Mijn kms vorig jaar

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Mijn kms vorig jaar

Post by duibhce Kaelann »

F M wrote: 10 Jan 2022 16:14 En wat dat meerdere moto's per forumlid betreft, er zijn er inderdaad wel een aantal. Er zijn er hier zelfs die één motor hebben per land waar ze wonen :mrgreen: .
:whistling: :oops:
het is eigenlijk nog erger: er staan meerdere motoren in elk land waar ik woon
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Mijn kms vorig jaar

Post by Koeno »

Boysnoize wrote: 10 Jan 2022 15:20 Is dit mijn gedacht of heeft iedereen hier meerdere moto's?
Niet iedereen heeft er hier meerdere, maar er zijn wel een paar met 2 of (veel) meer motos...
Bij mij is het gewoon beetje volledig uit de hand gelopen :peepwall:
da's omdat er in mijn bovenkamer iets niet al te goed masjeert :dontknow:

't is zo'n beetje zoals Hans de Booij ooit zong: ik hou van alle moto's, van eentje hou ik 't meest....
en ik koop ze dan maar allemaal (ofzoiets)

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Mijn kms vorig jaar

Post by Muug »

Boysnoize wrote: 10 Jan 2022 15:20 Is dit mijn gedacht of heeft iedereen hier meerdere moto's?
Geen idee, we hebben nog geen telling gehouden, hoewel hier ergens nog een topic is waar iedereen eens genoteerd heeft wat ie ooit gehad heeft.

Verder, tja, er bestaan voor elk soort buitensport gepaste schoenen, en hetzelfde geldt voor moto's.

En nog verder: ge kunt oftewel veel geld in één moto steken, of hetzelfde geld in meerdere moto's die wat minder kosten. Elke piste is evenwaardig.

Boysnoize
Posts: 62
Joined: 11 Jun 2021 08:05
Location: Kluisbergen

Re: Mijn kms vorig jaar

Post by Boysnoize »

Muug wrote: 10 Jan 2022 18:33
Verder, tja, er bestaan voor elk soort buitensport gepaste schoenen, en hetzelfde geldt voor moto's.

En nog verder: ge kunt oftewel veel geld in één moto steken, of hetzelfde geld in meerdere moto's die wat minder kosten. Elke piste is evenwaardig.
Ja, maar je moet dan toch voor iedere moto een plak en verzekeringen betalen?
Of valt dat onder dezelfde verzekering?

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Mijn kms vorig jaar

Post by Muug »

Plak en verzekering voor elke moto natuurlijk.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Mijn kms vorig jaar

Post by duibhce Kaelann »

Boysnoize wrote: 10 Jan 2022 22:15 Ja, maar je moet dan toch voor iedere moto een plak en verzekeringen betalen?
Of valt dat onder dezelfde verzekering?
Voor motoren die je op de openbare weg gebruikt is dat hier in Belgie inderdaad zo. Maar hier in de garage staat bvb ook nog een circuitmotor waar dat niet speelt.
In Bulgarije kan je verzekering en road tax per maand afnemen en blijft de motor gewoon ingeschreven ook wanneer je de verzekering (tijdelijk) opzegt. Er staan daar wel overal camera's om te controleren dat wie op de baan is wel degelijk in orde is. De periodes dat we onze motoren niet gebruiken betalen we dus ook geen verzekering of verkeersbelasting.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Mijn kms vorig jaar

Post by Koeno »

duibhce Kaelann wrote: 11 Jan 2022 09:28 In Bulgarije kan je verzekering en road tax per maand afnemen en blijft de motor gewoon ingeschreven ook wanneer je de verzekering (tijdelijk) opzegt. Er staan daar wel overal camera's om te controleren dat wie op de baan is wel degelijk in orde is. De periodes dat we onze motoren niet gebruiken betalen we dus ook geen verzekering of verkeersbelasting.
Dat is dus een zalig systeem...
Al vind ik nog steeds dat 1 nummerplaat per persoon (en dus 1 verzekering per persoon) die kan gebruikt worden op meerdere voertuigen toch niet geheel onlogisch is?
Heb dan wel meerdere motoren, ik kan maar op 1tje tegelijk rijden. maar zou wel voor 6 moeten betalen...

