Discussie over zin en onzin van vaccinatie, corona, de pandemie en zo

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Discussie over zin en onzin van vaccinatie, corona, de pandemie en zo

Post by petervdc »

De zorg wordt al 20jaar uitgehongerd, personeel onderbetaald, besparingen allerhande, DAT is het probleem.

Prikken lossen weinig op leren de meeste onderzoeken van het laatste jaren. Je kan nog ziek worden, je geeft het nog door, je blijft besmettelijk etc etc
Gewoon bekijken als een griep lijkt me.
Kinderen prikken is imho crimineel. Lange termijn gevolgen zijn niét gekend, zo simpel is dat.

Ik ken véél mensen met 2 of 3 prikken die ziek worden, en het zinnetje "het had erger kunnen zijn zonder de prik", tjah zo kun je alles bewijzen hé.
Tijd dat die pharma loopjongens wat ad zijkant gezet worden, en het debat eindelijk open en breed en transparant gevoerd wordt door alle mogelijke "experten" die tot op vandaag ontslagen of gecensureerd worden.
Iemand die daar iets op tegen heeft ? Ja, de viro-logen en politici die zich al 2 jaar vastrijden in de prik strategie.

My 2 cents...
Keep going

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by OzzePaa »

Mijn 2 centjes hebben daar ook niks op tegen, Peter :stupid:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Schussboelie
Posts: 485
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by Schussboelie »

petervdc wrote: 13 Jan 2022 14:24 De zorg wordt al 20jaar uitgehongerd, personeel onderbetaald, besparingen allerhande, DAT is het probleem.

Prikken lossen weinig op leren de meeste onderzoeken van het laatste jaren. Je kan nog ziek worden, je geeft het nog door, je blijft besmettelijk etc etc
Gewoon bekijken als een griep lijkt me.
Kinderen prikken is imho crimineel. Lange termijn gevolgen zijn niét gekend, zo simpel is dat.

Ik ken véél mensen met 2 of 3 prikken die ziek worden, en het zinnetje "het had erger kunnen zijn zonder de prik", tjah zo kun je alles bewijzen hé.
Tijd dat die pharma loopjongens wat ad zijkant gezet worden, en het debat eindelijk open en breed en transparant gevoerd wordt door alle mogelijke "experten" die tot op vandaag ontslagen of gecensureerd worden.
Iemand die daar iets op tegen heeft ? Ja, de viro-logen en politici die zich al 2 jaar vastrijden in de prik strategie.

My 2 cents...
En ik.

Het bovenstaande is best kortzichtig en weinig genuanceerd.
Stellen dat prikken weinig oplost is het licht van de zon ontkennen.
Ik vraag me ook af over welke onderzoeken van de laatste jaren je het hebt want we zijn nog maar goed jaar aan het prikken voor covid.
Andere langdurige onderzoeken wijzen wel degelijk op de positieve en preventieve effecten van vaccinaties.
En omdat iets niet 100% wil dat niet zeggen dat het niet bijdraagt en (deels) beschermd, anders kan je evengoed je helm, handschoenen en wat nog allemaal ook achterlaten en in adamskostuum op de motorfiets kruipen.
De lange termijn gevolgen van deze prikken, ook bij kinderen, zijn overigens best wel goed te voorspellen hoor.
De toegepaste vaccintechnologie is dan ook helemaal niet nieuw he.

Dat de zorg al enige tijd ondergefinancierd wordt is geen geheim en draagt zeker bij tot de malaise maar is NIET de oorzaak van de problemen waar we nu tegenaan lopen.
Een zorgsysteem onderhouden dat ten allen tijde een pandemie van deze schaal zonder problemen kan opvangen is een utopie en écht onbetaalbaar.
Het is dan ook niet zomaar een griep, of toch nog niet, anders zouden er een klein jaar geleden geen duizend patiënten op intensieve gelegen hebben (en nu nog meer dan 400).

