het is eigenlijk nog erger: er staan meerdere motoren in elk land waar ik woon
Mijn kms vorig jaar
- duibhce Kaelann
- Posts: 2918
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: Mijn kms vorig jaar
het is eigenlijk nog erger: er staan meerdere motoren in elk land waar ik woon
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Re: Mijn kms vorig jaar
Niet iedereen heeft er hier meerdere, maar er zijn wel een paar met 2 of (veel) meer motos...
Bij mij is het gewoon beetje volledig uit de hand gelopen
da's omdat er in mijn bovenkamer iets niet al te goed masjeert
't is zo'n beetje zoals Hans de Booij ooit zong: ik hou van alle moto's, van eentje hou ik 't meest....
en ik koop ze dan maar allemaal (ofzoiets)
Re: Mijn kms vorig jaar
Geen idee, we hebben nog geen telling gehouden, hoewel hier ergens nog een topic is waar iedereen eens genoteerd heeft wat ie ooit gehad heeft.
Verder, tja, er bestaan voor elk soort buitensport gepaste schoenen, en hetzelfde geldt voor moto's.
En nog verder: ge kunt oftewel veel geld in één moto steken, of hetzelfde geld in meerdere moto's die wat minder kosten. Elke piste is evenwaardig.
Re: Mijn kms vorig jaar
Ja, maar je moet dan toch voor iedere moto een plak en verzekeringen betalen?
Of valt dat onder dezelfde verzekering?
Re: Mijn kms vorig jaar
Plak en verzekering voor elke moto natuurlijk.
- duibhce Kaelann
- Posts: 2918
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: Mijn kms vorig jaar
Voor motoren die je op de openbare weg gebruikt is dat hier in Belgie inderdaad zo. Maar hier in de garage staat bvb ook nog een circuitmotor waar dat niet speelt.
In Bulgarije kan je verzekering en road tax per maand afnemen en blijft de motor gewoon ingeschreven ook wanneer je de verzekering (tijdelijk) opzegt. Er staan daar wel overal camera's om te controleren dat wie op de baan is wel degelijk in orde is. De periodes dat we onze motoren niet gebruiken betalen we dus ook geen verzekering of verkeersbelasting.
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Re: Mijn kms vorig jaar
Dat is dus een zalig systeem...duibhce Kaelann wrote: ↑11 Jan 2022 09:28 In Bulgarije kan je verzekering en road tax per maand afnemen en blijft de motor gewoon ingeschreven ook wanneer je de verzekering (tijdelijk) opzegt. Er staan daar wel overal camera's om te controleren dat wie op de baan is wel degelijk in orde is. De periodes dat we onze motoren niet gebruiken betalen we dus ook geen verzekering of verkeersbelasting.
Al vind ik nog steeds dat 1 nummerplaat per persoon (en dus 1 verzekering per persoon) die kan gebruikt worden op meerdere voertuigen toch niet geheel onlogisch is?
Heb dan wel meerdere motoren, ik kan maar op 1tje tegelijk rijden. maar zou wel voor 6 moeten betalen...
Re: Mijn kms vorig jaar
Zoals in Zwitserland, daar kan een kentekenplaat van de ene auto naar de andere en terug.
Re: Mijn kms vorig jaar
Zo had ik er inderdaad niet over nagedacht! Dan altijd met je moto de remorque in en uit..duibhce Kaelann wrote: ↑11 Jan 2022 09:28Voor motoren die je op de openbare weg gebruikt is dat hier in Belgie inderdaad zo. Maar hier in de garage staat bvb ook nog een circuitmotor waar dat niet speelt.
Maar je plak kunnen verhangen van moto/auto zou inderdaad toch veel makkelijker en logischer zijn.
Want ik kan er ook geen drie tegelijk besturen.
al heb ik me er ook nog niet aan gewaagd dus wie weet
Had vorig jaar wel reclame op de radio horen passeren dat je verzekering per dag kon nemen, dus enkel plak erop en iedere dag dat je hem gebruikt de papieren in orde maken..
