04-04-2022 Mettet
Posted: 05 Apr 2022 08:50
't Was weer zover... 1e circuit dag van het jaar.
En de laatste weken zo'n prachtig weer... wel nu dus niet :p
3°C bij aankomst & start eerste sessie.
Veel wind, dus onze circuittent konden we opzetten, maar de zijwanden konden we niet gebruiken.
(waardoor ook onze elektrische vuurtjes niet echt veel zin hadden).
Dus hele voormiddag in de wind gezeten...
Veel volk op de baan, en bij de beginnersgroep (waar ik nog steeds thuis hoor vrees ik) was het héél druk,
maar vooral een serieuze mengeling van echte rookies en mensen met al wat meer ervaring...
Ik schaar mijzelf niet graag onder iemand met ervaring, maar in deze groep was het niet fijn rijden...
zelden zo'n grote verschillen gehad in een beginnersgroep...
Jo had zijn blade mee waarmee hij feitelijk nog nooit gereden had...
Zijn vorige 929 werd vervangen door een nieuwere modelleke :p
na 1e sessie onderkuip er moeten afhalen want die was aan't wegsmelten (nochtans volledige originele uitlaat).
Ik had deze keer nog eens de CB1000 mee (ik twijfel nog steeds om de CBR of CB1000 voor circuit gebruik te houden).
Deze keer lag onze focus op zitpositie, tijdens de middag wel eens naar ronde tijden gekeken,
maar we wisten beide dat het niet denderend zou zijn.
Te koud...
Ik kijk uit naar de foto's om te zien of mijn "focus" op zit positie ook effectief iets uitgedaan heeft.
Jo haalde 1:30 en mocht daarmee in theorie door naar de volgende groep.
Ik bleef steken op 1:34 en hoorde daardoor bij de snelste in de traagste groep (see what I did there?)
(in vergelijking met vorig jaar reden we beide dus bijna 10 seconden trager... deels koude, deels de drukte, deels het grote verschil in ervaring)
Na de middag begon het te regenen... regen en 4°C is enkele kans op verlies...
De persoon naast ons was blijkbaar instructeur op Spa, kwam babbeltje slaan en zei vrij droog:
Go home guys, street tyres, cold temperatures, rain and a track that is this tight... Nothing to gain...
Ik moest niet overhaald worden, zodra het begon te regenen had ik beslist om te stoppen.
Het moet uiteindelijk nog plezant blijven ook.
Jo twijfelde nog tot de Spa-dude zijn "preek" gaf.
Tijdens de rit naar huis begon het bij mij te knagen of de CB1000R wel een blijver is...
op de baan is hij bangelijk als het wat sneller mag gaan, maar qua zitpositie pijnlijk voor mijn knieën (na 100km beginnen knieën te protesteren).
Ik ben vrij zeker dat ik een 100Pk versie vast heb en mijn cbr is "full power" dus 110pk.
Maar vooral, ik vind de cbr veel vlotter op circuit....
Enige reden om de CB1000R te houden is dus ABS.... maar om mij daar nu op vast te pinnen.... omdat ik ene keer dom val...
dus kortom: den duust (met niet aggressieve mapping) zal wss verkocht worden, en de cbr 600 mag gewoon blijven.
En de laatste weken zo'n prachtig weer... wel nu dus niet :p
3°C bij aankomst & start eerste sessie.
Veel wind, dus onze circuittent konden we opzetten, maar de zijwanden konden we niet gebruiken.
(waardoor ook onze elektrische vuurtjes niet echt veel zin hadden).
Dus hele voormiddag in de wind gezeten...
Veel volk op de baan, en bij de beginnersgroep (waar ik nog steeds thuis hoor vrees ik) was het héél druk,
maar vooral een serieuze mengeling van echte rookies en mensen met al wat meer ervaring...
Ik schaar mijzelf niet graag onder iemand met ervaring, maar in deze groep was het niet fijn rijden...
zelden zo'n grote verschillen gehad in een beginnersgroep...
Jo had zijn blade mee waarmee hij feitelijk nog nooit gereden had...
Zijn vorige 929 werd vervangen door een nieuwere modelleke :p
na 1e sessie onderkuip er moeten afhalen want die was aan't wegsmelten (nochtans volledige originele uitlaat).
Ik had deze keer nog eens de CB1000 mee (ik twijfel nog steeds om de CBR of CB1000 voor circuit gebruik te houden).
Deze keer lag onze focus op zitpositie, tijdens de middag wel eens naar ronde tijden gekeken,
maar we wisten beide dat het niet denderend zou zijn.
Te koud...
Ik kijk uit naar de foto's om te zien of mijn "focus" op zit positie ook effectief iets uitgedaan heeft.
Jo haalde 1:30 en mocht daarmee in theorie door naar de volgende groep.
Ik bleef steken op 1:34 en hoorde daardoor bij de snelste in de traagste groep (see what I did there?)
(in vergelijking met vorig jaar reden we beide dus bijna 10 seconden trager... deels koude, deels de drukte, deels het grote verschil in ervaring)
Na de middag begon het te regenen... regen en 4°C is enkele kans op verlies...
De persoon naast ons was blijkbaar instructeur op Spa, kwam babbeltje slaan en zei vrij droog:
Go home guys, street tyres, cold temperatures, rain and a track that is this tight... Nothing to gain...
Ik moest niet overhaald worden, zodra het begon te regenen had ik beslist om te stoppen.
Het moet uiteindelijk nog plezant blijven ook.
Jo twijfelde nog tot de Spa-dude zijn "preek" gaf.
Tijdens de rit naar huis begon het bij mij te knagen of de CB1000R wel een blijver is...
op de baan is hij bangelijk als het wat sneller mag gaan, maar qua zitpositie pijnlijk voor mijn knieën (na 100km beginnen knieën te protesteren).
Ik ben vrij zeker dat ik een 100Pk versie vast heb en mijn cbr is "full power" dus 110pk.
Maar vooral, ik vind de cbr veel vlotter op circuit....
Enige reden om de CB1000R te houden is dus ABS.... maar om mij daar nu op vast te pinnen.... omdat ik ene keer dom val...
dus kortom: den duust (met niet aggressieve mapping) zal wss verkocht worden, en de cbr 600 mag gewoon blijven.