Als je zoveel bochten afsnijdt en vooringenomen stellingen poneert, tja, dan lijkt me persoonlijk je mening inderdaad amper 2 cent waard.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by petervdc »

Schussboelie wrote: 13 Jan 2022 15:15 Als je zoveel bochten afsnijdt en vooringenomen stellingen poneert, tja, dan lijkt me persoonlijk je mening inderdaad amper 2 cent waard.
Mijn persoonlijke mening is evenveel of even weinig waard als de jouwe.
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by Muug »

Misschien moet iemand toch maar eens aparte topic geopend worden waar iedereen lekker hard stoom kan aflaten over dit onderwerp? :grin:

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by petervdc »

Muug wrote: 13 Jan 2022 15:42 Misschien moet iemand toch maar eens aparte topic geopend worden waar iedereen lekker hard stoom kan aflaten over dit onderwerp? :grin:
Die zijn er al genoeg op faeces boek ;-)

Elk zijn waarheid, en een ander afschijten omdat zijn mening afwijkt van een ander is not done.
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by Muug »

petervdc wrote: 13 Jan 2022 15:50 Elk zijn waarheid, en een ander afschijten omdat zijn mening afwijkt van een ander is not done.
Wel, ze doen dat toch in Brussel, elke zondag tegenwoordig? Sterker nog, zelfs de nieuwslezers van tegenwoordig gaan zwaar in discussie met de politiekers, over eerder op de dag genomen beslissingen. Alsof de nieuwslezers het beter weten dan een heel overlegcomité :?

't moet wat geweest zijn, vroeger, de vetes tussen mensen die dachten dat de aarde plat was, en de anderen die dachten dat die rond was. :shock:

User avatar
Schussboelie
Posts: 485
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by Schussboelie »

petervdc wrote: 13 Jan 2022 15:50Elk zijn waarheid
Wel petervdc, 'elk zijn waarheid', zo simpel is het helaas niet.
Ieder mag zijn mening hebben en de vrijheid van meningsuiting is een hoog goed.
Helaas echter is niet alles zomaar terug te brengen tot een mening, laat staan dat iedere mening een 'waarheid' genoemd kan worden.
Al zeker niet als het de gezondheid van anderen impacteert.

Dat er daarover gedebatteerd wordt daar kan niemand een probleem mee hebben.
Dat er veel zaken anders en beter hadden gekund en nog kunnen ook.
Tegen het spuien van ongenuanceerde halve waarheden (ook al zijn het die van jezelf) en hele leugens echter zou er altijd geageerd moeten worden.
Als jij dat als 'afschijten' ervaart is dat voor jouw rekening, me dunkt dat er vooral op de inhoud gemikt wordt, iets wat van vele anderen niet gezegd kan worden.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by Koeno »

Ik snap dat mensen het vaccin niet vertrouwen op lange termijn, daar heb ik geen probleem mee.
Maar doen alsof ze niet werken?

De cijfers tonen toch duidelijk een groot verschil...
toen in 2020 de besmettingen piekten ging dat tot 10.000
toen ze in 2021 piekten ging dat tot 25.000

de ziekenhuisopnames daarentegen waren bij dezelfde pieken quasi even hoog (als de grafieken niet liegen natuurlijk, maar da's dan mogelijks een complot ;) )

Alleszins, morgen mijn booster... na vandaag een dagopnameke, morgen een boosterke... wat een weekske :D

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by F M »

Schussboelie wrote: 13 Jan 2022 16:13
petervdc wrote: 13 Jan 2022 15:50Elk zijn waarheid
Wel petervdc, 'elk zijn waarheid', zo simpel is het helaas niet.
Ieder mag zijn mening hebben en de vrijheid van meningsuiting is een hoog goed.
Helaas echter is niet alles zomaar terug te brengen tot een mening, laat staan dat iedere mening een 'waarheid' genoemd kan worden.
Al zeker niet als het de gezondheid van anderen impacteert.

