Er was eens ... post hier uw nostalgische motofoto's
Er was eens ... post hier uw nostalgische motofoto's
Ken je dat gevoel dat u zo kan overvallen wanneer je een ouwe foto van één of ander motormoment terug ziet? Wel, ik stel voor dat we deze topic gebruiken om daar af en toe een foto in te posten. Zo'n foto die je "BAM" terug in de tijd smijt.
Last edited by Muug on 12 Jan 2022 09:38, edited 1 time in total.
Re: Er was eens ... post hier uw nostalgische motofoto's
Foto dateert van 29/4/2013.
Re: Er was eens ... post hier uw nostalgische motofoto's
Ik heb zo'n albummeke waar ik regelmatig nog eens doorga...
Een reiske zo puur en onversneden
verdekke 't kriebelt om de sevenfifty nog eens zo aan te kleden en mee te nemen...
Een reiske zo puur en onversneden
verdekke 't kriebelt om de sevenfifty nog eens zo aan te kleden en mee te nemen...
- duibhce Kaelann
- Posts: 2924
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: Er was eens ... post hier uw nostalgische motofoto's
dat plekje herinner ik me ook nog levendig. was een koude trip met momenten
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
- duibhce Kaelann
- Posts: 2924
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: Er was eens ... post hier uw nostalgische motofoto's
nog enkele memorabele momenten uit mijn motorleven met gekende gezichten:
uit 2008:
2009:
en 2011:
uit 2008:
2009:
en 2011:
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
-
Onlineden Bullet
- Posts: 1479
- Joined: 23 Oct 2009 11:18
Re: Er was eens ... post hier uw nostalgische motofoto's
Zo heb ik er ook nog ...
(De Elisabeffers: Luc, Polle, Ludwig, Chris, Dré en Jan (another))
(De Elisabeffers: Luc, Polle, Ludwig, Chris, Dré en Jan (another))
- duibhce Kaelann
- Posts: 2924
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: Er was eens ... post hier uw nostalgische motofoto's
Met een karookezhum nog wel! What are the chances?
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Re: Er was eens ... post hier uw nostalgische motofoto's
Wélke rit was dat eigenlijk weer???? Blackbert heeft daar echt veel foto's van, op zijn fotosite. Maar is daar nooit een verslagske van geschreven?duibhce Kaelann wrote: ↑12 Jan 2022 09:30dat plekje herinner ik me ook nog levendig. was een koude trip met momenten
Re: Er was eens ... post hier uw nostalgische motofoto's
4 dagen in de "lente", tot net niet aan de Mont Ventoux en terug.
tussen foto 1 en 2 hebben we samen mijn brommer gestart, omdat bibi zijn contact aan stond, en de warme handvaten ook.
tussen foto 1 en 2 hebben we samen mijn brommer gestart, omdat bibi zijn contact aan stond, en de warme handvaten ook.
grease up your baby for a ball on the hill
Re: Er was eens ... post hier uw nostalgische motofoto's
Wel da weet ik nog, band tegen band, er is daar nog een filmje van.
Maar ik dacht dat er een reisverslag van was.
Maar ik dacht dat er een reisverslag van was.
Re: Er was eens ... post hier uw nostalgische motofoto's
grease up your baby for a ball on the hill
Re: Er was eens ... post hier uw nostalgische motofoto's
ook in 2011, vond mijn boompje toch niets indrukwekkender om met gespreide armen voor te staat
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Re: Er was eens ... post hier uw nostalgische motofoto's
Bij het tolhuisje naar Dalsnibba ( Noorwegen) in 2002.
Enveloppe pakken, datum en kenteken invullen, tolgeld in de enveloppe en reçu afscheuren en bij je steken.
Enveloppe in de brievenbus en rijden naar de top met prachtig uitzicht.
Enveloppe pakken, datum en kenteken invullen, tolgeld in de enveloppe en reçu afscheuren en bij je steken.
Enveloppe in de brievenbus en rijden naar de top met prachtig uitzicht.
Nog steeds met een sprint ST 1050 en Zumo XT.
Re: Er was eens ... post hier uw nostalgische motofoto's
Wel, Frans, van dat hokje kan ik ook zeggen er al geweest te zijn.
Het jaar nadien ...... met de bus )
Gelukkig was na je passage daar in de buurt niet alle§s gesmolten
Mijn meest nostalgische foto van/op/met een tweewieler moet deze zijn :
Alleé, 't is wel wa een onnozel pose, ergens begin jaren zeventig, maar ik koester het kleinood toch omwille van z'n uniek-zijn.
Ge beseft dat niet meer, maar digitaal kodakskes om er maar op los te fotograferen zonder dat dat iets ging kosten om de kunstwerken te bekijken, bestonden er toen namelijk nog niet hé
De eerste foto's van momenten toen er, veel later, weer een brommer onder mijnen derrière zat zijn (met dank aan wijlen Gele ) zowat de deze :
Het jaar nadien ...... met de bus )
Gelukkig was na je passage daar in de buurt niet alle§s gesmolten
Mijn meest nostalgische foto van/op/met een tweewieler moet deze zijn :
Alleé, 't is wel wa een onnozel pose, ergens begin jaren zeventig, maar ik koester het kleinood toch omwille van z'n uniek-zijn.
Ge beseft dat niet meer, maar digitaal kodakskes om er maar op los te fotograferen zonder dat dat iets ging kosten om de kunstwerken te bekijken, bestonden er toen namelijk nog niet hé
De eerste foto's van momenten toen er, veel later, weer een brommer onder mijnen derrière zat zijn (met dank aan wijlen Gele ) zowat de deze :
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Re: Er was eens ... post hier uw nostalgische motofoto's
Ook een voor mij memorabel momentje, zei het dan met wat schaamrood op de wangen :
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Re: Er was eens ... post hier uw nostalgische motofoto's
Stond daar een tolhuisje ????? Ik moet daar langs gereden zijn zonder dat te zien...