User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Mijn kms vorig jaar

Post by Stefke »

Zoals in Zwitserland, daar kan een kentekenplaat van de ene auto naar de andere en terug. :dontknow:

Boysnoize
Posts: 62
Joined: 11 Jun 2021 08:05
Location: Kluisbergen

Re: Mijn kms vorig jaar

Post by Boysnoize »

duibhce Kaelann wrote: 11 Jan 2022 09:28
Boysnoize wrote: 10 Jan 2022 22:15 Ja, maar je moet dan toch voor iedere moto een plak en verzekeringen betalen?
Of valt dat onder dezelfde verzekering?
Voor motoren die je op de openbare weg gebruikt is dat hier in Belgie inderdaad zo. Maar hier in de garage staat bvb ook nog een circuitmotor waar dat niet speelt.
Zo had ik er inderdaad niet over nagedacht! Dan altijd met je moto de remorque in en uit..

Maar je plak kunnen verhangen van moto/auto zou inderdaad toch veel makkelijker en logischer zijn.
Want ik kan er ook geen drie tegelijk besturen.
al heb ik me er ook nog niet aan gewaagd dus wie weet :lol:

Had vorig jaar wel reclame op de radio horen passeren dat je verzekering per dag kon nemen, dus enkel plak erop en iedere dag dat je hem gebruikt de papieren in orde maken..
Leek me interessant voor mensen die weinig rijden, maar dus misschien ook voor 2de/3de voertuigen...

Online
User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Mijn kms vorig jaar

Post by Blackbert »

via de MAG bij Baloise verzekeren, vanaf de 2de moto betaal je een goeie 60€ per jaar. met de beperking dat jij de enige bestuurder (mag) zijn.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Mijn kms vorig jaar

Post by Muug »

Blackbert wrote: 12 Jan 2022 07:46 via de MAG bij Baloise verzekeren, vanaf de 2de moto betaal je een goeie 60€ per jaar. met de beperking dat jij de enige bestuurder (mag) zijn.
Maar! De MAG bestaat niet meer. :?
Mijn eigen makelaar (ene in Sint-Nikaas, en via hem inderdaad bij Baloise) heeft gezegd dat hij mij nog aan 't zelfde tarief kan verzekeren, maar hij weet zelf absoluut niet hoeveel jaar dat tarief nog behouden gaat blijven. :(

Online
User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Mijn kms vorig jaar

Post by Blackbert »

Bon, ge ziet hoe goed ik nog mee ben. :?
Toch via die weg, ook bij die in St Niklaas toen ik nog op de parking woonde, gestart met dat systeem. Loopt nog steeds, 2 makelaars later.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Mijn kms vorig jaar

Post by Stefke »

Mag-motorverzekeringen googelen en je hebt de makelaars en de tarieven. Grappig, ik zit bij zo'n makelaar en heb helemaal dat tarief niet... :wall:

User avatar
Schussboelie
Posts: 485
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Mijn kms vorig jaar

Post by Schussboelie »

Muug wrote: 12 Jan 2022 08:48Maar! De MAG bestaat niet meer. :?
Dat was nieuws voor mij!
Tijd voor een fatsoenlijke representatie van motorrijders?
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Mijn kms vorig jaar

Post by Muug »

Schussboelie wrote: 13 Jan 2022 07:43
Muug wrote: 12 Jan 2022 08:48Maar! De MAG bestaat niet meer. :?
Dat was nieuws voor mij!
Tijd voor een fatsoenlijke representatie van motorrijders?
Hm.
Men is in Vlaanderen teveel doordrongen van het principe "Moei u met uw eigen zaken", om een dergelijke vereniging enige kans tot slagen te geven. Solidariteit bestaat hier niet meer. Vlaanderen/België is op dat vlak een gigantische tegenpool van Nederland, waarin de KNMV bvb al decennia ijvert en opkomt voor de motorrijder.

Boysnoize
Posts: 62
Joined: 11 Jun 2021 08:05
Location: Kluisbergen

Re: Mijn kms vorig jaar

Post by Boysnoize »

Als je met genoeg namen op een lijst naar een paar kantoren stapt om zogezegd zelf een groepsaankoop aan te vragen zal er mss wel iemand eens overwegen om een deftig aanbod te doen?
Of is mij dat te rooskleurig.