Dat er daarover gedebatteerd wordt daar kan niemand een probleem mee hebben.
Dat er veel zaken anders en beter hadden gekund en nog kunnen ook.
Tegen het spuien van ongenuanceerde halve waarheden (ook al zijn het die van jezelf) en hele leugens echter zou er altijd geageerd moeten worden.
Als jij dat als 'afschijten' ervaart is dat voor jouw rekening, me dunkt dat er vooral op de inhoud gemikt wordt, iets wat van vele anderen niet gezegd kan worden.
:stupid:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by Blackbert »

Wel Peter, post hier dan eens de links naar al die onderzoeken, dan kunnen wij dat lezen en onze mening misschien herzien.
Tot het zover is blijf ik bij mijn mening.
Dat een mening moet gebaseerd zijn op echte geverifiëerde feiten. Als ze stoelt op alternatieve feiten die niet bewezen of bewezen onjuist zijn, dan is het flauwekul.

Dat het overlegorgaan de bal al eens misslaat zal niemand ontkennen, met de virologen voorop.
Telkens als hun advies genegeerd werd, zag je een week of 2 later de gevolgen in de grafieken.
Komt daar nog bovenop dat we volop in een geitenwollensokkenmaatschappij leven, alles moet gemakkelijk zijn, 't mag ons comfort niet aantasten en het mag zeker geen pijn doen, fysiek of mentaal.

Oja, zodra blijkt dat 1 van die vaccins toch wel risico geeft op nare bijwerkingen (bij een bepaald deel van de bevolking) dan wordt er onmiddelijk bijgestuurd en gecommuniceerd.

Dat politiekers van journalisten lastige vragen voorgeschoteld krijgen zou standaard praktijk moeten zijn. Geen enkele van hen heeft een medische achtergrond, dus het is best mogelijk dat iemand anders het beter weet.

Minen euro.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by OzzePaa »

Een éénmalige overpeinzing wil ik hierover nog kwijt :

Het zou er nog moeten bijkomen dat die prikken niet helpen.
Beetje zoals winterbanden ;)
De vaccins helpen.
Punt.
Maar niet veel (meer).
Een vergelijking met een helm op een brommer is krom.

Gemaakt op de Wuhan-variant en nu nog "geboosterd" op Omicron.
Alleen al op het spike-eiwit (het enige stukske van het virus dat op commando aangemaakt wordt door uw eigen lijf) zitten 54 van de 83 verschillen van deze mutatie t.o.v. de Delta. .
Het besmettelijk blijven en besmet kunnen worden na vaccinatie is onderwijl wel erkend en daarmee ook de drogreden van het "doe het voor je naaste"-narratief.
Kan ook moeilijk anders met een intramusculair vaccin dat je systemisch immuunsysteem activeert tegen de indringer, maar slechts een kleine overlap heeft naar je mucosaal immuunsysteem (waar het virus binnenkomt).
Als voor influenza elk jaar een cocktail gekozen wordt van 4 verschillende vaccins tegen evenveel stammen/subtypes omdat het éne niet helpt tegen de andere, denk ik niet dat een corona-exemplaar wél verschillende mutaties (goed) afdekt.
Ooit zal dat voor Covid (hopelijk) ook zo zijn.

Ik heb mij niet laten vaccineren.
Om de eenvoudige en primaire en volledig valabele reden dat ik geen zekerheid heb i.v.m de gevolgen op (middel)lange termijn.
Die zijn nog niet gekend, en zijn NIET "goed te voorspellen".
Dat ik daarom als anti-vaxxer bestempeld wordt , neem ik niet. Er zijn sinds 1954 genoeg spuiten in mijn lijf gegaan om mij daarmee op één hoop te gooien.
Punt.

De mRNA-based-therapie is inderdaad 7 jaar geleden ontwikkeld en getest in zeer expliciete omstandigheden zoals terminale kanker , maar ze is WEL nieuw in massaal gebruik. Omdat de WHO daar geen toelating voor gaf. Nu is er een EUL voor. Ten behoeve van een emergency, inderdaad. En misschien gelukkig.

