Moto roulette

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1218
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Moto roulette

Post by TuttoTerreno »

Yamaha krijgt niet genoeg T7's geleverd maar neemt blijkbaar een nieuwe "world raid" versie " in productie "

Wat kennelijk een Tuareg is met twee tankdoppen.

wie weet, misschien kunt ge de world raid online loten om in september 2025 uitverkoren te worden om 'm in ontvangst te nemen :peepwall:

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Moto roulette

Post by duibhce Kaelann »

Ach, ja. Van de 3 zaken waar bij de huidige eigenaars het meest over geklaagd wordt is er uiteindelijk maar 1 aangepakt en da's dan niet dat ene dat m.i. het minst nuttige is.
De klachten:
  • 16 liter tank is te klein
  • Het hele frame is een gelast geheel frame, achterste subframe, uitlaathouder en houders van passagierstepjes.
  • Plaatsing van de originele uitlaat
Die eerste is volgens mij net niet zo relevant, want daarmee komt ge in 90% van de wereld echt wel toe. In die andere 10% waar de meesten toch nooit zullen komen is een tijdelijke oplossing met een jerrykanneke heel gemakkelijk gevonden.

De andere hebben een grotere impact volgens mij. Een frame uit verschillende delen zou onderhoud gemakkelijker maken, herstel bij schade goedkoper maken en verzekeringsmaatschappijen minder vlug een total loss doen uitspreken.

De uitlaat is ver buiten de rest van de motor geplaatst op een zeer kwetsbare plek. Is bij kleinste val beschadigd als ge op die kant valt, bij het minste dat die naar binnen plooit zit die in de weg van de swingarm. Enkele aftermarket opties hebben nochtans al getoond dat er onder de kont meer dan voldoende plaats is om die proper weg te steken.

Maar bon, een gigantische tank maakt het "echt" en "stoer" en "avontuurlijk" enzo zeker?
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Stoffel
Posts: 482
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Moto roulette

Post by Stoffel »

Dat frame is net als de eerste crf1000, daarna is dat volgens mij bij de crf1100 aangepast naar een geschroefd type… ik vermoed dat dit bij de volgende update van de T7 wel zal aangepast worden ;)
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Moto roulette

Post by Muug »

Een beetje gelijk de eerste Tuttiterreno nog binnenbanden had, en bij de volgende versie waren de banden tubeless. :thumbsup:

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1218
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Moto roulette

Post by TuttoTerreno »

Muug wrote: 15 Feb 2022 21:27 Een beetje gelijk de eerste Tuttiterreno nog binnenbanden had, en bij de volgende versie waren de banden tubeless. :thumbsup:
Niet vergelijkbaar want … al de T7s hebben nog binnenbanden :roll:

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Moto roulette

Post by Muug »

Bij de T7 die toch avontuurlijker is, lijkt mij dat volstrekt normaal. Niet zo bij de TT.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Moto roulette

Post by duibhce Kaelann »

Muug wrote: 16 Feb 2022 06:54 Bij de T7 die toch avontuurlijker is, lijkt mij dat volstrekt normaal. Niet zo bij de TT.
:stupid:
volgens mij gaat de world raid ook gewoon binnenbandjes hebben.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Moto roulette

Post by Koeno »

Het enige aan de world raid wat ik dan echt een goeie verbetering vind (maar da's mijn stokpaardje): regelbare abs (en vooral hun modus 2: vooraan abs, achteraan niet).
De dubbele tank is.... mjah, ok nu kunt ge 500km lang gaan spelen...
al de rest is... nog meer mjah... :p

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Moto roulette

Post by Muug »

En ondertussen zit ik mij af te vragen waarom ik die CRF250L hier staan heb, ondertussen met Hyperpro's vooraan en achteraan. :cry: Nog geen meter met die CRF gereden sinds die erop zitten. Verdomme toch eh. Die schouder wordt dankzij de kiné en de dagelijkse oefeningskes beter en beter en een uur of zo met de moto rijden lukt al pijnvrij. Maar offroad rijden? Dat ga ik toch nog een maandje of twee maandjes uitstellen. :?
En dan nog. Eigenlijk heb ik geen zin om in de modder te gaan baggeren, zelfs niet met een lichte crossmoto. Als ik op FB al die modderfoto's zie, al die stoere kerels die hilarisch lachend door de modder rollen, dan heb ik echt zoiets van "My God, wat is de fun daarvan?" Geef mij maar de droge stevige steenpistes, zoals je die kan vinden in de bergen, en Marokko en dies meer. :smitten:
Iemand interesse in een CRF van 2020 met 3400km en spik maar dan ook spiksplinternieuwe vering? :laughing:

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Moto roulette

Post by duibhce Kaelann »

Muug wrote: 16 Feb 2022 10:37 Iemand interesse in een CRF van 2020 met 3400km en spik maar dan ook spiksplinternieuwe vering? :laughing:
als ge daar een belachelijk lage prijs voor wilt misschien wel :lol:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Moto roulette

Post by Muug »

duibhce Kaelann wrote: 16 Feb 2022 10:40
Muug wrote: 16 Feb 2022 10:37 Iemand interesse in een CRF van 2020 met 3400km en spik maar dan ook spiksplinternieuwe vering? :laughing:
als ge daar een belachelijk lage prijs voor wilt misschien wel :lol:
Onderschat de gegeerdheid van die dingen niet. :grin:

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Moto roulette

Post by Koeno »

Muug wrote: 16 Feb 2022 10:37 Als ik op FB al die modderfoto's zie, al die stoere kerels die hilarisch lachend door de modder rollen, dan heb ik echt zoiets van "My God, wat is de fun daarvan?" Geef mij maar de droge stevige steenpistes, zoals je die kan vinden in de bergen, en Marokko en dies meer. :smitten:
Iemand interesse in een CRF van 2020 met 3400km en spik maar dan ook spiksplinternieuwe vering? :laughing:
Kan die CRF niet dienen in Marokko? of te licht voor zo'n reis?

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Moto roulette

Post by Muug »

Koeno wrote: 16 Feb 2022 11:23
Muug wrote: 16 Feb 2022 10:37 Als ik op FB al die modderfoto's zie, al die stoere kerels die hilarisch lachend door de modder rollen, dan heb ik echt zoiets van "My God, wat is de fun daarvan?" Geef mij maar de droge stevige steenpistes, zoals je die kan vinden in de bergen, en Marokko en dies meer. :smitten:
Iemand interesse in een CRF van 2020 met 3400km en spik maar dan ook spiksplinternieuwe vering? :laughing:
Kan die CRF niet dienen in Marokko? of te licht voor zo'n reis?
Dat is zéker niet te licht voor zo'n reis.
Er zijn er die met tweepeekaatjes dwars door Afrika rijden.
Met de juiste mind set kan alles. 8-)
Dus da's eigenlijk het probleem: mijne mindset. :grin:

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Moto roulette

Post by Blackbert »

TuttoTerreno wrote: 15 Feb 2022 19:32 Yamaha krijgt niet genoeg T7's geleverd maar neemt blijkbaar een nieuwe "world raid" versie " in productie "

Wat kennelijk een Tuareg is met twee tankdoppen.

wie weet, misschien kunt ge de world raid online loten om in september 2025 uitverkoren te worden om 'm in ontvangst te nemen :peepwall:
De uitleg ne keer bekeken van Yamaha.
"unique tank ..."
euh, mijne KTM van 2004 had dat al.
al de rest lijkt er ook heel erg op, veerwegen, grondspeling, ...
die T7 gaat wel veel verder geraken met zijn 23 liter.
maar ik heb een aangeschroefd subframe, uitlaten op de goeie plaats en een dashbord dat nog ruimte laat om er een gps boven te monteren.
schoon ding wel, voor de rest.
grease up your baby for a ball on the hill

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Moto roulette

Post by Koeno »

Muug wrote: 16 Feb 2022 11:30 Dus da's eigenlijk het probleem: mijne mindset. :grin:
Herkenbaar :lipsrsealed2:

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Moto roulette

Post by Koeno »

Koeno wrote: 16 Feb 2022 09:19 Het enige aan de world raid wat ik dan echt een goeie verbetering vind (maar da's mijn stokpaardje): regelbare abs (en vooral hun modus 2: vooraan abs, achteraan niet).
De dubbele tank is.... mjah, ok nu kunt ge 500km lang gaan spelen...
al de rest is... nog meer mjah... :p
Ff wat meer opgezocht... het rijklaar gewicht komt blijkbaar zeer dicht bij de Africa twin...
En dan vraag ik mij af of Yamaha niet in eigen voet begint te schieten?

220Kg voor T7
226kg voor CRF1100

Waar de CRF natuurlijk 5liter minder benzine mee sleurt...

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Moto roulette

Post by Muug »

Er zal dan binnen een drietal jaar een T9 World Raid uitkomen, om die kilo's wat flukser te verzetten. :thumbsup:

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Moto roulette

Post by Koeno »

Maar ook die zal dan weer meer wegen :p
Eigenlijk is mijne GSa toch zo slecht nog niet he....

Zo langzaamaan schiet die maar op 1 punt nog te kort :p

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Moto roulette

Post by Muug »

Koeno wrote: 16 Feb 2022 14:34 Maar ook die zal dan weer meer wegen :p
Eigenlijk is mijne GSa toch zo slecht nog niet he....

Zo langzaamaan schiet die maar op 1 punt nog te kort :p
Vertel! :w00t:

te grijs?
te goed?
te veel kuiswerk?
te populair?
te veel aanwezig in het straatbeeld?
te ...?
:grin:

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Moto roulette

Post by Koeno »

Ok ok 2.

1. Mijn stokpaardje: ABS vooraan / niet achteraan... Ik blijf mijn eigen "schrikreactie" wantrouwig.

2.Gevoeligheid der cilinders voor omvallerij.

3 misschien toch een beetje het gewicht.

Ok, misschien kom ik zo dan dichter bij Africa Twin / Ten 700 / KTM 790....

Ktm 790, hoe meer ik lees hoe meer ik bang ben van in miserie te kommen.
Ten 700, schrik om op de baan die 70pk mss wat te weinig te vinden (want ja ik ben zo'n natuurtalent)
Africa twin.... sjah, wie wist hier nog niet dat ik een hondaslet ben

Post Reply