CB 1000 R vs CB 1000R
CB 1000 R vs CB 1000R
Ik heb even advies nodig, of mensen die mee richting geven aan mijn beslissingstraject:
1. Ik heb een CB1000R uit 2008, met een toffe tassenset & handvatverwarming (maar ook 72.000km op de teller).
2. Met de verkoop van de GSA is er wat budget vrijgekomen.
De CB1000R is begrenst op 100pk, op circuit is dat goed merkbaar daar elke iets of wat modernere 600cc mij voorbij vlamt op een recht stuk (omdan in de bochten weer wat trager te zijn).
Op de baan is dat natuurlijk niet zo'n probleem, maar ergens kriebelt het wel om de "full power" eens te voelen.
Volledig vrij zetten kost om & bij 750euro.
Dan kunnen we nog nadenken of de vering achteraan & vooraan niet beter op mijn gewicht eens wordt afgesteld ('k ben nog steeds geen pluimgewicht).
Langs andere kant vind ik de nieuwe CB1000R een prachtige machine, maar de eerste dealer die ik contacteerde wou maar 2750euro meer geven aan de huidige CB1000R.
da's wel hééééél weinig....
Wie hier zou welke weg op gaan?
Investeren in de oude (met "toch al wat kilometers") of toch voor een nieuwere pracht bolide gaan?
Ik twijfel...
Re: CB 1000 R vs CB 1000R
Uw hart volgen, Koeno, altijd uw hart volgen.
(ooo ik heb een slecht karakter)
(ooo ik heb een slecht karakter)
Re: CB 1000 R vs CB 1000R
Das een moeilijke beslissing…
72000km is niet veel voor een begrensde 1000cc moto, als hij geen olie verbruikt en jezelf het merendeel van de km’s afgelegd hebt zou ik met deze kmstand geen rekening houden, ik denk niet dat hij nog veel in waarde gaat dalen de volgende jaren…
Hou er ook rekening mee dat een nieuwe moto zijn vering ook niet gaat afgesteld zijn op jou gewicht.
Ik zou eens informeren wat een set hyperpro vering kost .
Als ik de tweedehandsprijzen zie, dan liggen die toch een pak hoger dan 2750€.
Langs de andere kant, ik ken de kriebel om een andere moto te kopen
En als het financieel kan en de vrouw er geen probleem van maakt zegt mijn hart doen, je leeft maar 1 keer .
Mijn verstand zegt uwen oude laten vrij zetten en een set hyperpro veren laten steken, dan ga je volgens mij een totaal andere moto terug hebben.
Is dat vrij zetten niet gewoon een andere ecu of draadje knippen?
Dat zou je dan wel zelf kunnen doen…
72000km is niet veel voor een begrensde 1000cc moto, als hij geen olie verbruikt en jezelf het merendeel van de km’s afgelegd hebt zou ik met deze kmstand geen rekening houden, ik denk niet dat hij nog veel in waarde gaat dalen de volgende jaren…
Hou er ook rekening mee dat een nieuwe moto zijn vering ook niet gaat afgesteld zijn op jou gewicht.
Ik zou eens informeren wat een set hyperpro vering kost .
Als ik de tweedehandsprijzen zie, dan liggen die toch een pak hoger dan 2750€.
Langs de andere kant, ik ken de kriebel om een andere moto te kopen
En als het financieel kan en de vrouw er geen probleem van maakt zegt mijn hart doen, je leeft maar 1 keer .
Mijn verstand zegt uwen oude laten vrij zetten en een set hyperpro veren laten steken, dan ga je volgens mij een totaal andere moto terug hebben.
Is dat vrij zetten niet gewoon een andere ecu of draadje knippen?
Dat zou je dan wel zelf kunnen doen…
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.
Re: CB 1000 R vs CB 1000R
Kheb de CB1000R zelf nog maar 6.a 7000km onder mijn hoede.
wel zelf heel wat aangedaan (voorvork revisie, waterpomp vervangen, ...)
vrijzetten = kelken vervangen, ecu moet geprogrammeerd worden.
iets meer werk dus.
Kelken vervangen blijkt rotjobke te zijn.
Logica zegt ook: huidige openzetten en verder mee knallen.
't zot in de kop zegt: maar die prachtige bolide...... :p
wel zelf heel wat aangedaan (voorvork revisie, waterpomp vervangen, ...)
vrijzetten = kelken vervangen, ecu moet geprogrammeerd worden.
iets meer werk dus.
Kelken vervangen blijkt rotjobke te zijn.
Logica zegt ook: huidige openzetten en verder mee knallen.
't zot in de kop zegt: maar die prachtige bolide...... :p
Re: CB 1000 R vs CB 1000R
Moest het helpen als keuzetip : met de huidige CB op "fullpower" te zetten zal je waarschijnlijk minder schrik hebben om het potentieel van je moto te gebruiken en zullen je hart en portemonnee minder pijn doen als je eens bodemonderzoek zou doen op circuit.
