Moto roulette

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Moto roulette

Post by Muug »

Koeno wrote: 16 Feb 2022 14:45 Ok ok 2.

1. .....

2.............

3 ............

Africa twin.... sjah, wie wist hier nog niet dat ik een hondaslet ben
:lol: :lol: :lol:

Zwijgt stil, men roemt tegenwoordig de eerste generatie van de CRF-AT's. Omdat die zo puur is, met weinig elektronica.

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1218
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Moto roulette

Post by TuttoTerreno »

Muug wrote: 16 Feb 2022 06:54 Bij de T7 die toch avontuurlijker is, lijkt mij dat volstrekt normaal. Niet zo bij de TT.
dat heeft niks met avontuurlijkheid te maken, hoor, maar met kosten, de rode pen.

Tubeless velgen zijn net wat duurder (en Japan vindt ze wellicht totaal overbodig).


Het budget was op, na de TFT in kleur, een minimale upgrade van de ABS module, KYB gerief uit het tweedelaagste schap ... en de tweede tankdop.

Anders moesten ze misschien méér gaan vragen dan Aprilia...


En sowieso, wat prijzen betreft, ik geloof dat Piaggio hun dealers een stuk meer marge laat dan Yamaha en er nog wel wat van de catalogusprijs afkan voor de Tuareg.

De dealer waar ik m'n Guzzi kocht, heeft intussen Tuaregs in elke beschikbare kleur op voorraad. De markt is misschien een beetje aan het afkoelen.

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Moto roulette

Post by Droopy »

Koeno wrote: 16 Feb 2022 14:45 ...
Ten 700, schrik om op de baan die 70pk mss wat te weinig te vinden (want ja ik ben zo'n natuurtalent)
...
Met die 70 pk's kan je je ook heel goed uitleven hoor, dat zijn bruikbare pk's en je zal er op de gewone baan meer dan vlot mee kunnen rijden. ;)
Voor off-road zal je geen knopjes en instellingen nodig hebben om het vermogen te verminderen. :)
Met duo en zwaar bepakt kan het misschien wat minder vlot vooruit gaan maar 'k weet niet of dit je bedoeling is. :dontknow:



My 2 cents. ;)

Stoffel
Posts: 482
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Moto roulette

Post by Stoffel »

Muug wrote: 16 Feb 2022 15:12
Koeno wrote: 16 Feb 2022 14:45 Ok ok 2.

1. .....

2.............

3 ............

Africa twin.... sjah, wie wist hier nog niet dat ik een hondaslet ben
:lol: :lol: :lol:

Zwijgt stil, men roemt tegenwoordig de eerste generatie van de CRF-AT's. Omdat die zo puur is, met weinig elektronica.
Allee, dan heb ik geluk, het was nr 98 in België, is al 6 jaar mijn vast vakantiepaard :ricky:
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Moto roulette

Post by duibhce Kaelann »

TuttoTerreno wrote: 16 Feb 2022 16:03 dat heeft niks met avontuurlijkheid te maken, hoor, maar met kosten, de rode pen.

Tubeless velgen zijn net wat duurder (en Japan vindt ze wellicht totaal overbodig).
De rode pen houdt met meer rekening dan enkel kosten. Die kijkt naar kosten/baten. En de baten van binnenbandjes zijn dat die bijdragen tot het avontuurlijke imago, past in de marketing. Bottom line: goedkoper en goed voor de verkoop. Win-win. De beslissing is snel gemaakt.
Dat tubeless velgen voor 99% van de klanten eigenlijk wel gemakkelijker zou zijn telt niet mee, want ze verkopen een imago.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1218
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Moto roulette

Post by TuttoTerreno »

op mobile.de schrijven dealers over de (mogelijke) leverdatum van de volgende lading CRF300's : 15.08.2022.

ik denk dat de Japanners toch eea. verkeerd hebben ingeschat.

Post Reply