Moto roulette

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Moto roulette

Post by Koeno »

Geen probleem dat je het niet begrijpt, maar om het "showen met mijn handel" te noemen had nu ook niet gehoeven.
je kon het topic ook gewoon negeren :lipsrsealed2:

Het topic dient voor mij, om de inzichten van anderen te begrijpen... soms leer je zoiets bij...
door alles alleen op te lossen leer je niet echt bij he...

User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Moto roulette

Post by Stefke »

Koeno wrote: 11 Jan 2022 20:21 door alles alleen op te lossen leer je niet echt bij he...
ojawel, met vallen en opstaan... :thumbsup:

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Moto roulette

Post by Koeno »

Dan heeft een forum plots geen zin meer?
je kan beter elke vraag zelf uitvogelen, wat je zelf doet doe je beter. rare redenering maar goed.

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Moto roulette

Post by Muug »

kom kom, hou zo'n discussies voor een andere topic aub.

Werner: als Koeno graag advies in wint, dan is dat zijn goed recht. Net zoals het uw goed recht is om aan niemand advies te vragen. Dat is ook geen gedrag dat je noodzakelijkerwijs hoeft te begrijpen, er is helemaal geen reden voor, het is helemaal niet nodig. Herinner je gewoon de slogan van de BZN: "Leven en laten leven". :thumbsup: Koeno is trouwens ongeveer de helft jonger dan u, als ik me niet vergis. Met alle respect gezegd trouwens! :thumbsup: Jij stamt dus inderdaad uit de tijd dat je hoogstens aan je vriendenkring of je garagist een vraag kon stellen. Koeno maakt deel uit van een tijdperk waarin het net de gewoonte is om alles aan elkaar te vragen via vele media. Dat er voor alle producten die je maar kan bedenken duizend keer meer keuze is dan in jouw jonge jaren, verklaart volgens mij deels waarom men advies in wint. Het klassieke nadeel van de uitgebreidheid der sociale media: men krijgt vele tientallen adviezen, wat ook niet altijd zaligmakend is :mrgreen: Dus: Koeno stelt vragen omdat het kan. En omdat hij uit andermans fouten wenst te leren, wat nooit een slecht idee is. :grin: Als dat goed gaat trouwens, dan wint hij bovendien nog tijd ook, én geld.

En daarmee heb ik deze discussie toch nog verder gezet :lipsrsealed2:

Werner
Posts: 217
Joined: 05 Jan 2013 06:54

Re: Moto roulette

Post by Werner »

Muug wrote: 11 Jan 2022 21:47 kom kom, hou zo'n discussies voor een andere topic aub.

Werner: als Koeno graag advies in wint, dan is dat zijn goed recht. Net zoals het uw goed recht is om aan niemand advies te vragen. Dat is ook geen gedrag dat je noodzakelijkerwijs hoeft te begrijpen, er is helemaal geen reden voor, het is helemaal niet nodig. Herinner je gewoon de slogan van de BZN: "Leven en laten leven". :thumbsup: Koeno is trouwens ongeveer de helft jonger dan u, als ik me niet vergis. Met alle respect gezegd trouwens! :thumbsup: Jij stamt dus inderdaad uit de tijd dat je hoogstens aan je vriendenkring of je garagist een vraag kon stellen. Koeno maakt deel uit van een tijdperk waarin het net de gewoonte is om alles aan elkaar te vragen via vele media. Dat er voor alle producten die je maar kan bedenken duizend keer meer keuze is dan in jouw jonge jaren, verklaart volgens mij deels waarom men advies in wint. Het klassieke nadeel van de uitgebreidheid der sociale media: men krijgt vele tientallen adviezen, wat ook niet altijd zaligmakend is :mrgreen: Dus: Koeno stelt vragen omdat het kan. En omdat hij uit andermans fouten wenst te leren, wat nooit een slecht idee is. :grin: Als dat goed gaat trouwens, dan wint hij bovendien nog tijd ook, én geld.

En daarmee heb ik deze discussie toch nog verder gezet :lipsrsealed2:
Je hebt natuurlijk gelijk.
Ik heb me weeral eens laten leiden door mijn jeugdig enthousiasme :peepwall:
@Koeno: mijn excuses, het was niet de bedoeling om je te schofferen :oops:

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Moto roulette

Post by Koeno »

Werner wrote: 12 Jan 2022 09:03
Je hebt natuurlijk gelijk.
Ik heb me weeral eens laten leiden door mijn jeugdig enthousiasme :peepwall:
@Koeno: mijn excuses, het was niet de bedoeling om je te schofferen :oops:
All is good, ik vergeef het de oude van dagen :peepwall:
Ik heb eerbied voor uw grijze haren (geen idee of ge die al/nog hebt :lol: )

maar nu ontopic, Werner welke motor zou jij aanraden ;)

Werner
Posts: 217
Joined: 05 Jan 2013 06:54

Re: Moto roulette

Post by Werner »

Koeno wrote: 12 Jan 2022 09:04
Werner wrote: 12 Jan 2022 09:03
Je hebt natuurlijk gelijk.
Ik heb me weeral eens laten leiden door mijn jeugdig enthousiasme :peepwall:
@Koeno: mijn excuses, het was niet de bedoeling om je te schofferen :oops:
All is good, ik vergeef het de oude van dagen :peepwall:
Ik heb eerbied voor uw grijze haren (geen idee of ge die al/nog hebt :lol: )

maar nu ontopic, Werner welke motor zou jij aanraden ;)
Alhoewel er geen enkele ook maar in de buurt komt van een Speed Twin ;) zou ik
persoonlijk de Tenere 700 kiezen, maar dat komt waarschijnlijk door het feit dat ik
hele goeie herinneringen heb aan mijn vroegere DR650 en - nostalgisch natuurlijk -
jeugdige crossjaren.
En weet je, die grijze haren zitten toch verdoken onder de helm, so who cares :rayof:

