Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Locked
User avatar
F M
Posts: 5063
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by F M »

En dat hij dat niet off road probeert...
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1233
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by TuttoTerreno »

Vandaag de Giro rit op en rond de Monte Bondone.

Alvast prachtige beelden van het Gardameer.

Zodadelijk komt de Monte Vélo eraan.

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1233
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by TuttoTerreno »

er is nen ouden italiaan op pad met zijn nieuwe Aprilia Tuareg naar niet echt toeristische bestemmingen. Vorige week is ie door Iran gereden, en nu maakt ie een toertje Afghanistan. Blijkbaar een fantastisch land.

Image

User avatar
Blackbert
Posts: 3461
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Blackbert »

Zoals zo vaak zijn "de mensen" best tot zeer aangenaam. Wat de machthebbers ervan maken is een ander verhaal ...
Respect voor die meneer.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1233
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by TuttoTerreno »

Ik pas al meer dan 15jaar op een motor (niet altijd dezelfde motor) van een Australische wereldreiziger. Ttz hij gebruikte deze voor bezoekjes aan Europa & midden oosten e.d.

Nu liet ie weten dat hij om gezondheidsredenen haar (ze heet Lucy) niet meer kan inzetten en de motor bij me achterlaat.

Ik heb dus een R1100GS gekregen -met Aus nummerplaat.


Allez, een projectje om dat spel weer inzetbaar te maken:
-frame nummer met DE papieren gevonden
-staaltank ipv de kunststof tank met bubbles
-groot onderhoud plus banden en diverse dichtingen.

Jopet
Posts: 829
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Jopet »

TuttoTerreno wrote: 29 May 2023 11:56 Ik pas al meer dan 15jaar op een motor (niet altijd dezelfde motor) van een Australische wereldreiziger. Ttz hij gebruikte deze voor bezoekjes aan Europa & midden oosten e.d.

Nu liet ie weten dat hij om gezondheidsredenen haar (ze heet Lucy) niet meer kan inzetten en de motor bij me achterlaat.

Ik heb dus een R1100GS gekregen -met Aus nummerplaat.
Mooi gebaar voor bewezen diensten van diene Aussie :thumbsup:
En ook een mooi verhaal om bij de après-riding te vertellen :ricky:
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
Muug
Posts: 11799
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Muug »

Ah, de 1100GS. :smitten:
Moet zowat de beste van allemaal zijn, volgens mijn bescheiden mening. Op één voorwaarde: dat er een plastieken tank gemonteerd is. De metalen tank resoneert véél te veel met het motorgeluid. Ik werd er alleszins gek van.

User avatar
den Bullet
Posts: 1478
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by den Bullet »

Ik vond de 1150 beter.
Zes vites en een sterkere schakelbak dan de 1100.
Voor mij de kwalitatiefste GS van het hele gamma tot hier toe. Daar kont ge nog zelf alles doen zonder ellentrieken brol!
Hoewel ik er zelf niet meer zou kunnen mee rijden, mis ik mijn Zwet Poezeke ... 😔

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1233
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by TuttoTerreno »

Muug wrote: 29 May 2023 19:56 Ah, de 1100GS. :smitten:
Moet zowat de beste van allemaal zijn, volgens mijn bescheiden mening. Op één voorwaarde: dat er een plastieken tank gemonteerd is. De metalen tank resoneert véél te veel met het motorgeluid. Ik werd er alleszins gek van.
ik heb er just een metalen tank voor gekocht, omdat de plastieken tank vol "roestplekken" staat, ... overal bubbels onder de lak.

we zullen wel zien wat het geeft.

User avatar
Muug
Posts: 11799
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Muug »

Ja, die bubbels was een groot probleem. Plus ze vervormt ook. Ze wordt "langer". En daardoor is het héél erg moelijk om die bevestigingsbout erin te krijgen.

