Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
Stefke
Posts: 2914
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Stefke »

Muug wrote: 18 Dec 2022 09:44 Daar in de nieuwe zaak van Allroadmoto?
Was dat gratis?
Langs welk kanaal heb je dat vernomen?
Ik dacht niet dat het gratis was, ik heb dat eens via soosjelmiedieja zien passeren denk ik...

Koeno
Posts: 3207
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Koeno »

Muug wrote: 18 Dec 2022 09:44 Daar in de nieuwe zaak van Allroadmoto?
Was dat gratis?
Langs welk kanaal heb je dat vernomen?
Dat was inderdaad in de nieuwe zaak van Allroadmoto.
Dat was zeker en vast niet gratis: 85euro.
Ik heb dat, vermoedelijk via facebook ontdekt, en sindsdien houd ik de motomentals (de eigenlijke organisator) zijn website in de gaten.

voor 85euro had je: drank, cake, velgen om op te experimenteren, verschillende lepels om uit te proberen.
en omdat er iemand van de groep zijn banden wou laten wisselen tijdens de cursus ook nog wat tips & tricks gehad voor kettingspannen en dergelijke.

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Muug »

Waar is de tijd dat Raketman en ik zelf zo'n dagen in elkaar staken. Voor de leute en voor niks. :grin: Goei herinneringen aan. :thumbsup:

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Muug »

Stefke wrote: 16 Dec 2022 17:25 Wat batterijen in veiligheid gebracht. Waarschijnlijk te laat want ze staan al een paar dagen in de vrieskou. Staan nu lekker warm en aan de druppellader. 8-)
Ik blij dat ik in onze T4 een moderne lader met een moderne relais gemonteerd heb, waardoor ze geladen kunnen worden via de walstroomaansluiting. :thumbsup:

Koeno
Posts: 3207
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Koeno »

Die tijd heb ik (spijtig genoeg) gemist...

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Muug »

Dat was vóór "social" media. :whistling:
Toen waren er wel al fora. Allez, er waren er twee: het M&T forum en thefastforum.

Babababa, het is nu ook wel fijn, al die kanalen om gelijkgestemde zielen te vinden. :thumbsup:

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Muug »

Mijn oranje beest aan de lader gehangen. Ze zijn vroeg met pekel dit jaar. :cry:
Hoewel, eigenlijk was ik wat laat. :oops: Dus ik kan mijn uitleg eigenlijk omkeren: nu de dooi is ingetreden kan mijn accu best weer opladen zodat de moto vertrekkensklaar is! :w00t:

Stoffel
Posts: 482
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Stoffel »

Koeno wrote: 18 Dec 2022 10:11
Muug wrote: 18 Dec 2022 09:44 Daar in de nieuwe zaak van Allroadmoto?
Was dat gratis?
Langs welk kanaal heb je dat vernomen?
Dat was inderdaad in de nieuwe zaak van Allroadmoto.
Dat was zeker en vast niet gratis: 85euro.
Ik heb dat, vermoedelijk via facebook ontdekt, en sindsdien houd ik de motomentals (de eigenlijke organisator) zijn website in de gaten.

voor 85euro had je: drank, cake, velgen om op te experimenteren, verschillende lepels om uit te proberen.
en omdat er iemand van de groep zijn banden wou laten wisselen tijdens de cursus ook nog wat tips & tricks gehad voor kettingspannen en dergelijke.
Welke banden en maten heb je gebruikt? In een ver verleden eens gedaan met een heidenau k60 .. met tubes… dat was afzien :oops:
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

Stoffel
Posts: 482
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Stoffel »

Muug wrote: 18 Dec 2022 12:38 Dat was vóór "social" media. :whistling:
Toen waren er wel al fora. Allez, er waren er twee: het M&T forum en thefastforum.

Babababa, het is nu ook wel fijn, al die kanalen om gelijkgestemde zielen te vinden. :thumbsup:
Hooow, het MAG forum niet vergeten, daar heb ik nog veel ritten mee gereden :ricky:
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

Koeno
Posts: 3207
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Koeno »

't was nen shinko 525 cheater op een achtervelg, geen idee van de breedte.
eens geprobeerd met 3 lepels, dan eens met 4, hoe meer lepels hoe makkelijker.