Leek me interessant voor mensen die weinig rijden, maar dus misschien ook voor 2de/3de voertuigen...
Re: Mijn kms vorig jaar
via de MAG bij Baloise verzekeren, vanaf de 2de moto betaal je een goeie 60€ per jaar. met de beperking dat jij de enige bestuurder (mag) zijn.
grease up your baby for a ball on the hill
Re: Mijn kms vorig jaar
Maar! De MAG bestaat niet meer.
Mijn eigen makelaar (ene in Sint-Nikaas, en via hem inderdaad bij Baloise) heeft gezegd dat hij mij nog aan 't zelfde tarief kan verzekeren, maar hij weet zelf absoluut niet hoeveel jaar dat tarief nog behouden gaat blijven.
Re: Mijn kms vorig jaar
Bon, ge ziet hoe goed ik nog mee ben.
Toch via die weg, ook bij die in St Niklaas toen ik nog op de parking woonde, gestart met dat systeem. Loopt nog steeds, 2 makelaars later.
Toch via die weg, ook bij die in St Niklaas toen ik nog op de parking woonde, gestart met dat systeem. Loopt nog steeds, 2 makelaars later.
grease up your baby for a ball on the hill
Re: Mijn kms vorig jaar
Mag-motorverzekeringen googelen en je hebt de makelaars en de tarieven. Grappig, ik zit bij zo'n makelaar en heb helemaal dat tarief niet...
- Schussboelie
- Posts: 485
- Joined: 17 Jan 2021 17:00
- Location: Lommel
Re: Mijn kms vorig jaar
Dat was nieuws voor mij!
Tijd voor een fatsoenlijke representatie van motorrijders?
If you're not living on the edge, you're taking up too much space
Re: Mijn kms vorig jaar
Hm.Schussboelie wrote: ↑13 Jan 2022 07:43Dat was nieuws voor mij!
Tijd voor een fatsoenlijke representatie van motorrijders?
Men is in Vlaanderen teveel doordrongen van het principe "Moei u met uw eigen zaken", om een dergelijke vereniging enige kans tot slagen te geven. Solidariteit bestaat hier niet meer. Vlaanderen/België is op dat vlak een gigantische tegenpool van Nederland, waarin de KNMV bvb al decennia ijvert en opkomt voor de motorrijder.
Re: Mijn kms vorig jaar
Als je met genoeg namen op een lijst naar een paar kantoren stapt om zogezegd zelf een groepsaankoop aan te vragen zal er mss wel iemand eens overwegen om een deftig aanbod te doen?
Of is mij dat te rooskleurig.
Al is 60€ voor een jaar wel al een mooie deal, maar dat is te zien hoeveel je dan voor je eerste moto betaald..
Of is mij dat te rooskleurig.
Al is 60€ voor een jaar wel al een mooie deal, maar dat is te zien hoeveel je dan voor je eerste moto betaald..
- Schussboelie
- Posts: 485
- Joined: 17 Jan 2021 17:00
- Location: Lommel
Re: Mijn kms vorig jaar
Het klopt dat wij op het vlak van (dat soort) solidariteit enorm sucken.Muug wrote: ↑13 Jan 2022 10:53Hm.Schussboelie wrote: ↑13 Jan 2022 07:43
Dat was nieuws voor mij!
Tijd voor een fatsoenlijke representatie van motorrijders?
Men is in Vlaanderen teveel doordrongen van het principe "Moei u met uw eigen zaken", om een dergelijke vereniging enige kans tot slagen te geven. Solidariteit bestaat hier niet meer. Vlaanderen/België is op dat vlak een gigantische tegenpool van Nederland, waarin de KNMV bvb al decennia ijvert en opkomt voor de motorrijder.
Dat gezegd zijnde vraag ik me wel af of dat ook echt de reden is dat de MAG het zo moeilijk kreeg.