I.v.m. verplichte vaccinatie is de veelgeponeerde vergelijking met het polio-vaccin niet relevant.
Dat heeft vooraf wél de normale lange-termijnfase doorlopen eer het op grote schaal toegepast werd.
Zoals dat trouwens met elk medicijn trouwens het geval is.

Ik aanvaard/onderga de consequenties die au fur et à mesure verbonden werden/worden aan die vrije keuze.
Of ik ze eerlijk, fair, proportioneel en efficiënt zijn is iets anders.

Durf aan wat breder, serieus opzoekwerk te doen zonder in de "wappie"-schrijfsels en moerassen verzeild te raken en je zal zien dat er redenen zijn om bedenkingen te hebben.
Last edited by OzzePaa on 13 Jan 2022 18:54, edited 6 times in total.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by Blackbert »

Kijk, een gefundeerde mening. :ugeek:

Zowel medische wereld als politiek brengen daar ook weinig tegen in. iedereen die een beetje mee is weet dat Covid iets nieuws is, geen echte referenties op lange termijn. Al doende leert men, intussen roeiend met de riemen die we hebben om de schade op alle vlakken zo klein mogelijk te houden.

Ozepaa neemt een beslissing gebaseerd op feiten. Hij aanvaardt ook de gevolgen, gaat niet gelijk een idioot lopen betogen omdat zijn vrijheid beknot wordt.

In het verkeer zijn ook spelregels, waarvan sommige mij ook niet aanstaan. Als ik speel met die regels kan ik gepakt worden of iemand last/pijn bezorgen. Genoeg reden om mij in te houden.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by Muug »

Blackbert wrote: 13 Jan 2022 18:23 Dat politiekers van journalisten lastige vragen voorgeschoteld krijgen zou standaard praktijk moeten zijn. Geen enkele van hen heeft een medische achtergrond, dus het is best mogelijk dat iemand anders het beter weet.
In een nieuwsbulletin moeten ze nieuws brengen. Nothing more.
Dat discussiëren doen ze dan maar in Terzake, de Zevende Dag en andere daarvoor bedoelde programma's. :thumbsup:

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by Blackbert »

Als je een politieker uitnodigde om in het journaal te zitten, dan is dat toch niet om die een al veel te klassieke omfloerste ontwijkende uitleg te horen geven.
ik wacht nog steeds (al lang) op de eerste journalist die na zo'n antwoord terugkomt met "dat was eigenlijk de vraag niet ...".

Vooral nu wil ik duidelijkheid en geen dansjes rond de pot of sprongen naar een andere pot. Ze zijn allemaal bang. Om het deksel op de neus te krijgen binnen 2 jaar. ik geloof dat het wel eens net andersom zou kunnen zijn.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by OzzePaa »

Blackbert wrote: 13 Jan 2022 21:27 Als je een politieker uitnodigde om in het journaal te zitten, dan is dat toch niet om die een al veel te klassieke omfloerste ontwijkende uitleg te horen geven.
ik wacht nog steeds (al lang) op de eerste journalist die na zo'n antwoord terugkomt met "dat was eigenlijk de vraag niet ...".

Vooral nu wil ik duidelijkheid en geen dansjes rond de pot of sprongen naar een andere pot. Ze zijn allemaal bang. Om het deksel op de neus te krijgen binnen 2 jaar. ik geloof dat het wel eens net andersom zou kunnen zijn.
Daarstraks De Afspraak bekeken ... ons Tinne werd toch redelijk het vuur aan de schenen gelegd door Bart Schols ivm de gasprijzen die aan't gas geven zijn :twisted:
Ze voelde zich op z'n minst "ongemakkelijk", en de pogingen om rond de pot te draaien werden (voor zover "toelaatbaar") toch redelijk kordaat afgeblokt.
Glashelder niet mis verstaanbaar werd haren uitleg ondanks dat echter niet ... :roll:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Schussboelie
Posts: 485
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by Schussboelie »

OzzePaa wrote: 13 Jan 2022 18:33 Een éénmalige overpeinzing wil ik hierover nog kwijt :

Het zou er nog moeten bijkomen dat die prikken niet helpen.
Beetje zoals winterbanden ;)
De vaccins helpen.
Punt.
Maar niet veel (meer).
Een vergelijking met een helm op een brommer is krom.