Stoffel
Posts: 482
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Stoffel »

4 lepels is ideaal. Btw ben je aan het voorbereiden om naar den Afrik te gaan? :mrgreen:
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

Koeno
Posts: 3207
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Koeno »

Goh, ik wist wel al hoe ik tube banden kon herstellen met herstelsetjes, maar binnenbanden is mij nieuw.
Nu ik de KTM heb met binnenbanden, leek het mij handig omdat ook te leren...
Volgend jaar gaan we op conge naar frankrijk om wat allroad te rijden, als je dan ergens in "the middle of nowhere" (in zoverre dat kan) platvalt kan ik me toch alweer behelpen.
+ 't is leuk om zo'n dingen te kunnen...

zo zou ik nu zelf wisselen tussen nop en seminop.
voor baanband is dat weer iets anders want dan moet er terug gebalanceerd worden.

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Blackbert »

De laatste keer 'on the road' was ergens in Engeland, de voorband van Muug zijne 950. Met 2 xxl schroevendraaiers van een landbouwer.
Aan de achterband op de OEM velg zou ik zelfs niet begonnen zijn. die rand aan de binnenkant, die de buitenband op z'n plaats houdt als de lucht eruit loopt, die zorgt er ook voor dat je hem er niet af krijgt met bandenijzers alleen. De zijpikkel van een andere moto helpt. Oefen daar ook eens op met uw compagnon.
grease up your baby for a ball on the hill

Koeno
Posts: 3207
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Koeno »

Bizar, op de cursus waren ze "aan't lachen" met de T700 die dat heeft.
De organisator rijdt zelf met een ktm 950 adv en wist dat ik met een 990adv reed en heeft helemaal niets gezegd dat de ktm zo'n rand zou hebben.

Stoffel
Posts: 482
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Stoffel »

Koeno wrote: 19 Dec 2022 20:51 Goh, ik wist wel al hoe ik tube banden kon herstellen met herstelsetjes, maar binnenbanden is mij nieuw.
Nu ik de KTM heb met binnenbanden, leek het mij handig omdat ook te leren...
Volgend jaar gaan we op conge naar frankrijk om wat allroad te rijden, als je dan ergens in "the middle of nowhere" (in zoverre dat kan) platvalt kan ik me toch alweer behelpen.
+ 't is leuk om zo'n dingen te kunnen...

zo zou ik nu zelf wisselen tussen nop en seminop.
voor baanband is dat weer iets anders want dan moet er terug gebalanceerd worden.
Om te wisselen tussen nop en seminop zou ik toch aan 2dehands setje velgen aanschaffen :whistling:
Ik denk dat Frankrijk nog meevalt om pech hulp te krijgen, stel je voor dat je bij +30c in de volle zon op los zand een achterband moet herstellen..
ik denk dat ik rustig mijn tentje zou opzetten en op het gemakske eraan zou beginnen :rayof: en daarna languit op mijn matraske zou gaan liggen met een smile dat het gelukt is :rayof:
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2919
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by duibhce Kaelann »

Koeno wrote: 19 Dec 2022 21:11 Bizar, op de cursus waren ze "aan't lachen" met de T700 die dat heeft.
Het voordeel daarvan: die achtervelg is vrij gemakkelijk zelf tubeless te maken. ;)
Mijn truuk om banden met harde zijwanden van zo'n velg te krijgen: ffkes doorrijden op die platte band, daar worden ze wat warm en soepeler van en met een beetje geluk lopen ze al vanzelf wat van de velg af :lol:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Muug »

Blackbert wrote: 19 Dec 2022 21:08 De laatste keer 'on the road' was ergens in Engeland, de voorband van Muug zijne 950. Met 2 xxl schroevendraaiers van een landbouwer.
Mijn 950 heeft Excel-velgen, zonder randjes. :thumbsup:

User avatar
Stefke
Posts: 2914
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Stefke »

vanmorgen eens getankt na 46 km op reserve. in zo'n 18l tank kan wel wat in... :mrgreen:
Image

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Muug »

Vandaag per moto naar 't werk gegaan! :shock:
't was dat of nen canbus-lader kopen :lol:
Het zout is nu toch weggespoeld, en er was maar 45km file in totaal, dus dacht ik dat ik het wel kon riskeren vandaag.
Toch wel tof dat er tussen Erpe-Mere en Groot-Bijgaarden geen trajectcontrole en flitscamera's zijn. (behalve dan nu efkes aan de werken aan die te vervangen brug). :thumbsup:
Op kousevoetjes door de bochten toch.

User avatar
Stefke
Posts: 2914
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Stefke »

Muug wrote: 22 Dec 2022 13:44 Het zout is nu toch weggespoeld,
:grin: :grin: ik dacht het niet... :w00t:

Locked