- duibhce Kaelann
- Posts: 2926
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: CB 1000 R vs CB 1000R
Ik zou die naar Don Guhl sturen, dan komt die gegarandeerd met 2000pk terug
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Re: CB 1000 R vs CB 1000R
Dat ik daar ni aan gedacht had... De aggressieve mapping eropzetten... op 'Den Duust'...duibhce Kaelann wrote: ↑27 Jan 2023 20:47 Ik zou die naar Don Guhl sturen, dan komt die gegarandeerd met 2000pk terug
Re: CB 1000 R vs CB 1000R
Als het budget er is en het is iets dat je wel zou willen dan zou ik toch voor een nieuwe gaan, vooral onder het motto YOLO!!!
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Re: CB 1000 R vs CB 1000R
En zou je met een nieuwe op het circuit gaan knallen???
Of is dat de bedoeling niet?
Of is dat de bedoeling niet?
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: CB 1000 R vs CB 1000R
Ja maar je moet het in de context van heel mijn zin bekijken, ik stel als het budget er voor is dan ga je er voor, budget wil niet noodzakelijk zeggen bvb 15.000 euro hebben om dan aan een nieuwe motor te spenderen, als je vrouw vind dat die 15.000 euro bvb ook deels aan andere doeleinden zou moeten besteed worden dan is er geen budget voor een nieuwe motor...
Waar ik het vooral op heb is dat er mensen zijn die wel 15.000 euro kunnen spenderen aan een nieuwe motor maar dan denken, ik zou die 15.000 euro binnen 20 jaar eens kunnen nodig hebben, dan zeg ik YOLO, koop die moto en binnen 20 jaar zien we wel
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Re: CB 1000 R vs CB 1000R
De piste vol vermogen zetten huidige CB1000R krijgt steeds minder voorkeur.
papieren zeggen ook beperkt vermogen, dus die plots "open" zetten dan rijd ik met een motor die niet voldoet aan papieren,
en dus eigenlijk ook niet meer verzekerd is.
Zo heb ik het toch juist begrepen vermoed ik.
papieren zeggen ook beperkt vermogen, dus die plots "open" zetten dan rijd ik met een motor die niet voldoet aan papieren,
en dus eigenlijk ook niet meer verzekerd is.
Zo heb ik het toch juist begrepen vermoed ik.
Re: CB 1000 R vs CB 1000R
JepKoeno wrote: ↑30 Jan 2023 14:52 De piste vol vermogen zetten huidige CB1000R krijgt steeds minder voorkeur.
papieren zeggen ook beperkt vermogen, dus die plots "open" zetten dan rijd ik met een motor die niet voldoet aan papieren,
en dus eigenlijk ook niet meer verzekerd is.
Zo heb ik het toch juist begrepen vermoed ik.
Half België rijdt zo rond volgens mij.
Re: CB 1000 R vs CB 1000R
Ik denk heel België
Alle Blackbirds die ik gehad heb stonden op 100pk, zelfs mijn zx12 stond op 100pk.
Alle Blackbirds die ik gehad heb stonden op 100pk, zelfs mijn zx12 stond op 100pk.
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.
Re: CB 1000 R vs CB 1000R
uw verzekeraar laten weten dat er wat extra paardjes inzitten en de extra €€ neerleggen en voor hen is 't in orde, meestal.
grease up your baby for a ball on the hill
- Schussboelie
- Posts: 503
- Joined: 17 Jan 2021 17:00
- Location: Lommel
Re: CB 1000 R vs CB 1000R
Dat heb je fout begrepen.
Het is onwettig, dat klopt.
Driekwart van de Belgische motoren met een vermogen > 100PK rijdt zo rond maar je kan er in principe een boete voor krijgen.
Het heeft echter enkel een negatief effect op je BA als er een causaal verband tussen het niet-conforme vermogen en het ongeval aangetoond kan worden.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space
Re: CB 1000 R vs CB 1000R
Dat klopt, maar bij mijn weten is dit in België nog nooit voorgevallen of aangetoond.
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.
Re: CB 1000 R vs CB 1000R
Langs den andere kant,...
met 100pk.....standaard vering..... wa skills.... grande cojones en bandenwarmers uiteraard , kunt ge die pk-bommen ferm tegenwerk bieden en het ze flink lastig maken tot ze zien in hun helmke en dat is natuurlijk ook altijd leuk
Maar ik lees tussen de regels door da ge graag ne nieuwe hebt en daar is natuurlijk niks mis mee
met 100pk.....standaard vering..... wa skills.... grande cojones en bandenwarmers uiteraard , kunt ge die pk-bommen ferm tegenwerk bieden en het ze flink lastig maken tot ze zien in hun helmke en dat is natuurlijk ook altijd leuk
Maar ik lees tussen de regels door da ge graag ne nieuwe hebt en daar is natuurlijk niks mis mee