Maar blijkbaar is het wél normaal om op andere fora 2fast gaan belachelijk te maken of af te schilderen als levensgevaarlijke gekken.

Kortom:
Had tutto zijn bedenken over 2fast ofwel op het 'juiste' forum gepost had er hier niets gebeurd.
Net zoals zijn lacherige reactie over de dood van één van de leden, en deze post hier vraag ik mij vooral af: Waarom?
Wat heeft 2fast zo verkeerd gedaan dat hij zich zo moet laten kennen.

Bij 2fast sterven ze door te snel te rijden?
Wel, er sterven ook regelmatig mensen die all road rijden, moet ik dan Tutto dan omschrijven als een levensgevaarlijke zot, die eigenlijk verdient om ook een ernstig ongeval te hebben?
Want.... What goes around, comes around,

Hell no: Ik wens verdekke nooit iemand een ongeluk toe... Dat vind ik wat te laag bij de grond....

Jopet
Posts: 829
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Jopet »

Over in grote groepen rijden kan ik dit zeggen, ik doe het gewoon niet meer.
De laatste grote rit die ik gereden heb was vorig jaar in april en heb toen gezegd, voor mij is het nu echt genoeg geweest.
Of je zit achter een groep heel trage mannen waar ge niet voorbij geraakt, of je wordt voorbijgevlogen door een groep snelle mannen, op de stopplaatsen is er zelden tot nooit een plaatske om te zitten, idem om 's middags te eten, ge moet uw bonnekes laten afstempelen om te bewijzen dat ge wel over geweest zijt enz enz enz
Neen geef mij maar een klein groepke met 5 a 10 man zoals we nu heel regelmatig met het werk doen, waar het type moto totaal geen rol speelt (gaat van een 125cc scooter tot zelfs een Rewaco Trike, max 160 à 170 km met om de +/- 40 km een stopplaats. Veel leuker want iedereen kan hier met iedereen een klapke doen, eigenlijk een beetje zoals de ritten hier ;) ....
Idem om op reis te gaan, die mannen waar ik vroeger mee op reis ging zijn in mijn ogen ook een te grote groep geworden en heb daar ook geen zin meer in, toen ik de laatste keer mee was met hun naar de Dolomieten heb ik zelfs besloten om met het vrouwtje alleen te gaan rijden, niet in groep.
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
Muug
Posts: 11796
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Muug »

Mensen, mensen, rustig, alleen kalmte kan u redden.
We waren er (gelukkig) niet bij en kunnen als zodanig ook niet oordelen, laat staan veroordelen.
De kern van de zaak is dat er door Tutti tweemaal op enkele weken tijd (1× op FB en 1x hier, en ah, misschien wel al meer op andere media) ongepast gespot wordt met mensen die verongelukt of zwaar gekwetst zijn. Of zijn er mensen die zulke opmerkingen wél gepast vinden misschien?
Gelijk hoe, hij is slechts een stuurman die aan de wal staat. Waardoor zijn opmerkingen per definitie geen waarde hebben. En waarom zouden we discussiëren over waardeloze opmerkingen?

Tom Twin
Posts: 101
Joined: 28 Feb 2022 16:36

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Tom Twin »

Muug wrote: 01 Jul 2023 19:11 Mensen, mensen, rustig, alleen kalmte kan u redden.
We waren er (gelukkig) niet bij en kunnen als zodanig ook niet oordelen, laat staan veroordelen.
De kern van de zaak is dat er door Tutti tweemaal op enkele weken tijd (1× op FB en 1x hier, en ah, misschien wel al meer op andere media) ongepast gespot wordt met mensen die verongelukt of zwaar gekwetst zijn. Of zijn er mensen die zulke opmerkingen wél gepast vinden misschien?
Gelijk hoe, hij is slechts een stuurman die aan de wal staat. Waardoor zijn opmerkingen per definitie geen waarde hebben. En waarom zouden we discussiëren over waardeloze opmerkingen?
Ik ben net nog eens door zijn posts van de laatste weken gegaan en zie geen enkele post die ook maar in de richting zou gaan van ongespast spotten met mensen die verongelukt of zwaar gekwetst zijn... Wat mensen op FB plaatsen weet ik niet, nog minder weet ik over de context waarin dergelijke uitspraken zouden gedaan worden.

Ik kan enkel reageren op wat ik hier lees en dan merk ik dat de ongepaste reacties uit een andere hoek komen.
Me gusta la moto, me gustas tú.