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Moto roulette

Post by Muug »

De DR's zijn nog steeds heel erg populair. Er bestaan wel degelijk nog mensen die DR Big's onderhouden, en rally's mee rijden. :thumbsup:

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Moto roulette

Post by F M »

Een DR big one... bestond daar ook geen 800 cc van? Ik denk dat dat de eerste okkazie was waar ik mee proef gereden heb in 1998 als ik mijn eerste moto ging kopen. Het was me heel snel duidelijk dat het die niet zou worden :mrgreen:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Moto roulette

Post by Stefke »

F M wrote: 12 Jan 2022 19:17 Een DR big one... bestond daar ook geen 800 cc van? Ik denk dat dat de eerste okkazie was waar ik mee proef gereden heb in 1998 als ik mijn eerste moto ging kopen. Het was me heel snel duidelijk dat het die niet zou worden :mrgreen:
de Big one was de 800 peizek.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Moto roulette

Post by duibhce Kaelann »

Stefke wrote: 12 Jan 2022 20:36 de Big one was de 800 peizek.
DR Big was inderdaad de 800. Zo nen dikke eencylinder, daar kón ge niet op 2 wielen mee rijden.
Smullie heeft zo eentje gehad als ik het me goed herinner.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Moto roulette

Post by Muug »

In de laatste Motoplus staat een tussenverslag over de T700. Samengevat: iedereen is in de wolken, iedereen roemt de moto op de weg, naast de weg, het lage verbruik, de betrouwbaarheid, de erg lage onkosten. Lof lof lof dus. Op naar de 50000km en dan schroeven ze het blok open.

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Moto roulette

Post by den Bullet »

duibhce Kaelann wrote: 12 Jan 2022 21:43
Stefke wrote: 12 Jan 2022 20:36 de Big one was de 800 peizek.

Smullie heeft zo eentje gehad als ik het me goed herinner.
Ne 600, dacht ik

User avatar
Schussboelie
Posts: 485
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Moto roulette

Post by Schussboelie »

duibhce Kaelann wrote: 12 Jan 2022 21:43
Stefke wrote: 12 Jan 2022 20:36 de Big one was de 800 peizek.
DR Big was inderdaad de 800. Zo nen dikke eencylinder, daar kón ge niet op 2 wielen mee rijden.
Originele DR Big was de DR750S.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Moto roulette

Post by duibhce Kaelann »

Schussboelie wrote: 13 Jan 2022 07:49 Originele DR Big was de DR750S.
Kijk, weer iets bijgeleerd! De 800 is er blijkbaar pas na 2 jaar gekomen.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Moto roulette

Post by Blackbert »

duibhce Kaelann wrote: 13 Jan 2022 09:06
Schussboelie wrote: 13 Jan 2022 07:49 Originele DR Big was de DR750S.
Kijk, weer iets bijgeleerd! De 800 is er blijkbaar pas na 2 jaar gekomen.
wel een cool spel eigenlijk.
contact aan
choke open
decompressiehendeltje niet vergeten
starten. 8-)
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Moto roulette

Post by Droopy »

duibhce Kaelann wrote: 12 Jan 2022 21:43
Stefke wrote: 12 Jan 2022 20:36 de Big one was de 800 peizek.
DR Big was inderdaad de 800. Zo nen dikke eencylinder, daar kón ge niet op 2 wielen mee rijden.
Dat doet me denken aan mijn eerste rit op een mono 500cc, een Honda XR. :grin:

Toen had ik alleen maar ervaring met 50cc's dus ik vertrok zoals gewoonte en, ja hoor, mijn eerste wheelie en bruine streep moment op een moto waren een feit. :w00t: :oops: :grin:
Koeno wrote: 09 Jan 2022 20:35 Kom kom, wat peper opt forum, wat voer voor discussie.
Wat hersenvoer....
Even out of the box denken : https://royalenfield-benelux.be/modellen/himalayan/ :dontknow:

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Moto roulette

Post by Muug »

Droopy wrote: 14 Jan 2022 10:43 Even out of the box denken : https://royalenfield-benelux.be/modellen/himalayan/ :dontknow:
Ze zijn al bezig met een 450cc versie met 40 pk. Dat gaat iets plezanter rijden dan de huidige tuffer. :thumbsup:

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Moto roulette

Post by Muug »

@koeno: niet vergeten, als ge dagtrips wilt doen van 800-900km dan is de GSA daarvoor de perfect machine.

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Moto roulette

Post by Koeno »

Daar heb je een punt (en was ik gelukkig niet vergeten).
Oh ik denk dat de knoop nog lang niet gehakt is. Zal wat tijd en peins werk nodig hebben...
zoals je zelf ook al zei (en ik al door heb nog voor ik het topic opende) het ideale compromis bestaat niet, daar het altijd een compromis zal zijn.

komt wel snor.
wie weet veranderd er ook gewoon niks en leer ik gewoon nog beter rijden met de GSa ;-)

Post Reply