Maar ik persoonlijk vind dat het inlaatgeluid van de snorkel, plus het geraas van de krukas en zo, te hard versterkt wordt door de trechtervormige binnenkant van de tank, en dan komt dat via de opening aan 't stuur naar uw kop. Afin, ik ben een alleenstaand geval denk ik, want ik heb haast niemand anders gevonden die daarover zat te zeuren :mrgreen:

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1233
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by TuttoTerreno »

Muug wrote: 30 May 2023 11:55 . En daardoor is het héél erg moelijk om die bevestigingsbout erin te krijgen.
Inderdaad, de rubberen rondellen zijn ook dikker dan de uitsparing, heel praktisch allemaal als ge het terug wilt monteren.

En dan is er die mini kwestie van de bout aan de binnenkant waarvan ge het bestaan pas ervaart als ge die ergens middenin achter luchtfilter en blok hoort vallen....

:wall:
Last edited by TuttoTerreno on 31 May 2023 22:53, edited 1 time in total.

User avatar
Muug
Posts: 11799
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Muug »

Ah, die. 8-)

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1233
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by TuttoTerreno »

Testbericht van de fantic Caballero 700 in de aktuele "Motorrad".

Yamaha 700 motor, maar nogal aangepast (ride by wire, motormanagement, uitlaat, enz.).

Bochten abs, uitschakelbaar, 15cm veerweg, 184kg volgetankt.

En de styling vd andere Caballeros

Kortom, iets tussen de MT07 en de T7 met Italiaanse flair.


User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1233
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by TuttoTerreno »

Er gebeurt toch nooit iets op hun te rappe weekends, liet ze mij onlangs verontwaardigd weten. Enkel ignorante zieligaards durven iets anders beweren.


What goes around, comes around.

Koeno
Posts: 3223
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Koeno »

Je hebt pech... géén van die accidenten is op een 2fast weekend gebeurt.
Goeie poging, maar je pist naast de pot (alweer).
Het ene accident was op 1000bochten;
Het andere op een weekend van een west vlaamse motorclub.

Je doet alsof je het fijn vind dat medemotards een ongeluk hebben.
Zegt meer over jou als over 2fast.

Zeer zielig en laag bij de gronds gedrag van jou.
Maakt héél duidelijk wie jij bent.

Op Facebook heb je Fredje zijn overlijden willen "gebruiken" om jouw "punt" te maken.
Nu ga je een ongeval waar mogelijks mensen de rest van hun leven de gevolgen zullen van moeten dragen te gebruiken voor jouw "punt" te maken.
Als 2fast je zo tegen de borst stoot: waarom ben je er lid? Waarom lees je er nog?

en ja: Ik ben effectief enorm kwaad om zo'n opmerkingen. Ik vind dit enorm pijnlijk en zielig om te lezen.

Tamara
Posts: 20
Joined: 29 Jun 2023 15:04

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Tamara »

TuttoTerreno wrote: 29 Jun 2023 13:22 Er gebeurt toch nooit iets op hun te rappe weekends, liet ze mij onlangs verontwaardigd weten. Enkel ignorante zieligaards durven iets anders beweren.

What goes around, comes around.
jammer dat je er zo over denkt. Ben je eigenlijk al ooit met 2fast4u op weekend geweest trouwens? Of heb je ooit al eens met ons meegereden? Ik herinner me het in elk geval niet. Dus waarop baseer je dit soort opmerkingen eigenlijk? Ik ga nog eens zeggen wat ik je op Facebook toen ook zei: als je niet weet waarover je het hebt, dan zwijg je beter. En trouwens, waarom deze commentaar hier neerschrijven en niet op 2fast4u zelf? Of ben je daar te laf voor? :wall:

En inderdaad, zoals Koeno al aangaf: wat er gebeurde, had 0,00% met 2fast4u te maken. En het is ook al helemaal niet in een groep rappe rijders gebeurd.