Stoffel
Posts: 487
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Stoffel »

Jopet wrote: 01 Jul 2023 17:12 Over in grote groepen rijden kan ik dit zeggen, ik doe het gewoon niet meer.
De laatste grote rit die ik gereden heb was vorig jaar in april en heb toen gezegd, voor mij is het nu echt genoeg geweest.
Of je zit achter een groep heel trage mannen waar ge niet voorbij geraakt, of je wordt voorbijgevlogen door een groep snelle mannen, op de stopplaatsen is er zelden tot nooit een plaatske om te zitten, idem om 's middags te eten, ge moet uw bonnekes laten afstempelen om te bewijzen dat ge wel over geweest zijt enz enz enz
Neen geef mij maar een klein groepke met 5 a 10 man zoals we nu heel regelmatig met het werk doen, waar het type moto totaal geen rol speelt (gaat van een 125cc scooter tot zelfs een Rewaco Trike, max 160 à 170 km met om de +/- 40 km een stopplaats. Veel leuker want iedereen kan hier met iedereen een klapke doen, eigenlijk een beetje zoals de ritten hier ;) ....
Idem om op reis te gaan, die mannen waar ik vroeger mee op reis ging zijn in mijn ogen ook een te grote groep geworden en heb daar ook geen zin meer in, toen ik de laatste keer mee was met hun naar de Dolomieten heb ik zelfs besloten om met het vrouwtje alleen te gaan rijden, niet in groep.
Waar kan ik me aanmelden? :ricky:
Bij mij is het een dikke 10 jaar geleden dat ik met grotere groepen gereden heb, niet mijn ding om alle redenen die hierboven aangehaald zijn.
Ivm het voorval waar zoveel heisa over geweest is, denk eens aan die motorrijders zelf…
Iedereen maakt fouten en iedereen heeft wel eens de adrenaline voelen pompen en gedacht ik haal het nog…en meestal loopt dat goed af … in dit geval niet.

Om daarom nu een forum in een negatief daglicht te plaatsen vind ik er wat over.
Ik ken 2f4 ook, heb er 20 jaar geleden verschillende ritten mee samen gereden, toffe sfeer, goede bochten, mooie snelheid. :thumbsup:

Langs de andere kant is er nog zoiets als vrije meningsuiting, maar dan liefst gebaseerd op feiten :peepwall:
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

User avatar
Schussboelie
Posts: 487
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Schussboelie »

Tom Twin wrote: 01 Jul 2023 19:33
Muug wrote: 01 Jul 2023 19:11 Mensen, mensen, rustig, alleen kalmte kan u redden.
We waren er (gelukkig) niet bij en kunnen als zodanig ook niet oordelen, laat staan veroordelen.
De kern van de zaak is dat er door Tutti tweemaal op enkele weken tijd (1× op FB en 1x hier, en ah, misschien wel al meer op andere media) ongepast gespot wordt met mensen die verongelukt of zwaar gekwetst zijn. Of zijn er mensen die zulke opmerkingen wél gepast vinden misschien?
Gelijk hoe, hij is slechts een stuurman die aan de wal staat. Waardoor zijn opmerkingen per definitie geen waarde hebben. En waarom zouden we discussiëren over waardeloze opmerkingen?
Ik ben net nog eens door zijn posts van de laatste weken gegaan en zie geen enkele post die ook maar in de richting zou gaan van ongespast spotten met mensen die verongelukt of zwaar gekwetst zijn... Wat mensen op FB plaatsen weet ik niet, nog minder weet ik over de context waarin dergelijke uitspraken zouden gedaan worden.

Ik kan enkel reageren op wat ik hier lees en dan merk ik dat de ongepaste reacties uit een andere hoek komen.
Tom,

Tutto linkt in zijn laatste post in dit topic zeer duidelijk de ongevallen die Tamara beschrijft aan de 2fast4u-organisatie.
Daarbij schuwt hij zelfs niet om een "boontje komt om zijn loontje" verwijt te maken.
Dat is wel degelijk een zeer ongepaste opmerking en al helemaal als blijkt dat hij er in zijn kwalijke vooringenomenheid onterecht voetstoots vanuit gegaan is dat de beschreven incidenten op een 2fast4u rit gebeurd zouden zijn.
Zelfs zonder de latere duiding van Tamara was er voor hem geen enkele reden om aan te nemen dat dit wel het geval was.

Dat is dus, zoals Koeno ook betoogde, niet meer of minder dan slechte wil.
Ongepaste beschuldigingen en leedvermaak op de kap van onschuldige slachtoffers, daar zou nergens plaats voor mogen zijn en al zeker niet op een gelijkaardig forum voor gelijkgestemden.

Dat jij zo uitgesproken voor hem in de bres springt vind ik dan ook wat ongelukkig, zeker als je zelf al meteen toegeeft over niet alle info te beschikken.
En je kan de Facebookopmerkingen wel makkelijk afserveren omdat je ze zelf niet gelezen hebt, je kan ze niet zomaar negeren want je weet, door de melding van Koeno, dat ze er zijn.
Je commentaar op de input van Tamara is dan ook nogal lafhartig, het is Tutto die de discussie/conversatie naar hier brengt (hij mag dat blijkbaar wel?) in plaats van ze als een volwassen mens te voeren op de plaats waar ze thuishoort en met de personen die het aangaat.
Zelfs al zouden jullie goed vrienden zijn en/of zou je zelf een issue met een ander forum hebben (ik beweer niet dat één van beide het geval is), dan nog is het verdedigen van Tutto zijn opmerkingen weinig eerzaam.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
Schussboelie
Posts: 487
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Schussboelie »

