'73 Repairshop

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Post Reply
User avatar
Raketman
Posts: 1260
Joined: 20 Oct 2009 19:08

'73 Repairshop

Post by Raketman »

Na lang wikken en wegen, pro's en contra's, ben ik in oktober vorig jaar officieel in bijberoep begonnen met een eigen zaakje. Mensen die mij hier een beetje kennen weten dat ik hobbymatig al redelijk heel lang bezig ben met het opknappen van oud ijzer en hier en daar eens een onderhoudje voor de gebruikelijke kennis en familie. Dat vertoefde nagenoeg volledig in de hobbysfeer en buiten de onderdelen moest er niks betaald worden. Aangezien dat de vraag de laatste jaren een beetje sterk gestegen is én mijn hobby hier in de streek stilaan nogal wat bekendheid verworven heeft leek het een goed idee om het dan maar "voor echt" te gaan doen :mrgreen: . Het feit dat ik nu een kleine vergoeding per uur extra reken voor mijn geknutsel blijkt in ieder geval geen effect te hebben op de vraag. Om een beetje meer plaats te hebben hebben we hier vorig jaar een stevig stukje bijgebouwd, wat maakt dat er meer plaats is om het overzicht te behouden. Al doet iets mij vermoeden dat het binnen de korste keren weer te klein zal zijn :twisted: ...

De core-business is (en zal altijd zijn) restauratie. Volledige projecten, deelrestauraties, heropstart na stilstand, stralen van kleine onderdelen, advies bij aankoop, etc etc. Als het maar met oud ijzer te maken heeft. Af en toe komt er ook nieuwer spul langs voor gebeurlijk onderhoud of ongevalherstelling, maar dat gaan we niet de overhand laten nemen. Daarvoor geef ik op dit moment nog net iets te graag les als instructeur, wat dus nog steeds mijn hoofdberoep is. Anders had ik net zo goed bij dat amerikaanse merk kunnen blijven om alle dagen 8 uur te sleutelen :geek: . Deze combinatie geeft mij zowat het beste van verschillende werelden, die allemaal motorgerelateerd zijn.

Voorlopig nog geen website, maar wel terug te vinden op Facebook als '73 Repairshop. Contacteren mag altijd langs daar maar voor de mensen die hier komen check ik zowieso wel eens regelmatig mijn PB's.
Nil volentibus arduum

User avatar
Muug
Posts: 11801
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: '73 Repairshop

Post by Muug »

Maar daarmee hebt ge meteen uw geboortejaar te grabbel gegooid? :yikes:

Wel, ik heb ne welgemeende proficiat voor u. :thumbsup: 't is niet meer dan logisch, het lag in de lijn der dingen, het stond in de sterren geschreven dat ge zoiets ging doen. 't is een mirakel dat het nog zo lang geduurd heeft eigenlijk. :grin:

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2922
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: '73 Repairshop

Post by duibhce Kaelann »

Proficiat! Erg goeie keuze voor u denk ik.
Aan werk zal het zeker niet ontbreken :grin:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Stefke
Posts: 2923
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: '73 Repairshop

Post by Stefke »

Muug wrote: 20 Jan 2023 13:46 Maar daarmee hebt ge meteen uw geboortejaar te grabbel gegooid? :yikes:
Ha, die 73 staat dan voor de geboortedatum? 8-)

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: '73 Repairshop

Post by OzzePaa »

TOP :!: Nu is uwen hobby nog méér uw werk ... of vice-versa ;)
Congrats met de beslissing en onnoemelijk veel verder plezier, voldoening en succes gewenst :thumbsup:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Raketman
Posts: 1260
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: '73 Repairshop

Post by Raketman »

Stefke wrote: 20 Jan 2023 14:09 Ha, die 73 staat dan voor de geboortedatum? 8-)
Ja, gij zijt weldegelijk vele jaren ouder dan mij :mrgreen:
Nil volentibus arduum

User avatar
F M
Posts: 5064
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: '73 Repairshop

Post by F M »

Veel succes, en veel plezier! :thumbsup:
I am confused. Oh no, maybe not!

Koeno
Posts: 3223
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: '73 Repairshop

Post by Koeno »

Raketman wrote: 20 Jan 2023 14:15 Ja, gij zijt weldegelijk vele jaren ouder dan mij :mrgreen:
Whoop en jij nog vele jaren ouder dan mij, maar da's ook omdat ik het actiefste motorpraat jonkie ben geloof ik...

Veel succes! Machtig om zoiets te starten (en moedig ook)

petervdc
Posts: 3464
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: '73 Repairshop

Post by petervdc »

waw, tof !!
Keep going

User avatar
den Bullet
Posts: 1478
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: '73 Repairshop

Post by den Bullet »

Geweldig! 8-)

Het werk aan moto's is hier serieus verminderd, maar enkele jaren geleden trok mijn open garage/atelier ook wel wat geïnteresseerde klandizie aan, maar daar heb ik voor verschillende reparaties toch voor bedankt. Hoogstens een kettingset vernieuwen en zo meer, maar voor grotere reparaties draagt ge wel een serieuze verantwoordelijkheid ...
Dus nee; ga maar bij de professionelen.

In ieder geval: succes!!! 8-) 8-) 8-)

Stoffel
Posts: 489
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: '73 Repairshop

Post by Stoffel »

Amai, chapeau 👍. Veel succes 😉
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

Mario
Posts: 727
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: '73 Repairshop

Post by Mario »

proficiat raketman; veel succes en (sleutel- of poets)plezier

Jopet
Posts: 830
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: '73 Repairshop

Post by Jopet »

Groot gelijk, ondertussen kun je de onkosten ook weer aftrekken daar waar het vroeger uit eigen zak kwam.

En als er mensen zijn die het je kwalijk nemen dat ze enkele euro's moeten betalen voor je werk dan zijn ze het niet waard om daar je tijd in te steken, voor niets gaat de zon op en de rest moet betaald worden.

Veel succes!!! :ricky:
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: '73 Repairshop

Post by Marsman »

PROFICIAT Chris: ge gaat (veel) handen tekort hebben denk ik. Uw vaardigheden kennende...
:thumbsup: :thumbsup:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
Bij
Posts: 436
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: '73 Repairshop

Post by Bij »

Raketman,
Succces met uwe nieuwe officiele buisiness... Dat gaat helemaal goed komen :thumbsup:
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

Post Reply