Superieur ondergoed

Op en bij de motor, zonder elektriek
User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1218
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Superieur ondergoed

Post by TuttoTerreno »

Ik heb tegenwoordig wat tijd om de boekskes te lezen en het wordt winter, dus in 1 vd boekskes (motorrad peins ik) stond een test van winter superieur ondergoed.

Niet de testwinnaar maar wel de kooptip:

https://www.louis.de/artikel/fastway-1s ... irt/210142

Voor amper 13euro toch heel deftig gerief, naar verluidt.

Ter lering ende vermaeck:
De winnaar was Odlo Blackcomb. Catalogusprijs maal tien, (maar wel met 50% korting te koop op de Odlo website).

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Superieur ondergoed

Post by Muug »

Ik zweer bij merino ondergoed

Online
User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Superieur ondergoed

Post by Stefke »

Vandaag onderweg naar de kassa met een paar bussen Dasty ontvetter zag ik ook thermisch ondergoed hangen aan belachelijke prijzen. Toch niet meegenomen. Ik heb net nog een Icebreaker merinoke gekocht, de vorige was helemaal tot op de draad versleten vanwege gekrompen en uitrafelende kraag en mouwen. Redelijk goed gerief voor mij, mag ook wel voor die prijs... :? Gisternacht was dat merinoke trouwens te warm voor 50km op mijne velo... :dontknow:

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Superieur ondergoed

Post by duibhce Kaelann »

Muug wrote: 17 Nov 2023 21:38 Ik zweer bij merino ondergoed
:stupid:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1218
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Superieur ondergoed

Post by TuttoTerreno »

ik heb me wat bijgelezen, er bestaat tegenwoordig "super ondergoed / protectoren jacket " dat ge ook al enigste laag kunt dragen, met AAA label :

Bowtex elite (AAA) https://www.rad.eu/en/c/p/75060-bowtex- ... fvEALw_wcB

adventure spec supershirt (AA) https://www.adventurespec.com/shop/supe ... 5#attr=922


we leren elke dag bij.

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Superieur ondergoed

Post by F M »

Ook niet goedkoop.

Ik ben wat verbaasd over dit onderwerp. Zo velen die op zoek lijken te zijn naar superieur ondergoed. Ik draag altijd gewone kleren onder mijn motorpak. Ik heb nog nooit de behoefte gehad iets anders te zoeken. Ben ik daarin dan de enige? En wat mis ik?
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Superieur ondergoed

Post by Muug »

F M wrote: 20 Nov 2023 11:38 Ook niet goedkoop.

Ik ben wat verbaasd over dit onderwerp. Zo velen die op zoek lijken te zijn naar superieur ondergoed. Ik draag altijd gewone kleren onder mijn motorpak. Ik heb nog nooit de behoefte gehad iets anders te zoeken. Ben ik daarin dan de enige? En wat mis ik?
Vooral de lange onderbroek vind ik onmisbaar. Je kan je broek zeer gemakkelijk uit- en aantrekken, omdat de voering nooit aan je vel blijft kleven. Ook bij het heetste weer blijft je motorkledij vlotjes over je benen schuiven, dus dat trekt nooit tegen. Je hebt - ik ben nog steeds over de onderbroek bezig - veel minder snel een zweterig gevoel, en nooit een plakkerig gevoel. Verder heb je ook geen last van naden binnen je kledij.
Dat zijn allemaal prachtige voordelen, en sinds de hittegolven zijn die nog meer naar voren gekomen.

Ook draag ik al minstens dertig jaar een t-shirt met lange mouwen. Om exact dezelfde redenen. Vroeger een los t-shirt met lange mouwen. Tegenwoordig is dat dus iets van merino.

Online
User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Superieur ondergoed

Post by Blackbert »

F M wrote: 20 Nov 2023 11:38 Ook niet goedkoop.

Ik ben wat verbaasd over dit onderwerp. Zo velen die op zoek lijken te zijn naar superieur ondergoed. Ik draag altijd gewone kleren onder mijn motorpak. Ik heb nog nooit de behoefte gehad iets anders te zoeken. Ben ik daarin dan de enige? En wat mis ik?
Het sluit eigenlijk aan op de goretexdraad.
Droog blijven in de regen: Pak met een membraan dat regen tegen houdt en zweet doorlaat. Niet tegelijk zoals we nu weten. Om dat zweet door te laten moet het wel tot aan het membraan geraken. Een katoenen shirt absorbeert het zweet, dus dan gaat dat niet lukken. Ge wordt nat, klammig en het krijgt een aroma, net als jezelf.
Onderlagen, vanaf uw vel in Merino of een hightech synthetisch materiaal laten uw uitstoot wel door tot het membraan. Veel aangenamer.
Bijkomend voordeel, na een dag of 2 mee onder de douche en 's ochtends is dat weer droog en fris. Zonder droogkast of zo. Ge moet dan ook maar 1 t-shirt meenemen om 's avonds te gaan paraderen.
grease up your baby for a ball on the hill

Online
User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Superieur ondergoed

Post by Stefke »

F M wrote: 20 Nov 2023 11:38 En wat mis ik?
Een dag van 400km bij 3°? 8-)

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1218
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Superieur ondergoed

Post by TuttoTerreno »

F M wrote: 20 Nov 2023 11:38 Ook niet goedkoop.

Ik ben wat verbaasd over dit onderwerp. Zo velen die op zoek lijken te zijn naar superieur ondergoed. Ik draag altijd gewone kleren onder mijn motorpak. Ik heb nog nooit de behoefte gehad iets anders te zoeken. Ben ik daarin dan de enige? En wat mis ik?
wel, dan zal dit eerder een leerrijk onderwerp voor jou zijn.

Ge weet nu tenminste dat er 3 fracties zijn:
1) zij die er niks van (willen) weten;
2) zij die bij merinowol zweren;
3) zij die de kriebels van merino krijgen en de synthetische weefsels verkiezen.

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Superieur ondergoed

Post by F M »

Ok, we hebben iets geleerd, zeker. Merino moet ik niet hebben. Ooit één keer zo een t-shirt gekocht op aanraden van, en dat is de slechtste aankoop geweest ooit. Dat stonk veruit het meeste wat ik ooit gedragen heb.

Dus moet ik eens functionele onderkleding proberen. Wel enkel voor de zomer, want in de winter rijd ik niet.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Superieur ondergoed

Post by Muug »

De ene mens is de andere niet.

Odlo stinkt bij mij al na twee dagen onder mijn oksels. Merino-stuff van Icebreaker kan ik wel een week dragen en 't riekt nog steeds fris. :thumbsup: En Icebreaker is effectief echt wel mijn merino-merk bij voorkeur. :thumbsup:

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Superieur ondergoed

Post by duibhce Kaelann »

Icebreaker and Smartwool, ook mijn favorieten.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1218
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Superieur ondergoed

Post by TuttoTerreno »

Muug wrote: 20 Nov 2023 15:25 De ene mens is de andere niet.

Odlo stinkt bij mij al na twee dagen onder mijn oksels.
Af en toe eens douchen helpt wel :mrgreen:

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Superieur ondergoed

Post by F M »

Ik ben zowat aan het kijken. Merino Icebreaker, functioneel ondergoed, ...

Ik heb op mijn reizen 1 katoenen t-shirt per dag mee. Al mijn gerief kan in 1 roltas. Mijn textielbroek uit trekken kan wat moeite kosten. Maar dat is maar 1 keer per dag.
Als ik dan zie wat je moet betalen voor zo een merino shirt of zo, waarvan ik niet weet of me dat wel afgaat, en ik zonder dit draadje niet eens wist dat ik een 'probleem' zou hebben, dan doe ik wel voort op mijn manier, zolang ik geen reis van 2 tot 3 weken kan doen.
I am confused. Oh no, maybe not!

Online
User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Superieur ondergoed

Post by Stefke »

F M wrote: 20 Nov 2023 20:02 Ik heb op mijn reizen 1 katoenen t-shirt per dag mee. Al mijn gerief kan in 1 roltas. Mijn textielbroek uit trekken kan wat moeite kosten. Maar dat is maar 1 keer per dag.
Als ik dan zie wat je moet betalen voor zo een merino shirt of zo, waarvan ik niet weet of me dat wel afgaat, en ik zonder dit draadje niet eens wist dat ik een 'probleem' zou hebben, dan doe ik wel voort op mijn manier, zolang ik geen reis van 2 tot 3 weken kan doen.
Ha, dat zal wel zijn en dan nog gaat een reis van 3 weken ook zonder dat superieur ondergoed. :thumbsup: Ik doe ook verder met een auto zonder airco, allemaal niet wakker van liggen...

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1218
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Superieur ondergoed

Post by TuttoTerreno »

Stefke wrote: 20 Nov 2023 21:56
F M wrote: 20 Nov 2023 20:02 Ik heb op mijn reizen 1 katoenen t-shirt per dag mee. Al mijn gerief kan in 1 roltas. Mijn textielbroek uit trekken kan wat moeite kosten. Maar dat is maar 1 keer per dag.
Als ik dan zie wat je moet betalen voor zo een merino shirt of zo, waarvan ik niet weet of me dat wel afgaat, en ik zonder dit draadje niet eens wist dat ik een 'probleem' zou hebben, dan doe ik wel voort op mijn manier, zolang ik geen reis van 2 tot 3 weken kan doen.
Ha, dat zal wel zijn en dan nog gaat een reis van 3 weken ook zonder dat superieur ondergoed. :thumbsup: Ik doe ook verder met een auto zonder airco, allemaal niet wakker van liggen...
veruit meeste mensen hebben ook helemaal geen moto nodig, eigenlijk.

Eigenlijk is dus heel dit (en elk ander) motorforum volstrekt nutteloos.


Er wordt bijna niks gepost, en dan gaan nog de helft van de posts over de nutteloosheid van de onderwerpen: e-clutch, funktioneel ondergoed, e.d.

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Superieur ondergoed

Post by Muug »

:lol:

Willen we meteen met z'n allen van een klif springen? :lol:

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Superieur ondergoed

Post by F M »

TuttoTerreno wrote: 21 Nov 2023 10:16
Eigenlijk is dus heel dit (en elk ander) motorforum volstrekt nutteloos.
Tuttut, tutto, dankzij dit draadje weet ik pas dat ik iets mis ! :whistling: :laughing:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Schussboelie
Posts: 485
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Superieur ondergoed

Post by Schussboelie »

Muug wrote: 21 Nov 2023 10:35 :lol:

Willen we meteen met z'n allen van een klif springen? :lol:
Dan op zich op zijn minst met de moto!!
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Post Reply