Stoffel wrote: 01 Jul 2023 20:36Ik ken 2f4 ook, heb er 20 jaar geleden verschillende ritten mee samen gereden, toffe sfeer, goede bochten, mooie snelheid. :thumbsup:
Dat kan niet, bestaat pas sinds 2004! ;)
Stoffel wrote: 01 Jul 2023 20:36Langs de andere kant is er nog zoiets als vrije meningsuiting, maar dan liefst gebaseerd op feiten :peepwall:
Feiten verdraaien of toewijzen aan de verkeerde perso(o)n(en) of organisatie is geen illustratie van vrije meningsuiting.
Dat is laster.

Vrije meningsuiting is net dat, het vrij uiten van een mening.
De term mening is daarbij nogal heel erg enorm van verschrikkelijk belang.
Ontkennen, verdraaien of vervalsen van feiten is géén mening.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Stoffel
Posts: 487
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Stoffel »

Schussboelie wrote: 02 Jul 2023 16:19
Stoffel wrote: 01 Jul 2023 20:36Ik ken 2f4 ook, heb er 20 jaar geleden verschillende ritten mee samen gereden, toffe sfeer, goede bochten, mooie snelheid. :thumbsup:
Dat kan niet, bestaat pas sinds 2004! ;)

Lap, leeftijd, ik denk dat het ergens rond 2006 moet geweest zijn :mrgreen:
Alle, bijna 20 jaar geleden.. tijd vliegt.

Rond die tijd reed ik meer mee met de Ardennen rittekes van het MAG forum, met Milleke als voorrijder was het altijd genieten :ricky:
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

Tom Twin
Posts: 101
Joined: 28 Feb 2022 16:36

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Tom Twin »

Schussboelie wrote: 02 Jul 2023 16:14
Tom,

Tutto linkt in zijn laatste post in dit topic zeer duidelijk de ongevallen die Tamara beschrijft aan de 2fast4u-organisatie.
Daarbij schuwt hij zelfs niet om een "boontje komt om zijn loontje" verwijt te maken.
Dat is wel degelijk een zeer ongepaste opmerking en al helemaal als blijkt dat hij er in zijn kwalijke vooringenomenheid onterecht voetstoots vanuit gegaan is dat de beschreven incidenten op een 2fast4u rit gebeurd zouden zijn.
Zelfs zonder de latere duiding van Tamara was er voor hem geen enkele reden om aan te nemen dat dit wel het geval was.

Dat is dus, zoals Koeno ook betoogde, niet meer of minder dan slechte wil.
Ongepaste beschuldigingen en leedvermaak op de kap van onschuldige slachtoffers, daar zou nergens plaats voor mogen zijn en al zeker niet op een gelijkaardig forum voor gelijkgestemden.

Dat jij zo uitgesproken voor hem in de bres springt vind ik dan ook wat ongelukkig, zeker als je zelf al meteen toegeeft over niet alle info te beschikken.
En je kan de Facebookopmerkingen wel makkelijk afserveren omdat je ze zelf niet gelezen hebt, je kan ze niet zomaar negeren want je weet, door de melding van Koeno, dat ze er zijn.
Je commentaar op de input van Tamara is dan ook nogal lafhartig, het is Tutto die de discussie/conversatie naar hier brengt (hij mag dat blijkbaar wel?) in plaats van ze als een volwassen mens te voeren op de plaats waar ze thuishoort en met de personen die het aangaat.
Zelfs al zouden jullie goed vrienden zijn en/of zou je zelf een issue met een ander forum hebben (ik beweer niet dat één van beide het geval is), dan nog is het verdedigen van Tutto zijn opmerkingen weinig eerzaam.
Schussboelie,

Bedankt voor deze wijze lessen die je me geeft zelfs zonder dat je alle info hebt. Vanaf nu zal ik een beter mens zijn en vooral eerzamer.
Me gusta la moto, me gustas tú.

Koeno
Posts: 3220
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Koeno »

What goes around comes around he Tom.
Die zin deed het voor mij, als je met 2fast meerijd verdien je blijkbaar om te verongelukken. Daar komt die zin op neer.

oh en mensen die 2fast "verdedigen" wegzetten als "ignorante zieligaards", da's zeker geen verwijt van Tutto aan anderen.

Ja, ik zie hoe Tutto hier het slachtoffer is. Ik zie het compleet.
Sorry Tutto dat ik je zo geslachtofferd heb. Zal het nooit meer doen. :pillepalle: :pillepalle: :pillepalle: :pillepalle: :pillepalle: :pillepalle:

User avatar
Muug
Posts: 11796
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Muug »

Rustig, Koeno, ge moet uw vinger niet nog dieper in de spreekwoordelijke wonde steken. ;)
Merci Schuss, voor de hele duidelijke woorden. :thumbsup:
En kunnen we dit nu achter ons laten? :dontknow:

Locked