Page 21 of 22

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023

Posted: 20 Dec 2023 16:51
by Koeno
Stoffel wrote: 20 Dec 2023 16:30
Muug wrote: 20 Dec 2023 15:34
Gelijk échte oldtimer-bezitters. :mrgreen:

Tenandere: ene cotthem heeft nog een 990, en ene Trooper nog een 950 die ooit van een spook was. :whistling:
Das niet altijd het geval, mijne ouwe vfr gaat volgend jaar zijn 23ste jaar in…en blijft rijden…. Twijfel nu wel aan de spanningsregelaar, die ga ik volgend jaar preventief vervangen. :mrgreen:
Moeilijk te vergelijken toch (vind ik).
Een baanmoto ziet nooit af gelijk een allroad moto afziet...
mijne VFR heeft nooit afgezien met mij erop... zelfs niet als het er vrij sportief aan toe ging...
mijne GSa & KTM hebben zeker al afgezien met mij derop...

speelt volgens mij toch echt wel mee met het langleven van de motor en bijhorende onderdelen...

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2

Posted: 20 Dec 2023 19:58
by Stoffel
Daar heb je wel een goed punt in ;)
De vfr wordt hier wel een beetje verwend :twisted:

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023

Posted: 21 Dec 2023 10:35
by Koeno
Blackbert wrote: 20 Dec 2023 15:24 Zou ik iets anders willen? Ja. Maybe. Eigenlijk alleen zuiniger en als 't kan minder kiloos. Waar kom ik dan uit? Niet bij een 890 of een 901. Wel bij een 701 of een 690 met wat extra's.
100% agree, en toch betrap ik mij op het geilen op een 1290 super adventure R...
i'm insane in the brain :D

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023

Posted: 21 Dec 2023 11:39
by Muug
Koeno wrote: 21 Dec 2023 10:35
Blackbert wrote: 20 Dec 2023 15:24 Zou ik iets anders willen? Ja. Maybe. Eigenlijk alleen zuiniger en als 't kan minder kiloos. Waar kom ik dan uit? Niet bij een 890 of een 901. Wel bij een 701 of een 690 met wat extra's.
100% agree, en toch betrap ik mij op het geilen op een 1290 super adventure R...
i'm insane in the brain :D
Jongen,
ge wilt niet weten waarop ik allemaal geil :lipsrsealed2:

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023

Posted: 21 Dec 2023 11:42
by Koeno
Als het over moto's gaat moogt ge het altijd delen...
Als het over andere dingen gaat.... dan moet ge misschien toch wat filteren wat je deelt :D :peepwall:

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023

Posted: 22 Dec 2023 08:21
by Muug
De mensen hier zullen het wellicht niet geloven, maar ik heb een hele zware filter aan staan. :mrgreen: Altijd. Overal. Bij iedereen. :lipsrsealed2:

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023

Posted: 22 Dec 2023 22:05
by Koeno
Nu maakt ge mij toch héél serieus naar de ongefilterde versie van Muug...

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023

Posted: 22 Dec 2023 22:35
by Muug
Koeno wrote: 22 Dec 2023 22:05 Nu maakt ge mij toch héél serieus naar de ongefilterde versie van Muug...
Only in my dreams, my dear.... :whip:

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023

Posted: 24 Dec 2023 20:12
by Raketman
Ik heb nog nooit ne moto totaal opgereden, behalve mijnen eerste 990. Die was op, afgeleefd, gaar en versleten op een manier dat het niet meer te verantwoorden viel om nog te herstellen op 125.000km. Als de nikasil schilfers door den uitlaat vliegen, de gaskleppen hoorbaar liggen te rammelen in de bodies en het olielek aan de uitgaande as van de versnellingsbak niet meer te redden valt met een nieuwe bourrage omdat de speling te groot geworden is dan weet ge dat het tijd is om afscheid te nemen. Koppelingskorf volledig ingeslegen, speling op achterbrug, remschijven volledig op...MAAR ik mis die bakken nog regelmatig.

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023

Posted: 24 Dec 2023 22:03
by Koeno
En wat houd je dan tegen om terug eentje te zoeken/kopen?

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023

Posted: 25 Dec 2023 13:12
by Blackbert
Gisteren de middag nuttig besteed: de nieuwe vlotternaalden in de KTM gehangen. En nagekeken of ik eerder al de jetjes in die carbs wel op de juiste plaats had teruggestoken, eerder. Ja dus.
Alles weer samengestoken. Waarbij het blijkt dat die tanks wel groeien als ze te lang naast de moto staan, maar niet terug krimpen. Om de linkse op z'n plaats te krijgen moet het plastic onder het zadel los, de tank is een centimeter te lang.
Vanmorgen, eerst gaan tanken. Chance dat het maar 3km van mijn deur is, want de laatste was in stukskens, wegens geen peut meer. :o
Tankje vol, rijden. Hmm beter. Een kilometer of 5 verder, zwaar salvo uit de uitlaten bij gas dicht. Daarna geen gesukkel meer. Geen knallen, geen inhouden. Nog eens testen op de snelweg en hopelijk loopt dat ook goed. Oef.
Image
Hij ziet er in alle geval gelukkig uit.