Ik heb ze een tijdje van redelijk kortbij gevolgd omdat ik daar in principe wel in geïnteresseerd ben en eventueel zelfs een actieve bijdrage wou leveren.
Ik ben echter afgehaakt toen de voorzitter op de TV ging verkondigen dat ze tegen de motorkeuring zijn/waren omdat "iedere motard vanzelf toch goed voor zijn motor, zijn pracht en praal zorgt".
Dat is toch gewoon een belachelijke en infantiele argumentatie? Nog los van het feit dat dat totaal niet waar én een belachelijk eenzijdige benadering van motorrijden is, zijn dat toch geen argumenten om op een politiek toneel mee af te komen?
Dát en verhalen over de tirannieke bestuursvorm zijn volgens mij nefaster geweest voor de MAG dan het gebrek aan solidariteit onder Vlaamse motorrijders.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space
Re: Mijn kms vorig jaar
Louter afgaande op de inhoud van dat boekske, was mijn conclusie dat Theo een man was met de mentaliteit en de communicatiemethodes van een motard van de jaren '70. En jawel, daar geraak je nergens meer mee. Tuurlijk, hij had een kleine fanbase, vooral van motards die schoenveters aan de uiteinden van hun stuur vastbinden. Maar dat zal het zowat geweest zijn.
Nu, hij had het zelf ook wel door denk ik, hij heeft meermaals opgeroepen om zich te laten vervangen, daar is dan ook niks van reactie opgekomen, dus heeft hij er nog een paar jaar bij gedaan, en dan heeft hij er - volkomen terecht - de stekker uit getrokken.
Ergens zonde, want voor de motards wordt het natuurlijk van jaar tot jaar penibeler. De keuring en de wildgroei van verbodsborden zijn maar twee punten die bvb door een KNMV veel daadkrachtiger zouden zijn aangepakt.
Nu, hij had het zelf ook wel door denk ik, hij heeft meermaals opgeroepen om zich te laten vervangen, daar is dan ook niks van reactie opgekomen, dus heeft hij er nog een paar jaar bij gedaan, en dan heeft hij er - volkomen terecht - de stekker uit getrokken.
Ergens zonde, want voor de motards wordt het natuurlijk van jaar tot jaar penibeler. De keuring en de wildgroei van verbodsborden zijn maar twee punten die bvb door een KNMV veel daadkrachtiger zouden zijn aangepakt.
Re: Mijn kms vorig jaar
Het trok inderdaad vooral eerder "bikers" aan dan "motards". Op dat forum heb ik het ook niet lang uitgehouden, beetje teveel macho en in de rechterberm.
Inhoudelijk wilden ze wel, den Theo was meer het versleten uithangbord, achter de schermen werkten andere mensen.
Maar: de fietsers, wandelaars, busrijders en allerlei anderen bonden kregen naast hun lidgelden ook nog eens een bedrag toegestopt uit de pot van de lotto. Voor de motorrijdersbond was er niks. Moeilijk werken, zonder centen.
Inhoudelijk wilden ze wel, den Theo was meer het versleten uithangbord, achter de schermen werkten andere mensen.
Maar: de fietsers, wandelaars, busrijders en allerlei anderen bonden kregen naast hun lidgelden ook nog eens een bedrag toegestopt uit de pot van de lotto. Voor de motorrijdersbond was er niks. Moeilijk werken, zonder centen.
grease up your baby for a ball on the hill
Re: Mijn kms vorig jaar
Verzekering hier : Oldtimerpakket bij Aedes (via Fintro). Honderd in de twintig euro voor het hoofdvoertuig, 6,5€ per bijkomende oldtimer, ongeacht of het een auto of een motorfiets is. Er zitten momenteel 8 voertuigen in (7 motoren, 1 auto). Da's dus een dikke 170€ per jaar voor 8 recreatieve voertuigen. Daarnaast nog de niet-oldtimers (1 auto, 2 motoren).
Nil volentibus arduum