Al is 60€ voor een jaar wel al een mooie deal, maar dat is te zien hoeveel je dan voor je eerste moto betaald..

User avatar
Schussboelie
Posts: 485
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Mijn kms vorig jaar

Post by Schussboelie »

Muug wrote: 13 Jan 2022 10:53
Schussboelie wrote: 13 Jan 2022 07:43
Dat was nieuws voor mij!
Tijd voor een fatsoenlijke representatie van motorrijders?
Hm.
Men is in Vlaanderen teveel doordrongen van het principe "Moei u met uw eigen zaken", om een dergelijke vereniging enige kans tot slagen te geven. Solidariteit bestaat hier niet meer. Vlaanderen/België is op dat vlak een gigantische tegenpool van Nederland, waarin de KNMV bvb al decennia ijvert en opkomt voor de motorrijder.
Het klopt dat wij op het vlak van (dat soort) solidariteit enorm sucken.
Dat gezegd zijnde vraag ik me wel af of dat ook echt de reden is dat de MAG het zo moeilijk kreeg.
Ik heb ze een tijdje van redelijk kortbij gevolgd omdat ik daar in principe wel in geïnteresseerd ben en eventueel zelfs een actieve bijdrage wou leveren.
Ik ben echter afgehaakt toen de voorzitter op de TV ging verkondigen dat ze tegen de motorkeuring zijn/waren omdat "iedere motard vanzelf toch goed voor zijn motor, zijn pracht en praal zorgt". :pillepalle:
Dat is toch gewoon een belachelijke en infantiele argumentatie? Nog los van het feit dat dat totaal niet waar én een belachelijk eenzijdige benadering van motorrijden is, zijn dat toch geen argumenten om op een politiek toneel mee af te komen?
Dát en verhalen over de tirannieke bestuursvorm zijn volgens mij nefaster geweest voor de MAG dan het gebrek aan solidariteit onder Vlaamse motorrijders.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Mijn kms vorig jaar

Post by Muug »

Louter afgaande op de inhoud van dat boekske, was mijn conclusie dat Theo een man was met de mentaliteit en de communicatiemethodes van een motard van de jaren '70. En jawel, daar geraak je nergens meer mee. Tuurlijk, hij had een kleine fanbase, vooral van motards die schoenveters aan de uiteinden van hun stuur vastbinden. Maar dat zal het zowat geweest zijn.
Nu, hij had het zelf ook wel door denk ik, hij heeft meermaals opgeroepen om zich te laten vervangen, daar is dan ook niks van reactie opgekomen, dus heeft hij er nog een paar jaar bij gedaan, en dan heeft hij er - volkomen terecht - de stekker uit getrokken.
Ergens zonde, want voor de motards wordt het natuurlijk van jaar tot jaar penibeler. De keuring en de wildgroei van verbodsborden zijn maar twee punten die bvb door een KNMV veel daadkrachtiger zouden zijn aangepakt.

Online
User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Mijn kms vorig jaar

Post by Blackbert »

Het trok inderdaad vooral eerder "bikers" aan dan "motards". Op dat forum heb ik het ook niet lang uitgehouden, beetje teveel macho en in de rechterberm.

Inhoudelijk wilden ze wel, den Theo was meer het versleten uithangbord, achter de schermen werkten andere mensen.
Maar: de fietsers, wandelaars, busrijders en allerlei anderen bonden kregen naast hun lidgelden ook nog eens een bedrag toegestopt uit de pot van de lotto. Voor de motorrijdersbond was er niks. Moeilijk werken, zonder centen.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Mijn kms vorig jaar

Post by Raketman »

Verzekering hier : Oldtimerpakket bij Aedes (via Fintro). Honderd in de twintig euro voor het hoofdvoertuig, 6,5€ per bijkomende oldtimer, ongeacht of het een auto of een motorfiets is. Er zitten momenteel 8 voertuigen in (7 motoren, 1 auto). Da's dus een dikke 170€ per jaar voor 8 recreatieve voertuigen. Daarnaast nog de niet-oldtimers (1 auto, 2 motoren).
Nil volentibus arduum

Post Reply