I am confused. Oh no, maybe not!
- duibhce Kaelann
- Posts: 2924
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: Er was eens ... post hier uw nostalgische motofoto's
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Re: Er was eens ... post hier uw nostalgische motofoto's
Zo'n 35 jaar geleden, net gedaan met mijn legerdienst en tijd voor het grotere werk, mijn RD 500 LC was een ex race machine van 2 vrienden die elk ene gekocht hadden (hun namen ontsnappen mij nu, de ene heette Philippe Jaquet of zo en de andere weet ik niet meer), na hun eerste wedstrijd met deze machine's kreeg de beste van de 2 een aanbod van Yamaha om met een FZ750 te racen die hij natuurlijk direct aanvaarde, helaas is Philippe tijdens de eerste wedstrijd met de FZ ten val gekomen, door de schuld van een andere rijder dan nog, en dan aangereden door een achterop komende rijder en ter plaatse overleden. Doordat zijn beste maat overleden was tijdens de race durfde de andere rijder niet meer te racen en werd de moto verkocht waar dus maar een paar wedstrijden mee gereden was.
Ik was eigenlijk gaan kijken voor de nieuwe Suzuki RG250 Walter Wolf tot ik deze occasie tegenkwam die maar 20.000 bfr. duurder was de nieuwe Walter Wolf, dan toch maar voor de RD500 gegaan. Deze volledig geprepareerde machine was dus een een 2takt monster, had 20 pk extra (zo'n 110pk) en haalde een top van 260km/u, oké dat lijkt tegenwoordig allemaal niet zo spectaculair maar midden jaren '80 was dat toch de absolute top, door dat extra vermogen was er op dat moment was geen enkele productie machine die sneller was op de weg, ook de nieuwe GSX R750 of zo niet, het was wachten op de pk monsters zoals de GSX R1100, Kawasaki GPZ1000 RX of CBR1000F om iets sneller op de baan te hebben.
Na 2 jaar van afbeulen was het beste eraf, waren de extra paardjes terug naar de weide getrokken en hebben we dan maar de nieuwe CBR1000F gekocht, oké qua vermogen zat die CBR heel goed, vermogen was in lage toeren reeds beschikbaar t.o.v de 2takt RD, die RD moest je dus boven de 6.000rpm trekken om iets van vermogen te hebben, onder de 6.000 rpm was een Mobylette sneller in het optrekken dan mijn RD, maar qua rijplezier heeft die CBR nooit kunnen tippen aan de RD500, die RD500 was een pure fun rijmachine!
In overname heb ik toen nog 100.000bfr gekregen (2500 euro) wat zeker op dat moment een faire prijs was, CBR1000F kostte toen 305.000bfr (7625€), de dag van vandaag, een goed onderhouden en in perfecte staat verkerende RD500 mag je rekenen op zo'n 20 à 25.000€, voor redelijk exemplaar 15 à 20.000€ en met wat geluk vind je misschien een restauratie model onder de 10.000€, waarom zo duur? Wel de meeste van die 2takts zoals de RD500, RG500 of NS400R zijn na hun leven op straat op het circuit terecht gekomen met als gevolg dat er maar weinig 2 takters nog in goede gezondheid zijn overgebleven...
Hieronder hoe de acceleratie klinkt van die RD500
Ik was eigenlijk gaan kijken voor de nieuwe Suzuki RG250 Walter Wolf tot ik deze occasie tegenkwam die maar 20.000 bfr. duurder was de nieuwe Walter Wolf, dan toch maar voor de RD500 gegaan. Deze volledig geprepareerde machine was dus een een 2takt monster, had 20 pk extra (zo'n 110pk) en haalde een top van 260km/u, oké dat lijkt tegenwoordig allemaal niet zo spectaculair maar midden jaren '80 was dat toch de absolute top, door dat extra vermogen was er op dat moment was geen enkele productie machine die sneller was op de weg, ook de nieuwe GSX R750 of zo niet, het was wachten op de pk monsters zoals de GSX R1100, Kawasaki GPZ1000 RX of CBR1000F om iets sneller op de baan te hebben.
Na 2 jaar van afbeulen was het beste eraf, waren de extra paardjes terug naar de weide getrokken en hebben we dan maar de nieuwe CBR1000F gekocht, oké qua vermogen zat die CBR heel goed, vermogen was in lage toeren reeds beschikbaar t.o.v de 2takt RD, die RD moest je dus boven de 6.000rpm trekken om iets van vermogen te hebben, onder de 6.000 rpm was een Mobylette sneller in het optrekken dan mijn RD, maar qua rijplezier heeft die CBR nooit kunnen tippen aan de RD500, die RD500 was een pure fun rijmachine!
In overname heb ik toen nog 100.000bfr gekregen (2500 euro) wat zeker op dat moment een faire prijs was, CBR1000F kostte toen 305.000bfr (7625€), de dag van vandaag, een goed onderhouden en in perfecte staat verkerende RD500 mag je rekenen op zo'n 20 à 25.000€, voor redelijk exemplaar 15 à 20.000€ en met wat geluk vind je misschien een restauratie model onder de 10.000€, waarom zo duur? Wel de meeste van die 2takts zoals de RD500, RG500 of NS400R zijn na hun leven op straat op het circuit terecht gekomen met als gevolg dat er maar weinig 2 takters nog in goede gezondheid zijn overgebleven...
Hieronder hoe de acceleratie klinkt van die RD500
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT