Goe Vur Op De Moto

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Post Reply
Tom Twin
Posts: 101
Joined: 28 Feb 2022 16:36

Goe Vur Op De Moto

Post by Tom Twin »

Jarenlang heb ik pogingen gedaan om op een aanvaardbare manier muziek op de moto te hebben maar nooit was ik content van de kwaliteit. Ofwel te veel gekraak, te hard, te indringend, batterij te rap leeg, ... Maar zo al ff nu heb ik een Sena met bluetooth enzo en ben ik eindelijk content van de muziek in de helm waardoor ik het zelf zingen achterwege gelaten heb en het muzikaal gebeuren in mijn helm overlaat aan professionals.
Toch merk ik zelf dat ik op de moto naar andere dingen "luister" dan anders. Natuurlijk kan je op de moto niet zoveel aandacht geven aan de muziek. De "sfeer" wordt belangrijker. Gisteren had ik het geluk dat bij het vertrekken Spotify mij volgende aanbeveling gaf: Gypsy Punks : Underdog World Strike van Gogol Bordello. Zalig album. Dan ben ik maar gestart met een playlist "Goe Vur Op De Moto". Nog iemand tips voor een beetje "buiten de lijntjes" muziek voor op mijn playlist?
Me gusta la moto, me gustas tú.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2921
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Goe Vur Op De Moto

Post by duibhce Kaelann »

Zelf smijt ik vaak Fun Lovin' Criminals in de playlist en verder veel klassieke melodic metal: Nightwish, Within Temptation, Evanaescence, Epica, The Gathering, ...
Wat Apocalyptica er tussen soms. En Tool ontbreekt ook nooit.

Als ik zin heb in iets vrolijkers of electronisch: Sven van Hees, Dzihan & Kamien, Laurent Garnier

Tof als het wat vooruit mag gaan: Kodo of Tambours du Bronx :ricky:

Je mag altijd je playlist publiek zetten op Spotify btw :mrgreen:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Stefke
Posts: 2915
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Goe Vur Op De Moto

Post by Stefke »

Tom Twin wrote: 29 Aug 2022 11:50 nu heb ik een Sena met bluetooth enzo en ben ik eindelijk content van de muziek in de helm
ja die Sena dingen werken wel verbluffend goed heb ik de indruk. Ik hang al eens aan de lijn met een collega via een werkelijk loepzuivere telefoonverbinding en na vijf minuten blijkt die gewoon per moto te rijden tijdens het gesprek. En daar is werkelijk niks van te merken. :o Zelf hou ik het tijdens het motorrijden gewoon bij een paar goeie oordoppen. 8-)

snail
Posts: 38
Joined: 03 Apr 2016 20:12

Re: Goe Vur Op De Moto

Post by snail »

Heb ook een Sena (20S).
Is de balans van je muziek goed?
Meen mij te herinneneren dat dit niet ok was en ook niet bij te regelen.
Maar momenteel ik zet geen muziek meer op in de helm...

Tom Twin
Posts: 101
Joined: 28 Feb 2022 16:36

Re: Goe Vur Op De Moto

Post by Tom Twin »

snail wrote: 30 Aug 2022 11:16 Heb ook een Sena (20S).
Is de balans van je muziek goed?
Meen mij te herinneneren dat dit niet ok was en ook niet bij te regelen.
Maar momenteel ik zet geen muziek meer op in de helm...
Wel, het is op de moto, je kan loepzuiver bellen maar loepzuiver horen is iets anders. Natuurlijk zijn er nog veel rijgeluiden die ik wegfilter met oordoppen. Dus of de balans perfect zit? Geen idee, goed genoeg om er geen last van te hebben toch wel.
Me gusta la moto, me gustas tú.

Post Reply