Europees Parlement bezegelt einde van de auto met verbrandingsmotor

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
User avatar
Bij
Posts: 436
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: Europees Parlement bezegelt einde van de auto met verbrandingsmotor

Post by Bij »

Het CNG verhaal was/is nochtans zo slecht niet. 8 jaar geleden een Golf variant TGI gekocht. Toen tankten we aan 0.8€ per Kg. Ondertussen is de prijs terug aanvaardbaar 1,86€ per Kg. ik rijd nog altijd 2.5€ per 100km goedkoper dan dat ik op Benzine zou rijden. We zijn dus 8 jaar en 135000 km verder auto rijd nog altijd prima en nog geen noemenswaardige kosten gehad buiten standaard onderhoud. En als je er geen gas insteekt dan rij je rustig op benzine. (met een volwaardige tank van 50L) :mrgreen:
Shuss, ik bedoelde wel waterstof verbrandingsmotoren. De Mark heeft in het begin toen hij les gas aan de Thomas more hoge school in hoboken een Opel Combo omgebouwd naar waterstof en dat reed toen toch heel goed en vlot. Ok waterstof tanken is nog een issue maar Belgie beschikt over een redelijk uitgebreid waterstof net alleen is dat eigendom van Air Liquide..... ;) dus er zal nog wat moeten onderhandeld worden.... ;)
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

User avatar
Blackbert
Posts: 3459
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Europees Parlement bezegelt einde van de auto met verbrandingsmotor

Post by Blackbert »

ik heb dat indertijd ook overwogen, een bestelwagen op CNG. eigenlijk beter geschikt voor de korte ritten die ik doe dan een diesel.
alleen, die staan een beetje eenzaam te koop, af en toe.
nog alleen: er zijn 3 CNG tankstations rond mijn hofstede, tussen 13 en 20km afstand, enkel.

een waterstof-ice bus zou niet slecht zijn in de toekomst, kwestie van er nog een beetje aanhanger mee te kunnen trekken. maar in Zaventem gaan tanken is ook niet echt een optie.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Droopy
Posts: 1066
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Europees Parlement bezegelt einde van de auto met verbrandingsmotor

Post by Droopy »

zouden de Duitsers deze topic ook gelezen hebben? :sweeet:

https://www.autoblog.nl/nieuws/duitslan ... et-3460271

User avatar
Muug
Posts: 11796
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Europees Parlement bezegelt einde van de auto met verbrandingsmotor

Post by Muug »

De tegenstemmers hebben gelijk. :thumbsup:

Stoffel
Posts: 487
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Europees Parlement bezegelt einde van de auto met verbrandingsmotor

Post by Stoffel »

Voila, groot gelijk hebben ze!
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

Post Reply