Gemaakt op de Wuhan-variant en nu nog "geboosterd" op Omicron.
Alleen al op het spike-eiwit (het enige stukske van het virus dat op commando aangemaakt wordt door uw eigen lijf) zitten 54 van de 83 verschillen van deze mutatie t.o.v. de Delta. .
Het besmettelijk blijven en besmet kunnen worden na vaccinatie is onderwijl wel erkend en daarmee ook de drogreden van het "doe het voor je naaste"-narratief.
Kan ook moeilijk anders met een intramusculair vaccin dat je systemisch immuunsysteem activeert tegen de indringer, maar slechts een kleine overlap heeft naar je mucosaal immuunsysteem (waar het virus binnenkomt).
Als voor influenza elk jaar een cocktail gekozen wordt van 4 verschillende vaccins tegen evenveel stammen/subtypes omdat het éne niet helpt tegen de andere, denk ik niet dat een corona-exemplaar wél verschillende mutaties (goed) afdekt.
Ooit zal dat voor Covid (hopelijk) ook zo zijn.

Ik heb mij niet laten vaccineren.
Om de eenvoudige en primaire en volledig valabele reden dat ik geen zekerheid heb i.v.m de gevolgen op (middel)lange termijn.
Die zijn nog niet gekend, en zijn NIET "goed te voorspellen".
Dat ik daarom als anti-vaxxer bestempeld wordt , neem ik niet. Er zijn sinds 1954 genoeg spuiten in mijn lijf gegaan om mij daarmee op één hoop te gooien.
Punt.

De mRNA-based-therapie is inderdaad 7 jaar geleden ontwikkeld en getest in zeer expliciete omstandigheden zoals terminale kanker , maar ze is WEL nieuw in massaal gebruik. Omdat de WHO daar geen toelating voor gaf. Nu is er een EUL voor. Ten behoeve van een emergency, inderdaad. En misschien gelukkig.

I.v.m. verplichte vaccinatie is de veelgeponeerde vergelijking met het polio-vaccin niet relevant.
Dat heeft vooraf wél de normale lange-termijnfase doorlopen eer het op grote schaal toegepast werd.
Zoals dat trouwens met elk medicijn trouwens het geval is.

Ik aanvaard/onderga de consequenties die au fur et à mesure verbonden werden/worden aan die vrije keuze.
Of ik ze eerlijk, fair, proportioneel en efficiënt zijn is iets anders.

Durf aan wat breder, serieus opzoekwerk te doen zonder in de "wappie"-schrijfsels en moerassen verzeild te raken en je zal zien dat er redenen zijn om bedenkingen te hebben.
Ik vind dit soort overpeinzingen in ieder geval véél zinvoller dan zomaar poneren dat niets werkt en we het maar als een griep moeten beschouwen.

Je stelt terechte vragen Paa.
Ik heb er ook wel een paar en een aantal daarvan lopen gelijk met de jouwe.
Ik heb wel anders besloten dan jij, grotendeels in het grotere belang.
Als we begin vorig jaar niet waren beginnen vaccineren in het westen lag de economie nu helemaal op zijn gat.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by Blackbert »

Paa, ik heb ze ook bezig gezien.
Zon en wind. Ja ja. Deze week zal er niet veel geproduceerd zijn in Lommel, in het zonnepark en door de rij windmolens.
Ze halen er een grafiek bij van een half jaar geleden: 28% van de factuur voor stroom zijn heffingen.
Ok, federaal hebben ze daar its aan gedaan: besparing van 30€ per jaar. En dan maar krampachtig niet zeggen dat Vlaanderen ook wel eens iets mag doen.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by Muug »