User avatar
Stefke
Posts: 2922
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Stefke »

Tja, niks nieuws onder de zon. Ver moet er niet gezocht worden, waarschijnlijk niet genoeg volgafstand en heilig blijven geloven in het fenomeen "baksteenformatie". Als het dan misgaat ben je een vogel voor de kat, of je nu toeristisch of "sportief" aan het rijden bent maakt geen hol uit. Ik heb een hekel aan zo'n evenementen en ik rij er maar eentje per jaar mee. Dat ene omdat het nogal ruime banen zijn en een lange rit is. Dus alles bijeen niet zo heel veel last van andere motoren. Maar met de rijstijl die sommigen er op na houden moet het wel mis gaan. En zoals ik een ander topic al zegde;
Stefke wrote: 28 Jun 2023 12:26 Of in mijn ogen dikwijls geweldige dwazekloten, zonder verkeersinzicht of enige vorm van empathie... :wall:
Ook dit jaar werden wij op het 1000 Bochten treffen enkele keren ingehaald door snellere rijders. Vooral ergerlijk omdat het duidelijk is dat we zelf vasthangen achter traag rijdende auto's en niet voorbij kunnen. Niet tegenstaande de ruimte tussen onze motoren net gepast is als de snelheid naar beneden gaat komen er toch nog andere moto's tussenhangen. Dan heeft men ook nog de neiging om je naar de rechterkant de duwen omdat ze er niet zo direct tussenkunnen. :furious3: :furious3:
Een andere keer werden we ook zo ingehaald terwijl het ook al efkes duidelijk was dat we 20 meter verder naar rechts moesten. En dan willen die er absoluut tussen om rechts te kunnen afslaan. :furious3:
En dan de topper van de dag, een kerel op een nagelnieuwe Mulstistrada. Op de bochtige sessie reden we blijkbaar in de weg, dus ging die maar in de bocht voorbij. Maar eigenlijk kon die geen enkele bocht deftig aansnijden of binnen zijn rijstrook blijven. Dat zite ge zo dat daar eens miserie van komt. Enfin, 150m verder zie ik mij maten naast elkaar wachten op het T-kruispunt, netjes rechts, auto's en moto's kunnen ook nog probleemloos voorbij. De Multistrada stopt op 1m achter mijn maten en ziet na 3 seconden dat die eigenlijk staan te wachten. Hij trappelt met moeite achteruit om ze voorbij te rijden en blijft met zijn koffer achter de BMWkoffer hangen. De Multistrade wankelt en kan toch met heel veel moeite rechtblijven. Stapt af om de schade te bekijken en zich te verontschuldigen. Stapt op, vertrekt naar rechts en komt dan de overkant op het fietspad uit.... :wall: Die had meer plaats nodig dan een trekker opleggercombinatie om naar rechts af te slaan... :wall: Helaas veel moto en testosteron, weinig rijvaardigheid... :roll:

Maar bon, incidenten en of ongevallen moet je zoveel mogelijk proberen uitsluiten maar sommigen hebben precies nog niet goed door hoe je dat het best doet.

Koeno
Posts: 3223
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Koeno »

Met alle respect, maar we weten toch allemaal dat motorrijden nu eenmaal iets meer risico's geeft.
De manier waarop Tutto al enkele keren 2fast wilt "aanpakken" is voor mij echt ne grens.

Hoe het ongeval gebeurt is op beide momenten spreek ik mij niet over uit.
Maar doen alsof dat typisch voor 2fast is, is gewoon belachelijk.

bijna lacherig omgaan met iemand die overleden is, en gaan schermen met verwijten a la "ignorante zieligaards"...
een beetje normaal doen moet volgens mij nog kunnen.

User avatar
Muug
Posts: 11799
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Muug »

Ik begrijp ook niet wat de reden is voor TT's venijn. :dontknow: Hij mag wel eens een paar keer zijn tong omdraaien vooraleer op Enter te duwen. :|

Locked