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023

Posted: 25 Dec 2023 15:35
by Stoffel
Fingers crossed
Die salvo zal waarschijnlijk wel van de vuiligheid zijn uit de tanks…zeker als je ze leeg gereden hebt :mrgreen:

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023

Posted: 26 Dec 2023 14:07
by Koeno
De S1000XR uit zijn winterslaap gehaald...
Om iemand anders erop te laten rijden, zodat ik die iemand anders zijn motor onder mijn gat kon schuiven...

Kortom: gereden op een 1290 Super Adventure R uit 2018.
interessant om te doen... :peepwall:

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023

Posted: 26 Dec 2023 18:07
by Muug
Ik luister. :lurker:

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023

Posted: 27 Dec 2023 21:29
by Raketman
Koeno wrote: 24 Dec 2023 22:03 En wat houd je dan tegen om terug eentje te zoeken/kopen?
Plaatsgebrek, de onvermijdelijke tijd om eraan te sleutelen, en momenteel zeker ook de financiën. Ik ben -zeker nog een jaar of 2- nog vollenbak aan't investeren in mijn werkplaats...

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023

Posted: 28 Dec 2023 19:43
by Koeno
Sleutelen aan een ktm? Da kan ni!

Kortom:
Gisteren wou ik met de KTM nog eens een bezoekje brengen aan Jo, om te helpen zijn Africa twin in orde te zetten.
Ben ik toch wel met de BMW toegekomen bij Jo zeker?
Want de KTM? Die wou niet starten.

De batterij is 1.5jaar oud.
Heeft wel op die korte tijd al zeker 2 keer "te plat geweest" om te starten.
Vorige week had ze nog aan de lader gehangen, maar gisteren klonk het dus zo:
[youtube]https://www.youtube.com/shorts/IddiALFanaU[/youtube]

Ik vraag me af of dit het gevolg kan zijn van "watercrossing" te doen, waar de batterij wss wel ondergedompeld geweest is in water?
of toch gewoon, 3e keer te veel leeg getrokken?

Uitmeten zei me:
batterij: 12,2V (contact uit)
Contact aan: 11.8V
startpoging gemakkelijk tot 8 volt zakken.

ze hangt nu terug aan de lader, maar ik gok dus: dode batterij.

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023

Posted: 28 Dec 2023 20:11
by Stoffel
Wat geeft hem bij draaiende motor?
Sowieso wordt het een nieuwe batterij …

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023

Posted: 28 Dec 2023 20:16
by Koeno
Voor een draaiende motor te hebben moet hij eerst starten natuurlijk...
en verder als het filmpje dat ik deelde komt hij niet...

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023

Posted: 28 Dec 2023 22:20
by Muug
Ah. 8-) Dan moeten we hem in gang brengen gelijk een MotoGP-moto eh, met een hulpmotor. :w00t:
Waar is dat filmpje alweer...

Image

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023

Posted: 29 Dec 2023 08:23
by Koeno
zucht ok laat de theorie'kes maar komen.

Dus situatie schets:
- vorig week zaterdag (23 december) heb ik de ktm een dagje aan de druppellader gehangen (omdat hij alweer een tijdje stilstond).
- Eergisteren (27 december) wou ik ermee wegrijden maar motor gaf een pufje maar startte niet (zie filmpje vorige post).
- Gisteren (28december) de batterij gemeten:
Contact uit: 12,2V
Contact aan: 11.8V
Startpoging: tot 8 volt zakken
mijn conclusie: batterij te plat/stuk, want op 4 dagen tijd dus eigenlijk de oempfh kwijt om te starten).
- gisteren de batterij aan de lader gehangen (you never know) maar stiekem ook al batterij besteld.
- Deze ochtend batterij gemeten:
Contact uit: +/-12,6V
Contact aan: +/- 12.2V
Startpoging: tot 9,5 volt zakken en? vlam dat beest start opnieuw.

nu ik dacht altijd dat een batterij niet onder de 10volt mocht komen bij een startpoging.
Ik begrijp dat een 1-liter V-twin mogelijks wat meer vraagt van een batterij?
Dus in hoeverre mag die tot 9,5V zakken?

op mijn dashboard heb ik zo'n kleine din sigaretten-aansluiting.
Zou ik daar een volt-meter kunnen op zetten: https://www.bol.com/be/nl/p/3-in-1-usb- ... 0126638726
geeft dat een realistische meting? (wetende dat er wss een zekering of dergelijke tussen die sigarettenplug & batterij zit?)
't zou alleszins helpen om bij contact aan/uit -> Starten -> rijden het voltage eens in de gaten te houden?