Blackbert wrote: 13 Jan 2022 21:27 Als je een politieker uitnodigde om in het journaal te zitten, dan is dat toch niet om die een al veel te klassieke omfloerste ontwijkende uitleg te horen geven.
Da's inderdaad mijn punt. Noem me ouderwets op dit vlak, maar in een nieuwsbulletin wens ik nieuws te horen, en geen ondervragingen. Laat dat over aan duidingsprogramma's.
Dus van mij mag een journaal gerust volstaan met één presentator die het nieuws brengt. Gedaan. Over naar duidingsprogramma's.
Mijn argumentatie: nieuwsbulletins horen neutraal te zijn. Het nieuws te brengen. Sec. Droog. Een virusspecialist of een politieker bestoken met vragen is negatieve stemmingmakerij. Daarmee verhogen ze het ongemak bij de mensen. Dat versterkt de sfeer van ongeloof, ongemak en negativisme. Daarom argumenteer ik: hou die moelijke vragen voor de duidingsprogramma's.

Verder onderschrijf ik de schuss zijn antwoord op ozzepa zijn epistel compleet. In het groter belang heb ik andere conclusies getrokken dan ozzepa en petervc. Wat gaan de antivaxers doen als ze - god verhoedde het - kanker krijgen, en de klassieke behandelingen slaan niet aan? Gaan zij de nieuwe medicamenten weigeren omdat er te weinig informatie is over de langetermijn-effecten?

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by Droopy »

Schussboelie wrote: 14 Jan 2022 08:26
OzzePaa wrote: 13 Jan 2022 18:33 Een éénmalige overpeinzing wil ik hierover nog kwijt :
.....
Ik vind dit soort overpeinzingen in ieder geval véél zinvoller dan zomaar poneren dat niets werkt en we het maar als een griep moeten beschouwen.

Je stelt terechte vragen Paa.
Ik heb er ook wel een paar en een aantal daarvan lopen gelijk met de jouwe.
Ik heb wel anders besloten dan jij, grotendeels in het grotere belang.
Als we begin vorig jaar niet waren beginnen vaccineren in het westen lag de economie nu helemaal op zijn gat.
:stupid:

Hier thuis zijn we met vier van de vijf gevaccineerd en eentje heeft zowat dezelfde opmerkingen en bedenkingen als OzzePaa en is daarom ook "vaccinweigeraar" hij neemt er ook de consequenties bij en we leven nog altijd in een vrij land met recht op een eigen mening. ;)

Wat mij vooral ergert aan deze hele coronapandemie is dat het polariserend werkt. :(
Onze samenleving komt meer en meer in een pro- en antikamp en beide kanten zetten hun hakken steviger en steviger vast in het zand. :(
Dit zowel tussen vaxxers en anti-vaxxers als tussen landen onderling en uiteindelijk is dat allemaal niet nodig, een beetje begrip voor mekaar en elkaars mening en we komen er samen wel uit. :)
Covid gedraagt zich trouwens als een standaard virus, nu is het besmettelijker dan in het begin maar gemiddeld minder erg en in de loop der jaren zal het verworden naar een kleine griep of serieuze verkoudheid maar, net zoals elk standaard virus, heeft dat wat jaren tijd nodig en die tijd zullen we met zijn allen moeten uitzweten. ;)

En voor er mensen beginnen te stomen en denken dat ondergetekende covid niet serieus neemt : ons gezin heeft in onze naaste en zeer naaste omgeving al meer dan genoeg gezien en ondervonden wat covid doet zowel op werk als privé en we ondervinden het nog steeds. :(
Dat gaat van mensen die, zonder het te beseffen, covid hebben tot mensen die na een jaar nog steeds last hebben tot overlijdens die rechtstreeks of onrechtstreeks met covid te maken hadden.
Verder moeten zowel onze studenten als wijzelf al twee jaar permanent schakelen op ons werk. :?

Post Reply